kao i mnogima, desilo se po ovim nenormalnim minusima da nisam mogao upaliti zbog slabog akumulatora
te odlučih da ga dopunim punjačem 6A, a akumulator je 44Ah
ostavio sam ga preko noći priključenog, od 23 sata
ujutro oko 8 sati, sam zateko da "ključa" kroz otvorene čepove
kažu mnogi da punjač treba odmah otkaćit sa AK kad počne da "ključa" jer je to znak da je dovoljno dopunjen
međutim eto desilo se da nisam na vrijeme poranio to jutro pa nemam pojma koliko je dugo ključao, ni kada je počeo
interesuje me d ali se oštetio AK i kako ću to znati, koje znake će pokazivat, da li će se brzo prazniti ubuduće ili nešto drugo
hvala
Zavisno od tipa akumulatora, može bit` da je oštećen, ali ne mora! Moguće, da je bio neispravan i pre dopunjavanja. Pitanje je i starosti akumulatora i da li se to i ranije dešavalo. Mislim - duboko pražnjenje!
U svakom slučaju, šta je bilo - bilo je. Da li punjač ima volt metar, ili ga imaš kao univerzalni instrument (AVO-metar)? Izmeriš napon accu i bit će jasno, da li je neispravan. Ako je na vozilu - izmeri, pre starta motora. Da bi video, da li je sa alternatorom (dinamom) sve u redu, izmeri napon nakon starta motora, kad se obrtaji stabilizuju.
Ako je accu klasični starter sa kiselinom - dopuniti sa destilovanom vodom, da prekriva olovne ploče 1-1.5 cm. "Kuvanje" takvih accu je normalno, jer se prilikom tog procesa oslobađaju ZAPALJIVI GASOVI. Međutim, accu ne sme da se preterano zagreva i ne radi se o ključanju vode (elektrolita).
Ako se accu brzo prazni, pad napona ispod 10.5V - treba ga u servisu ispitati, jer je verovatno - uništen!
Više o svemu: Koji akumulator? - Strana 75
Dolij vodu, možda su vrhovi ploča ostali suvi ... što pre (ako već nije kasno).
Kad elektrolit "vri" vrši se elektroliza vode i kada je vidljivo akumulator je (praktično/skoro) pun.
Uf! Da li vri iz svih ćelija, kad je počelo ... mnogo toga se ne zna.
Bitno da ništa drugo (posebno) nije moglo da se desi akumulatoru ... osim ako već nije jako loš (nije dobro dugo pustiti da se odigrava elektroliza jer nije 100% efikasna u smislu da se deo struje troši i na koroziju ploča ...).
Ako se oštetio (i/ili već nije bio dobar) videćeš po tome koliko će se brzo prazniti i kako će se ponašati na (sadašnjim) niskim temp.
Vidi temu o punjačima ("inteligentni" ovo ne bi dozvolili ... ili bi znao da je akum. odsvirao svoje).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
evo ovako da probam malo detaljnije
akumulator je original Banner koji ide u VW vozila, vjerovatno star koliko i samo auto...5 godina (nisam ja prvi vlasnik)
do sada se nije nijednom ispraznio, ali su u servisu prilikom testa uvjek govorili da je nedoovljno napunjen, vjerovatno što je stalno gradska vožnja i kratke relacije...jebiga, tako je
tako da je ovo pražnjenje bilo prvi put, kad je bilo - 20, i kada sutradan nisam mogao upaliti, iako sam veče prije palio auto pola sata u mjestu ne bi li se upravo napunio (jer par dana nisam vozao auto) ali nije bilo eto dovoljno, ili ta metoda punjenja, bez vožnje, nije efikasna
nije se totalno ispraznio jer sam auto upalio sa drugim akumulatorom, a onda opet ubacio ovaj njegov i radio je neko vrijeme motor
tako da mislim da je AK ispravan, samo bio ispražnjen zbog izuzetno niske temperature
uveče sam ga skinuo da dopunim kako sam već pojasnio, ovim punjačem sa slike, koji je mislim solidan, ali mu pokazivač voltaže nije ispravan
desilo se to što se desilo....ključanje kiseline ujutro....nivo je bio po pS-u iznad ploča i prije i poslije ključanja, tako da ništa nisam dosipao
Nije se akum. bat. ispraznila od hladnoće ali to je druga i duga priča (bio je prazan pre toga).
Ako uglavnom voziš po gradu moraš (bar na) 3 meseca dopuniti akum. punjačem.
Verovatno nisi oštetio akum. (nije "prepunjen"). Ne ostavljaj bez kontrole sledeći put. Ključanje je kod klasičnih akum. (ne čistih Ca-Ca i otvorenih) čak i poželjno neko kraće vreme (pola sata - sat) u svrhu ekvilizacije (ujednačavanja) ali ne pri svakom (potpunom) punjenju akum. (možda na 6 meseci). Kratke gradske relacije ne mogu valjano dopuniti akum. i to je sa njih jedini problem.
