Čekam do sutra da vidim kakav će biti napon. Onda ću ubaciti aku iz corse i obrnuto da vidim šta će da se desi.
Problematika pražnjenja akumulatora!!!
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zoranbg, samo da dodam vezano za oznaku proizvodnje akumulatora ima to na svakom akumulatoru nego obično je šifrovano ili na nekom nalepnica sa izbušenim mesecom i godinom i sl. Konkretno kod Varte gledao sam pre mesec dana oznaka je od 1-4 (nedelje) a mececi idu abecedno A -januar B februar C mart itd Svaki prodavac zna za te proizvodjačke podatke. Zatekao sam u KIT Komercu Vartu 225ah profesinal po baš pristupačnoj ceni, uzmem da vidimo proizvodnju i utvrdimo 4. nedelja H (avgust) 17 (godina) znači stoji više od godinu dana, kažem im da je to dug period rekoše mi da će ih poslati u servis na kontrolu i potom da mi ih vrate nazad (dva komada o njihovom trošku) i da daju garanciju 30 meseci od datuma prodaje, medjutim nisam pristao na tu opciju za svaki slučajRed Bull daje krila al zato rakija daje quatrro
Comment
-
-
Pražnjenje akumulatora Fiat Idea 1.4 16v
Stanje jutros
Inače, garancija overena 15.07.2018. godine a na akumulatoru stoji sledeći serijski broj (nisam obratio pažnju prilikom kupovine...) Što će reći prva sedmica u 2018. godini, odnosno na datum overe garancije aku je star cca 7 meseci i jednu nedelju.
Comment
-
-
Teško je pratiti (naročito dok se radi nešto drugo "u pozadini").
Ako dobro vidim bilo je 12,68 V a posle (samo) 24 h 12,56 V.
Ako je na automobilu ... još i nekako (uz 50 mA pražnjenja), mada ni to nije sjajno; ako je van njega (mereno na istoj temp.) onda je to totalna katastrofa i taj akumulator ne vredi ni pišljivog boba.
Naravno da će pričati da je sa njim sve o.k. (to im je i deo posla da ne priznaju više od 1% garancije, inače ode "licenca").
Iskerno, Topla je sad made in PRC. Samo po sebi ne znači da je loše, ali nešto mi govori da nije kao pre (pitam se zašto).
Tako da od jednih od najpouzdanijih (iz "srednje" ili "ekonomske" klase) brend postaje "kao i svi ostali" (pa šta te zadesi).
Zato mi se čini da Exide, Duracell ili Baner (već za Vartu se ne bih kladio) nisu nešto skupi, tj. da nisam dovoljno bogat da kupujem ostalo.
Fiamm je takođe o.k. (bar bio) ... ima još tu par njih, ali ne mnogo.
Nekako mi se boljim čini kupovina onih proizvedenih u Evropi nego Kini (dugo to putuje i to preko mora).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
jutros je bilo hladnije nego juce, nije ista voltaza za isti kapacitet.moze da ima savrsenu voltazu ali smanjeni kapacitet (propale ploce ujednaceno)
jednostavno,nije vise 12 55Ah nego 12V 25Ah na primer . to sto si izmerio jutros je odlicna voltaza. 100 % napunjenost 'postojeceg kapaciteta" . pogledaj tabelu.
vreme ce pokazati kakav je. batali merenja.
