Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by brick

    proveri elektro instalaciju vozila,
    13.9 V je premali napon za sadasnju spoljnu klimu/temperaturu.

    prenosni kais izlizan, proklizava
    - regler neispravan
    -prljave kleme
    - losa masa alternatora
    - prekratke cetkice reglera (istrosile se)


    redosled mogucih gresaka na samom vozilu koje kao posledicu imaju slabo punjenje akubaterije i posledicno nemanja dovoljno stuje (akumulirane hemijski) u njoj.

    losa akubaterija kao poslednja na listi sumnjivih uz opisane simptome.
    Dakle, blago rečeno iznenađen sam ovakvim odgovorom. Od svih brojki koje sam postavio imam komentar u vezi napona koji je inače meren na nekih +25.
    Ali ajmo redom:
    - kaiš - nov, star 20 dana
    - regler, oko 10 meseci, bez ikakvih indikacija na instrument tabli (ako je to uopšte merodavno)
    - kleme čiste i uvek čiste.
    - masa alternatora? nisam električar ali valjda su gledali. Koliko ja znam ima samo šrafove koji ga drže. Za ovo ne smem ništa da tvrdim
    - četkice nisu prekratke, skoro gledano.

    Da nastavim mimo ove liste. Prošle zime sam isto imao probleme sa tim akumulatorom. Parkiram kola, aku pod ruku i kući. Svaki dan sam ga vadio dok su bili oni minusi jer nije hteo da pali. Jedva je verglao. Sumnjao sam na elektro pokretač a ne na aku. Posle toga sam išao prvo god jednog električara pa onda i kod drugog. Obojica su rekli da je elektro pokretač ok i da je u pitanju akumulator. Posle tih poseta, ja još mogu samo da zamenim celu instalaciju u autu pa ako i dalje bude problema onda je verovatno u pitanju BH akumulator.
    Inače, u servisu gde sam nosio da reklamiram akumulator su rekli za napon punjenja da je dobar. Baš si me zbunio.
    Može li neko tumačenje onih ispitivanja akumulatora ako znaš?

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      BH akumulator je 99%
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • jaksa
        CBC Senator XXL
        • 23.10.2004
        • 701
        • Novi Beograd, SC

        Ovaj 74Ah je mnogo bolji od predjasnjeg 66Ah isto Boscha

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          - kaiš - nov, star 20 dana
          svaki kais se kada je nov malo istegne, dok "'ne legne" pa se stoga po pravilu doteze posle 1-2.000km.
          ako je samodotezajuci sistem sa kanalnim kaisem ovo otpada.

          masa alternatora? nisam električar ali valjda su gledali. Koliko ja znam ima samo šrafove koji ga drže. Za ovo ne smem ništa da tvrdim
          masa je kljucna elektricna velicina koja je baza za uzorkovanje napona kojim ce upravljati regler.
          ja nisam niti video auto, samo sta sam procitao, i nista ne pretpostavljam tipa valjda su gledali. ne bi me cudilo da nisu gledali, nemaju vremena da ispituju, ne znaju, nije im bitno, nije nesto /neki deseti razlog.

          samo znam i to sam naveo da je masa kljucni element u sistemu punjenja akubaterije i da se vrlo cesto zanemaruje pri kontrolama.
          kako se rado o toku struje, ako je losa masa alternatora bice los i plus, odnosno bice preveliki prelazni otpor i posledicno pada napona.

          rezultat- regler (sa zasebnom masom unutar alternatora) vidi napon 14,4V i smanjuje pobudnu struju -> struju punjenja.

          alternator ima otpor na masi (losa masa) i na njemu se vidi 13,9V ili 13,8 ili 14,2V vec zavisno od prelaznog otpora.

          posledicno umanjena je struja punjenja.

          dopusteni limit pada napona je 0.50V izmedju kola reglera i kola generatora struje (tj elektromotorne sile) pri opterecenju. tj 50Ampera struje.

          kako se akubaterija puni strujom a ne naponom, to ni merenje napona nista samo za sebe ne znaci, niti je dokaz da postoji punjenje kakvo treba da bude.
          cisto informativno napon moze da se uzme kao neka posredna mera, za letnji period je 13.80-13.90V pri opterecenju na 2.000rpm motora.
          zimi napon treba da se krece od 14.4V do 15.6V zavisno od spoljne temperature.

