Alternator

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksa
    CBC Senator XXL
    • 23.10.2004
    • 701
    • Novi Beograd, SC

    Re: Alternator

    Da odgovorim samom sebi: remontovao sam alternator kod majstor Zlaje, Mokroluška 54- zadovoljan sam

    Comment

    • Cougar
      CBC Senator XXL
      • 13.06.2009
      • 352
      • NBG // Vrbas
      • Cougar XR 2.5 V6 24v

      Re: Alternator

      Imam situaciju da mi se upalila lampica za bateriju/alternator i gori punim sjajem i ne prestaje/ne menja intezitet u nijednom rezimu rada. Za sada jedino primetno jeste slabiji intezitet svetla i vidno sporiji rad brisaca.

      Problem se javio pri relativno velikom opterecenju na 140km/h 4100rpm, upaljenim kratkim svetlima + maglenkama, upaljenom ventilacijom, fabrickom muzikom i grejacem zadnjeg stakla.

      Vozilo je Ford Mercury Cougar XR 2.5 V6 24v, po tecdoc-u mi pokazuje da je alternator od 130A, a akumulator je Bosch 60A +D S4 stavljen nov u vozilo 11. mesec 2009.

      Merenja sam vrsio unimerom na akumulatoru sa ugasenim motorom i pokazuje 12.41 a zatim sa upaljenim motorom hladan pokazuje 11.98

      Na Board computer-u postoji mogucnost za self diagnostic mode u koji kada udjem pokazuje/varira 10-11A punjenje alternatora.

      Po svemu navedenom moj licni zakljucak je da alternator treba da se reparira/zameni.

      Zamolio bih za vase misljenje ukoliko su dati podaci dovoljni, i za ispravku/dopunu nacina merenja ukoliko nisam dobro merio.
      Boost is automotive equivalent of cocaine

      Comment

      • kristina990
        Banovan
        • 13.04.2009
        • 1066
        • Srbija

        Re: Alternator

        najbolje kod autoelektrićara da sve ispita i poglada i uradi šta je potrebno-najbolja i najjeftinija varijanta,a ne da te auto ostavi negde na putu...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          Re: Alternator

          Originally posted by Cougar
          Merenja sam vrsio unimerom na akumulatoru sa ugasenim motorom i pokazuje 12.41 a zatim sa upaljenim motorom hladan pokazuje 11.98

          Sa ugasenim motorom je napon ok, sa upaljenim motorom trebalo bi da bude oko 13.5-14.8V zavisno od spoljne temperature a nikako ne manji od 12.8V.

          Lici da je probijena neka od dioda pobude/ reglera posto sa ugasenim motorom je regler van funkcije a sa davanjem kontakta aktivira se taj deo alternatora.

          U svakom slucaju, potrebno je detaljnije ispitivanje mozda i upotrebom osciloskopa da se vidi oblik struje koju generise alternator.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Cougar
            CBC Senator XXL
            • 13.06.2009
            • 352
            • NBG // Vrbas
            • Cougar XR 2.5 V6 24v

            Re: Alternator

            Problem rešen juče, u pitanju su bile samo četkice!

            sw.brick Hvala na pomoći!!!
            Boost is automotive equivalent of cocaine

            Comment

            • strela75
              CBC Član
              • 02.07.2008
              • 64
              • Krnjaca

              Alternator problem?

              Nisam siguran sta je problem oko struje. Auto je Astra G 1.6 16v.

              Pocelo je tokom prvog paljenja automobila ujutro (potpuno hladan), da se nakon paljenja upali ABS lampica, koja gori sekund-dva i ugasi se. Onda je poceo bendiks da proklizava (upali iprozuji nakon paljenja). Odem kod elektricara i on zameni: bendiks, cetkice (163.000km izdrzale i dotrajale) i automat paljenja.

              Posto sam imao akumulator star preko 4 godine, koji je oslabio (napon ujutro - ~10V), kupim 64Ah (640A) umesto 55Ah (540A). Prilikom paljenja nema vise gasenja radija, kao sa starim akumulatorom, nakon paljenja auta, nema vise paljenja ABS lampice na kontrolnoj tabli.

              E sad problemi:
              - uzmem uredjaj koji preko uticnice 12V za upaljac meri napon, tokom voznje i primetim jako cudno variranje napona. Kada upalim auto, napon je 14.1-14.2V. Kada krenem da vozim auto, kako se auto zagreva, tako napon punjenja polako pada. Ako je gradska voznja (u gradu rashladna tecnost dostigne 90 stepeni C), padne na 13.7-13.8V. Na otvorenom putu, taj napon pada do 14.0V (rashladna tecnost dostigne temperaturu do 86 stepeni C).
              U Autodati za Astru G sa mojim motorom pise da je izlaz iz alternatora 14.2V.

