Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    uglavnom za sad radi tj.puni akumulator mada na tabli mi svetli lampica ali bas slabo
    ... itd da ne citiram dalje.

    to sto je opisano znaci da NE RADI punjenje akumulatora, a to signalizuje i lampica (koja za to i sluzi).

    dakle, umesto nagadjanja instrument u ruke (ili kod majstora, pravog koji ce da izmeri) po cinjenice a onda moze dalje da se analizira.

    vrlo verovatno po simptomima lici da su cetkice reglera odsluzile svoje i da su prekratke. potrebna je njihova zamena, ili ceo regler sta je vec lakse uraditi/ nabaviti.

    dalje, pominju se diode- koje tacno (za koju svrhu) ?

    ispravljacke ili pobudne ?

    ako su pobudne, eto jos jednog znaka da nema punjenja, odnosno da je kolo za punjenje neispravno.

    takodje, pominje se bas zvucnik i pojacalo. do daljeg dok se ne ispita uzrok havarija to se mora totalno iskljuciti, odspojiti zice napajanja i zaboraviti na koriscenje istoga.

    sasvim je moguce da je neadekvatan odabir pojacala/zvucnika/ sistema izazvao pocetni i dalje kvarove elektro sistema.
    energija (tj struja) koja se generise nije bezgranicna i postoje pravila/ ogranicenja koliko struje sme da se povuce iz generatora (alternatora).

    to pojacalo ne bi smelo da trosi vise od 15tak A struje ni pod razno pod pretpostavkom da je alternator reda 40-55A generisane struje pri 3.000 obrtaja motora. (prosecan za to godiste). u prevodu, pojacalo snage do 50tak W ukupno (za sve kanale) moze da se koristi bez problema a za bitno vece zahteve mora da se detaljno proracuna ceo elektro sistem na opterecenje - potrebne dorade.

    osnovno je utvrditi uzrok kvara- tek onda nesto zamenjivati.
    ako se kvar ponavlja ocito da nista nije uradjeno i da se popravlja pogresan sklop/deo uredjaja.

    potreban je sveobuhvatni pregled vozila i elektro sistema, sa merenjima koja ce da ukazu na poreklo problema.
    ako je to preveliki zalogaj za majstora gde si dosad isao, pronadji strucnijeg koji moze da se izbori sa tom vrstom problema.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Rockwell
      CBC Član
      • 08.05.2006
      • 45
      • Kraljevo

      #62
      Originally posted by dranix
      Jel ti skidas kleme sa akumulatora dok se alternator vrti (motor radi)?
      Pa gde to smes?
      hmm, nisam znao...a zasto to?

      Originally posted by brick
      sasvim je moguce da je neadekvatan odabir pojacala/zvucnika/ sistema izazvao pocetni i dalje kvarove elektro sistema.

      pojacalo snage do 50tak W ukupno (za sve kanale) moze da se koristi bez problema a za bitno vece zahteve mora da se detaljno proracuna ceo elektro sistem na opterecenje - potrebne dorade.
      pojacalo je 80w, a zvucnik 100w
      cudno mi je nesto...isto pojacalo i zvucnik sam koristio u proslom autu...ford fiesta '82 i radilo je 5 godina bez problema, doduse kad mnogo pojacam na displeju cd pleyera svetlo treperi u ritmu muzike *pada napon* kad sam ubacio u novi auto pojavili su se problemi sa alternatorom...ne odma, posle jedno godinu dana, ali recimo kad pojacam do maksimuma displej normalno radi ... *ne pada napon*
      e sad po tvojoj prici 15A je maksimum...nisam merio koliko vuce, moguce da gura preko.

      na kakve "dorade" mislis, sta da uradim da obezbedim dobar napon i dovoljnu struju muzickom sistemu, a da ne ostetim generator?

      nocas sam izmerio na klemama napon dok je auto bio upaljen, 13.8v, svi potrosaci iskljuceni.
      nikako nemam vremena da odem do majstora i da mu se ******* keve
      pet puta idem kod njega i opet zeza....mozda sam ja kriv doduse ali zar je moguce da fiesta iz '82 ima bolju (izdrzljiviju) elektro instalaciju od fieste iz '91?!

      hvala na odgovorima

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #63
        Zato sto crkne regler bez opterecenja. Alternator mora da ima opterecenje kad se vrti a mora da ima i pobudu iz akumulatora. Znaci, MORA da bude prikljucen na akumulator makar on bio i los.
        Mozda se zato tvoj mastor nasao u cudu.
        Eliminisi tu muziku nacisto dok se sve ne sredi da radi kako treba. Lako ces posle.
        Sto se tice ove ili one Fieste. Pogledaj koji je alternator bio u staroj i koji akumulator pa uporedi sa novom. Ako je priblizno isto, imas kvar. Reko ti je Brick. Cetkice od reglera se trose u funkciji kilometraze. Kad tad se moraju menjati. Evo recimo. Ako nemas jos 5-6 mm duzine cetkica (pogledaj kad ti majstor skine) onda su mozda one. Ali moguce je i da je nesto od poluprovodnika u regleru crklo takodje ili neke od dioda u samom alternatoru. Nije bas tako prosto da se objasni mada nema tu bog zna sta.