Banner je odlična firma a oni za prvu ugradnju bi trebali da traju bar 6 do 8 god.
ALI nijedan akum. nije otporan na samopražnjenje (plus pražnjenje od startovanja) ako se ne dopunjava dovoljno.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Nije se akum. bat. ispraznila od hladnoće ali to je druga i duga priča (bio je prazan pre toga).
Ako uglavnom voziš po gradu moraš (bar na) 3 meseca dopuniti akum. punjačem.
Verovatno nisi oštetio akum. (nije "prepunjen"). Ne ostavljaj bez kontrole sledeći put. Ključanje je kod klasičnih akum. (ne čistih Ca-Ca i otvorenih) čak i poželjno neko kraće vreme (pola sata - sat) u svrhu ekvilizacije (ujednačavanja) ali ne pri svakom (potpunom) punjenju akum. (možda na 6 meseci). Kratke gradske relacije ne mogu valjano dopuniti akum. i to je sa njih jedini problem.
Banner je odlična firma a oni za prvu ugradnju bi trebali da traju bar 6 do 8 god.
ALI nijedan akum. nije otporan na samopražnjenje (plus pražnjenje od startovanja) ako se ne dopunjava dovoljno.
znači mogo bi ovaj potrajat još koju godinu
znači predlažeš punjenje pomoću punjača svakih ...koliko ???
i da li rad u mjestu ima ikakvog efekta za punjenje AK, jer ponavljam, noć uoči -19, držao sam auto pola sata u mjestu sa radom motora, ali eto ništa nije značilo
da li ovaj punjač uz prepravku sa klemama, mogu iskoristit za punjenje AK
Ne bih rekao (za punjač). Duga je priča, ali treba ti 4A struje ("inteligentni" bi još i prošli sa 2,5A ali duga je priča). Pogotovu što nije izvesno koliki će max. napon dati ispravljač sa slike (i to ne samo pik nego "trajni"). Npr. 13,5V može samo da održava napunjen akum. a nikada ga neće napuniti.
Kupi neki namenski. Obični (pa i jeftiniji kineski "pametni") su 30 do 50€. Za malo više imaš trajno rešenje (CTEK ili slični).
Da li će trajati, ne bih znao (ovako na daljinu) ALI bi MOGAO i da potraje (ako je "otkaz" zbog nenapunjenosti što iz priče liči da je).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
nisi mi napisao na koliko vremena da dopunjavam ubuduće AK sa punjačem
i da li rad motora u mjestu od pola sata ima svrhu punjenja AK (pošto ne vozim auto po par dana kada je snijeg) ili je bolje da skidam akumulator i unosim u kuću u tom periodu nevožnje
i ključno pitanje
pošto svakako namjeravam kupiti punjač (vjerovatno taj sa slike koji ima regulaciju amperaže) da li je bolje puniti duže pri manjoj jačini od npr. 3 A nego pri jačoj struji, iako je neko nepisano pravilo 1/10 kapaciteta AK, što bi u ovom slučaju mog akumulatora to bila jačina punjenja sa 4,5 A
Daleko od idealnog, ali bolji od ona dva. Zahteva čestu kontrolu i korekciju oba parametra, jer ništa nije stabilno, kao u slučaju automatskih punjača. Onaj SKYMASTER može da posluži u krajnjem slučaju, da se malo dopuni accu, ali, što je kod jednog punjača prednost, kod ovog je mana. IC stabilizirani napon od 12V u slučaju punjenja accu od 44 Ah sa strujom od 2.5 A (max), nije dovoljan, jer je potreban napon iznad 13.5V! Na njemu piše: isključivo za kućnu upotrebu! Verovatno, namenjen za pogon nekog uređaja, kao na primer masažera i slično.
Danas sam u prodavnici video jedan punjač, po gabaritima sličan tome, ali bez mogućnosti regulacije. Na njemu piše da je INTELIGENTAN, namenjen za 12V/24V accu. Na pitanje po čemu je pametan, dobio sam odgovor, da se sam isključi, kad je accu pun!
Tako sam i mislio, jer mu je cena 5.370,00 RSD.
Prilično se slažem sa g. Franjom.
Ipak da kažem još neku reč ... praznici su pa ionako rad ne ide mada danas jesam sebi dao "normu".
Odradiće posao i onaj prvi (15€ nije nikakav trošak ... mislim jeste ali za ovakve uređaje je sića). Ipak, samo "odraditi" (u izvornom smislu reči).
Ovaj drugi će bolje uraditi posao, ali kako je naveo Franjo može biti "malih problema" (zavisno od toga koliko je ostatak kvalitetan i u kakvom je stanju akumulator). Jeste da ima masu (ispravljač) ali je sigurno daleko od galvanostata/potenciostata pa je idealan za gubljenje vremena (za one koji vole da eksperimentišu). Osim toga bez potrebe plaćaš nepotrebno visoku max. struju od 30A i mogućnost punjenja 24V baterija. Bolje je razliku u ceni potoršiti za kvalitet (dovoljno je, uglavnom, i 20V i 5A ali "pravih" i u pikovima veća struja, naravno).
