Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Odg: Koji akumulator?

    Umesto u D modu sto u praksi znaci najveci deo vremena u 4. ili 3. stepenu sa 1200-1600 obrtaja i nekih 14.1V punjenja rucno prebacivanje u modu 2 sto znaci samo upotreba 1. i 2. stepena ali uz obavezno kocenje motorom sto znaci da su obrtaji di 1500-3000.

    Pri oduzimanju gasa (recimo pred semaforom) u D automatik prebaci na ler obrtaje i otkaci motor od tockova.
    Pri istom oduzimanju gasa u poziciji 2 automatik drzi u stalnoj vezi motor i tockove i simulira kocenje motorom a obrtaji ne padaju ispod 1500 obrtaja sve do neposrednog zaustavljanja.

    Napon punjenja je nesto visi, oko 14,3V.

    Banner na svom sajtu navodi potreban napon punjenja od 15,8V i to bez temperaturne kompenzacije, znaci letnjih +26,7C (kako je normirano za testiranje).

    Taj napon ne mogu postici niti sa menjacem stalno u 1., niti na 5000 rpm (izmedju 50 i 60km/h) regler ne dopusta vise od 14,5V ni pod razno.

    A da vozim auto stalno u prvoj brzini mi je ultra smesno ponasanje i rasipanje goriva samo tako..da bi odrzavao aku u kao nekom punjenju.
    Last edited by sw.brick; 26.11.2011, 18:46.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      Odg: Koji akumulator?

      Originally posted by sw.brick View Post
      Uputstvo kaze da je za savremene akubaterije potrebno na vrlo specifican nacin vrsiti dopunjavanje, i to u 4 faze kontrole fiksne struje odnosno fiksnog napona da bi se postigao efekat izjednacavanja hemisjkih reakcija kod Ca/Ca mokrih baterija (zovu to proces ekvilizacije).

      Ukratko, napon punjenja kalcijum/kalcijum baterija treba da bude visi za oko 0,40 do 0,70V zavisno od preporuke fabrika, kako koja.
      Struja, za razliku od napona, ne može biti fiksna! Da li si mislio na maksimalnu struju punjenja? Ni u vezi napona punjenja, nije jasno, u odnosu na koji napon i preporuke kojih fabrika?

      Konkretno za ove zimske dane nuzno je puniti Ca/Ca baterije u autu sa nekih 16,45V a postojeci regler u mom autu (kao i prakticno svi osim extra svezih modela konstrukcijski auta) nije niti predvidjen niti moze da isporuci.
      Gde si našao taj podatak? Toliki napon, osim potrošača i elektronike, bi vrlo brzo uništio i sam accu.

      Efekat je taj da je baterija prakticno stalno poluprazna i ne puni se vise od oko 30-40% sto za posledicu ima sigurnu sulfatizaciju olovo sulfatom u obliku sve vecih (i tvrdjih) kristala koji rastu tokom vremena i onda ostete mekani i nezni separator.
      Efekat čega? Jedino, ako alternator ne daje dovoljno struje! U tom slučaju, dolazi i do znatnog pada napona.

      Da se to ne bi desilo stroga preporuka je da se svakih 90 dana zimi i svakih 30 dana leti izvadi Ca/Ca baterija iz auta i posebnim uredjajem prvo isprazni a onda puni a taj proces traje od 20-120 sati u proseku.
      Da li to piše u uputstvu za upotrebu accu? Ako ne piše, ni sitnim slovima, ne može se tražiti od kupca, da tako postupa, niti kao razlog odbijanja garancije.

      Moguce resenje je da se prepravi elektricni sistem vozila i prilagodi punjac/ regler posebnostima ove vrste hemije.
      E, ovo je već previše!

      Jedan od fenomena kalcijum baterija je i tezinsko raslojavanje kiseline tj elektrolita koja time stvara laznu naponsku sliku stanja hemijske napunjenosti pa je zbunjen regler punjenja.
      Ne može se zbuniti regler, jer je on naponski stabilizator (ograničivač).