        Comment

        • Rockwell
          CBC Član
          • 08.05.2006
          • 45
          • Kraljevo

          #64
          hmmm tacno sam ja i zeznuo alternator!!!
          neki dan pre ovog kvara ostala mi muzika ukljucena preko noci i ujutru baterija prazna...pokupim iz garaze stari akumulator koji jos uvek radi nakacim na kleme i startujem motor...e onda ono glavno, skidam taj akumulator dok motor radi i kacim onaj prazan.

          eto, naucio sam (verovatno jos neko) sta nikako ne raditi

          vozim kod majstora sad neki dan pa javljam sta je kvar

          hvala, pozdrav

          Comment

          • mirko
            CBC Senator
            • 18.05.2006
            • 202
            • Prokuplje

            #65
            Uf pa i ja sam danas to radio ali srećom ništa mi nije crklo, ili bar ja mislim da nije jer posle sam merio napon i alternator puni normalno.

            E zato treba imati kablove ne koštaju mnogo ali znače puno
            'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

            Comment

            • Rockwell
              CBC Član
              • 08.05.2006
              • 45
              • Kraljevo

              #66
              cuti brate muka mi je od kablova!
              nisam uspeo da nadjem ovde u kraljevu kvalitetne kablove.
              veruj mi da sam koristio 2 para i jedva sam upalio auto par puta, a kablovi su bili vreli i to kao neki 600VA!
              na kraju sam otisao na pijac, kupio kablove od aparata za varenje i neke bar na oko izgledaju masivne/dobre stipaljke i sad mozes kamion da palis!!!

              eto i nacin da se dodje do sigurnih kablova ako neko ima isti problem

              pozdrav

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #67
                fiesta iz '82 ima bolju (izdrzljiviju) elektro instalaciju od fieste iz '91?!
                vrlo lako.

                nije (bas) pitanje izdrzljivosti vec energetskog proracuna proizvodnje i potrosnje energije.

                model 82 ima malo ili nimalo elektronike samog motora, i time malu ili zanemarivo malu elektricnu potrosnju motora.

                noviji modeli imaju bitno vecu potrosnju struje neophodnu za rad motora.

                pod doradom, mislim na vec pomenuti proracun.

                ako trosis 60 Ampera struje onda moras da imas generator od najmanje 70A struje u srednjim obrtajim motora da bi se aku zaista i punio u obicnoj voznji.

                ako trosis 100A struje onda ti treba generator od 120 A.
                itd.

                za pocetak, uzmi papir i napravi spisak potrosaca koje jednovremeno koristis u toku voznje.
                pored svakoga upisi snagu u Wattima i na kraju sve lepo saberi.

                mozda se iznenadis koliko to mnogo izadje.

                simptom koji si pomenuo, da treperi u ritmu muzike svetlo je jasan pokazatelj da trosis vise struje nego sto generator moze da proizvede.

                posto ta struja ne pada sa Marsa to znaci da trosisi akumuliranu struju u bateriji.
                kako trosis bateriju a ne punis je (generator preslab) to je i opterecenje baterije veliko a vremenski rok trajanja trosenja konacan (ogranicen).

                poenta je da moras ti da vodis racuna o balansu proizvodnje i potrosnje struje jer si ti menjao fabricku postavku (konstrukciju) balansa elektro sistema dodavanjem pojacala koji je poveci potrosac.

                recimo ja sam za svoj auto napravio spisak potrosaca koje koristim u voznji, i kada se sabere ocas posla se stigne do 500-700W snage.

                bez pojacala i slicnih dodataka.

                srecom generator je 1.400 W fabricki pa ima dovoljno rezerve.

                manji auti, obicno nemaju vise od 700-800W maximuma generatora, sto u prevodu dodje na oko 400-500W u prosecnoj voznji (onaj maximum generatora je prakticno samo voznja po autoputu velikim brzinama).


                kada se prevedu brojke, postaje jasnije da je malo rezerve za dodatne velike potrosace energije a ako se vec koriste da onda neki drugi potrosaci moraju da se iskljuce.

                nekada nije zgodno, na primer nocu se ne mogu iskljuciti farovi i uopste svetlosna signalizacija, po kisi ne moze da se vozi bez brisaca, ventilacije kabine i sl.

                svaki auto je prica za sebe, svaki model pa stoga i proracun je individualan koliko se moze dodatno opteretiti generator a da preostane dovoljno energije za punjenje baterije.

                postoji i jasan gubitak energije pri punjenju od oko 20-30% zavisno od spoljne temperature sto znaci da je potrebno imati i 20-30% rezerve generatora iznas proracunate potrosnje+punjenja.

