RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Originally posted by mrsale View Post
    Mupe je u pravu, meni je tako ranije palio samo dodirom na dugme start
    I, od kada ne pali tako?

    Evo o čemu sam pisao: pogledaj pod "I" Clutch pedal and gearbox neutral position sensors! Primetit ćeš, da su povezani žičano (wire conection).



    ne pali mi lamicu na start dugmetu dok ne stisnem kvacilo...
    Tu ti je odgovor: smetnje na vezama!



    Last edited by Franjo; 06.10.2013, 21:22.

    Comment

    • VlastaT
      CBC Član
      • 11.08.2013
      • 18
      • Sremska Mitrovica
      • Laguna2 1.9DCi,120ks

      Originally posted by VlastaT View Post
      Pozdrav!
      Da ponovim,iz predstavljanja,radi se o laguniII 1.9dci,120ks,2002g.Auto je kod mene vise od 7 godina,i do pre pola godine nisam imao nikakvih ozbiljnijih problema sa autom.Prakticno,osnovno odrzavanje i jos par sitnica.
      Prosle godine sam naleteo na ozbiljnu rupu i dobio defekt jedne prednje gume u vidu "bubrega".Uz konsultaciju sa vulkanizerom,vozim tako do pocetka zime,kada stavljam zimske gume.Proletos sam kupio sve cetiri letnje gume.Prednje dve sam zamenio u paru zbog gore pomenutog defekta,a zadnje su bile dotrajale.Da spomenem da su stare gume bile Michelin Primacy HP prednje,a zadnje isto Michelin,ali Primacy Pilot.Nove gume,posle dosta guglanja,su Dunlop Sport Fastresponse.
      Jos tokom zime sam primetio da mi se zadnji kraj auta dosta "ljulja".Ponekad se culo,prilikom prelaska neke neravnine,i lupanje otpozadi.Otisao sam kod majstora,i on je konstatovao da su propali zadnji silen(ili kako se vec zovu) blokovi.Zamenio mi je to i ovi problemi su nestali.
      Medjutim,tada pocinju pravi problemi zbog kojih sam otvorio ovu temu.Auto se normalno ponasao prilikom voznje na lokalnim putevima,pri brzinama do 100 kmh.Posle nekoliko dana od ove intervencije sam izasao na auto put,i ponasanje auta na brzini preko 100 kmh je bilo potpuno drugacije.Nenaviknut na bilo kakav problem sa stabilnoscu u ovom autu,jedva sam drzao pravac.Cas je bezao levo,cas desno.Stalno sam morao da vrsim korekcije na volanu,da bih ostao u traci.U krivinama,osecaj kao da zadnji kraj bezi.Jednostavno,auto koji vozim godinama je bio za neprepoznati.Da naglasim,da mi je to bila prva voznja na novim gumama pri vecim brzinama.Morao sam tad na put do Nisa(iz Sremske Mitrovice),sa sve decom na zadnjem sedistu.Bila mi je to najneprijatnija voznja u zivotu.
      Posle toga sam odmah otisao kod majstora,ispricao mu sve ovo.Napomenuo da pregleda oba trapa,vesanje,sve sto moze biti uzrok problema.Popodne me zove,kaze da je problem u jednom "silen" bloku.Navodno,prilikom montaze nije dobro nabijen,i pukao je.
      Posle par dana izlazim opet na auto-put.Auto se opet na brzini preko 100kmh,koja je valjda uobicajena na auto-putu,ponasa isto.Ukratko,potpuno nestabilno i nesigurno.Neznam kako da drugacije opisem.
      Odlazim kod drugog majstora,po preporuci prijatelja.On utvrdjuje da je sve u redu,i naplacuje mi samo "dizanje" auta.Njegova konstatacija je da je problem mozda u preduvanim gumama.Pocele su vrucine,i pritisak u gumama je rastao,po putnom kompjuteru,i do pola bara.Spustam pritisak tako da mi tek posle 15min voznje dostigne preporucene vrednosti(2,2 napred-2,1 nazad).Utisak u voznji posle toga je da auto malo manje "skakuce" po neravninama.Ali problem nestabilnosti je i dalje tu.
      Otisao sam posle toga kod majstora za reglazu,kome sam takodje napomenuo da pregleda delove trapa.Mislio sam da bi mozda eventualna rastelovanost trapa mogla biti uzrok.I kod njega je sve bilo u redu.Citiram:"Sve je u redu.Svi parametri su u zelenom.".
      Jos jednom sam morao na put do Nisa.Opet isto.Da spomenem da imam osecaj kao da ima lufta u volanu.Drzim ga pravo,a on cas cimne levo,cas desno.Stalno moram da korigujem.To mi se ranije nije desavalo.Voznja od Sremske Mitrovice do Beograda je bila,kao sto jeste,decija igra.Volan sam drzao sa dva prsta jedne ruke.Sad je to borba da odrzim pravac.