      Radi resavanja poprilicno velikog broja primecenih smetnji sa kalcijum baterijama nudi se vec u desetinama modela specijalnih elektronskih "pomagaca" koji putem DC invertora proizvode jednosmernu pulsirajucu struju visoke frekvencije, tako da se kalcijum baterija puni sa oko 6Mhz frekvencije strujnih impulsa niskog intenziteta.
      Ne vidim svrhu takvog invertora DC/DC 50Hz/ 6MHz? I šta se misli pod strujnim impulsima niskog intenziteta? Baš me zanima, tko je to napisao?

      Gomila IC/ cipova ima radni opseg 5-15V i nije predvidjena za stani rad sa vise od 14,5V tako da je i veliko pitanje raznoraznih kompjutera u smislu povecanog rizika pri radu u uslovima maksimalnih margina dopustenosti uslova napajanja.
      To je razlog, ako je sve izneseno tačno, da ova tehnologija bude osuđena na propast. U što, čisto sumnjam.

      Istovremeno povisavanjem radnog napona raste i potrosnja skoro svih uredjaja (Omov i Kirkohovi zakoni) a to znaci i da elektricne brizgaljke imaju vecu termicku disipaciju kao i svi drugi potrosaci sa nestabilisanim regulatorima napajanja poput podizaca prozora, grejaca stakala, sedista itd.
      Zato je takav zahtev neodrživ! Šta na to kažu proizvođači automobila?


      Inace kako mi je receno Banner ne priznaje garanciju niti 30 dana ako akubaterija nije odabrana po jacini/kapacitetu iz Banner kataloga bez obzira sta propisuje originalni proizvodjac vozila. Konkretnije umesto fabrike koja je napravila auto sa 55Ah Bannerov predstavnik navodi 80Ah kao zamenu koja ce funkcionisati korektno.
      Gde možemo naći taj Banner katalog? Ako ga imaš, okači ga u ovoj temi. Please!

      Comment

      • kristina990
        Banovan
        • 13.04.2009
        • 1066
        • Srbija

        Odg: Koji akumulator?

        ...ne koristi banner drugačiju tehnologiju od ostalih,uputstvo za punjenje akumulatora sa profesionalnim punjačem kaže napon punjenja 14.8V za AGM i GEL baterije, 15.5V za antimonske Sb i 16V za Ca-Ca baterije(gaus)...što se tiče same konstrukcije elektroinstalacije alternatora reglera,mislim da bi bilo suludo tu bilo šta menjati(ako je u ispravnom stanju)...koliko sam razumeo ispada da Ca-Ca tehnologija ne odgovara za veliki broj automobila što nije tačno...mislim da u banneru malo serekaju po pitanju specijalnog punjača,nije to ništa novo...
        problem je u tome što ni novi akumulatori nemaju navedenu startnu struju,tako da problem rešava kupovina nešto većeg akumulatora.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          Odg: Koji akumulator?

          gel i agm kao ni antimon/kalcijum nemaju problem. kod agm i gel i ne sme da se radi ekvilizacija jer bi bli trajno pokvareni.
          Kod kalcijum /kalcijum po svim sirom sveta raspolozivim tehnickim informacijama, a narocito na osnovu onoga sto ljudi od struke sa univerziteta pisu, postoji nekompatibilnost te hemije sa najvecim brojem do sada proizvedenih vozila.
          IArgumenti a kako sve vise citam i cujem, ( u zadnjih 5 dana vec sam 2 puta pomagao ljudima sa istim problemom kao sto je moj a akubaterije su starosti kako kazu 4 i 6 meseci, raznorodnih proizvodjaca i razliciti modeli vozila) praksa nepogresivo upucuje da je nazalost problem daleko izrazeniji nego sto sam bar ja mislio.


