Reanimacija akumulatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vladd
    CBC Senator XXL
    • 09.07.2006
    • 581
    • NBG

    #61
    Na "leru" je situacija da je, u proseku, malo veca potrosnja iz akumulatora nego "punjenje".
    Ne shvatiti ovo bukvalno ili apsolutno. Generator pravi struju , dostigao je napon punjenja. ali mu je "energija" oko 70-100W. Ako postoje potrosaci veci od 100W, zavisno od "opreme" motora, deo struje se trosi iz accu. Zbog nacina rada "kontrole" punjenja, ne pali se lampica, i ne treba, sve je ispravno, auto je u "pripremnom", prelaznom rezimu.

    Zato je ovo najcesca greska:

    "Posle 6 dana otac je palio auto i ostavio ga da radi 10 minuta i dodavao gas".
    Malo mu je "duse" dodao, ali malo vise "iscupao"...

    Za "kvalitetno" dopunjavanje, zavisno od alternatora (mada savremeni rade u jako slicnom rezimu i opsegu), i njegove snage, trebalo bi da motor radi na oko 2500 obrtaja, plus minus 500.. To opet zavisi od karakteristika alternatora, na kom br. obrta je najefikasniji, i koliki je prenosni odnos kaisnika. Tada bi se mogla reci tacna turaza motora.

    Tada bi se moglo reci i koliko ampera isporucuje, pa se lako racuna koliko bi minuta trebalo voziti(ili stajati, sto je bacanje goriva) na recimo, 3000 obrtaja (zato su putovanja najzgodnija) da bi se nesto, i za koliko, dopunio accu.

    Mozes da ga vozis i pola sata, ako je na 1500 obrtaja, elektronika, kocenje i zmigavci, pa da ga samo dodatno ispraznis....

    Poz.

    Comment

    • v570
      CBC Član
      • 12.07.2007
      • 14
      • Pancevo

      #62
      Hvala na objasnjenjima
      tek sada su mi neke stvari jasnije
      Pokusavacu i dalje da ucim o ovome i da pazim i pratim rad kola
      jer ovo sa gubitkom struje mi stvarno predstavlja veliko opterecenje

      Comment

      • v570
        CBC Član
        • 12.07.2007
        • 14
        • Pancevo

        #63
        Izmerio sam stanje akumulatora bometrom
        Dobijena vrednost je varirala od 1.180 do 1.220 po merenjima
        U svakoj celiji daje istu vrednost
        Posle duze voznje odstojao je 12 sati
        upalio sam svetla 30 sekundi pre merenja p sam sve sam ugasio
        Kad povuce kiselinu prva dobijena vrednost je oko 1.190 do 1.200
        a kad protresem malo vise spusti se do 1.220 i ni makac dalje
        Da li ovo znaci da mi je akumulator nacet odnosno polu prazan
        Po tome ispada da mi nisu u opste resili problem i da cu uskoro ostati ponovo bez struje

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          napunjen aku je 1.26 na +20C
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • bakara
            CBC Senator XXL
            • 29.01.2005
            • 977
            • nBGd

            #65
            Obrati paznju da ako si vec toliko cesto ostajao sa praznim akumultorom da je taj akumulator mozda vec ostecen, tj. nema deklarisani kapacitet i na putu je u vecna lovista.

            Ako budes kupovao novi akumulator ipak kupi malo jaci...
            pozdrav

            Comment

            • dandy
              CBC Senator XXL
              • 09.12.2005
              • 513
              • Bijeljina-Beograd Medakovic

              #66
              Kratak tutorijal o akumulatorima

              SLA - zaliveni olovni akumulatori (GelCell)

              Zaliveni olovni akumulatori (Sealed Lead Acid) su stvarno izvrstan izvor struje i prava je steta pa i nepravda da se u amaterskim rukama ne srecu mnogo cesce. Kod nas se u poslednje vreme mogu dosta lako naci cak i vrlo, vrlo jeftino. Ima ih u UPS uredjajima za "Bekap" (Backup) kompjutera, u raznim uredjajima tipa "pomocno osvetljenje u slucaju nestanka struje" koji se vidjaju na buvljacima i u kineskim sopovima u kombinacijma: radio/neonka ili bateriska lampa/radio/neonka itd. itd. Najcesce su oblika cigle samo dosta manje, mada ih ima i skoro te velicine. Za razliku od klasicnih olovnih akumulatora, SLA imaju elektrolit u obliku gela, dakle nije tecan i posto su baterije zalivene i bez ikakvih otvora elektrolit ne moze da iscuri pa se SLA mogu koristiti u bilo kom polozaju bas kao i NiCd i NiMH baterije.

