Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Da, naravno.
    Inače, kod novog akumulatora ima smisla ("magično oko", pokazuje gustinu elektrolita što je odličan kriterijum ali samo na jednoj ćeliji) a kod starog možeš okačiti prvom mačku o rep (ničemu ne služi, može da ne radi neka (druga) ćelija a da se "zeleni").
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • Turbo 3
      CBC Početnik
      • 07.01.2015
      • 9
      • Beograd
      • Dacia Sandero 1.5dci

      Pozdrav,
      Imam neki pametni punjac od 3.5A
      Da li on moze propisno da napuni akumulator od 64Ah?
      Jedni mi kazu da ne moze,drugi da moze ali da mu treba mnogo vremena.
      Ako je slab,kupio bih jaci.Ali ako moze da zavrsi poso neka ga da ne bacam pare.

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Slab je.
        Može da odradi posao ali ne i valjano da ga obavi.
        Tih 3,5A je "za do" 50Ah ... max. 70Ah (uz dugo vreme punjenja).
        Zavisi od toga za šta se upotrebljava. Ako dopunjuje akumulator koji nije potpuno prazan i koji je u koliko-toliko u dobrom stanju, i to svega par puta godišnje, onda ne bih trošio novac za novi. Ipak, za iole veće zahteve NIJE.
        Za 64 Ah je idealno 7A (dakle duplo više) dok je 5A još uvek dobro. Ovih 3,5A je (jedva) zadovoljavajuće (kao u školi 2-) pa sad ...
        Završno razmatranje je kvalitet punjača ("3,5A" može biti i 3A), npr. CTEK od 3,8A po proizvođaču je dobar za kapacitete do 85 Ah (realno tek do 76Ah).
        Dakle, ne postoji jedinstven odgovor.
        U principu je bolje nabaviti "jači" (ovaj prodati, pa doplatiti razliku), ali za održavanje akumulatora i samo dopunu (pred zimu i eventualno jednom u toku zime i još jednom u toku godine kada se vozilo manje koristi) akumulatora koji nije na izdisaju (i/ili prazan kao srpski novčanik), i postojeći (makar i "Kinez") će odraditi posao.
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • mupe
          CBC Senator XXL
          • 05.10.2006
          • 822
          • bg
          • Laguna 3 GT 2.0T 205

          Mislim da sam već spominjao... Koristio sam Bosch C3 punjač na ćaletovom akumulatoru (<50Ah), a probao sam ga i na svom 72Ah. Taj punjač daje, čini mi se, max 3,8A. Moje iskustvo je da nije bio sposoban da napuni kako treba ni ćaletov akumulator, a moj mu je predstavljao vlažne snove. Posle sam i jedan i drugi uspešno napunio nekim "glupim" ukrajinskim punjačem nedeklarisane, ali očigledno daleko veće snage.

          Inače, na tom (ukrajinskom) punjaču piše i da je "desulfator", koliko ja taj njihov jezik razumem. Ne bih rekao da u toku punjenja menja režime rada, ali sam primetio da kada sa njega napajam automobilsku LED sijalicu, ona radi kao vrlo brz stroboskop, a ne kontinuirano.

          Da li ovo znači nešto nekome ko se razume više nego ja?