          Nije Banner izmislio niti napravio citave serije specijalnih punjaca, oni samo lepe svoju etiketu. U prodaji sam naleteo za samo 2 dana na jedno 30tak modela i ponuda brendova sa svih strana sveta sto me upucuje na zakljucak da problem ne spada u izolovane slucajeve.

          za Franju:

          baterije se pune razlicitim algoritmima vec prema ocekivanoj nameni, pa tako postoji I kriva punjenja sa I= const (dakle ne maksimalna struja vec tacno odredjena po proracunu), postoji U= const nacin punjenja, postoji impulsno punjenje za odrzavanje vec napunjenih baterija.

          Punjaci su obicno 2 stepeni ili 3 stepeni sto znaci da imaju 2 ili 3 razlicita algoritma koji se automatski smenjuju kako se hemijski puni akubaterija.

          E Ca/Ca baterija zahteva za ispravno punjenje 4 stepeni punjac, tj ima 4 razlicita algoritma za napon i struju da bi se udovoljilo razlicitim fazama punjenja.

          Naravno da je moguce da se regler prepodesi, ima gotovih aftermarket resenja, ima sijaset elektricnih shema na netu a ja sam osmislio varijantu koja se meni cini pogodnom za izradu.

          Regler je upravljani regulator jacine struje pobude rotora i on ne vrsi stabilizaciju napona vec upravlja kolicinom proizvedene struje (indukovane EMS).

          Podatak o potrebnom naponu nakon termicke korekcije krive punjenja sam nasao u tabeli (ima grafikona ali mi je lakse u Excel tabeli da procitam tacnu vrednost).

          Svako ko se bavi elektrikom ima neku knjigu u kojoj su slicne tabele za klasicne akubaterije.

          Izvora za visinu napona ima vise, i manje vise svi se slazu a razlike su do 0,20V zavisno od brenda/ proizvodjaca na koje se odnosi tabela.

          sto se tice nedovoljne struje koju daje alternator, pogledati objasnjenje o algoritmu punjenja Ca baterija kada se nakon faze punjenja strujom prelazi u fazu punjenja regulisanim naponom sa 2 promenljiva nivoa (prvo nizi napon a ondavisi napon). Inace alternator daje100Ampera neto struje pri 2100 obrtaja motora sto je naravno sasvim dovoljno za jedan aku od 62Ah nominalno.

          30 dana/ 90 dana- naravno da ne pise u uputstvu. To nije pravno obavezujuce za proizvodjaca.
          Pise nesto drugo- garancija ne vazi za normalno habanje akubaterije. Proizvodjac prakticno uvek moze da prebaci odgovornost na vozilo jer je on taj koji procenjuje ispravnost vozila.

          garancija na aku vazi samo i jedino ako se pojavi u ugradjenom stanju u konkretnom vozilu a onda se zvanicnim testerom izmeri sistem punjenja na vozilu.

          Ima naravno pravna formulacija u garantnom listu koja pokriva, proizvodjac sam odlucuje kada ce da vazi a kada nece garancija jer je on taj koji postavlja kriterijum.

          DC invertor stvara dodatnu pulsirajucu struju voseg naponskog nivoa koja treba (barem u teoriji) da znatno ublazi problem sulfatiranja dovodjenjem rezonatne frekvencije do stanja oscilovanja kristala koji su vec formirani.


          Ima shema za to, izvori su u SAD gde i inace je medju prvima zapocela era Ca/Ca baterija kroz prvu ugradnju kod GMa.

          www.bannerbatterien.com javno dostupan katalog, na istom mestu i javno dostupno saopstenje iz januara 2011. u vezi postupka reklamacije unutar garantnog roka za akubaterije.

          Ja nisam imao pojma da uopste postoji problem dok nisam iskusio, ali sajtovi u SAD su preplavljeni analizama problema, predlozenim resenjima, ponudjenim uredjajima, linkovima ka dokumentima Boscha, Delphi (bivseg) odnosno JControlsa, Exidea.

