Koji akumulator da kupim?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • comi 1342
    Moderator
    • 28.09.2005
    • 1126
    • NS
    • Giulietta ,PUG 106,

    Veći unutrašnji otpor akumulatora će zahtevati veći napon punjenja.
    Ako imaš bar 200 km vožnje na otvorenom mesečno, trajaće ti i BH, a ova 2 su odličan izbor, ja bi ih dopunio na autu.
    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

    Comment

    • Cacanin
      CBC Senator XXL
      • 10.10.2005
      • 343
      • Cacak

      Mislim da je Varta trenutno broj jedan kod nas. Ja ga koristim u dva vozila. Jedan je pet godina star i nema nikakvih problema.

      Comment

      • batakole
        CBC Član
        • 13.03.2006
        • 96
        • Beograd
        • Punto classic 1,2 8v

        Raspon cena akumulatora za punto je od 5000-6000 din pa stvarno necu zbog hiljdu din. da kupim nesto u sta nisam siguran.Kod jacih
        akumulatora je veca razlika u ceni i do 3000 i vise din. paje teze odluciti se.

        Comment

        • Cacanin
          CBC Senator XXL
          • 10.10.2005
          • 343
          • Cacak

          Ja sam uzeo vartin za A6 2.4 i bio je 1900 din skuplji od BH koji moj auto nece vise nikad videti.

          Comment

          • Siera
            Cbc Senator
            • 09.11.2009
            • 1365
            • Čačak
            • Stralis

            Mislim da ni sa jednim niti drugim nećeš ništa vidljivo primetiti što se tiče paljenja i struje punjenja, nijanse su u pitanju. Garancija je nešta drugo ali svi obično otkazuju odmah po isteku garancije. Tako je to kod nas
            Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Originally posted by batakole View Post
              Posle 4 godina doslo vreme za zamenu akumulatora na puntu classic 1.28v sa klimom i plinom.posle pregleda cele teme izbor se sveo na dva modela:
              1.exide excell 44Ah 400A Pb-Ca tehnologija 30 meseci garancija 5700din
              2.varta blue dynamic 44Ah 420A Ca-Ca tehnologija 36 meseci garancije 5990din
              Bio sam kod autoelektricara koji je kontrolisao napon punjenja i bio je 13,95V na leru sa upaljenim potrosac ima i 14V na 1500rpm i on tvrdi da je to za punta dobro jer je za njih napon 13,8-14,2V dobar napon punjenja zbog slabog alternatora fabricki kao i da ce verovatno taj napon sa novim akumulatorom biti i nesto veci jer je stari zbog velike sulfatizacije ima veliku unutrasnju otpornost. Na jedno mestu u temi je pisano da je za nove Ca-Ca akumulatore potereban veci napon punjenja preko 14,5V ako ne gresim pa je onda za ovaj punto bolji izbor exide zbog nesto starije Pb-Ca tehnologije iako varta ima duzu garanciju i vecu udarnu struju.Doduse postoji i drugo misljenje da stariiji olovni akumulatori mogu da se pune naponom vecim od 15V a Ca do 14,7V pa me interesuje sta vi mislite da je tacno. Isto tako nabavio sam automatski punjac koji puni sa 3,2A do 14,4V ili do 14,7V pa me interesuje za koji od ova dva akumulatora je bojli ovaj punjac za kasnija dopunjavanja van auta. Takodje po savetu majstora iz Subotice planiram da dopunim akumulator kad ga kupim jer zbog stajanja u radnjama sigurno nije skroz pun, naravno pre stavljanja u auto i da ce to produziti radni vek akumulatora.Hvala unapred
              Oba akum. su vrlo dobra. Ipak Ca-Ca definitivno nije za Punta (ne može ga dobro dopuniti alternator).
              Ono Pb-Ca je verovatno isto što i Ca-ca (moram proveriti jer to su ipak (samo) markentinški bullshit-ovi).
              Dakle, nijedan od njih ti nije idealan (čest slučaj, za Punto, prvo ono šajze od 250A startne struje, crkne posle dve-tri godine pa onda čovek ubaci Vartu Blue pa ni ona ne pregura garanciju ... i tako dalje u vrzino kolo).
              Najbolji ti je izbor stara, dobra i pouzdana Pb-Sb tehnologija (olovo-antimon).
              Dakle Varta Black i Exide (nemam pojma koji i da li ih još imaju).
              Startna struja od 300A je zadovoljavajuća, 360A više nego dobra. Uzmi od 40Ah ili 45Ah (treba gledati i dimenzije), mislim da takvih ima u toj klasi.

