RENAULT LAGUNA II - iskustva, odrzavanje, kvarovi i popravke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Kod automatske klime, teže je utvrditi grešku, koja izaziva neugodan miris u kabini (putničkom prostoru). Razlog je, što kompjuter sam otvara-zatvara klapne, kako je programirano.

    Kada si servisirao klimu? Imaš li problema sa sistemom hlađenja motora?

    Neugodan miris može uzrokovati curenje radijatora grejanja i zadržavanje rashladne tečnosti ispod njega.

    U servisnom uputstvu, ako se dijagnostikom ne može ustanoviti bilo koja greška: svi motorići flapsova rade, motor miksera vazduha radi, sve sonde ispravne - postupak je sledeći:

    Vozilo se podigne, ili iz kanala i cela boca refreshenera isprska na izlaznu cev evaporatora (isparivača), prema uputstvu za upotrebu na boci (spreju).

    P.S. Ovaj postupak prepustio bih stručnjacima, da ne bude štete:

    Dezinfekcija klime, polen filter, odvod za kondezat, Opel Astra G 2001
    Last edited by Franjo; 08.06.2013, 14:49.

    Comment

    • mazzy
      CBC Veteran
      • 25.07.2010
      • 164
      • Sarajevo

      moze li mi nastati kakva veca steta ako to sada ne uradim? ide ljeto, klima samo radi a ona ne smrdi... Nisam nikada servisirao klimu. Jesam punio prosle godine i filtere mjenjao. Pretpostavljam to ne spada u servis

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        Punjenje sistema hlađenja (klime) i zamena filtera vazduha i polenskog, spadaju u servisiranje klime.

        Sam sistem provetravanja (ventilacije) u velikoj meri je odvojen od motorskog prostora, pa neprijatni mirisi mogu da uđu spolja kroz usisnik vazduha, od radijatora grejanja, ili iz putničkog prostora, recirkulacijom ustajalog vazduha.

        Kako se pri uključenoj klimi (hlađenju) neprijatan miris ne oseća, recirkulacija i curenje gasa na evaporatoru (isparivaču), nisu u pitanju.

        Pokušaj, pri uključenom hlađenju, da isključiš automatsku recirkulaciju, čime se menja položaj pojedinih flapsova (klapni) i miris bi morao da se javi. Ako su svi motorići i kompjuter ispravni.

        Btw. ono o šteti, odnosi se na post Dr. Klime u vezi astre. Kod lagune, nije toliko opasno, samo treba paziti, koje sredstvo za osvežavanje (dezinfekciju) upotrebljavaš.

        Da li gubiš antifriz u sistemu hlađenja motora?

        Comment

        • mazzy
          CBC Veteran
          • 25.07.2010
          • 164
          • Sarajevo

          Ne razumijem se toliko u to ... Laguna savrseno radi, nema nikakvih upozorenja i slicno hehe.

          PS: Ovo sa upaljenom klimom s iskljucenim automatskim, sutra cu probati pa javim.

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            Rashladna tečnost u sistemu hlađenja motora (antifriz), u ekspanzionoj "vrućoj" posudi, mora da je stalno na maksimumu, ili blizu maksimuma. Čep posude, trebalo bi, da je braun (kafene) boje, što označava, da ima ventil za samo-odzračivanje od 1.2 bara. Ako sistem hlađenja funkcioniše kako treba, nivo antifriza ne bi trebao da se menja.

            Comment

            • mazzy
              CBC Veteran
              • 25.07.2010
              • 164
              • Sarajevo

              Bas sam jutros pokusao, sve normalno radi. I kad je upaljeno hladjenje, kako automatski ili bez, i obicno puhanje. Sada ne smrdi... A desavalo se i prije da nekad jednostavno se ne desava.

              Da li ima veze sa temperaturom vani ? jer sad i nije toliko vruce ...

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                Moguće, ali i smanjena vlažnost u****nog vazduha!

                Comment

                • mrsale
                  CBC Član
                  • 03.11.2012
                  • 23
                  • Sivac
                  • Laguna II 1.8 16V

                  Danas mi se desilo da mi gas zakuca, stoji na 2500 obrtaja i svetli mi zuto svetlo od grejaca. Ugasim ga ,upalim -opet isto. Vozio sam ga tako 1-2 do kuce. Skinem klemu sa akomulatora i posle deset minuta vratim i sve u redu,sad stoji na 8500 i lampica se ugasila. Sta bi moglo biti? to mi se desava prvi put. Ima li ko slicno iskustvo?