          Sami proizvodjaci imaju dokumente zvanicno na tu temu sto sasvim sigurno ukazuje da tu ima necega.

          Bosch kao proizvodjac alternatora je izdao nalog serviserima da menjaju alternatore/ reglere u SAD kroz tihu recall akciju (da bi izbegli sudske odstete kroz small claim slucajeve) za pojedine modele automobila. Ta praksa je zapocela jos 2003. godine, dakle punih 8 godina se zna da problem postoji, od strane proizvodjaca.

          Odgovor fabrika automobila je da se izbace Ca/Ca baterije iz upotrebe potpuno pa se sve cesce srecu u prvoj ugradnji SLA (hermeticki zaptivene akubaterije, obicno agm ili gel tehnologije elektrolita) koje se postavljaju u gepek, ispod sedista u kupeu i slicno.

          Tim baterijama NIJE potreban visi napon punjenja vec zadovoljava postojeca tehnologija alternatora.

          To jesu skuplje baterije, mada u velikim serijama ne tako mnogo (reda 100USD) ali je prednost da se moze odrzati validnom garancija na nov auto od 3-5 godina sto kupac ocekuje.

          Ca/Ca baterija ocito nema sanse da izdrzi vise od 2 zime ili 2 leta ma kog brenda i ma kog modela bilo gde u svetu gde nije klima idealnog vecitog proleca a bez dopunske posete servisu radi punjenja- elektricne obrade baterije na namenskom punjacu.


          Sva velika imena od Varte nama blize poznate do svih ostalih imaju dokumente i uputstva kako postupati pri reklamacijama u garantnom roku. Neka dostupna preko neta su novijeg datuma, neka starijeg...

          Sustina price je da je Ca/Ca jako dobro resenje koje otklanja gomilu tipicnih kvarova akubaterija usled vibracija, temperaturnih promena i ostalih teskih uslova rada u vozilu ali se eto zahteva nesto visi napon da bi se mogla potpuno napuniti.

          AKo se ne napuni kako treba nastaje proces sulfatizacije ploca koji se samo akumulira kroz vreme. jedini lek je proces desulfatizacije a to se ne moze uraditi od strane elektricnog sistema vozila samo od sebe.

          Nisam ja ovo napisao da bi nipodastavao ovaj tip akubaterija vec da upozorim buduce citaoce da ne bacaju odmah ovakvu akubateriju, da imaju dodatne informacije kada krenu u proces realizacije garancije kao i da preventivno povremeno ucine dopunsko punjenje i time zastite svoju investiciju.

          Ako se dopunsko punjenje redovno obavlja radni vek kalcijum akubaterija moze biti jako dug.

          Priznajem da tek ponovo ucim i da nemam svih a narocito pouzdanih iz prakse uzoraka ali trend postojanja problema i pravac resavanja mogu da uocim na osnovu tudjih iskustava.

          ja cu moj aku svakako probati desulfatizirati tako sto cu koriscenjem tajmera tj sata stoperice simulirati sve 4 potrebne faze punjenja posto imam ispravljac (koji moze raditi i kao punjac) koji ima i regulaciju napona i regulaciju struje (sa L200 ic samogradnja). Uz pomoc 4 1/2 digita digitalnog voltmetra koji meri 0,00001 Volt preciznost napona verujem da cu moci verno da pratim odvijanej hemijskih procesa.
          Last edited by sw.brick; 26.11.2011, 23:16.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • banekg
            CBC Senator XXL
            • 06.09.2010
            • 1274
            • Nis
            • Toyota Carina e 2.0

            Odg: Koji akumulator?