Dakle, možda nije skupo ali jedino ako ti treba i za veće akum.
Na http://www.einhell.com/uploads/media..._GB_Screen.pdf ima izbora koliko hoćeš.
Ipak, vodi računa da je to ipak (samo) hobi proizvođač (ako već daješ preko 50€ kupi nešto od ranije pominjanog).
Nemam vremena da proučavam ali bi možda BT-BC 15 bio bolje rešenje (iako se samo napom može regulisati), makar je isplatljivije.
Inače, dovoljni su ti i (za pominjani akum.) i ona dva prva (4A i 5A, makar bilo 3 i 3,5) verovatno su i dva najjeftinija.
Oni sa nekoliko (obično 3) nivoa punjenja baš i nisu za tebe (2/6/12A npr.) mada bi 2A bilo o.k. (1/20) za fino dopunjavanje praznog akum. ... malo bi duže trajalo (doduše) i petljancija je (prvo na 2A pa na 6A pa na kraju opet na 2A).
Možda i idealan (kad smo već kod einhell-a) BT-BC 4D, pomalo (i) inteligentan (uz malu pomoć rukovaoca bi bio bolji od većine "flat" ("glupih")).
Jeste da od inteligencije ima samo isključivanje ali i to je nešto ... neće prepuniti akum. (potpuno ispražnjen prvo puniti sa onih 1A pa ostaviti na 4A, gde će posle punjenja sam preći na 1A kad može ostati "neograničeno" ... idealno za preko noći ili ako se nema vremena da se obilazi, naravno ako ima čepove iste odvrnuti).
4,4A (±10%) je optimalna struja punjenja za 44Ah (potrebno cca. 12h za potpuno punjenje). Još je bolje sa 2A (1/20 C) ali je potrebno svih 24h.
Manje struje su bitnije ako je akum. potpuno ispražnjen dok za dopunjavanje nije od tolikog značaja.
Više o punjenju akum. na Mišinom blogu (ima par stotina strana i par desetina slika uglavnom o olovnim starterskim ak. bat.) ima par teksova samo o punjenju istih (o punjačima ne baš konkretno ali da se naći mnogo toga korisnog i na tu temu) ...
Lično bih kupio baš od njega (makar koštalo kao CTEK), mislim da pravi po narudžbini (par modela, naravno narudžibna ne znači i po posebnom algoritmu i teh. karakteristikama, ali ko se ne uklopi u njegove standarde, neće mu pomoći ništa ispod 1000$). Mislim da ima i inteligentne tipove punjača no za to se obratite njemu. Mislim da to nerado radi jer se slabo isplati (možda samo "jače" modele) ali vredi pitati.
I na kraju, ako ste za fabričke varijante a inteligentne, pitanje je koliko možete uštedeti kupovinom jefinijih (CTEK i slični su idealno rešenje i za sva vremena). Pravi inteligentni će se snaći i sa malo lošijim (starijim) akum. a jefiniji su dobar izbor za održavanje onih koji su u dobrom stanju.
Za malo više lošije, ne pomaže AI (veštačka int.) nego samo znanje (i profi oprema).
Više o punjenju akum. ima u temi (g. Franjo je već postavio) i od toga više nemam šta da dodam (a da je za forum).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Onaj SKYMASTER može da posluži u krajnjem slučaju, da se malo dopuni accu, ali, što je kod jednog punjača prednost, kod ovog je mana. IC stabilizirani napon od 12V u slučaju punjenja accu od 44 Ah sa strujom od 2.5 A (max), nije dovoljan, jer je potreban napon iznad 13.5V!
postoji li neki način da se napravi dodatna neka sprava za povećanje i regulaciju napona na taj punjač, to bi bila dobra stvar, dobio bi znači regulator napona a amperaža je svakako dobra i ne može skočit, tako da mi njeno regulisanje i nije pnda potrebno
mislim da je dobar zbog 2 A i laganini punjenja što je jelte bolje
znači "fali" mi samo da ga "napucam" na potrebih 14,4 V iako i ovako se ne zna koliki napon uopšte i isporučuje, da li da probam izmjerit ??
Možda i idealan (kad smo već kod einhell-a) BT-BC 4D, pomalo (i) inteligentan (uz malu pomoć rukovaoca bi bio bolji od većine "flat" ("glupih")).
Jeste da od inteligencije ima samo isključivanje ali i to je nešto ... neće prepuniti akum.
ma ne mislim nešto puno ulagat, vjerovatno kupim onaj za 15 eura,bar ima regulaciju amperaže,
kontam postavit na 4 A i laganini punit
a što se tiče isključivanja koliko sam skonto "pouzdan" je i narodni metod...kad proključa...pusti još malo i skini sa punjača
p.s.
jel ti jaran Miša, specijalac za akumulatore, na kojeg se pozivaš često (a i on na tebe kao specijalca za ulja ) aktivan na ovom forumu...koji mu je nick
Comment