                da pojednostavim, alternator od 55A je dovoljnog kapaciteta da omoguci elektriku uredjajima na vozilu, punjenju baterije. i nista dodatno..

                za pojacala i ostale dodatne potrosace alternator je reda 70A pa nagore, za sigurno punjenje baterije.

                ako je neko malo jace pojacalo (tipa 4x 75W ili 4x100W ciste audio snage) alternator bi trebao da je sposobnosti 100-120A minimalno, pozeljno 140A generisane struje. (tu je vec prica o kilovatima na 12V naponu a tada postaju vazni i sami kablovi, cistoca bakra, kvalitet spojeva, mase i gomila drugih detalja).

                osnovno pravilo je da nema energije ni iz cega i da se ne moze trositi vise nego sto se proizvede (ili akumulira). koliko je to energije pokaze proracun.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Rockwell
                  CBC Član
                  • 08.05.2006
                  • 45
                  • Kraljevo

                  #68
                  hmm, veoma interesantna prica i naravno logicna na prvom mestu

                  sada mi jasno da se dodatna sruja crpi iz akumulatora koji se u tim momentima ne puni pa kasnije je moguce da dodje do otezanog paljenja sto se meni desava u zadnje vreme jer imam pomenuti kvar!

                  pitanje je samo kako resiti problem, da li postoji alternator od 120A za moj auto...verovatno ne...kako onda ljudi stavljaju silne pojacavace u svoje sicusne i one vece automobile, da ne pominjem pimp my ride?

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #69
                    Sasvim je moguce da postoji alternator od 120+ ampera za tvoj auto. Nisu oni nista posebno fizicki veci ako si to mislio. Pogledaj po netu. U takvom slucaju ne bi bilo lose da imas i akumulator nesto veceg kapaciteta ako moze da stane ili bar da bude prilicno kvalitetan. Nisi ti jedini koji imas manji auto i problem sa napajanjem snaznije audio opreme . To je sasvim normalno.

                    Comment

                    • Stefan
                      CBC Član
                      • 10.07.2006
                      • 82
                      • Nis

                      #70
                      Lampica za akumulator

                      Imam Ford Escort 1.6i primetio sam u zadnje vreme da je lampica za akumulator pocela da tinja. kada akuljucime vise potrosaca lampica sve vise svetli. akumulator je dobar i nemam problema sa paljenjem. Da li neko zna zbog cega se to desava, koji je problem i sta da radim?
                      www.018info.biz

                      Comment

                      • Miljan
                        CBC Senator XXL
                        • 18.01.2006
                        • 459
                        • Nis

                        #71
                        Regler los ili cetkice istrosene.

                        Comment

                        • TETAK
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3034
                          • Čačak, Srbija

                          #72
                          Proveri usput stanje alternatora i kaiša koji ga pokreće!
                          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                          Comment

                          • Zeljko
                            CBC Veteran
                            • 22.05.2006
                            • 115
                            • Kać
                            • Fiat Bravo

                            #73
                            Lampica sija u slucaju kada je napon na akumulatoru nizi od referentnog napona.


                            Uzrok moze biti zaista niza vrednost napona akumulatora, zbog loseg punjenja akumulatora (regler ili alternator ili mehanicka sprega motora i alternatora-remen) ili losa komparacija (merenje i poredjenje) referentnog napona i napona akumulatora.


                            Kada je upaljen auto izmerena vrednost napona na akumulatoru treba da je u granicama od 13.8 do 14.4 Volti, ako jeste a lampica i dalje sija problem je u komparaciji (elektronici-automatici koja daje signal lampici).


                            U ovom slucaju nema razloga za paniku ali bi kvar trebalo otkloniti da bi postojala indikacija u slucaju stvarnog problema.

                            Ako izmerena vrednost napona na akumulatoru, kada je auto upaljen, nije u ovim granicama (od 13.8 do 14.4 Volti) problem je u nedovoljnom punjenju akumulatora, znaci treba krivca traziti u regleru (najverovatnije) ili alternatoru ili remenu.
                            U ovom slucaju treba pozuriti sa reakcijom, da se ne dodje u situaciju da se isprazni akumulator.

                            Comment

                            • miloica
                              CBC Član
                              • 14.08.2006
                              • 52
                              • N>BGD

                              #74
                              A sta je u pitanju ako lampica pocne da blago da tinja bez upaljenih potrosaca, i cim upalim bilo koji potrosac odmah se gasi. Kod elektricara izmeren napon i sve je ok.
                              Kosta

                              Comment

                              • Zeljko
                                CBC Veteran
                                • 22.05.2006
                                • 115
                                • Kać
                                • Fiat Bravo

                                #75
                                Verovatno na samoj tabli "visi" neka masa, pa se pri ukljucenju potrosaca strujno kolo zatvori preko tog kontakta prema masi.

                                Comment

                                Working...
                                X