Problematika pražnjenja akumulatora!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slobodank
    Moderator
    • 26.11.2007
    • 1338
    • Stara Pazova
    • Fiat Idea 14.16v lpg

    Problem je taj što treći dan već teže verla. Jednom je stajao pet dana i nije mogao da upali. Nekada vozim auto svaki dan a nekada stoji više dana, ne smem da rizikujem da imam neispravan auto.
    Akumulator je Topla Energy, garancija overena 15.07.2018. godine


    Comment

    • sambol
      CBC Veteran
      • 30.12.2014
      • 126
      • BL
      • T9

      Originally posted by expendable View Post
      Za UPS (stacionarne) je merenje impedanse dosta pouzdana metoda (više nego kod starterskih). Uzdao bih se u to, brzo, jefino i jedno 99% sigurno.
      Ovde isto kriva pražnjenja treba da se uradi u slučaju sumnje i/ili jednom godišnje (na slučajnom uzorku).
      Proizvođač kaže 3.8 - 4.0 mΩ za 100% i nov, nakon dve godine eksploatacije instrument kaže 4.3 mΩ



      Teoretski gledano, nije loše. Hvala na odgovoru!

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        Originally posted by slobodank View Post
        Problem je taj što treći dan već teže verla. Jednom je stajao pet dana i nije mogao da upali. Nekada vozim auto svaki dan a nekada stoji više dana, ne smem da rizikujem da imam neispravan auto.
        Akumulator je Topla Energy, garancija overena 15.07.2018. godine

        100% los akumulator. gledaj kako da ostvaris garanciju, da ti daju drugi nov.dace ti oni zamenski dok tvoj ispitaju. nosi ga sto pre, kasnije ce biti zatrpani reklamacijama,zbog hladnijeg vremena.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • slobodank
          Moderator
          • 26.11.2007
          • 1338
          • Stara Pazova
          • Fiat Idea 14.16v lpg

          Električar je završio sa kolima. Kaže 100% ispravan što se tiče struje i punjenja.
          U ponedeljak akumulator ide na reklamaciju, u utorak dobijam njihov izveštaj. Videćemo šta će biti.


          Послато са Tesla_SP6.3 уз помоћ Тапатока


          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Originally posted by sambol View Post
            Proizvođač kaže 3.8 - 4.0 mΩ za 100% i nov, nakon dve godine eksploatacije instrument kaže 4.3 mΩ



            Teoretski gledano, nije loše. Hvala na odgovoru!
            Da, nije loše (za dve god.) ... mada treba da odradi bar 10 (jedan stacionarac, ni 15-20 nekad nije bilo nedostižno).
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Originally posted by zoranbg View Post
              100% los akumulator. gledaj kako da ostvaris garanciju, da ti daju drugi nov.dace ti oni zamenski dok tvoj ispitaju. nosi ga sto pre, kasnije ce biti zatrpani reklamacijama,zbog hladnijeg vremena.
              Baš tako! 100% se slažem!

              Btw. u međuvremenu stigao i dodatak da je električar 100% siguran da nema parazitne struje.
              E sad je 120% do akumulatora, a samo 80% da će uvažiti garanciju.
              Nov ali škart (nema tu mnogo priče, sada).
              Zato Englezi lepo kažu (ili su nekada) nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino, jedan Exide bi ispao 10x jefiniji jer bi trajao bar 20x duže od ovih par meseci (3 do prvih većih problema, da zaokružim).
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • rmarko
                CBC Član
                • 13.03.2012
                • 36
                • Ruma

                Meni akumulator posle dva dana od punjenja pokaze 12,8V merim sa fluke jer mi mastech laze do 0,15V i to mu zavisi od vremena izgleda..
                Ona metoda merenja pada napona na osiguracima bas i nepomaze kod manjih struja a moze biti da gubis struju i na alternatoru. Moze se desiti i da auto krene da vuce neku vecu struju posle nekog vremena.
                Ako mozes napuni ga do 12,75V, Ja merim akumulator pod opterecenjem, napravim mu opterecenje od 100-300A spajanjem celicne zice ili perforirane trake oko 2-3m duzine preko kablova da bih odvojio varnicu od akumulatora... Akumulator to izdrzava bez ikakvih problema, i gledam pad napona na njemu.
                Mada mi se desilo da zadnji akumulator koji sam menjao na mom autu ima povremeni kratak spoj na jednoj celiji i napon padne na 8,5V pa se posle sekund oporavi naglo na 10,5V uz porast struje, primetilo se ponekad da auto zastane u verglanju na sekundu i posle opet nastavi.
                Kolega je skoro merio kod prodavaca sa tim instrumentima koji mere unutrasnji otpor i rekli su mu da je aku OK i nisu mu ponudili da kupi drugi. ali ga je auto cesto ostavljao da nemoze da zavergla. Ja sam merio punjenje OK i kad vergla nema prevelik pad napona a opet kad ostavimo upaljena svetla napon polako opada do nekog trenutka kad jedna celija ode u kratak spoj i napona naglo padne sa 12,2V na nekih 10,xx, novi aku mu je resio problem.
                Kazem ti ovo zbog mnogo problema kojih mozes da imas i tesko je to resiti nagadjanjem preko poruka na forumu.
                Probaj da ga napunis dobro i meri mu pad napona pri verglanju, izmeri i punjenje i dali vozis auto dovoljno dugo da ga dopuni...