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Ako si već probao i nisi bio zadovoljan, valjda je jasno.
            ...
            Dok god je jačina struje do 1/20C (dakle za Bosch C3 do 76Ah, jeste 3,8A je max. struja a pošto je ugledan proizođač to je i stvarno, ulazna snaga 60W, što bi trebalo da je oko 50VA) NE bi trebalo da bude problema.
            E sad, zašto nije dopunjeno do kraja ... možda je (samo) potrebno 24h i nešto preko pa si izgubio strpljenje?
            Taj Bosch je nešto kao "polu-automatski" punjač. Mora se izabrati i pravilan MOD. U principu 3 ali ako je hladno (i za obične akum.) 4, za AGM ili Ca/Ca mod 4 ali ako se puni u garaži zimi (na niskoj temp.) neće biti dopunjeni do kraja (potrebno je cca. 15 cel. za to).
            ...
            Postoji problem u slučaju ako je akum. potpuno ispražnjen, za razliku od CTEK-a koji ima mod i za to (puni niskom strujom, cca. 1/2 max.) ovaj nema pa eto i to može biti problem (i zato prostija kutija (krišta) napuni akumulator ... jer ima veću ulaznu snagu).
            ...
            Od (takve) desulfatizacije teško da ima koristi (čak i softificiran mod kao kod CTEK-a, a kamoli nešto prostije) ali bi moglo da pomogne za početne faze ("meke") desulfatizacije ... donekle.
            Jednostavno, punjenje je pulsnom strujom po nekom režimu (ne postoji idealno utvrđen, bar ne javno, iako ima nešto naučnih radova i patenata na temu, najčešće su komercijalni uređaji po nekom svom režimu (iako se to da lako "skinuti")).
            Ako stalno puni u tom režimu, tako se akumulator NE puni! (loše je)
            To (eventualno) može da služi za "meku" sulfatizaciju ili da počne punjenje izuzetno ispražnjenog akumulatora.

            P.S.
            više o punjačima na:
            Sve o akumulatorima,sulfatizacija,desulfatizacija i popravka akumulatora ,šeme punjača,VRLA akumulatori,elektrolit,kleme,korozija ploča,AGM
            Last edited by expendable; 11.02.2017, 22:05.
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • Turbo 3
              CBC Početnik
              • 07.01.2015
              • 9
              • Beograd
              • Dacia Sandero 1.5dci

              Originally posted by expendable View Post
              Slab je.
              Može da odradi posao ali ne i valjano da ga obavi.
              Tih 3,5A je "za do" 50Ah ... max. 70Ah (uz dugo vreme punjenja).
              Zavisi od toga za šta se upotrebljava. Ako dopunjuje akumulator koji nije potpuno prazan i koji je u koliko-toliko u dobrom stanju, i to svega par puta godišnje, onda ne bih trošio novac za novi. Ipak, za iole veće zahteve NIJE.
              Za 64 Ah je idealno 7A (dakle duplo više) dok je 5A još uvek dobro. Ovih 3,5A je (jedva) zadovoljavajuće (kao u školi 2-) pa sad ...
              Završno razmatranje je kvalitet punjača ("3,5A" može biti i 3A), npr. CTEK od 3,8A po proizvođaču je dobar za kapacitete do 85 Ah (realno tek do 76Ah).
              Dakle, ne postoji jedinstven odgovor.
              U principu je bolje nabaviti "jači" (ovaj prodati, pa doplatiti razliku), ali za održavanje akumulatora i samo dopunu (pred zimu i eventualno jednom u toku zime i još jednom u toku godine kada se vozilo manje koristi) akumulatora koji nije na izdisaju (i/ili prazan kao srpski novčanik), i postojeći (makar i "Kinez") će odraditi posao.
              Do sada je koriscen za punjenje akumulatora do 50Ah.Inace se koristi za preventivno punjenje-odrzavanje,tako da ce posluziti jos neko vreme.
              Inace planiram u bliskoj buducnosti,kao sto rekoste da ga prodam i nabavim ovako nesto:
              http://www.akumulator-shop.rs/kategorije-akumulatora-po-nameni/punjaci-akumulatora/punja%C4%8D-akumulatora-pro-user-nfc1800-6-12-24v-12a-detaljno


              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Dobar izbor.
                U principu sam više za punjače sa većom max. jačinom struje nego (ne znam kakvim) prefinjenostima i manje od 5A (što je realan min. za cca. 70-77Ah).
                Dobar je i forex od 7A (približno ista cena) i dovoljan za sve automobilske akumulatore, ali ovaj Pro User deluje kao najbolja kupovina do 10k rsd-a, ako ništa drugo svestraniji je (može da posluži i za traktorske od 150Ah, ako ne Vama, nekome koga poznajeta).
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • Turbo 3
                  CBC Početnik
                  • 07.01.2015
                  • 9
                  • Beograd
                  • Dacia Sandero 1.5dci

                  Upravo tako.Hvala na savetima.

