uglavnom za sad radi tj.puni akumulator mada na tabli mi svetli lampica ali bas slabo
to sto je opisano znaci da NE RADI punjenje akumulatora, a to signalizuje i lampica (koja za to i sluzi).
dakle, umesto nagadjanja instrument u ruke (ili kod majstora, pravog koji ce da izmeri) po cinjenice a onda moze dalje da se analizira.
vrlo verovatno po simptomima lici da su cetkice reglera odsluzile svoje i da su prekratke. potrebna je njihova zamena, ili ceo regler sta je vec lakse uraditi/ nabaviti.
dalje, pominju se diode- koje tacno (za koju svrhu) ?
ispravljacke ili pobudne ?
ako su pobudne, eto jos jednog znaka da nema punjenja, odnosno da je kolo za punjenje neispravno.
takodje, pominje se bas zvucnik i pojacalo. do daljeg dok se ne ispita uzrok havarija to se mora totalno iskljuciti, odspojiti zice napajanja i zaboraviti na koriscenje istoga.
sasvim je moguce da je neadekvatan odabir pojacala/zvucnika/ sistema izazvao pocetni i dalje kvarove elektro sistema.
energija (tj struja) koja se generise nije bezgranicna i postoje pravila/ ogranicenja koliko struje sme da se povuce iz generatora (alternatora).
to pojacalo ne bi smelo da trosi vise od 15tak A struje ni pod razno pod pretpostavkom da je alternator reda 40-55A generisane struje pri 3.000 obrtaja motora. (prosecan za to godiste). u prevodu, pojacalo snage do 50tak W ukupno (za sve kanale) moze da se koristi bez problema a za bitno vece zahteve mora da se detaljno proracuna ceo elektro sistem na opterecenje - potrebne dorade.
osnovno je utvrditi uzrok kvara- tek onda nesto zamenjivati.
ako se kvar ponavlja ocito da nista nije uradjeno i da se popravlja pogresan sklop/deo uredjaja.
potreban je sveobuhvatni pregled vozila i elektro sistema, sa merenjima koja ce da ukazu na poreklo problema.
ako je to preveliki zalogaj za majstora gde si dosad isao, pronadji strucnijeg koji moze da se izbori sa tom vrstom problema.
Comment