              Moje nedoumice:
              - da li alternator radi dobro, ako mu usled porasta radne temperature pada napon punjenja?
              - da li ovakav rad alternatora utice na zivotni vek akumulatora i ostale elektrike (primetio sam da posle nekoliko gradskih voznji ipak aku oslabi (ugasi se radio prilikom prvog jutarnjeg paljenja - znaci da nije dopunio akumulator do kraja)

              Da kod nekoliko automobila nisam istu stvar proveravao, ne bih se brinuo (Golf 5 '08 - 14.4V nezavisno od tipa voznje; Nissan Primera '97 - 14.4V nezavisno od tipa voznje). Ovako, kao da nesto mozda skripi.

              Posto mi struja nije fah: da li je ok i bezbedno nastaviti ovako ili resavavati? I sta?

              Unapred hvala.

              Pozdrav.

              PS. Nakon punjenja akumulatora punjacem, napon mu bude 12.8V. Ako ga vozim po gradu - vrlo kratke relacije, pa ga ostavim par dana, padne na 12.5V. Sta ciniti?
              Kad svi misle isto - znači, niko ne misli mnogo.

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                Re: Alternator

                nista nemoj da radis . sve ti je bas kako treba.
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • strela75
                  CBC Član
                  • 02.07.2008
                  • 64
                  • Krnjaca

                  Re: Alternator

                  @zoranbg
                  Hvala na odgovoru.

                  Da li bi bilo ok, da sa vremena na vreme skidam aku sa auta i dopunjavam punjacem? I koliko cesto? Mislio sam recimo jednom mesecno skinem i dopunim ga preko noci.

                  Pozdrav.
                  Kad svi misle isto - znači, niko ne misli mnogo.

                  Comment

                  • Ivans023
                    CBC Član
                    • 18.11.2008
                    • 54
                    • Kumane

                    Re: Alternator

                    Nikako ne skidati aku. i puniti ga posebno. Nema potrebe za tim ako altenator radi kako treba i ako je aku. ispravan. Punjenje van auta nije tako bezazleno po akumulator jer većina punjača nema ograničenje napona. Može krepati ako ga prepuniš, tj. ako napon ode previše iznad 14,4V
                    Ako primetiš da sa svetom nešto nije u redu, napravio si jedan korak. Ako shvatiš šta sve nije u redu, prepešačio si ceo svet.

                    Comment

                    • stojkov
                      CBC Član
                      • 26.12.2009
                      • 18
                      • Pancevo

                      Re: Alternator

                      Na Opel Asconi sam remontovao alternator.
                      U toku rada motora na klemama akumulatora je napon 13.6 do 13.8V. Na samom alternatoru je maltene uvek 14.
                      Ispitivanjem sam našao da na kablu mase od alternatora do motora imam pad napona od 0,3V. Ja sam ga samo vratio kako je prvobitno stajao pa pretpostavljam da mu ovo nije prava pozicija.

                      Koja je fabrička pozicija?

                      Sam kabl je spojen samo na dva kraja nosača alternatora - metalnu šipku kao na slici što mi nema puno logike:

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        Re: Alternator

                        Drugi kraj mase stavi ispod matice koja se nalazi između pumpe za vodu i mesta gde si sada zakačio(jasno se vidi na slici ta matica).

                        Comment


                        • Re: Alternator

                          Popravljam neki traktor i izmedju ostalog raspao se alternator, na njemu su priključci B+ i D+, a imam neki stari ispravan alt sa nekog auta, ali su na njemu priključci B+ i B- i neimenovani kontakt na regleru (možda L, nisam siguran). Da li postoji mogućnost da ga povežem na postojeću traktorsku instalaciju?

                          Comment

                          • rados
                            CBC Senator XXL
                            • 02.03.2011
                            • 539
                            • G.Milanovac SRBIJA
                            • OPEL ASTRA G Z16XE

                            Re: Alternator

                            pozdrav kole24;taj kako ti kazes neimenovani prikljucak na regleru alternatora je D+ to ti ide za pobudu ka lampici.posalji od cega je alternator pa cu ti sigurno reci ali verovatno je onako kako sam ti vec rekao

                            Comment


                            • Re: Alternator

                              Hvala puno, ne znam od čega je tačno alternator. A šta radim sa B-, da ga ostavim slobodnog?

                              Comment

                              • rados
                                CBC Senator XXL
                                • 02.03.2011
                                • 539
                                • G.Milanovac SRBIJA
                                • OPEL ASTRA G Z16XE

                                Re: Alternator

                                mozes da ostavis slobodno ali zakaci masu nece naskoditi,pozdrav

                                Comment

                                Working...
                                X