              I savet nad savetima: a što lepo ne pitaš "majstora iz Subotice" jer ako je to Miša (sa blogom o akumulatorima) može ti dati najbolji mogući savet jer on to prati bolje od mene i više je u materiji (oko startnih akumulatora, naročito komercijalnih).

              P.S.
              Već sam ga preporučio u temi akumulatori (u "horizontu"). Inače javno ti neće dati savet za konketnu marku akumulatora.
              Ako ništa, piši mejl ili iskopaj prvo podatke o konkretnim akum. (koje su vrste i osobina) pa onda postavi pitanje na blogu.

              Javi rezultate, zbog drugih članova. (ostavi i link da bi znali)
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • batakole
                CBC Član
                • 13.03.2006
                • 96
                • Beograd
                • Punto classic 1,2 8v

                Jeste majstor Misha u pitanju , on savetuje isto za punta i slicne automobile klasicne Pb akumulatore ali ih je tesko naci a da su pristojnog kvaliteta. BH, topla vesna i slicni
                imaju bas puno reklamacija,nisu kvalitetni kao nekada.On preporucuje exide kao najbolji izbor od tih kvalitetnijh akumulatora

                Comment

                • batakole
                  CBC Član
                  • 13.03.2006
                  • 96
                  • Beograd
                  • Punto classic 1,2 8v

                  Ipak sam na kraju kupio exide akumulator koji sam opisaou temi.Presudno je bilo misljenje majstora Miše,on doduse nikad nije direktno rekao koji akumulator kupiti ali je uvek izdvajao exide kao kvalitetnu komponentu svakog automobila,procitajte njegovu temu sa jednog drugog foruma:http://akcrankshaft.com/forum/showthread.php?tid=17690 i bice vam mnogo jasnije o kvalitetu, odrzavanju i dugom trajanju svakog akumulatora pa cak i BH i slicnih.Tu cete naci i savete sta raditi kad potpuno ispraznite akumulator, koji punjac nabaviti i slicno. Nadam se da ovim linkom nisam prekrsio pravila foruma ali covek je stvarno strucan i vredi procitati i mislim da ce mnogima pomoci.

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Dobro ste postupili.
                    Ma ja se sa Mišom brzo složim. Osim toga Exide jeste vrhunski brend (makar se u istoj fabrici štancovalo više brendova na istoj liniji, ali sve se menja ali exide u Exide-u ostaje).
                    Uostalom, Varta je legendarno ime ali od kada je u konglomeratu JCi nije to više vrh-vrhova (iako su dobri akumulatori).
                    Uzgred to Pb-Ca je (izgleda, ko bi više znao šta "pesnik" hoće da kaže) "hibridna tehnologija" nije baš isto što i Ca-Ca pa i malo manji napon neće biti prepreka. Slažem se da je "klasiku" sve teže naći (i ne bih dalje o tome).
                    Inače za "Ca-Ca" je 14,8V minimum. Čak je za potpuno napunjeni potrebno 15-15,5V.
                    Obični (Pb-Sb) akumulatori se NE pune visokim naponom (14-14,5V je idealno) nego samo dobro trpe isti (što nije slučaj sa aGM ili gel).
                    Naravno, "tako se kaže" (za napon punjenja, akum. puni zapravo struja ali da bi potekla mora postojati razlika potencijala).
                    Kako god:
                    1) Sam Exide (ili bar njegovi dileri, distributeri, uvoznici ... šta god) tvrdi da je baš za male autiće pa i Punta.
                    2) Dopuni ga pri kupovini. Ne preteruj, pogledaj šta Miša kaže o tome.
                    3) Po potrebi ga 2-3 puta godišnje (pred zimu i u toku i eventualno još jednom godišnje) dopuni "do daske".
                    I to je to.
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • Siera
                      Cbc Senator
                      • 09.11.2009
                      • 1365
                      • Čačak
                      • Stralis

                      Pozdrav društvo, interesuje me može li mi neko pomoći u mom slučaju.
                      Ispraznila mi se Topla +30 od 95ah 760a kupljen je u martu ove godine koristim je za agregat na hladnjači. Stoji 2 meseca kako ne radi i juče sam zatekao 0V ma kakvi 0 minus u p.m. znači kad sam probao nije bilo ni displeja a kamo li šta više. Čitajući pisanija od Miša i Expendable krenuo sam u pokušaj da je povratim. Zakačio sam je na ovaj punjač ali nemam pojma koja mu je snaga punjenja