Wet Low Maintenance (Sb/Ca) or Wet Standard (Sb/Sb) Battery Wet "Mainteneance Free" (Ca/Ca) or AGM/Gel Cell VRLA (Ca/Ca) Battery Specific Gravity Reading Open Circuit Voltage Reading Open Circuit Voltage Reading Degrees Celsius 100% SoC 75% SoC 50% SoC 25% SoC 0% SoC 100% SoC 75% SoC 50% SoC 25% SoC 0% SoC 100% SoC 75% SoC 50% SoC 25% SoC 0% SoC 48.9 1.249 1.209 1.174 1.139 1.104 12.663 12.463 12.253 12.073 11.903 12.813 12.613 12.413 12.013 11.813 43.3 1.253 1.213 1.178 1.143 1.108 12.661 12.461 12.251 12.071 11.901 12.811 12.611 12.411 12.011 11.811 37.8 1.257 1.217 1.182 1.147 1.112 12.658 12.458 12.248 12.068 11.898 12.808 12.608 12.408 12.008 11.808 32.2 1.261 1.221 1.186 1.151 1.116 12.655 12.455 12.245 12.065 11.895 12.805 12.605 12.405 12.005 11.805 26.7 1.265 1.225 1.190 1.155 1.120 12.650 12.450 12.240 12.060 11.890 12.800 12.600 12.400 12.000 11.800 21.1 1.269 1.229 1.194 1.159 1.124 12.643 12.443 12.233 12.053 11.883 12.793 12.593 12.393 11.993 11.793 15.6 1.273 1.233 1.198 1.163 1.128 12.634 12.434 12.224 12.044 11.874 12.784 12.584 12.384 11.984 11.784 10.0 1.277 1.237 1.202 1.167 1.132 12.622 12.422 12.212 12.032 11.862 12.772 12.572 12.372 11.972 11.772 4.4 1.281 1.241 1.206 1.171 1.136 12.606 12.406 12.196 12.016 11.846 12.756 12.556 12.356 11.956 11.756 -1.1 1.285 1.245 1.210 1.175 1.140 12.588 12.388 12.178 11.998 11.828 12.738 12.538 12.338 11.938 11.738 -6.7 1.289 1.249 1.214 1.179 1.144 12.566 12.366 12.156 11.976 11.806 12.716 12.516 12.316 11.916 11.716 -12.2 1.293 1.253 1.218 1.183 1.148 12.542 12.342 12.132 11.952 11.782 12.692 12.492 12.292 11.892 11.692 -17.8 1.297 1.257 1.222 1.187 1.152 12.516 12.316 12.106 11.926 11.756 12.666 12.466 12.266 11.866 11.666 Last edited by zoranbg; 16.11.2018, 12:19.Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
-
Da slažem se sa Markom, odmah (npr. pola sata) posle (čak i kraće) vožnje trebalo bi da bude bar 12,7 V.
Lepa tabela, like!
Naravno, merenje mora biti na istoj temp. inače su razlike prilične.
No, ostaje da liči na "buđav" akumulator.
Najgore je što će se to videti tek na -10 ili niže, a kad ne pokrene motor, džaba je što će (eventualno, ni to nije sigurno) da zamene akumulator.
Nema tu pomoći, dve-tri najvažnije stvari su:
Biraj trgovca (brend) koji priznaje makar 1% povraćaja (čitaj, bar 20-30% realnih reklamacija). Inače su obično promili (od ukupno prodatih) i max. 10% od takvog "polu-škarta".
Biraj brend sa što dužom garancijom ...
Biraj "taze" akumulator ... odmah ga dopuni pre stavljanja u auto ili prvi vikend (makar).
Biraj ili premium brend ili makar manje zvučno ime ali koje je dugo u poslu (Monbat, italijanski proizvođači i slično).
I pored svega, teška je lutrija, makar kao nula na ruletu (često i "dupla nula"), što izgleda kao mala verovatnoća, ali malo malo pa se nekom desi ("polu-škart" koji je za živce gori nego totalni, koji čovek odnese odmah na reciklažu (ako ne priznaju garanciju, a tad "doviđenja brendu zauvek"*)
*zato i često stižu "nova" imena (kojima i "zbogom" ne znači mnogo, neće ih ni biti kad bude trebao nov akumulator).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Stižu nova imena (tj nove nalepnice) kutije stare eventualno malo različiti čepovi i u priličnom broju Made in PRCViše nisam pametan ni šta kupiti jel akumulatorima i gumama uvek je problem druga strana, nego se razmišljam u toj situaciji jednom mi je to upalilo 2000 i neke godine oterao sam auto u ovlašćen servis i zatražio da mi napismeno potvrde da je vozilo tj elektro instalacija u ispravnom stanju i tako mi zameniše Horsa sa novim
Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro
Comment
-
-
Skinem moj akumulator 75ah star godinu dana (zatekao sam ga na kolima kada sam ih kupio neka marka no name iz Tempa +30% power) zadnji put sam ga dopunio pre dva meseca. Kola se voze uglavnom na kratkoj relaciji 3-5km dnevno možda i manje. Posle zadnjeg punjenja prekontrolišem ga pre 7-8 dana ujutru u stanju mirovanja imao 12,1v juče ujutru pogledam 11,9 i stanje napunjenosti 55% Stavim ga sinoć oko 18h na punjač u automatski režim krenuo je sa 5a i ubrzo je prešao na 1,5a i posle je sišao na 0,8 i tako je bio 4-5h jutros pregledam elektrolit uglavnom je oko 1250 u dve ćelije 1275 Izgleda da privodi kraju, ako uspi da prezimi onda će verovatno izdržati do naredne jeseni.
