Na "leru" je situacija da je, u proseku, malo veca potrosnja iz akumulatora nego "punjenje".
Ne shvatiti ovo bukvalno ili apsolutno. Generator pravi struju , dostigao je napon punjenja. ali mu je "energija" oko 70-100W. Ako postoje potrosaci veci od 100W, zavisno od "opreme" motora, deo struje se trosi iz accu. Zbog nacina rada "kontrole" punjenja, ne pali se lampica, i ne treba, sve je ispravno, auto je u "pripremnom", prelaznom rezimu.
Zato je ovo najcesca greska:
"Posle 6 dana otac je palio auto i ostavio ga da radi 10 minuta i dodavao gas".
Malo mu je "duse" dodao, ali malo vise "iscupao"...
Za "kvalitetno" dopunjavanje, zavisno od alternatora (mada savremeni rade u jako slicnom rezimu i opsegu), i njegove snage, trebalo bi da motor radi na oko 2500 obrtaja, plus minus 500.. To opet zavisi od karakteristika alternatora, na kom br. obrta je najefikasniji, i koliki je prenosni odnos kaisnika. Tada bi se mogla reci tacna turaza motora.
Tada bi se moglo reci i koliko ampera isporucuje, pa se lako racuna koliko bi minuta trebalo voziti(ili stajati, sto je bacanje goriva) na recimo, 3000 obrtaja (zato su putovanja najzgodnija) da bi se nesto, i za koliko, dopunio accu.
Mozes da ga vozis i pola sata, ako je na 1500 obrtaja, elektronika, kocenje i zmigavci, pa da ga samo dodatno ispraznis....
Poz.
Ne shvatiti ovo bukvalno ili apsolutno. Generator pravi struju , dostigao je napon punjenja. ali mu je "energija" oko 70-100W. Ako postoje potrosaci veci od 100W, zavisno od "opreme" motora, deo struje se trosi iz accu. Zbog nacina rada "kontrole" punjenja, ne pali se lampica, i ne treba, sve je ispravno, auto je u "pripremnom", prelaznom rezimu.
Zato je ovo najcesca greska:
"Posle 6 dana otac je palio auto i ostavio ga da radi 10 minuta i dodavao gas".
Malo mu je "duse" dodao, ali malo vise "iscupao"...
Za "kvalitetno" dopunjavanje, zavisno od alternatora (mada savremeni rade u jako slicnom rezimu i opsegu), i njegove snage, trebalo bi da motor radi na oko 2500 obrtaja, plus minus 500.. To opet zavisi od karakteristika alternatora, na kom br. obrta je najefikasniji, i koliki je prenosni odnos kaisnika. Tada bi se mogla reci tacna turaza motora.
Tada bi se moglo reci i koliko ampera isporucuje, pa se lako racuna koliko bi minuta trebalo voziti(ili stajati, sto je bacanje goriva) na recimo, 3000 obrtaja (zato su putovanja najzgodnija) da bi se nesto, i za koliko, dopunio accu.
Mozes da ga vozis i pola sata, ako je na 1500 obrtaja, elektronika, kocenje i zmigavci, pa da ga samo dodatno ispraznis....
Poz.
Comment