      Nisam znao sta da radim.Put u Grcku na more se opasno primakao,a auto mi je skroz nepouzdan.Setio sam se da sam pre par godina,kad sam stavljao nove miselinke napred,bio kod jednog majstora u Novom Sadu da odradim reglazu.Bio sam prezadovoljan rezultatom,ali i detaljnoscu i pedantnoscu istog.Odlucio sam da probam kod njega jos jednom pregled i eventualno stelovanje trapa.Zakazem,odem,nateram na kanal.Posle 30s covek me zove da mi pokaze koliko ima lufta u desnom tocku.Uzrok je kraj spone.Ta kugla,ili sta vec,potpuno je propala.Konstatuje i da je manzetna kraja spone na drugom tocku stradala,i da je ceka slicna sudbina vrlo brzo.Preporuka da se zamene obe.
      Vracam se kod "svog" prvog majstora da zamenim te delove.I covek mi,iako sam dva puta bio kod njega predhodno,i da to nije video,na kraju pokazuje koliko je taj kraj spone bio u losem stanju!?!
      Odlazim ponovo na reglazu,i nadam se da je mojim problemima za volanom kraj.
      Posao sam na put u Grcku,i moram priznati da se auto bolje ponasao.Posebno u krivinama,cini mi se da nemam taj osecaj "bezanja" toliko izrazen.Mozda na to imaju uticaj nove gume,mozda su drugacije.Imam ocecaj kao da nastavlja pravo,kao da nisam ni malo smotao volan.Nekako je previse lagan na volanu u odnosu na pre.Sto se tice pravca situacija je slicna.I dalje moram da vrsim non-stop male korekcije na volanu da ostanem u traci.
      Nekako sam se ja odvukao na more,a pre par dana i dovukao.Povratak je bio zacinjen i umorom,tako da ne mogu opisati koliko je ta voznja bila neprijatna.
      Ovde se moj opis problema zavrsava.Mozda sam bio preopsiran,ali ovo je slucaj o osnovnoj stvari za volanom,o bezbednosti.Ne znam sta da radim,i kod koga da idem.Ovaj auto ne lici vise na vozilo od pre pola godine.Vozim ga dugo,i znam dobro o cemu pricam.
      Hvala unapred na pomoci!
      Red je da se javim,ispricam sta sam radio u vezi problema sa nestabilnoscu.Mozda nekome bude od koristi..
      Bio sam u dva servisa,ovde cesto spominjana.U oba sam dobio potvrdu da su zadnji silen blokovi losi tj.previse mekani.Moraju se zameniti,i to iskljucivo originalom.Drugi problem su dotrajale gumene caure(isto neki sileni) na viljuskama.Najbolja opcija za ovo je zamena komplet viljuske.Preporuka je da se zamene i kugle zajedno.Kod mene su jos fabricke,verovatno bi u neko dogledno vreme stradale,a ovako ih je najjeftinije zameniti.
      Posle zamene ovih delova,cim sam izasao na auto put(iako je bila provala oblaka)voznja je bila pravo uzivanje.Potpuna kontrola nad vozilom.Doduse,nisam od tada vozio na otvorenom putu,ali kada je na mokrom bilo savrseno,mislim da je problem resen.
      Na kraju da se osvrnem na servise.Spomenuo sam da sam bi u dva.Nisam hteo da idem u ovlasceni,gore sam spominjao razloge,to mi je ostalo kao poslednja stanica.Prvo sam bio kod jednog majstora iz okoline Novog Sada,svojevremeno ovde dizanog u zvezde.Dosta vas ce znati o kome se radi.Pregled je odradjen korektno,ali ja nicim vise nisam zadovoljan.Ako nekog interesuju detalji,mogu i o tome,ali sad nemam vremena.Uglavnom,trebao je da mi javi za par dana kada da dodjem na zamenu delova,ali nista od toga.Proslo je skoro dva meseca.
      Drugi servis u kome sam bio je na Mupetovu preporuku.Radi se o servisu u Zemunu.Jako sam zadovoljan mojim prvim iskustvom
      sa ovim servisom.Zakazivanje,prijem,odnos prema musteriji,na kraju i najbitnije,uradjeni posao.Od mene,barem za sada,svaka preporuka!
      Da spomenem i cene.Silen blokovi 110e,sa zamenom.Komplet viljuske,sa kuglama 15000 din,sa zamenom.
      Hvala svima koji su pokusali da mi pomognu,posebno Mupetu!
      Imam jos jedan problemcic na autu,ali nemam sad vremena da pisem o tome.Posle ovog problema koji se ticao same bezbednosti,sve ostalo su sitne stvari..

