a, ne bato, svi me gledaju ko vanzemaljca, a i mucenog tadiju....i sve pripisuju plinu, a sa plinom nema veze. isto to je uradio i covek koji sebe udostojava toga da se naziva japanac, i koji je navodno doktor za kosooka vozila za zapadnu srbiju. dundjer do dundjera. dajte mi makar tri servisa u bgd gde mogu da odem i da pismeno servisiram auto, a da pri tome nemoram i gace da skinem. neko od forumasa sigurno ima prijatelja koji je makar jednom u karijeri imao ovakav problem na kanalu, i da ga je uspesno resio. HELP!!!
Nissan Primera 1.6 16V 98'
Collapse
X
-
E pa to je druga srana medalje posedovanja "starijeg" japanskog auta, slicnu sam pricu osetio i na svojoj kozi, pre neku godinu sam imao Mitsubishi Colta starog desetak godina. Citajuci vase muke moj Micuba je bio jos u solidnoj formi. Ali trosio je oko 10 litara po gradu( 1300 kubika), i veci problem je bio sto je auto mrtvosano vukao... I vozao sam se od servisa do servisa, i od majstora do majstora... Ono sto je objektivno problem, je sto niko nema lager sa kojim ce moci da izmenja sumnjive delove, a kupovina svakog predlozenog je skupa zabava, od 100-600eura je bio raspon cena raznih sumjivih delova, uz brizgaljke za koje su mi trazili ravno 2000e u ovlascenom servisu... I na kraju auto niko nije popravio, jer ko zna sta tu nije stimovalo, dijagnostika nije uperila prst u nesto konkretno, a nasi strucnjaci nisu mogli da provale kompleksne medjuzavisnosti parametara sistema ubrizgavanja... I kako auto nije bivao mladji i bolji, jedva nekako sam ga prodao uz mnogo izgubljenih para i zivaca. Uglavnom polovan auto koji nije odrzavan je velika muka, i bolje je pomiriti se sa sudbinom, prihvatiti ispalu, i traziti bolji auto...
Jedino sto sto mozda u vasem sluvcaju daje neku nadu je katastrofalno velika potrosnja, sto znaci da nesto veliko ne stima, sto valjda malo olaksava dijagnozu...
Comment
-
-
e ovako. odem ja lepo kod majstora, sve on meni fino ocisti, i iaac i sve ostale ventile i dzidzabidze, i kaze mi da je step motor ispravan. izbrise greske koje je imao u softveru zbog stalnog drndanja benzin - obican plin, i kao sad je sve cool. medjutim, time sam samo sredio problem sa hladnim startom, a pucanje iz auspuha se i dalje culo, i auto i dalje radi na neuobicajeno viskoim obrtajima (oko 2000rpm) kad je hladan. sad jeste ranije prckano po tome i na paljenju i na nekom malom srafcicu ispod filtera za vazduh, blize kabini (skoro je nemoguce doci do njega!). kad se zagreje radi na 1100 rpm.sad, to nije prepravljano, a ako malo pomerima paljenje, auto se spusti na 700 rpm, i pocne da stuca ko lud, pa obara na 200 i sl. to verovatno treba srediti, ali otom potom. zvuk iz auspuha sam sredio tako sto sam zamenio zadnji lonac, nesto je unutra riknulo - neka pregrada valjda. jedini problem koji je ostao, i za koji stvarno nemam resenje je sledeci. auto je zagrejan, na leru radi na 1000-1100 rpm, ok vozim ja, lepo vuce i sl, i onda uzmem da kocim (kocnicom ili motorom svejedno). ako pritisnem kvacilo, bez obzira na koliko obrtaja bio(i na 3000 ako je bio i na 1000 ako je bio), oni se u tom trenutku spustaju (ili podizu) na 1500, i tako stoje sve dok se u potpunosti ne zaustavim, i tek onda se vrate na 1000 rpm. isto tako, desava se da nekada padnu na 700, pa se vrate na 1000. aj sta bi moglo da bude uzrok ovome, i kako da to sredim?
Comment
-
-
uzrok je sto motor uopste ne radi na leru.
sto se tice ciscenja, nema "ostalih ventila" u sistemu ubrizgavanja. jdan jedini koji regulise protok vazduha je IAC (intake air).
on se ne moze proveriti da li je ispravan bez probnog stola, a to (prakticno) niko nema. kako je to veoma pouzdan elektricki element koji se nikada prakticno ne kvari (elektro deo) sve sto je nuzno je da se odrzava i povremeno ocisti do besprekorno cistog stanja.
motor da bi odrzavao ler obrtaje mora da zaista i bude u ler rezimu, a to znaci da je leptir zatovren (pritvoren) i aktiviran elektro sistem lera (TPS).
iz opisa, motor je totalno razdesen, lici da je neko dirao sraf leptira i poremetio protok vazduha- otuda i takvi obrtaji van svih normi.
sistem ubrizgavanja ima povratnu spregu na leru, i odrzava broj obrtaja X (nominlanih, 800 ili koliko vec rpm) +- 25 rpm.
