jel
Koji akumulator da kupim?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Fiamm (nadam se da je greška u kucanju) - J E S T E !!
Naročito Titan Plus serija.
Ušao je i na "Mišinu"* (kratku) listu, onoga što vredi kupovati. Ne bih (dalje) tražio dodatne informacije.
* blog o akumulatorima (prvi link na mom blogu)Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Nije baš isto.
Italijani su veoma "snalažljivi" pa uz FIAMM imaju i FAMM pa i FAM ... (i posle se pitaju što ih ne shvataju ozbiljnije ... ma daj).
Verovatno kvalitet opada sa brojem slova ali teško je reći.
Ne, ne znam (ama baš ništa) o FAMM-u i FAM-u (niti mi to fali u životu).
Deluje kao standardno rešenje. Može biti solidno ali ne bih očekivao (neki) ekstra kvalitet. Uz nisku cenu ... pa da se proba.
Verovatno FAMM (ili FAM) prave akumulatore za Magneti-Marelli.
Šta ja znam ... mož' bit' da, mož' bit ne.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Evo mog mišljenja o akumulatorima, baziranog na dugogodišnjem iskustvu:
- Imao sam sreće u korišćenju nekoliko akumulatora, koji su me služili bez ikakvih problema - najmanje pet godina.
- Jedan od njih je BH 55 Ah, koji me je služio devet godina, a da nikad nije stavljen na punjač, radi osveženja, iako je često bio na yugo koral 55, koji zbog situacije nije paljen i do tri meseca. Prodat sa yugom u desetoj godini.
- Moj stav o "održavanju" akumulatora, posebno onih, koji se ne održavaju - da to važi samo za one u prodavnici (u roku od 3-6 meseci), ili na vozilu, ako duže stoji, a da se ne startuje. Akumulator, koji ne može da pokrene vozilo - problematičan je i treba ga ispitati, pa po potrebi osvežiti u "krštenom" (ovlaštenom) servisu.
- Za probleme sa akumulatorom u roku kraćem od tri godine - uvek je kriva električna instalacija i ugrađeni uređaji! Najčešće alternator! I neke "sitnice" mogu da vam zagorčaju život: neispravno sijalično grlo, konektori, motori brisača i drugi atenuatori, koji "vuku" nedozvoljeno veliku struju usled neispravnosti.
Na mom meganu II 1.9 dci restiling 2007. godine je još uvek "fabrički" ugrađen MUTLU turski accu 71 Ah, koji me je do sada (7 god) služio (i služi) bez problema!
Ali, indikatori pokazuju - da je na izdisaju:
- u maju, prilikom redovnog servisa, u(s)tvrdili su, da accu nije u potpunosti napunjen!
- kao, što je već rečeno, nikada nisam imao bilo kakvih problema, niti je accu osvežavan.
- zbog zdravstvenih problema, vozilo mi je više u garaži, nego u eksploataciji.
- inače, radi dopunjavanja accu, imam običaj, da u zimskom periodu startujem motor na deset do petnaest dana.
- pre oko mesec dana, izmerim napon accu pre starta i bio je 11,84 V. Alternator puni dobro i obavih sam nekoliko kraćih tura, kao IN-BGD.
Jučer ponovo kontrola i evo rezultata:
- pre starta motora
- nakon starta, pri 900 rpm
- nakon 2 minuta
- nakon 5 minuta pri 850 rpm
- nakon 10 minuta pri standardnih 800 rpm
- nakon 15 minuta i postignutoj radnoj temperaturi
- jutros pre starta (temperatura u garaži -6 dC)
I sa tako "praznim" accu start motora je normalan, izuzev, što nakon ubacivanja kartice u čitač nije uključen nijedan indikator, ni displej, osim i daljeg treptanja immo lampice. Pritiskom na START dugme, sve kreće normalno.
Zaključak: accu je pri kraju životnog veka i najsigurnije rešenje je - zamena novim!
Savet: održavajte vozilo, agregate i instalaciju, a akumulator u tom slučaju - samo kozmetika!
Comment
-
-
Akumulator Vam jeste pri kraju života.
"Pogled na svet (akumulatora)" solidan ...
Ne bih da dužim, osim sa većinom navedenog sa čime se slažem samo još par sitnica:
1) Akumulator može da odstoji do 3 meseca bez dopunjavanja samo (i isključivo) ako je bio propisno napunjen pre toga.