                Comment

                • rmarko
                  CBC Član
                  • 13.03.2012
                  • 36
                  • Ruma

                  Ovde mozes videt i za slucajeve da se potrosnja povecala posle sat i 20 min.



                  ima i ovo gde nije odmah krenuo da vuce struju.

                  Last edited by rmarko; 01.11.2018, 19:21.

                  Comment

                  • sambol
                    CBC Veteran
                    • 30.12.2014
                    • 126
                    • BL
                    • T9

                    Originally posted by expendable View Post
                    Da, nije loše (za dve god.) ... mada treba da odradi bar 10 (jedan stacionarac, ni 15-20 nekad nije bilo nedostižno).
                    Nisam napomenuo, ovo je mjerenje sa akumulatora iz mog auta, u pitanju je Topla Energy 75 Ah.
                    Što se tiče stacionarnih baterija, uz pravilno punjenje imam primjerke koji su u funkciji 12 godina. Gdje nisu punjene sa pravim punjačem, nakon godinu dana su neupotrebljive.

                    Comment

                    • Keketarac
                      CBC Senator XXL
                      • 01.09.2007
                      • 588
                      • Novi Sad
                      • Seat Ibiza 1.2 TSI

                      Mozda je offtopic, ali i ja imam problem sa povremenim vucenjem struje.

                      Auto je Kadet D dizel. Ukoliko ostavim akumulator (97Ah) prikljucen od vikenda do vikenda, zateknem ga potpuno ispraznjenog.

                      Bio kod elektricara, i sam sam proveravao, u tom momentu nigde nije vukao struju.

                      Metodom pokusaja i popusaja sam povremeno vucenje struje locirao na osigurac br 4, preko kojeg se napajaju osvetljenje kabine, radio, sat i 4 zmigavca.

                      Nisam imao vremena da dodatno ispitam ko je konkretno krivac, ali vadjanje osiguraca kad se ne vozi resava problem.

                      Comment

                      • rmarko
                        CBC Član
                        • 13.03.2012
                        • 36
                        • Ruma

                        Meni je na Corsi C znao nocu da se upali radio sam.
                        Problem sam pronasao u bravi, jedna mala opruga je oslabila i znala je da pusti struju za onaj prvi polozaj kljuca ACC/ACCESSORY.
                        Probaj sledeci put da iskljucis samo radio.

                        Comment

                        • Keketarac
                          CBC Senator XXL
                          • 01.09.2007
                          • 588
                          • Novi Sad
                          • Seat Ibiza 1.2 TSI

                          Kadilak nema takvu bravu, a radio je stalno na zivoj struji. Cuo sam price da je bilo slucajeva da sat poludi i potrosi struju. Kao sto rekoh trenutno nemam vremena, a ne zelim ni da praznim akumulator jos 4-5 puta da bih pronasao krivca.

                          Comment

                          • slobodank
                            Moderator
                            • 26.11.2007
                            • 1338
                            • Stara Pazova
                            • Fiat Idea 14.16v lpg

                            Pražnjenje akumulatora Fiat Idea 1.4 16v

                            Ostao sam dužan odgovor pa krenimo redom.
                            Napunio sam aku , išao za vikend relacija St.Pazova -Čačak. Auto, ponovo proverio po stoti put, sa upaljenim oborenim svetlima i ventilatorom u kabini puni neki 14.12-14.15. Posle tri sata vožne stigao i odmah proverio napon 12.41V.
                            Odnesem aku u ovlašćeni servis. Juče me zovu možeš da dođeš aku ispravan, sa njim može i kombi da pališ reče serviser.