            Konkretno za ove zimske dane nuzno je puniti Ca/Ca baterije u autu sa nekih 16,45V a postojeci regler u mom autu (kao i prakticno svi osim extra svezih modela konstrukcijski auta) nije niti predvidjen niti moze da isporuci. Gde si našao taj podatak? Toliki napon, osim potrošača i elektronike, bi vrlo brzo uništio i sam accu.
            Samo jedna dopuna, radi tacnosti - nece crci nijedan uredjaj, jer svi uredjaji na kolima rade do 18v. (osim after-market, kineskih divljaka).
            Long Live CBC!!!

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              Odg: Koji akumulator?

              Rade, ali koliko bi radile na primer xenonke 60W/12V? Na 18V davale bi 90W! Kako bi to podneo ECU? Pa i na uobičajenih 13V crkavaju obične sijalice. Ceo sistem bi poludeo na 16V, bez prepravki napajanja za pojedine sklopove. Da ne ulazimo u multimedijalnu elektroniku i veoma osetljive komponente na promene napona.

              Uostalom, dajte nam razlog, zašto konstantno puniti accu od 12V tolikim naponom (16.5V)?! I kojom strujom!

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                Odg: Koji akumulator?

                Hochwertige Starterbatterien für ✓ Autos ✓ LKW ✓ Motorräder ✓ Freizeitgeräte sowie Industriebatterien für Antrieb und Stromversorgung. Finden Sie jetzt Ihre Batterie!



                očigledno postoji problem,koji je u suštini veliki,ali ga pišu malim slovima

                piše da voltaža treba da bude izmedju 15,8 do 16 volti , a jačina struje 1/10 Ah kapaciteta akumulatora.
                naprimer za akumulator od 50 ah struja od 5 Ampera, i puniti 24 časa.

                ali to je procedura kada se dopunjuje van auta ,jednom ili više puta godišnje.

                najbolji lek za ovaj problem,po meni ,je ne kupovati takve akumulatore.
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  Odg: Koji akumulator?

                  da dodam da napon punjenja treba da se koriguje sa 0,03V / stepenu Celzijusa za kompenzaciju brzine hemijske reakcije koja se menja sa promenom temperature elektrolita.

                  dakle, pri nizoj temperaturi od sobnih 25C za svaki stepen se povisava napon po 30miliV, a smanjuje leti po istoj proporciji.
                  Temperatura elektrolita pri punjenju treba da se prati tako da ne predje maksimum od oko 55C, a radi sigurnosti punjenje se mora prekinuti pri 57C.

                  sve ovo dodatno komplikuje stvar jer treba osim napona i struje meriti i jos temperaturu da bi se udovoljila baterija sa optimalnim uslovima koji obezbedjuju najbolje efekte punjenja.

                  uglavnom ima gotovih tabela za svaki tip akubaterije kao i grafikona pa uz malo srece moze da se i kucnoj radinosti pogodi kriva punjenja koja ne odstupa bitno od kompjuterski upravljanih profi punjaca.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Odg: Koji akumulator?

                    "sw.brick" je se zaista potrudio u ovoj temi.
                    Dosta je toga (većina) tačno, ali pomalo (bar) implicira da MORATE da imate specijalne sisteme punjenja na automobilu za Ca-Ca.
                    To je tehnologija dosta stara (ako se sećam ... iz pedesetih XX veka, a komercijalno dostupna ... kada sam bio klinac ... tamo nekih '70-tih).
                    U principu, najveći problem je pri velikom pražnjenju akum. baterije a ne pri standardnim uslovima.
                    Tad u principu nije loše koristiti punjače van automobila za dopunu akum.
                    Naravno najbolji su profi (servisni) višefazni, ali dvofazni (makar sa ručnim prebacivanjem) su više nego dovoljni.
                    Ako se prvo puni konstantnom strujom pa naponom sve je O.K.
                    I naravno idealno punjenje podrazumeva donekle različite "algoritme" punjenja.
                    Nego da ne dužim:
                    U principu Ca-Ca zaista nije za stariju generaciju automobila, kao što ni klasični nisu za noviju.
                    Međutim napon 14,4V (14-14,5V) je praktično dobar za sve tipove osim Ca-Ca, dok bi za njih trebalo imati negde 15V (14,8-15,5V).
                    Zaista ne znam kakvih sve sistema ima u automobilima ali u starijim se puni konstantnim naponom (jeftinije i lakše za realizaciju u automobilu). Softificirani sistemi ... pa, elektronika ne mora biti skupa ali ne vidim svrhu jer kad vozite automobil "program" ne možete uvek završiti (ili vam treba uporozenje tipa: okrenite još dva kruga oko bloka dok se ne dopuni akum. ili povećajte broj obrtaja sa 1000 na min. 1500 i slično).
                    Ako neki automobil ima (ili elektroničar entuzijasta želi da napravi), pominjani "dvofazni" bi bilo idealno rešenje.