              Nominalni napon po celiji je 2V kao i kod klasicnih olovnih akumulatora, a najvisi je u toku tj. pred kraj punjenja kada ide i do 2,4V sto je maksimum za ove celije. Najcesce se srecu baterije napona 6 i 12V a rade se za razlicite kapacitete pocev vec od oko 1Ah pa navise. Apsolutno najnizi napon do koga sme da se isprazni SLA celija je 1,75V a ja vam nebi preporucio da idete ispod 1,8V.

              Prosecna efikasnost punjenja je kod njih oko 70%. Mogu se puniti i konstantnom strujom i konstantnim naponom ali i kombinacijom ove dve metode. Ipak najbolje se pune ako se u pocetku (PRVI period) pune konst. strujom od C/8(C- strujni kapacitet akumulatora, C/8 je jedna osmina kapaciteta acu) do C/10 sve dok napon celija ne dostigne oko 2,3V po celiji. Tada bi punjac trebalo da se automatski prebaci da radi kao izvor konstantnog napona (DRUGI period) koji se dobija kada se 2,4V pomnozi sa brojem celija u bateriji, (pa ce to biti 7,2V za 6V bateriju sa 3 celije, odnosno 14,4V za 12V bateriju sa 6 celija). U nastavku punjenja ovaj se napon odrzava konstantnim sve dok struja ne padne na nekih 10% vrednosti struje kojom se punila u PRVOM periodu, a onda se izlazni napon automatski prebacuje na fiksnu vrednost od 2,3V po celiji (TRECI period) i tako ostaje jos barem 2-3 sata da bi se proces zavrsio. Ovaj TRECI period je tzv. "float charging" i u stvari predstavlja dopunjavanje tj. odrzavanje, i baterija se moze ovako ostaviti skoro neograniceno dugo.


              -------------------------------------------------------------------------------


              Automobilski olovni akumulatori

              Automobilski akumulatori su verovatno vecini amatera dobro poznati pa je dosta tesko reci nesto novo o njima. Veoma su slicni SLA baterijama izuzev sto su najcesce dosta vecih dimenzija (i tezine) ali i veceg kapaciteta, imaju elektrolit u tecnom stanju pa se ne mogu postaviti u bas bilo koji polozaj.

              Iako su tako siroko rasprostranjeni, izgleda da jos uvek ima zabluda pa i izvesnog neznanja u vezi njih. Automobilski akumulatori su predvidjeni da KRATKOTRAJNO podnesu velika opterecenja i daju velike struje za startovanje motora, ali NISU predvidjeni za duboka praznjenja. Oni se u vozilu ciklicno plitko prazne i odmah u toku voznje dopunjavanju i tako mogu da dosta dugo traju i izdrze nekoliko stotina ciklusa. Ali ako ih ucestalo duboko praznimo, velike su sanse da ne potraju duze od 50-70 ciklusa. Za duboka praznjenja postoji malo drukciji tip, takozvana "Deep Discharging Battery" koja se kod nas vrlo retko srece pa se necu mnogo na nju obazirati.

              Idealno bi automobilski akumulator trebalo u pocetku puniti konstantnom strujom ne vecom od C/5 (to je faza "grubog" punjenja) i to sve dok napon baterije ne dodje na 14,4V. Do tada je baterija napunjena oko 80%. Tada bi punjac trebalo da se iz rezima konstantne struje prebaci u rezim konstantnog napona i drzi fiksni napon od 14,4V (faza "apsorpcije") sve dok struja ne opadne na oko 5% od nazivnog kapaciteta baterije (do tada je napunjena oko 90-95%), a tada se prebacuje na odrzavanje fiksnog izlaznog napona od 13,2V za dopunjavanje i tako treba da ostane jos 2-4 sata da bi se napunila 100%.
              ---------------------------------------------------------------------------------

              izvor: elitesecurity forum, jako dobro objasnjenje koje moze da pomogne mnogima da se rijese neke nedoumice oko acu

              Comment

              • v570
                CBC Član
                • 12.07.2007
                • 14
                • Pancevo

                #67
                OK
                Dal moze nesto da kazes i o novim akumulatorima Silver Calcium
                oznaka Ca
                Zasto pitam mozes da vidis u drugim mojim temama da nesirim pricu
                Ja na kolima imam Silver Calcijum Ca
                Merio sam gustinu elektrolita bometrom
                i dobio vrednosti 1.180 i nesto manje kad auto stoji par dana
                Po tabeli za standardne akumulatorre ovo bi znacilo da je ak prazan ispod 50%
                U fordu tvrde da ovi akumulatori nisu predvidjeni za merenje bometrom
                i da je sve u redu sa ak
                Pokusavam da nadjen na netu bilo sta o ovim ak pa bi molio i za jos malo strucne pomoci ako moze

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #68
                  nema neke potrebe za posebnom potragom, obican najklasicniji moguci tip akubaterije, sa potpuno identicnom hemijom kao i u svakom drugom.
                  i potpuno ista sumporna kiselina je unutra, i potpuno iste gustine, i potpuno isto se meri bometrom (voltmetrom takodje je sve isto) kao i na obicnom bez kalcijum prevlake.