znaci ako je X=800 broj obrtaja sme da varira od 775 do 825 rpm, nezavisno od spoljne temperature i radne temperature motora.
moze (zavisno od sistema) eventualno pri prvom paljenju da kratko, nekih 10-15 sekundi, neposredno po paljenju drzi obrtaje na 1000-1100 obrtaja dok se ne sabere (sporiji ) ECU odnosno ocita sve radne parametre okruzenja u kome se nalazi motor (nadmorska visina, temp motora, temp okoline, protok vazduha, temp goriva, vrstu goriva itd).
ranije navedeno uputstvo je vrlo konkretno i vrlo detaljno, sve sto je potrebno je da se postupi po njemu.
receno je da je paljenje digitalno, tada se nista ne cacka oko njega, niti se ista podesava jer je sve sto treba podeseno u fabrici. for life sistem.
ako se diralo paljenje i sada je razdeseno (napamet) ja bih ga podesio na nekih 7stepeni (ili negde 5-10 stepeni pre GMT) sto je uobicajeno. nakon toga (grubog) podesio precizno vazduh/disanje motora i onda prema fabrickoj normi fino podesio paljenje na tacni iznos.
iz opisanoga, simptomi ukazuju da motora ne moze da udje u ler rezim jer je leptir mehanicki zaglavljen i ne zatvori se. verovatno taj neki sraf koji pominjes je neko napamet odvrnuo- sada to treba resetovati u fabricki polozaj. koje su tacne mere treba naci ili sa nekog sajta (ako ima) ili pazariti servisno uputstvo pa postupiti po tim pravilima.
za ispravan rad benzinca nuzna su 4 uslova- vazduh sa svojom regulacijom protoka, varnica, ubrizgavanje benzina (para benzina) i kompresija.
kompresiju i ubrizgavanje trenutno ne diramo, smatramo da je ok.
podesimo grubo varnicu, i dalje je ne diramo.
fokusiramo se na protok vazduha i to dovedemo u granice podnosljivog, posebno na leru koji mora i da se kao takav signalizira ECU radi kontrole IAC ventila.
kada motor (uopste) proradi na leru, i pocne samoregulacija obrtaja vratimo se na varnicu i detaljno je proverimo i premerimo. po potrebi podesimo (ako se uopste ista podesava).
nakon toga, detaljna provera sistema ubrizgavanja.
i opet detaljna provera sistema protoka vazduha.
elektronska dijagnostika motora ne belezi dogadjaje koji se odnose na protok vazduha tako da se primenjuju metode nezavisno od samog ECU i njegove dijagnostike (merenje vakuuma, merenje TPS, merenje PWM vremena IAC ventila, itd). sve to obicno nije potrebno kada se ostvari prvi nuzan korak- ulazak motora u ler rezim i uspostavljanje regulacije lera od strane ECU.
ECU je u stanju da ispegla prilicne anomalije u protoku vazduha, goriva i varnice ali nije svemoguc.
prvi korak -TPS leptira.
taj podatak ce otkriti mnogo toga oko visokih obrtaja.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Meni uopste nije jasna ta prica sa srafovima i stelovanjem jer na Almeri koju sam posedovao sa identicnim motorom je bilo dve intervencije vezano da ler i ugao pretpaljenja i obe su radjene preko racunara.
Mozda je problem sto u CA nema servisa koji poseduje dijagnostiku za Nissan pa se primenjuju arhaicne metode.
Ler bi trebao da je na 850, a rad hladnog motora na 1100 max. Pretpaljenje je 10 i taj motor (GA16) ima velike potencijale i da se samo pomeranjem stepena pretpaljnje dobija 3ks na tockovima.
Code:Here is the all time cheapest hop up that anyone can do. Typically most GA16DEs have the timing set to 10 degrees or less from the factory. I have seen as low as 5-6 degrees on a brand new factory fresh car. You can safely run up to 15 degrees on premium gas on the GA16DEs. This has been proven by recent dyno testing on a stock car to give up to 5 more hp at the wheels in the midrange and 2-3 at top end. Remember if you have your timing turned up this high you MUST use 92 octane fuel. Do not exceed 10 degrees of advance if you have a JWT ECU.
Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Comment
-
-
E ljudi, samo da se javim da znate da sam josh ziv, i da kazem par rechi kad sam vecj tu...
Od poslednjeg mog posta nishta nisam radio na autu osim shto sam mu sipao gorivo... Jbg, chekam da budu malo bolji dani sa vishe para pa cju da se igram sa time...
Imam par zaklju?aka i planova pa sam mislio da ?ujem vaše mišljenje.
- Npr. za onaj odvratni smrad što se sada stalno ose?a, sa dosta strana sam ?uo da je vezano za katalizator, tako da sam skoro definitivno odlu?io da ga izvadim. Jel ima neko nešto protiv ovog poteza?