                  Comment

                  • mupe
                    CBC Senator XXL
                    • 05.10.2006
                    • 822
                    • bg
                    • Laguna 3 GT 2.0T 205

                    Originally posted by expendable View Post
                    Ako si već probao i nisi bio zadovoljan, valjda je jasno.
                    ...
                    Dok god je jačina struje do 1/20C (dakle za Bosch C3 do 76Ah, jeste 3,8A je max. struja a pošto je ugledan proizođač to je i stvarno, ulazna snaga 60W, što bi trebalo da je oko 50VA) NE bi trebalo da bude problema.
                    E sad, zašto nije dopunjeno do kraja ... možda je (samo) potrebno 24h i nešto preko pa si izgubio strpljenje?
                    Taj Bosch je nešto kao "polu-automatski" punjač. Mora se izabrati i pravilan MOD. U principu 3 ali ako je hladno (i za obične akum.) 4, za AGM ili Ca/Ca mod 4 ali ako se puni u garaži zimi (na niskoj temp.) neće biti dopunjeni do kraja (potrebno je cca. 15 cel. za to).
                    ...
                    ...
                    Od (takve) desulfatizacije teško da ima koristi (čak i softificiran mod kao kod CTEK-a, a kamoli nešto prostije) ali bi moglo da pomogne za početne faze ("meke") desulfatizacije ...
                    Ako stalno puni u tom režimu, tako se akumulator NE puni! (loše je)
                    To (eventualno) može da služi za "meku" sulfatizaciju ili da počne punjenje izuzetno ispražnjenog akumulatora.

                    P.S.
                    više o punjačima na:
                    http://akumulatori-desulfatizatori.b...8_archive.html
                    Naravno, izabrao sam pravi mod (3) a akumulator je punjen na sobnoj temperaturi. Punjač sam prijavi kada je akumulator napunjen, tako da moje nestrpljenje (koje nije sporno ) nije bilo od uticaja. Probao sam i mod 4, nije da nisam, malo je još dopunio i to je to.

                    Prošlo je 4-5 meseci od tog punjenja, pa se više ne sećam detalja. Koliko pamtim, ćaletov akumulator nije imao više od 12,5V na kraju, a nije mu ni "isplivala" zelena kuglica.

                    Kasnije sam punjenje dovršio onim ukrajinskim punjačem, pa je akumulator došao na 12,8V i evo, preterao celu zimu iako ćale vozi vrlo sporadično (za vreme najvećih hladnoća 20 dana nije seo u auto) i na kratkim relacijama.

                    Moj akumulator sada ima već 8 godina i takođe je zimu isterao bez problema. Dva puta motor nije radio po 7 dana, jednom u periodu najveće hladnoće, i nije bilo nikakvih posledica.

                    Pretpostavljam da ovaj ukrajinski punjač ipak menja režim rada, ali nemam čime to da potvrdim, na žalost. Svakako mi do sada nije oštetio nijedan akumulator, ili bar to nije bilo primetno.