                    I izgubih se u pisaniji:
                    Hoću da kažem da razlika zaista postoji ali da mi se čini da ne treba preterivati po tom pitanju (da ne ispadne da potcenjujem baš situaciju ali tu je negde). Sve se svodi da bi napon punjenja (punjenje pri konst. naponu) za Ca-Ca trebalo da bude 0,5-1V iznad standardnog (O.K. to i nije baš zanemarljivo, ali nije baš ni toliko značajno).

                    Na kraju krajeva: tehnologija (uopšte) olovnih akumulatora je stara i prljava (cca. 150 godina, olovo).
                    Vredi ulaziti u detalje ako vam znači inače se svodi na pitanje od koga je kamena bolje koplje i čime se oštri koji kamen. A to multinacionalkama baš pogoduje (da iscede još zelembaća iz "tople vode").
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      Odg: Koji akumulator?

                      visi napon elektricnog sistema vozila od celih 1V ne bih nikako smatrao zanemarivom situacijom.
                      recimo Boschovi ECU prate napon punjenja i upale lampicu greske/ memorisu da je napon van standardnog a to povlaci citav niz softverskih izmena u paljenju i ubrizgavanju goriva.

                      taj visi napon je tesko postici u tipicnom vozilu predvidjenom za uobicajene akubaterije, ili tacnije prakticno nemoguce jer su regleri zadnjih 30tak godina elektronski / poluprovodnick sa fiksiranim radnim opsegom.

                      pominjanje starijih vozila, recimo iz 50tih i 60tih godina proizvodnje kao mogucih kandidata za bezbrizan rad uz lako povisenje napona punjenja (savije se mehanicki ktova elektromagneta ili se prepodesi rastojanje platina - mehanicki regler) je verovatno korektno ali takva vozila su tako retka danas da ta resenja mogu da se zanemare.

                      Stvaran problem koji ljudi imaju po svetu svakodnevno je da kalcijum aku ne moze da se napuni fabrickim sistemom punjenja na vozilu sto uvek za posledicu ima samounistenje baterije u relativno kratkom vremenskom periodu a pri tome i veliku verovatnocu da cete ostati bez struje u vozilu tj sa gomilom bezvrednog lima.

                      Ili, vanredno odrzavanje/ servisiranje preventivno namenski uradjeno specijalno punjenje van vozila periodicno.

                      Nije svejedno kojim naponom se pune akubaterije, nije svejedno koje su dimenzije guma na tockovima, nije svejedno koje gustine i tipa je ulje koje se sipa u motor ili menjac, nije svejedno kada se neki sklop vozila koristi van margina koje je predvideo konstruktor.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Odg: Koji akumulator?