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    Originally posted by mrsale View Post
                    ... sad stoji na 8500 i lampica se ugasila.
                    Misliš: stoji na 850 rpm!

                    Da li je prijavio neku grešku?

                    Comment

                    • mrsale
                      CBC Član
                      • 03.11.2012
                      • 23
                      • Sivac
                      • Laguna II 1.8 16V

                      Mislim-sad radi normalno,kao sto je i pre radio. ne javlja nikakvu gresku. Kao sto sam vec rekao,dok nisam skinuo klemu grejac je bio upaljen -to mu je kao neka greska ali nista osim toga....

                      Comment

                      • ludda
                        CBC Član
                        • 08.08.2010
                        • 19
                        • Novi Sad, Vojvodina
                        • Laguna II 1.8 16V

                        Originally posted by mrsale View Post
                        .....Ispod filtera za vazduh postoji regulator koji kad se ukljuci sistem propusta gas,verovatno ti je odatle taj crveni kablic. Znaci ipod crne kutije,mozes da ga napipas rukom
                        Na žalost nije to u pitanju. Sporni kablić tamo ne može ni da dohvati.

                        Comment

                        • Draco
                          CBC Početnik
                          • 20.05.2013
                          • 8
                          • Crna Gora
                          • Laguna II 1,9 dci

                          Pozdrav.
                          Prije 3000km sam odradio mali servis, zamijenio ulje i filtere. Sinoć mi board pokazuje da nema ulja! Jutros ranije ustao da bi prije posla provjerio stanje mjeračem, kad šipka suva! Ulja samo dohvatilo onu kuglicu na dnu mjerača. Inače u toku jučerašnjeg dana sam prešao više od 400km, išao uz uspone kao zmaj, odlično vuče, ne dimi, nema nepravilnog rada... A ne curi ni ispod i motor suv kao barut, nigdje kapi ulja.

                          Otišao do majstora koji je mijenjao ulje i dobio prilično neubjedljivo objasnjenje da ti motori "malo više troše ulje, posebno na ovim temperaturama" kao i da treba "sipati ELFovo gušće". Pri zamjeni je sipano Elf Excellium NF 5W40.

                          Da li je stvarno moguće da mi je potrošila svo ulje za 15 dana!? Meni to nešto ne pije vodu...a opet ne vidim šta je drugo moglo da se desi, pošto ne curi, nema ga u tečnosti za hlađenje ni u motoru...

                          Edit: Inače da se pohvalim, samostalno popravio one "tihe patnje", sijaličice na start/stop dugmetu i kontakt u čitaču kartice zahvaljujući ovom forumu A i zamijenio sam svu unutrašnju rasvjetu bijelim LED-om, tako da zaista impresivno izgleda, posebno uveče
                          Uspio sam da skinem i sijalice za pozicije i otkrio da su isto LED sa poništivačem, samo ne original ubodne već su prepravljane neke sa dvije nožice. Još to da nađem i biće mačka
                          Last edited by Draco; 21.06.2013, 14:28.

                          Comment

                          • Milenko
                            CBC Član
                            • 11.11.2008
                            • 75
                            • Beograd
                            • Reno Megan 3 1,5 dci

                            Daco , znači prešao si 3.000 km posle zamene ulja.Dospi ponovo i proveri potrošnju.Možda prošli put nije sipano dovoljno.
                            Ulje Elf Excellium NF 5W40 je dobro nema svrhe ga menjati.Kada tačno utvrdiš dali i koliko troši ulje tek onda treba da razmišljaš šta da činiš.

                            Comment

                            • Draco
                              CBC Početnik
                              • 20.05.2013
                              • 8
                              • Crna Gora
                              • Laguna II 1,9 dci

                              Hvala Milenko.
                              Dosuo juče do maksimuma na mjeraču pa ćemo da vidimo kako će se pokazati.

                              Koliko ulja staje u ovaj motor? Da provjerim koliko su uopšte sipali.

                              Comment

                              • Milenko
                                CBC Član
                                • 11.11.2008
                                • 75
                                • Beograd
                                • Reno Megan 3 1,5 dci

                                Daco , predpostavljam da tvoja Laguna nema FAP filter.Tada se koristi ulje koje sam gore naveo i ide 4,6 lit .
                                Ali ako imaš FAP filter ide ELF Solaris ulje i staje 4,8 lit .
                                Ako nisi siguran proveri , ako ima FAP trebalo bi da ima nalepnicu na vratima ispod one za pritisak guma.

                                Comment

                                Working...
                                X