2) Ako je ostavljen prazan (što prazniji to kraće vreme potrebno) za par sedmica već može postati problematičan ili čak (potpuno prazan a leto) neupotrebljiv.
3) Prilikom kupovine uvek propisno dopunite (napunite) akumulator pre ugradnje.
4) dopunjavanje na vozilu je o.k. ALI je bolje dopuniti punjačem (neuporedivo). Dobar je postupak ako se automobil ne upotrebljava (i zbog motora). Samo zbog acc. je bacanje benzina (dizela, para).
5) Akumulatore sa otvorima za dopunu treba par puta godišnje dopuniti vodom (jednom godišnje proveriti i po potrebi dopuniti i one sa skrivenim otvorima za dopunjavanje, to su hibridi a ne Ca-Ca a proizvođač (distributer) može da napiše šta hoće (i na tarabi) ali nije. SVE akum. treba povremeno (bar na 3 do 6 meseci) dopuniti punjačem ako je koriste više od 80% u gradu). Naravno, kontrolisati ispravnost instalacije (ali to je već rečeno i sa tim se slažem).
6) Ca-Ca traže malo kvalitetnije (ili sa "opcijom") punjače i ne idu u sva vozila ("traže" 14,8V a ne 14,4V). Još bitniije kod AGM-a. E da, AGM su jedini (pravi) akum. bez održavanja (retko dopunjavanje ali samo ako imate kvalitetan punjač) i kvalitet im je najbolji (za starterske) ... jedino je cena "prava sitnica" i osetljivi su na prepunjavanje!
7) Više od ovoga (ko je baš zainteresovan za temu), naravno na blogu g. Miše.Last edited by expendable; 01.01.2015, 22:47.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Doduše ...
Za onaj Vaš akumulator.
Možda u njemu ima još života (pa i za do sledeće zime ... možda).
15 min. je APSOLUTNO nedovoljno da se dopuni tako ispražnjen akum. (a on je sa 11,8V na -6 cel. tek na frtalju od punog).
To dokazuje i napon od 12,58V na kraju (nepotpunog) dopunjavanja.
Da nije baš za reciklažu pokazuje relativno mali pad napona do jutra (12,34V).
Kada bi se dopunio dobrim punjačem, više bi se znao o njegovom stanju a i duže bi trajao (odložio Vam izvesnu skoru investiciju ali možda i više meseci ... leto će ga sigurno dokrajčit, doduše ali biće koristan do početka zime ... ako ne otkaže do proleća).
Dakle, moj savet je da ga NAPUNITE a ne (samo) malo dopunite ... (tako mu je verovatno i skraćen vek ... doduše poslužio je i bolje od proseka).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Evo, još nekoliko zanimljivih, stručnih saveta - kao da ih je pisao Stevin Miša! Moguće, da su koristili, u svakom slučaju, da su čitali njegov blog:
Plattner d.o.o | Saveti za akumulatore
Plattner d.o.o | Pravilno održavanje akumulatora
Comment
-
-
Da, dobri saveti. Liči da je (bar deo) prepisan (verovatno od Miše ili sa nekog stranog sajta ... verovatnije prvo).
Solidno (za dati obim). Fazno punjenje je idealno za ispražnjen akumulator (još kraća verzija na poljoinfo, od strane moje malenkosti).
Algoritmi su ovakvi ili onakvi ali varijacije na temu.
Svakako prvo konstantnom i slabom strujom, pa prebaciti na konst. napon i posle pri kraju još jedna faza u zavisnosti od vrste različita (opet, manje-više se svodi na konst. napon, kod klasičnih je to malo viši "izjednačavajući") i na kraju napon održavanja (13,8V) dugotrajno (24h).
I to je idealno. (uprošćena i skraćena verzija). E sad, nema se uvek vremena ali ovo spada u održavanje u smislu dugog trajanja (ne dozvoliti da Vam dopunjavanje bude hitno). Postoji i prva faza u pulsno-rezerznom režimu za delimično sulfatizirane (veoma stare) akum. kod boljih punjača i to je najkraće o punjenju starterskih baterija.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Ako već ima volje to zavredjuje posebnu temu...
Comment
-
-
Nikad čuo!Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Ako su (stvarno) Češki, onda verovatno vredi. Tih 15% je malo bolje od proseka (uglavnom daju cca. 10% tj. max. 10%).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
Comment