Imam situaciju da mi se upalila lampica za bateriju/alternator i gori punim sjajem i ne prestaje/ne menja intezitet u nijednom rezimu rada. Za sada jedino primetno jeste slabiji intezitet svetla i vidno sporiji rad brisaca.
Problem se javio pri relativno velikom opterecenju na 140km/h 4100rpm, upaljenim kratkim svetlima + maglenkama, upaljenom ventilacijom, fabrickom muzikom i grejacem zadnjeg stakla.
Vozilo je Ford Mercury Cougar XR 2.5 V6 24v, po tecdoc-u mi pokazuje da je alternator od 130A, a akumulator je Bosch 60A +D S4 stavljen nov u vozilo 11. mesec 2009.
Merenja sam vrsio unimerom na akumulatoru sa ugasenim motorom i pokazuje 12.41 a zatim sa upaljenim motorom hladan pokazuje 11.98
Na Board computer-u postoji mogucnost za self diagnostic mode u koji kada udjem pokazuje/varira 10-11A punjenje alternatora.
Po svemu navedenom moj licni zakljucak je da alternator treba da se reparira/zameni.
Zamolio bih za vase misljenje ukoliko su dati podaci dovoljni, i za ispravku/dopunu nacina merenja ukoliko nisam dobro merio.
Merenja sam vrsio unimerom na akumulatoru sa ugasenim motorom i pokazuje 12.41 a zatim sa upaljenim motorom hladan pokazuje 11.98
Sa ugasenim motorom je napon ok, sa upaljenim motorom trebalo bi da bude oko 13.5-14.8V zavisno od spoljne temperature a nikako ne manji od 12.8V.
Lici da je probijena neka od dioda pobude/ reglera posto sa ugasenim motorom je regler van funkcije a sa davanjem kontakta aktivira se taj deo alternatora.
U svakom slucaju, potrebno je detaljnije ispitivanje mozda i upotrebom osciloskopa da se vidi oblik struje koju generise alternator.
Nisam siguran sta je problem oko struje. Auto je Astra G 1.6 16v.
Pocelo je tokom prvog paljenja automobila ujutro (potpuno hladan), da se nakon paljenja upali ABS lampica, koja gori sekund-dva i ugasi se. Onda je poceo bendiks da proklizava (upali iprozuji nakon paljenja). Odem kod elektricara i on zameni: bendiks, cetkice (163.000km izdrzale i dotrajale) i automat paljenja.
Posto sam imao akumulator star preko 4 godine, koji je oslabio (napon ujutro - ~10V), kupim 64Ah (640A) umesto 55Ah (540A). Prilikom paljenja nema vise gasenja radija, kao sa starim akumulatorom, nakon paljenja auta, nema vise paljenja ABS lampice na kontrolnoj tabli.
E sad problemi:
- uzmem uredjaj koji preko uticnice 12V za upaljac meri napon, tokom voznje i primetim jako cudno variranje napona. Kada upalim auto, napon je 14.1-14.2V. Kada krenem da vozim auto, kako se auto zagreva, tako napon punjenja polako pada. Ako je gradska voznja (u gradu rashladna tecnost dostigne 90 stepeni C), padne na 13.7-13.8V. Na otvorenom putu, taj napon pada do 14.0V (rashladna tecnost dostigne temperaturu do 86 stepeni C).
U Autodati za Astru G sa mojim motorom pise da je izlaz iz alternatora 14.2V.
Moje nedoumice:
- da li alternator radi dobro, ako mu usled porasta radne temperature pada napon punjenja?
- da li ovakav rad alternatora utice na zivotni vek akumulatora i ostale elektrike (primetio sam da posle nekoliko gradskih voznji ipak aku oslabi (ugasi se radio prilikom prvog jutarnjeg paljenja - znaci da nije dopunio akumulator do kraja)
Da kod nekoliko automobila nisam istu stvar proveravao, ne bih se brinuo (Golf 5 '08 - 14.4V nezavisno od tipa voznje; Nissan Primera '97 - 14.4V nezavisno od tipa voznje). Ovako, kao da nesto mozda skripi.
Posto mi struja nije fah: da li je ok i bezbedno nastaviti ovako ili resavavati? I sta?
Unapred hvala.
Pozdrav.
PS. Nakon punjenja akumulatora punjacem, napon mu bude 12.8V. Ako ga vozim po gradu - vrlo kratke relacije, pa ga ostavim par dana, padne na 12.5V. Sta ciniti?
Da li bi bilo ok, da sa vremena na vreme skidam aku sa auta i dopunjavam punjacem? I koliko cesto? Mislio sam recimo jednom mesecno skinem i dopunim ga preko noci.
Nikako ne skidati aku. i puniti ga posebno. Nema potrebe za tim ako altenator radi kako treba i ako je aku. ispravan. Punjenje van auta nije tako bezazleno po akumulator jer većina punjača nema ograničenje napona. Može krepati ako ga prepuniš, tj. ako napon ode previše iznad 14,4V
Ako primetiš da sa svetom nešto nije u redu, napravio si jedan korak. Ako shvatiš šta sve nije u redu, prepešačio si ceo svet.
Na Opel Asconi sam remontovao alternator.
U toku rada motora na klemama akumulatora je napon 13.6 do 13.8V. Na samom alternatoru je maltene uvek 14.
Ispitivanjem sam našao da na kablu mase od alternatora do motora imam pad napona od 0,3V. Ja sam ga samo vratio kako je prvobitno stajao pa pretpostavljam da mu ovo nije prava pozicija.
Koja je fabrička pozicija?
Sam kabl je spojen samo na dva kraja nosača alternatora - metalnu šipku kao na slici što mi nema puno logike:
Popravljam neki traktor i izmedju ostalog raspao se alternator, na njemu su priključci B+ i D+, a imam neki stari ispravan alt sa nekog auta, ali su na njemu priključci B+ i B- i neimenovani kontakt na regleru (možda L, nisam siguran). Da li postoji mogućnost da ga povežem na postojeću traktorsku instalaciju?
pozdrav kole24;taj kako ti kazes neimenovani prikljucak na regleru alternatora je D+ to ti ide za pobudu ka lampici.posalji od cega je alternator pa cu ti sigurno reci ali verovatno je onako kako sam ti vec rekao
Comment