Koliko sam se raspitao, presta?e da smrdi, presta?e da zveke?e, bolje ?e se ?uti, možda dobije i nijansu snage, jedva ?ekam da ga izvadim.
E sad koliko sam ja skontao, to treba da se odse?e taj deo kod izduvne grane i da se tu zavari šipka neka obi?na? Jel mogu nešto da mi zeznu dok to budu radili? Koliko para da dam za tu akciju?
- Druga stvar, ve?ita zagonetka velike potrošnje...
O5 posle ?itanja ovih foruma i sl. nekako ti ja zaklju?im da bi meni možda nova lambda sonda rešila stvar. Pošto na plinu imam skoro normalnu potrošnju, a na benzinu ogromnu, mogu?e je da mi je na benzinu prebogata smeša? A za tu smešu dobru ulogu igra lambda sonda, jel da?
Ona ima radni vek oko 100 000 Km, a možda i manji ako se ima plin.
E pa ona kod mene nije menjana verovatno nikad, a auto je prešao oko 130 000 Km sa plinom.
E sad, zanima me ako neko zna da li ja imam 2 lamda sonde ili jednu? I koliko ona košta? Jel se ona tako?e nalazi negde kod izduvne grane?
Tre?a stvar, neravnomeran rad na leru. Definitivno mislim da je do IAC ventila, kad budem imao vremena voleo bih da pokušam sam da ga o?istim fino, ali nemam nikakav alat tako da ?u verovatno morati da teram kod nekog majstora da proba to, ili u krajnjem slu?aju da zamenim taj ventil kad budem imao kesha ako ?iš?enje ne pomogne.
?etvrta, nova, misteriozna stvar, pazi sad:
1 zvuk koji me jako nervira. Javlja se dok vozim uvek i samo izme?u 2.5 i 3 k obrtaja u bilo kojoj brzini.
Dakle zvuk je normalan i onda kako do?em u tu zonu izme?u 2.5 i 3k obrtaja, tu kao da nešto kr?i (mislim da je to onaj problem koji sam pominjao na po?etku teme sa zvukom "kotrljanja šrafa"), ali sad barem znam ta?no kada se pojavljuje. Samo još ne znam zašto?!
Zna?i to se dešava u svakoj brzini i prestane da se ?ujem kad pre?em preko 3k obrtaja ili kad sam ispod 2.5k. Jel ima neko ideju?
Pozdrav svima! ?estitam praznike koji su prošli (sa zakašnjenjem) i da budete svi dobro i dobri kao i ranije!
Comment
-
-
Tvoj auto je euro 2 i imas jednu lambda sondu koja se nalazi ispred katalizatora, tako da nece nista skoditi da taj katalizator skines. E sad, ako ga skines i zavaris samo cev onda ce ti auto biti dosta bucniji, umesto cevi stavi neki lonac da prigusi buku...
A da li treba da menjas lambdu ili ne to pokaze dijagnostika na kojoj se vidi da li sonda radi i kako radi...
Za nemiran ler ti je krivac iac ventil koji se cisti ili se menja...
Pozdrav!Lancia Kappa 2.0 20v
Comment
-
-
Ja sam na Almeri skidao cat i samo sam stavio cev. Buka nije bila posebno veca.
@chela ovde je pogon preko lanca i nema veze sa spanerima i slicnim zezalicama do neki 300 k km.Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Comment
-
-
Pokrece obican kais, ali nema potrebe za menjanjem... Meni je zakovao lezaj alternatora i nije mi pokidao kais i sve to u voznji... Zamenio lezaj i vratio fabricki kais koji je star 16godina i prevrteo je kilometrazu preko 300.000km... Tako da problem oko lanca ili kaiseva nije sigurno... Moze biti lezaj alternatora ali kais ne...Lancia Kappa 2.0 20v
Comment
-
-
E hvala na odgovorima...
Ovih dana cju da se iscimam npr. u killer auto da skinem taj katalizator... Neshto mi se chini da bi me verovatno odrali kad bih trazio da mi stave neki lonac umesto samo cevi, pa sam mislio da stavim samo cev, jer auto je sada prilichno tih, tako da mislim da ne bi trebalo da bude previshe buchno kad to uradim. Nego, nekako mi to zvuchi kao "pipljiva operacija", tu mi neshto seku i vare, a tu je blizu i ta sonda, jel mogu neshto da mi zeznu dok to rade?
Za taj lezaj alternatora 1. put chujem... Imacju to u vidu kad se budem cimao oko toga...
Comment
-
-
Sonda je na izduvnoj grani, a cat u ravni sa rucicom menjaca, tako da to i nije bas blizu, ima jedno pola metra.
Ne treba ti killer auto, idi u bilo koji auspuh servis, neka to skinu i stave samo cevku (jedno 30-ak cm).
Posao od 10 min i max 10e.
Ne smeta mu nista, ne pojacava se bucnost auta, a ni snaga (osim ako cat nije zapusen).
Makar je to sve tako bilo na Almeri koja je imala identican motor koji je kao kod tebe.Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Comment
-
Comment