                  olovo i sumpor ucestvuju u kombinacijama konverzije energije, i tu se nista nije promenilo zadnjih 200 godina, i nece.

                  za ovoga sto predstavlja ime Ford, mogu samo da pozalim sto je neko preskocio osnovnu skolu kada je trebalo da se uci i nauci minimalno
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • mugos
                    CBC Senator XXL
                    • 18.09.2007
                    • 555
                    • BG/sada Novi Beograd

                    #69
                    @dandy
                    Da li može želatinirani akumulator u kola 12/45Ah? Ima mnogo onih koji su za ali i protiv. Objasni mi malo. Hvala.
                    Nepsujem, nepijem, nepušim. U p.m. pade mi pepeo u pivo.

                    Comment

                    • dandy
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 513
                      • Bijeljina-Beograd Medakovic

                      #70
                      pa sto ne bi mogao, to Ah predstavlja teoretski koliko vremena bi potrosac koji vuce 1A mogao da radi dok ne isprazni acu, prakticno je to vrijeme znatno manje, ali to je malo komplikovano da se objasni u par recenica.
                      Znaci nema veze koliko Ah ima acu, jer je to , sto sam i ranije pisao, kao da se postavi pitanje jel moze na kola rezervoar za gorivo od 100 l da se stavi....
                      E sad sto veceg kapaciteta stavis acu, to je sansa da se verglanjem brzo isprazni manja.i naravno acu veceg kapaciteta i kratkotrajnim verglanjem manje ce da osjeti praznjenje i teoretski duze ce da traje, e sad kako i koliko,,,,,,pitanje je sad,,,
                      I naravno ukoliko imas malo jacu muziku i potrosace, preporucuje se acu veceg kapaciteta, kako bi moglo duze da se slusa sa ugasenim motorom.
                      I naravno kod dizel motora koji pale smjesu visokim pritiskom u cilindrima anlaser zna da povuce i 100A struje prii verglanju, tako da je pozeljno imati acu veceg kapaciteta, najcesce se koriste 64-76Ah....kao po defaultu.
                      Za benzince moze i 30Ah,,,

                      Pitanje je bilo da li gel,,,,pa kao sto pise sve sto imaju obicni acu imaju i ovi zaliveni, samo su u prednosti jer nema gubitaka tecnosti, isparavanja i ne odrzavaju se, stavis i vozis....znaci samo si u prednosti sa njima, nista ne gubis

                      moja iskrena preporuka banner,,,,jednostavno najbolje su se pokazali za male pare,,,,niti je reklama niti imam dodira sa njima, ali jednostavno do sada nisam cuo zamjerku na njih

                      Comment

                      • mugos
                        CBC Senator XXL
                        • 18.09.2007
                        • 555
                        • BG/sada Novi Beograd

                        #71
                        Hvala na iscrpnom odgovoru.
                        Nepsujem, nepijem, nepušim. U p.m. pade mi pepeo u pivo.

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          #72
                          ...kupio sam taj Banner [ slika crvenog bika ] od 62 Ah za Stila 1.6...Bez odrzavanja za 5600 din...Tek je nekih mesec dana u kolima, ali nikakvih problema...
                          Garancija je naravno uobicajenih dve godine....

                          Comment

                          • Corsa
                            CBC Senator XXL
                            • 22.09.2005
                            • 450
                            • Beograd

                            #73
                            Akumulator za Puno 1.9

                            Drugar je nedavno kupio Puntica 2 1.9D.Ustanovljeno je da je akumulator za zamenu.Majstor kod koga je bio mu je rekao da je unutra bio nabudzen neki manji akumulator od mislim 45 ah,a da treba veci.E sad,problem je,po majstoru,sto je taj veci akumulator i vecih dimenzija,pa ne moze da stane gde treba.Meni ovo deluje nekako neverovatno.Dakle,zna li neko koji akumulator ide u Puntica i da li postoji neki posebni(kao sto majstor prica)ili moze da se nadje neki black horse i sl.

                            Comment

                            • Vlada_nbgd
                              CBC Senator XXL
                              • 11.09.2005
                              • 1066
                              • Novi Beograd/Topcider
                              • ford focus sport pack

                              #74
                              Vrlo moguce,ista stvar i kod moje corse dizel,nije bilo mesta da se stavi akumulator odgovarajuce jacine pa su morale neke plastike da se malo skrate...Najlakse vam je da okrenete deltu i raspitate se,moguce da originalni akumulator nije mnogo skuplji od ovih sto se nude po radnjama...
                              FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

                              Comment

                              • Corsa
                                CBC Senator XXL
                                • 22.09.2005
                                • 450
                                • Beograd

                                #75
                                Originalni akumulator u delti kosta tricavih 400 evrica

                                Comment

                                Working...
                                X