                      Stavio sam na min punjenje i tako je već 27 sati i došlo je do 12,08V Punjenje je na sobnoj temp 23° Ako prebacim na max punjenje napon se poveća na nekih 12,5V
                      Može li po podacima sa ispravljača da se odredi koja je stuja punjenja i da li bi sad bilo pametno da predjem na MAX punjenje.
                      Hvala
                      Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Iskreno, Miša ima više iskustva (možda će više reći).
                        Izgleda da je to punjač od 10A (jačina struje), tj. možda i max. 15A (za "12V") (sugeriše mu "ime"), tj. da je normal 7A (što je bilo dobro za dopunjavanje) i 14A za max. (ako uopšte puni konstantnom (manje-više) stujom).
                        U principu već si dobro prošao (ti sa nulom ili 2-5V su u 80% za reciklažu a 90% se ne može povratiti i preko 95% neće dugo držati).
                        Ako imaš otvore (makar prikrivene) možeš probati ... da se uzdaš u "ventile" ... ne bih preporučio.
                        Da li je tih 12,08V na "normal" prilikom punjenja? (jer to neće biti dovoljno za upotrebu i pašće na bar 11V). Ako jeste (a ne dan posle punjenja kad bi bilo za još par meseci upotrebe) probaj i sa max. ... ali ako je punjenje tek na 12,50V ... slaba vajda. Eventualno da isprazniš na "sijaličku" (malo jaču) pa još jednom ponoviš punjenje na "normal" ... ovo je za punjač koji ima bolju kontrolu punjenja.
                        Dakle ako nemaš otvore (nekad treba skinuti plastiku) ... ne bih savetovao (potencijalno opasno ... opasno je i sa otvorenim ali sad (kada je 12V) ne toliko, bilo je kad si krenuo "od nule" ... sad kad si preživeo bez posledica verovatno može i na max.).
                        Baš je za Mišu i ... takvih više nema (bar kod nas).
                        Ako na kraju punjenja nemaš bar 13V nemoj od toga mnogo da se nadaš. Ovo jeste bolje nego ništa ali tu nema više od 20-30% kapaciteta (sa onih 12,08V). Na kraju, vidi koliko pada napon posle par sati od punjenja (ako nema 12,5V (na sobonoj temp.) kupuj drugi i batali "spašavanje redova RAjana").
                        I naravno, bolje sperečiti nego lečiti ... ne ostavljaj dva meseca (naročito leti) akumulator u ispražnjenom stanju u većini slučajeva je "ubijen k'o zec" (dobro dva meseca nije tako mnogo ali za star akumulator, očigledno, može biti).
                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • Siera
                          Cbc Senator
                          • 09.11.2009
                          • 1365
                          • Čačak
                          • Stralis

                          Sad ću ga prebaciti na tu max mogućnost punjenja pa šta mu bog da nije prvi a verujem ni zadnji, neka ga do sutra pa da vidim šta će se dogoditi. Pretpostavljam i uzrok tog pražnjenja pa ću i to rešiti u svakom slučaju puno hvala na odgovoru.
                          Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            Imaš garanciju, ako ništa ne pomogne odnesi u servis pa neka se zlopate....
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Siera
                              Cbc Senator
                              • 09.11.2009
                              • 1365
                              • Čačak
                              • Stralis

                              Možda bi mogao i to da uradim, aj da ga probam oće li da se "povrati" kolko bilo
                              Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Dopuna.
                                Nisam znao da je akum. u garanciji ... pokušaj ali ja bih to reklamirao (dva meseca stajanja za akum. u garaniciji nije razlog da padne na nulu ... osim ako nije ima neku malu struju pražnjenja, čak i "dozvoljenih" 50mA ... mada i za tih 50 morao bar 3-4 meseca morao da se prazni a onda bi potrošač "otkazao poslušnost" (na 10-tak V, osim ako nije "curenje struje").
                                Kako god, ne bih ja tu mnogo okolišao. Garancija i šlus. Pad na 0V (ili neki mali napon, 2-3) može da bude i zbog kratkog spoja ili (još i češće) "inverzije polariteta" u nekoj od ćelija (obično kada potencijal padne ispod 0,2-0,6V na istoj).
                                Dobro da je stiglo do 12V ... (mada teorijski još uvek može jedna od ćelija da je zviznula) ... možda se i "povampiri".
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X