                        sw.brick
                        Hvala na dopuni teme i skretanje pažnje na potencijalne probleme sa Ca akumulatorima.
                        Svakako da 1V nije zanemarljiv. Zaista sam malo podcenio ovaj problem. Meni je "olovo - olovo" sa istom reakcijom (na prvu loptu) ali ste naravno više u pravu.
                        Jednostavno mi je većina problema malo ... preuveličana ali problem zaista postoji.
                        Ima raznih finesa kod punjenja a za sve osim Ca tipa sam za punjenje manjim naponom (13,8V je dovoljno) koji bi možda idealan bio na tačno 14,0V (13,8 do 14,2A) u odnosu na viši (14,4 tj. 14,2 do 14,6).
                        To je onih "famoznih" 2,3V po ćeliji a i za Ca bi u principu i u teoriji 2,45V po ćeliji trebalo da bude dovoljno (14,8V).
                        Neke od žalbi su i napumpane a one zamene su više do promašenih ili "previše izekonomisanih" serija nego do same tehnologije. Zapravo "tehnologije" (nekada se to tako nije zvalo i nije se pridavao značaj ali u modernom smislu jeste) a to što je Ca dobio na značaju je samo znak da je auto-industrija jedna od najkonzervativnijih od svih (mada je konkurencija jaka) i da je samo u vrhu "šminke" i pravljenja fame ni oko čega.
                        Da je auto-industiji stalo, ali i industiji koja pravi starterske akum. (ovde zapravo odgovornije), preskočili bi Ca i koristili bi AGM ili GEL (VRLA) akumulatore kojima je napon od 14-14,5V sasvim dovoljan i menjali bi ih na 10 godina. Ovako razmatramo da li će nam skupoceni akum. potrajati par meseci ili "čak" celu godinu preko garancije (jad i beda).
                        Ovim ne želim da umanjim značaj vaših zapažanja i zaključaka. Svaka čast.
                        Dakle malo više opreza kod kupovine "full Ca" tehnologije (high serija klasičnih konstrukcija).

                        P.S.
                        I da priznam: situacija liči kao kada je jedan moj kolega (ali iz uljarske branše) rekao (nešto kao): šta li ima da se piše više od 20 strana o uljima a da ljudima bude razumljivo i zanimljivo (pre nego što je čitao) i da preterujem što o tome pišem blog (već 2 godine?! i 100 tekstova?!! preko 500 strana!?). Kada je pročitao 20-tak% teksta, malo je promenio mišljenje i pohvalio blog.
                        E sad ja postadoh "svekrva". Ima šta da se piše itekako. Jedan savet: malo snizi nivo (zbog šireg čitalaštva) i malo opeznije sa upozorenjima (plaše ljude), inače je O.K. a vidi se uložen trud i volja.
                        Last edited by expendable; 27.11.2011, 19:52.
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • kristina990
                          Banovan
                          • 13.04.2009
                          • 1066
                          • Srbija

                          Odg: Koji akumulator?

                          ....u pravu si što si obriso post(chubs)...ali stvarno me nervira taj batery centar,maltene koju god marku akumulatora ukucaš iza kulisa pojavi se baterija centar...

                          Code:
                          [URL]http://boschakumulatori.com/[/URL]
                          [URL]http://blackhorseakumulatori.com/[/URL]
                          [URL]http://tudorakumulatori.com/[/URL]
                          [URL]http://vartaakumulatori.com/[/URL]
                          [URL]http://yuasaakumulatori.com/[/URL]
                          [URL]http://optimaakumulatori.com/[/URL]
                          [URL]http://pumaakumulatori.com/[/URL]
                          šta je previše previše....i kad kliknete na bilo koji akumulator pojavi se tudor mudor...
                          Last edited by kristina990; 27.11.2011, 20:47.

                          Comment

                          • nikaragva
                            CBC Senator XXL
                            • 03.06.2008
                            • 521
                            • B. Palanka
                            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                            Odg: Koji akumulator?

                            Jedno pitanje oko punjaca akumulatora!
                            Imam kuci stari Iskrin punjac, prva liga (mator, ko zna koliko ), i na njemu imam onaj grebenasti prekidac, kojim mogu da biram, 6V,12V ili 24V.
                            Kada stavim na 12V, kazaljka pokazuje pa skoro 3A. Kazu da za 60Ah (moj ak) struja punjenja mora da bude barem 6A.
                            Kada prebacim na 24V, onda struja skoci u crveno i bude oko 15A

                            Punio sam ga naravno na 12V. Posto nisam mogao vise da cekam, morao na posao, preko noci do ujutro je pala do nekih 1A, nisam docekao 0A.