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      Definitivno "Ukrajinac" posle nekog vremena prebacuje u drugi mod (kontinualna DC struja). I definitivno puni akumulator.
                      Eto, potvrdili ste moju sumnjičavost prema "pametnim" punjačima male snage (verovatno su o.k. samo za akumulatore do 50Ah, mada se i tu nije proslavio).
                      U teoriji bi morao da bude o.k. i za 55Ah (struja punjenja 1/15C), pa i da odradi 70 do 75Ah, ali ostaje da na to ne treba računati 100%.
                      Ima slučajeva da i "Kinez" od "4A" dobro puni 60Ah (što je taman realan min. odnosno max.), ali je svakako bolje birati punjač tako da struja bude 1/10 do 1/12C a 1/15C svakako min. za jačinu struje.
                      Možda samo sa konkretnim punjačem nešto nije u redu (onih 3,5A je ±10% u specifikacijama, pa je možda i -10%, ko bi ga znao, pa se uklapa).
                      Miša je još više alergičan na "pametne" punjače (uopšte) naročito ako im je jačina struje mala (i pride snaga mala, kod ovog Bosch-a je i to) od mene.
                      Pošto više radi praktično, svakako ima razloga za to.
                      Naravno i terorija i praksa se slažu da je idealan punjač takav kod koga se može podešavati i struja i napon i oba ograničiti na neku vrednost ... i da nije totalno "pusti i ne razmišljaj". Jedan od takvih je i na njegovom blogu (ruski) sa objašnjenjem zašto je bolji i od izvikanih (CTEK i slični), doduše nepoznate je cene ali verovatno niže od "pametnjakovića" (full automatike).
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • Turbo 3
                        CBC Početnik
                        • 07.01.2015
                        • 9
                        • Beograd
                        • Dacia Sandero 1.5dci

                        Juce resim da dopunim akumulator,cisto preventivno.Akumulator je star 4 meseca(Exide 64Ah,640A).Imam ovakav punjac:
                        Caricabatterie e Mantenitori su BC Battery Controller: batterie al litio, caricabatterie ed accessori. Scopri ora il catalogo completo!

                        Malo je slabiji al ko sto rece Expendable,trebalo bi da posluzi za neko odrzavanje.Kada sam ga prikljucio pokazao je napon od 12.6v(pre toga izmerio
                        multimetrom 12.66v).Prvih par minuta sam pratio displej na punjacu i sa 12.6v je dosao do 13.9v.Posle sat vremena kada sam se vratio zavrsio je punjenje
                        i presao na desulfatizaciju(tako pise na displeju).Tu je napon varirao od 14.3v do 14.7v i tako narednih 12 sati.Posle toga je presao na odrzavanje i tu je
                        napon bio 13.8v.Posle toga sam ga iskljucio.Nadam se da je odradio svoje,mada mi je cudno da ga napuni za sat vremena a onda mlati desulfation 12 sati.

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Čestitam (kupio si odličan akumulator).

                          Nije ni mnogo star (4 meseca je novo (bez navodnika)).

                          Definitivno je slabiji (punjač) ali ako redovno održavaš (dopunjavaš čim stigne na oko 12V i ne puštaš da padne ispod, ako ne bude na toliko, preventivno puniš pred zimu i ništa više, bar prvu (i eventualno drugu) zimu).
                          Mogao si i da ne dopunjavaš, 12,6(6)V je sasvim o.k. na sobnoj temp. je to cca. 85-90% kapaciteta.

                          "Prvih par minuta sam pratio displej na punjacu i sa 12.6v je dosao do 13.9v.Posle sat vremena kada sam se vratio zavrsio je punjenje."
                          Očekivano. Više nije ni trebalo.

                          "i presao na desulfatizaciju(tako pise na displeju)."Toliko o "pameti". Nema tu pameti ni 1% (totalna ******ština automatike).

                          "Tu je napon varirao od 14.3v do 14.7v i tako narednih 12 sati." - zgrcnuh se od smeha

                          Ovo je toliko blesavo da teško da može "bolje" ... potpuno nepotrebno i ništa pametno tu nije urađeno (za tako nov akumulator, 200%). Za ekvilizaciju premalo*, ali za 12h?** ... u svakom slučaju gubljenje vremena (ovo može da se preskoči ... ili ne može?)
                          * napon je isuviše nizak .... **je svakako previše ... razmišljah par minuta da li bi to pomoglo kod sulfatizovanog akumulatora ... nema šanse ... sa druge strane nije škodilo ... u principu je to ZAPRAVO dopunjavanje (poslednjih 5% kapaciteta) a ne "desulfatizacija" (kakva crna ...).

                          "Posle toga je presao na odrzavanje i tu je
                          napon bio 13.8v."
                          E ovo je jedino pametno.