      Comment

      • mupe
        CBC Senator XXL
        • 05.10.2006
        • 822
        • bg
        • Laguna 3 GT 2.0T 205

        Nema na čemu, drago mi je što si rešio problem.

        Comment

        • markofpi
          CBC Senator XXL
          • 27.07.2006
          • 1552
          • Bezanijska Kosa

          Da li kugle za Megan karavan odgovaraju i za Lagunu koja nije karavan!?

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            Koje godište je laguna? I, o čemu se radi: da li imaš novu kuglu za megana, ili...? Po katalozima, za neka godišta su iste, a za neka nisu.

            Ako imaš neki podatak, napiši, pa da uporedim. Na primer: CX0104 ili nomenklaturni broj. I da li je za lagunu II?

            Comment

            • markofpi
              CBC Senator XXL
              • 27.07.2006
              • 1552
              • Bezanijska Kosa

              Slucajno nasao na oglasima za Megane II karavan 2007. god. pa da pitam da li iste mogu na Lagunu II 2002god. koja nije karavan. Po kataloskom broju koji je na proizvodu pise da ne moze ali mi je zanimljivo to da moze i na clio i na megan i na senic, a i na lagunu III.

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                Druga je i viljuška! A, osim toga, zavisi i od godišta.

                Koliko znam, za lagunu II 2002 nema razlike između verzije karavan i sedan. I nije problem naći u prodavnici.

                Comment

                • SerbianHero
                  CBC Senator
                  • 10.10.2009
                  • 259
                  • Beograd

                  Produzetak letve

                  Pozz drugari nisam bio aktivan neko vreme pa reko da postavim jedno pitanjce svim prisutnim....posto sam jel ponosni vlasnik avta, i gledao sam za ovih 100000km predjenih od moje strane, jedno 4 puta promenu spone i kraja letve volana, resih da probam to sam da promenim, jer neko to vec radio i kakva su iskustva......?
                  Konkretno sama spona nije problem, odsrafi se i odvrne sa produzetka letve, medjutaim produzetak nemam predstavu kako da skinem.......idem od ponedeljka u neku privatnu vulkanizersku radnju da pitam kolika je cast za koriscenje dvostubne dizalice na sat vremena..... ......mozda bi mogli da se skupimo nas vise pa da podelimo iskustvo i tako to.....

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    Originally posted by SerbianHero View Post
                    ... gledao sam za ovih 100000km pređenih od moje strane, jedno 4 puta promenu spone i kraja letve volana...

                    ... sama spona nije problem, međutim, produžetak nemam predstavu kako da skinem...
                    Nešto je čudno, da toliko često menjaš te delove. Rekao bih, da si rekorder! Nešto nije u redu - moguće, loš kvalitet ugrađenih delova!

                    I, verovatno misliš na krajeve spona. Zašto menjaš produžetak? Njega je jednostavno skinuti, nakon skidanja krajnika (steering ball) i manžete - odvrtanjem.

                    Comment

                    • SerbianHero
                      CBC Senator
                      • 10.10.2009
                      • 259
                      • Beograd

                      Mislim na kraj letve volana na koji se srafi spona, inache kupovao jesam zemenske delove...jbg..kolko prara, tolko teras, plus imam tesku nogu, jbg
                      Da nemas mozda shemu kako to izgleda ispod manzetne?
                      Last edited by SerbianHero; 27.10.2013, 00:38.