Jedino što mi je ne poznato za tih dva meseca da li je ok što je izgubio skoro 1v od zadnjeg punjenja. Specifična težina elektrolita je ista kao i pre dva meseca.Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro
Comment
-
-
Ne, nije normalno da napon padne za 1 V čak iako se uzme u obzir niža temperatura.
Nadam se da će odraditi ovu zimu ali sledeću sa takvim ne bih čekao.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Biću zadovoljan ako ovu zimu izdrži, inače naviakao sam da nakon dve godine spremam novac za druge akumulatore, retko koji izdrži 3, imam u rezervi jedan (Volvo nalepnica, treba da je Varta, made in Cehia) 225ah on je 4 pune godine. skinut je u martu prošle godine, u dva meseca ga stavim na punjač, jutros pogledam 12,5v 77% napunjenosti, danas je ceo dan na tretmanu sa 1a i 16v on stoji za zlu ne trebalo.
Ujutru ću da pogledam ovaj na autu koliko je V u njemu, može biti da i na autu negde nešta vuče struju, nije ne mogućeRed Bull daje krila al zato rakija daje quatrro
Comment
-
-
Da 1V je velika razlika na aku.
ali uvek postoji ali. kako, sa cim, kad....
I samo napon ne govori puno o stanju akumulatora ili automobila.
I na kraju i zasto meris ako generalno nemas problem, Pricao sam i ranije o nekima koje su akumulatori sluzili vise od 5 god. a ne mere akumulator niti dopunjavaju.
Mislim merim i ja, ali to neznaci da cu mozda ustedeti mnogo na akumulatoru, Pre neki dan sam dopunio aku sa 100wh korisne energije a iz uticnice sam potrosio 320wh pa punjaci pa vreme, mozda ima smisla za vece firme koje imaju vise vozila.
I da dodam merio si napon 11,9V a stanje napunjenosti 55% , plus aku je 75Ah a brzo je smanjio struju punjenja sa 5A. Neznam koliko su tacna merenja ali po ovome zadnjem je los aku, meri ga pod opterecenjem a sto se tice napunjenosti mozda si odgovorio sa onim da vozis na kratkim relacijama.Last edited by rmarko; 21.11.2018, 08:19.
Comment
-
-
Ubica akumulatora, kratke vožnje u nekim intervalima od 15 do 20h Akumulator smatram da privodi kraju prvo neki je divljak 100% a drugo kola dok ih nisam uzeo stajala su recimo više od pola godine. Inače struju s 5ah punjenja skinuo nakon 3-4 sata punjenja. Ne isključujem mi neki eventualni problem na kolima. 12,8v izmereno nakon 8-10 sati mirovanja
Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro
Comment
-
-
Stari aku 45ah sam zamenio jer je jedna celija odlazila u kratak spoj pri verglanju, a i naletio sam na neki monbat na akciji za 4000.
Stari je jos mogao da pokrece alanser na Puntu.
Praznio sam ga preko sijalice da bih izmerio kapacitet i izracunao sam negde oko 20% .Ali moze jos da vergla, osim onog retkog problema sa jednom celijom kad alanser stane na 1 sec.
Ako sam razumeo taj tvoj sa 55% napunjenosti je vukao 5A pri punjenju 3-4 sata sto i nije toliko lose (zavisi pri kom naponu...)
Nego i voltmetri su problem ja sam jutros merio sa 2 (Fluke pokazuje 12,49V a MASTECH 12,62V) treba da kupim bateriju za SANWA instrument kome najvise verujem pa cu sa njim izmeriti. a mozda ubacim i ostale cisto da uslikam raspon merenja.
Comment
-
Comment