                          Posle toga sam ga iskljucio. (mogao si i da ostaviš par sati, možda je već bilo, doduše).

                          "Nadam se da je odradio svoje,mada mi je cudno da ga napuni za sat vremena a onda mlati desulfation 12 sati."
                          Već komentarisano. Totalna ******ština ... ali "automatik bato" ... sad mi je Miša jasniji što je alergičan na takve.

                          Važno da je akumulator pun, samo teraj!
                          Last edited by expendable; 26.02.2017, 19:41.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • vlad77
                            CBC Početnik
                            • 02.01.2017
                            • 7
                            • Srem
                            • Golf 2

                            Imam nov akumulator nema ni dva meseca star. Nisam auto vozio 3 dana i napon mi je sad u nedelju pao na 10.50 V. Dopunio sam ga punjacem i sad pali dobro. Radio sam neka testiranja. Imam alarm, centralnu, radio mp3. Nisam ih ukljucivao ali su naravno na stand-by. Skinuo sam klemu sa minus pola i spojio za merenje ampera, da vidim da li vuce struju negde u fazi mirovanja. Prekidac unimera na poziciji 10 A pokazao je 0.11 . Da li je to vrednost normalna ? Ali ne mogu da saznam sta mi je to ispraznilo nov akumulator a nisu bili ostavljeni-zaboravljeni potrosaci tipa svetla, radio...

                            Danas tri dana kasnije izmerim napon 12,43 V (sa i bez klema) auto nije ukljucen u rad. A sa ukljucenim autom rada motora (bez gasa) napon 14,25-14.40. Pretpostavljam da alternator puni akumulator. Pola sata kasnije sa iskljucenim motorom napon padao i zakucao na tih pocetnih 12,43. Citao sam da napon akumulatora bi trebao biti bar 12,60 V.

                            Akumulator Topla 12V/75 Ah 750A

                            Sta je problem kod mog auta?

                            Comment

                            • zoranbg
                              CBC Senator XXL
                              • 23.03.2005
                              • 4098
                              • Rooster's Hill , Beog
                              • Grande Punto 1.2

                              oko 0,01-0,03 A je normalno ,moze i malo vise,ali ne 0,11 A.
                              da bi zimerio koliko vuce ,moras malo duze da sacekas dok meris , jer on postepeno gasi potrosace.
                              Last edited by zoranbg; 08.03.2017, 15:54.
                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                110 mA je previše (do 50 mA se toleriše, mada za akumulator tog kapaciteta i nešto više, npr. 75 mA (cca. 1 mA/Ah).
                                Ipak, to nije dovoljno da bi se za 3 dana (72h, neka bude i 80h) potpuno ispraznio akumulator (80h x 0,11 A = 8,8 Ah što je 12% kapaciteta).
                                Dobro, nije bio "pun" ali ... opet je previše.
                                Samo je jedan odgovor na to pitanje - "vuče" više struje od tih 1/9 A.
                                12,43V je cca. 3/4 (75%) od punog akumulatora, na oko 15-20 cel.
                                Pun je oko 12,65V (na toj temp.;leti na 25-30 je nešto više, tj. 12,75 do 12,8V; na nižim temp. je oko 12,50 do 12,55V na npr. 5 do 10 cel.).
                                Sve ovo okvirno a ionako je metoda OKVIRNA (približna), gustina elektrolita je mnogo pouzdanija (merenje impedance i još koješa, ali ovo je najlakše).
                                Na vozilu se neće (tako) lako napuniti do kraja, treba poštena vožnja van grada (od par sati).
                                Treba da vidiš koliko je posle punjenja punjačem (posle bar 8h kad padne sa 13,2V na onoliko koliko je stvarno).
                                I na kraju (krajeva) možda je i do akumulatora ali manja je verovatnoća za to i za sada nema ozbiljnih indicija (mada nije nemoguće zbog onog brzog pražnjenja, ali da je do akumulatora, taj bi brzo posustao (ako se za tri dana isprazni toliko - "do daske" ili "do ploče" u ovom slučaju).
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X