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        Hteo sam odmah da okačim, ali, nakon mnogo muke - evo slike:

                        Comment

                        • SerbianHero
                          CBC Senator
                          • 10.10.2009
                          • 259
                          • Beograd

                          To je to samo na drugoj strani, duzoj strani, cudi me da na ovoj slici nema tog dela, evo ja docrtao gde i sta
                          ,posto se slika iz nekog razloga ne vidi evo i link http://postimg.org/image/n33t9n85d/
                          E sad najpre indikacija je da kadpenjem au to na ivicnjak i cuje se tup, skinem ja tocak, i krenem da mrdam po osi levo desno, vidim spona se ne mrda ali ceo kraj letve(zajedno sa sponom) mrda se in and out, tj volan zakljnucan a tocak mrda levo desno, stoga resih da to promenim......e sad s obzirom da to nikad nisam radio, jel zna neko po kom principu(ili ima snimak, sliku) kako se taj kraj drzi za letvu i kao se skida, jel ima nekih skrivenih stvari koje bi trebao da znam pre nego sto krenem u poduhvat trial and error.....kapiram da cu moci sam da izadjem na kraj sa tim al reko da pitam ovde nekog ko je to mozda vec radio....
                          Last edited by SerbianHero; 27.10.2013, 12:59.

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            Jasno je: radi se o levoj sponi, bez nastavka. Provera upravljačkog mehanizma, ne vrši se na taj način! Ispitati u servisu i na osnovu rezultata ispitivanja, izvršiti reviziju uređaja. Moguće, zamenu letve! U svakom slučaju, nemoj, da se sam upuštaš u to.

                            Btw. Toleranciju, možeš, da proveriš sa upaljenim motorom, okretanjem (mrdanjem) volana levo-desno i vidiš, koliko stepeni se okreće, dok ne reaguje na točkove.

                            Comment

                            • SerbianHero
                              CBC Senator
                              • 10.10.2009
                              • 259
                              • Beograd

                              Cini mi se da se ne razumemo, u pitanju je desna duz strana strana(kad se gleda iz kola) letve, koje na ovoj slici uopste nema, nije nacrtana(izgleda da se spona srafi lirektno u letvu, sto kod mene nije sluca), ona je dugacka jedno 25-30cm na jednoj strani ima navoj za sponu a sa druge manzetnu koja ulazi u letvu, spona je kod mene dobra(ona sto se srafi na kraj letve volana) lepo sam ti napisao da se ne mrda pri cimanu tocka vec ceo kraj letve zajedno sa sponom ulazi i izlazi iz zgloba, zvao sam i pitao kit komerc, i preko broja motora i sasije rekli su mi da kosta 1300din, tako da nije letva u pitanju niti sama spona.
                              Poznajem auto u prst imam ga od 2007 letva mi jeste krckava, ali ovo je klasicna prica sa krajem letve koji sam vec 3-4 puta menjao ,znaci nije letva, solja, amortizer, spona, vec kraj letve volana, simple as that, vec vidjeno.
                              Last edited by SerbianHero; 27.10.2013, 13:48.

                              Comment

                              • Franjo
                                Banovan
                                • 14.08.2009
                                • 2831
                                • Inđija - Beograd
                                • Renault megan II res

                                Tačno, ne razumemo se, jer brkaš pojmove! Letva je izjedna, ima dva kraja, koji se nemenjaju, nego cela letva. Spona može biti izjedna, ili kratka sa nastavkom. Kraj spone (steering ball) je zglob.

                                Originally posted by SerbianHero View Post
                                ... ceo kraj letve zajedno sa sponom ulazi i izlazi iz zgloba.
                                Nije mi jasno, iz kojeg zgloba?


                                ... zvao sam i pitao kit komerc, i preko broja motora i sasije rekli su mi da kosta 1300din, tako da nije letva u pitanju niti sama spona.
                                Ovo je još nejasnije: šta toliko košta?

                                Evo, jasniji crtež kraja letve, na koji se šrafi spona:


                                Comment

                                Working...
                                X