                            Rezultati merenja kada sam im ostavio aku (napon je bio 12.19 ali sam malo upalio auto pa ga je digao na 12.40)

                            Click image for larger version

Name:	0-02-04-5cdd432494d3b1418b1a3e689ada8f37762de694f8a42096b014e7bdc54f6cfe_8ccab281.jpg
Views:	1
Size:	31.7 KB
ID:	882300

                            Rezultati posle njihovog servisiranja (zatekao sam aku sa otvorenim čepovima i skunutim nalepnicama)

                            Click image for larger version

Name:	0-02-04-143e0ab2958bc5a4a6ffb185ddbcd542850a794175cba287406363de488c37a1_8941f6f6.jpg
Views:	1
Size:	33.9 KB
ID:	882301

                            Zamolim da urade test opterećenja da ja vidim, radili dva puta za redom

                            Click image for larger version

Name:	0-02-05-9d2ab262c565bf6331f2e8d77dc6564b9728e7af3254db5b93a53feccc218232_a0d3206a.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	882302Click image for larger version

Name:	0-02-05-b17980800758128f1952f538ba7d95bf6c4d653796d7160509cff5efb046f6b3_57c65087.jpg
Views:	1
Size:	94.8 KB
ID:	882303



                            Inače u servisu ima 7-8 punjača, ovaj sa kojim su punili je velečine omanjeg frižidera i hvali se serviser kako pali kamion direktno sa njim.

                            Stanje jutros

                            Click image for larger version

Name:	0-02-05-b94eb283cb29d45e110dbc90a89867dcae7bc4812606554087ae5868b129c0a5_8c8e5753.jpg
Views:	1
Size:	39.7 KB
ID:	882304

                            kažu servisiran, ispravan...

                            Opasno me smorio, više nzm u čemu je problem...


                            Comment

                            • sErGiO
                              Moderator
                              • 30.01.2007
                              • 2769
                              • Neko selo pored Beogr
                              • Alfa Romeo 156SW

                              A da probaš da zameniš sa nekim akumulator na par dana da vidiš kako će se ponašati u drugom autu a kako će drugi akumulator u tvom? Tako ćeš bar znati da li je do auta ili do akumulatora.

                              Comment

                              • zoranbg
                                CBC Senator XXL
                                • 23.03.2005
                                • 4098
                                • Rooster's Hill , Beog
                                • Grande Punto 1.2

                                evo ja imam jedan dobar primer od pre nekoliko godina .

                                kad sam kupio proslog punta 2010 god , dobijem u njemu black horse akumulator, izvadim onaj garancijski list sa strane , pise da je prodat u Maju mesecu,a ja kupio auto u Oktobru ,znaci "trgovacki star" akumulator 4-5 meseci. rekoh super ! ,nov akumualtor uz polovan auto.
                                mesec dana kasnije simptomi slabog akumulatora,i jedno jutro nece ni da zavergla.
                                odnesem u ovlasceni servis u garanciji ,daju mi zamenski polovan (radio super neki no-name od 50ah). dodjem po moj,kazu sad je super (isti slicaj kao i @SlobodanK ) , taj akumulator je radio super celu tu zimu,a bila je jaka zima.medjutim iduce zime je opet popustio i presta oda vergla.
                                nisam ga nosio ponovo u servis,jer i prvi put su mi jedva primili posto nisam imao fiskalni racun od akumulatora (nije mi prodavac kola dao ).

                                naravoucenije :

                                oni u tim servisima imaju jake punjace-desulfatore.koji delimicno obnove ploce akumulatora i u nekom procentu,spasu akmulatore,produze im zivot za maksimalno godinu dana,(mozda i vise ali ne verujem ).
                                problem je sto mi kao kupci u trenutku kupovine,neznamo kada je akumulator proizeveden.pa izgleda da vrlo cesto kupujemo bajate akumulatore.koji su proizvedeni mozda i pre godinu dana,i vuku se po fabrickim i od prodavnica magacinima, pa onda jos ko zna koliko vise na prodajnoj polici.

                                glupo je to u ovakvoj banana drzavi da se kaze ,ali ,trebalo bi doneti zakon ,da mora na akumulatoru da se vidi datum fabricke prozvodnje. jer cak i na obicnim AA baterijama,ako nista drugo vidi se EXPIRE DATE . na ovakav nacin , sve je ovo sa novim akumulatorima macka u dzaku.

                                ja sad kada sam kupovao u metrou akumulator,poneo sam unimer,pa sam lepo izmerio napon na nekih 6 akumulatora.njih 5 su imali 12.6 V a jedan je imao 12,4 V .uzeo sam jedan od ovih 12,6 V naravno . datuma proizvdnje nigde nema.

                                kad se kupi nov,obavezno sacuvati (ko ima gde ) stariji akumulator,napuniti ga.jer nikad se nezna "za nedaj boze " dali moze meni ili nekom drugom da zatreba za prvu pomoc.
                                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                                Comment

                                Working...
                                X