                            Da li ce to ostetiti ak ili ga samo necu nikad napuniti do kraja? U pitanju je "obicni" white horse.

                            Nisam hteo ni da uzimam ove neke nove (kineske) po 2000 dinara i slicno. Racunam da je ipak ova stara garda bolja.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              Odg: Koji akumulator?

                              Samo francuska sobarica može pomisliti da je Boš uzeo domen boschakumulatori i ostali kumulatori, ljudi prodaju akumulatere i napravili su sve namenske domene da bi te obavestili.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Odg: Koji akumulator?

                                Samo još ovo i neću više (mislim da pomognem a ne da kritikujem):
                                @sw.brick:
                                "da dodam da napon punjenja treba da se koriguje sa 0,03V / stepenu Celzijusa za kompenzaciju brzine hemijske reakcije koja se menja sa promenom temperature elektrolita.

                                dakle, pri nizoj temperaturi od sobnih 25C za svaki stepen se povisava napon po 30miliV, a smanjuje leti po istoj proporciji."
                                Dobrar ostvrt a dobar i zaključak. (makar kompenzacija nije za brzinu hemijske reakcije nego zbog potencijala koji je TD veličina). Izabrali ste "nezgodno" zaokruživanje ove korekcije te bez dodatnog objašnjenja ljudi mogu pomešati (ako guglaju) sa onih 30mV iz Nerstove jednačine a ovde se uopšte o tome ne radi.

                                Temperaturna kompenzacija jeste negativna i negde je oko 4mV/cel. za jedinačnu ćeliju (nešto manje).
                                To znači oko 24mV (Wikipedia navodi precizniji podatak od 22mV/stepenu celz. za svih 6 ćelija).
                                Možda je bolje to zaokružiti na 0,02V (20mV) po cel. ili makar 0,025V.
                                Efekat uopšte nije zanemarljiv: 16cel. i razlika je 0,4V (0,35V).
                                Naravno bez toga (to ste dobro napomenuli) zimi se akum. neće dovoljno napuniti a leti će se prepuniti.

                                I kad se već prekovremeno javljam, nikaragva:
                                Ako ćete čekati 0A ima da se načekate. Verovatno i nemate uputstvo za punjač, pa samo udri.
                                Ako je struja sa početnih 3A pala na 1A znači da vam je akum. skoro napunjen, ako nije "100%" onda je makar "95%".
                                Kako ste opisali da radi znači da radi sa konstantnim naponom. I to što je počeo sa 3A znači da vam akum. i nije bio previše prazan, mada za mraz možda i nije bio (to je teško reći ovako napamet).
                                Nije vam crkao ni punjač ni akumulator ali ne ostavljajte preko noći punjač ako ne znate kako radi (da je na konst. struju pa još na veću, bilo bi veselja). Izdvajanje gasova ili "bućkanje elektrolita" (vidljivo gde ima čepova, a čujno gde nema) je trenutak kada treba iskopčati punjač.
                                Ako radi na konst. naponu u početku uvek daje veću struju koja pada kako se akum. puni. Ako je voltaža dobro odmerena (kod starih nekih 14-15V) ne bi trebalo da bude problema. Ipak obilazite "sistem" s vremena na vreme.
                                Ponavljam idealno bi bilo puniti konstantnom strujom (1/20 kapaciteta ili 1/10) ili prvo konst. strujom pa konst. naponom.
                                Još "idealnije" po algoritmima (višefaznim) ali su to već skuplji i softificiraniji uređaji.
                                Last edited by expendable; 28.11.2011, 10:27.
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X