          15,6V je norma za tempe akubaterije od -25C (zimsko jutro).

          da se vratim, srafovi koji drze alternator nisu masa. to su kao sto i izgleda srafovi cija je funkcija da mehanicki ucvrste polozaj alternatora.

          masa je u obliku pletenice, aluminiziranog bakra poprecnog preseka od 10mm2 pa navise koja povezuje kuciste alternatora pod sraf i sasiju motora takodje spojem pod sraf.

          takodje je obavezna i slicna pletenica mase koja povezuje motor sa sasijom vozila.

          sve ispod toga mozda ce da puni kako treba mozda nece, sa takvim setupom punjenje je garantovano.

          moguce je i da sama akubaterija odradila svoje hemijski.

          kako nisu prezentovane cinjenice -nesto mereno samo ukazujem da ima vise faktora koji uticu na ukupno stanje i ukupno ponasanje elektro sistema na vozilu.

          iz prakse, cesto se zanemaruju i ti drugi faktori a akubaterije menjaju jedna za drugom (raznih prozivodjaca) bezuspesno sa ponovnim kvarovima sistema.

          za akubateriju kljucni parametri koji se mere su gustina elektrolita u funkciji temperature.
          kada se to zna, precizno se zna i stanje akubaterije (posto je hemija univerzalna ne zavisi od proizvodjaca niti komercijalnih naziva, garancija, reklama , bilo cega uvek je tacna)

          akubaterija se proverava na -18C sto se startne struje tice.
          ako ne rade u servisu pri tim uslovima, ni bilo kakvo "merenjé" nema tezinu vec se prakticno stimuju rezultati po zelji.

          navodim da je ceo elektro sistem jedna celina, i sve u tom sistemu treba proveravati ako se sumnja na ponavljanje kvara jedne iste komponente, tj traziti uzrok kvara a ne samo zamenu delova koji ce se opet pokvariti.

          (da napravim paralelu, kao kada se neravnomerno trose gume zbog loseg trapa a onda se pokusava resiti kvar zamenom guma firme A pa firme B pa firme C a kvar se stalno vraca).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            regler, oko 10 meseci
            a zasto je menjan, stari bio pokvaren ?
            sa starim reglerom (pokvarenim ?) koriscen postojeci aku ?

            pretpostavljam da je zamenjeni regler identican po tipu originalnom za bas taj motor i bas taj alternator kombinaciju a ne neki univerzalni.

            koliko sam ukapirao sa ovim istim aku je postojao problem pre godinu dana, i tada je bio drugi regler u upotrebi (?) .
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment


            • Idemo dalje,
              vidim da nisam rekao koji je auto u pitanju. Ako to može da pojasni situaciju. Z 101 stara 11 godina i ovo je treci akumulator BH u njoj. Znači nije bilo kvarova koji se ponavljaju. Ovo je prvi put da imam probleme sa akumulatorom. Regler je menjan jer su se četkice istrošile, mislim da je iskrin a imam još jedan takav u rezervi. Nov, naravno. Tu pletenicu na alternatoru nikad video nisam. Znam da mi je motor povezan sa karoserijom preko jednog kabla koji ide od mesta gde se kači - pol sa akumulatora, do motora (čini mi se do kod kućišta termostata) Znači, to tako oduvek stoji i sve je radilo. Posumnjao sam i ja u loše kontakte pa sam sve te spojeve, još proletos, rasturao, čistio i na kraju vratio. Čak sam kablove na sastavu sa klemama skratio za par cm i napravio novi čistiji spoj. U servisu nije rađen test na -18. Ako pogledaš gore u mojoj prvoj poruci, videćeš šta je rađeno i šta je izmereno stim što posle svih ovih čitanja na ovom forumu, mogu slobodno da kažem da merenje pod opterećenjem od 600 A nije trajalo duže od 2-3 sekunde. Ovde sam pročitao da je potrebno 10 ili 20 sec. Ne znam i dalje koliko tačno treba. Već sam pitao ali mi nije teško ponovo. U toj prvoj poruci su podaci o akumulatoru od 45 Ah, da li tebi nešto govori onaj napon pod opterećenjem posle "obrade"-punjenja u servisu? Voleo bih to da znam pre nego što ga ponovo odnesem. Meni auto sada a i ranije pali lepo, vergla brzo ali čim temp ode na -(minus) on jauče, kako sam već napisao.

              Comment


              • Fabrički akumulator na astri je preminuo u 9 godini života Razmišljam i kako sam mogao da ga spasim da izgura ovu jesen ali...auto je dugo vremena stojao u garaži,stisla zima a akumulator nikada nije kontrolisan.Sad je na ulici ispred garaže nekoliko dana jer neću da kupim BlackHorse.Ne mogu da verujem da od svih servisa u kojima sam bio a najgore od svega opelov ovlašćeni servis mi nije prekontrolisao akumulator!Kakvi pajseri! To se zove "viljuška" otpornik visoke snage i paralelno sa njim vezan voltmetar i to se samo utakne na prikjučke akumulatora za ~3.5 sekunde.To postoji 100 godina!Postoji i kompjuterska verzija (21. vek) o kojoj je TETAK pisao

                Comment

                • Pole
                  CBC Senator XXL
                  • 05.10.2006
                  • 363
                  • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

                  Ispravnost akum. mozes da proveri i sa unimerom tako sto ces da ga prikopcas na akum. a neko drugi neka zavergla.Onda vidis koliki je pad napona.Mislim da ne bi trebao da bude ispod 9-10 volti.Ako je ispod onda ne valja.
                  Kao sto Nikola kaze i kvacilo igra veliku ulogu da li je stisnuto ili ne!!!!

                  Da li si probao sa drugim akumulatorom da bi odbacio kvar anlasera???
                  zasto krava nosi zvonce...?...?...?
                  pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

                  Comment

                  • Transporter
                    CBC Senator XXL
                    • 12.03.2006
                    • 568
                    • Avala BGD

                    Mislim da nije off
                    Koji odnos treba da bude alternetor/akumulator tacnije ako imam alternetor 65A od koliko Ampera mogu da stavim akumulator i da sve bude OK ??

                    Comment

                    • mirko
                      CBC Senator
                      • 18.05.2006
                      • 202
                      • Prokuplje

                      I ja imam isti problemčić kao i valas sa tim BH akumulatorom samo mislim da je moj 55Ah. Isto tako prvo paljenje jauče do iznamoglosti, onda ga sačekam par minuta dok skupi snagu i onda upali, dešava se samo kad je hladno. kasnije preko dana vergla kao lud.
                      Dolivao sam destilovanu vodu, isto. Ostaje mi da dotegnem kaiš i proverim regler ali sve mi nešto miriše na akumulator
                      'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

                      Comment

                      • Pole
                        CBC Senator XXL
                        • 05.10.2006
                        • 363
                        • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

                        Meni je skoro pukla prednja dekla na alternatoru od 55A.Trenutno sam nabacio od 33A i nemam za sad problema.Akumulator je od 45Ah tipa Varta.Dobar je i ne mora da se odrzava.
                        zasto krava nosi zvonce...?...?...?
                        pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

                        Comment

                        • spanjeli
                          CBC Senator XXL
                          • 17.09.2005
                          • 532
                          • Nis

                          Posto sam iscitao celu temu i nekako dosao do zakljucka da je Bosch-ov akumulator najbolji imam samo jedno pitanje,koji je akumulator odmah ispod njega? Pitam zato sto nemam para za bosch a treba mi nesto kvalitetnije od BH koji mi je riknuo posle tacno 2god
                          Naisao sam na Vartu,kosta oko 3500din ali mi mnogo cudno izgleda,ona nalepnica je nekako budjava,nije kao sa zvanicnog sajta,ima dve god garancije,pa me interesije da li je original?

                          ...mozda nesto drugo TOPLA,VESNA,a kazite mi nesto i o MONBAT-u
                          Originally posted by Sheta_Junior
                          Tata izadje iz kola, pogleda pored puta jarak, katakombe, ali vidi da ce da prodje. Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak, digne ga na put, stane na put, spusti citrica, i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!

                          Comment

                          • Darth Nihilus
                            CBC Senator XXL
                            • 13.04.2005
                            • 417
                            • Srbija, Paracin

                            Iz iskustva sa 3kom BH akumulatora raznih kapaciteta, mogu da vam preporučim da dolijete destilovanu vodu odma po kupovini. Sva tri nova akumulatora, po datumu proizvodnje ne starija od mesec dana, su fabrički imala malo tečnosti u ćelijama. bez održavanja?! Malo morgen .
                            Do not underestimate the power of the Dark Side

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              A kako sipas vodu? Gde se otvara?
                              Da ne bude da "calcium tehnologija" zahteva manje elektrolita u startu pa da ono klasicno pravilo 1cm preko ploca ne vazi u tom slucaju. Nikad nisam imao (nisam hteo a ni morao) akumulator "bez odrzavanja" osim onih GEL koji se ne otvaraju pa ne znam kako stoje stvari. Tetak, pomagaj. (On zna tacno kako treba za te akumulatore.)
                              Nije drugo bitno nego ako se razblazi elektrolit ne valja. Koliko je bio nivo elektrolita u odnosu na ploce kad si kupio akumulatore?
                              U tom slucaju je bolje kupiti (ako ima) suvo sarzirane pa bar znas sta radis od pocetka. Ovako...
                              Ko sada da zna da li je isparila voda ili su sipali manje elektrolita. Ni za tri meseca ne moze da ispari toliko vode a samo su ga malo punili (formirali) ili mozda nisi kupio nove akumulatore uopste? Mozda su radili u nekom UPS? Kao novi su. Greota da se bace. Salim se.
                              Nekako mi je najmanje logicno da se stedi sumporna kiselina i destilisana voda. Jevtino je to.
                              Ako je bilo samo malo elektrolita veoma je verovatno da si vodom razblazio elektrolit. Ipak, mesec dana cak i da su bili na +40C° je kratko....

                              Comment

                              • Eon
                                Moderator
                                • 10.03.2005
                                • 4225
                                • Beograd-NBG-44
                                • Superb 2.0 4x4 DSG

                                Moj accu, kupljen pre godinu dana i malo jace je bio vakumsku upakovan, kupljen u servisu gde se inace i otkupljuju stari accu. Mesec dana po instaliranju sam dosipao vodu i jos jednom na 9 meseci od kupovine. Ukupno je progutao litar vode i jace, a alternator je sasvim u redu.... Normalna stvar je kod BH-a.
                                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                                Comment

                                Working...
                                X