Koliko Vam auto trosi ULJE??

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

    ZVERKO, ZVERKO, ZVERKO

    "... kaze da mu je motor uglavnom u "crvenom" ( visoki obrtaji) onda tu mineralnom ulju mesta nema ..."

    i ostalo ali ovo bi da naglasim.

    Stvarno nemam vremena a i već je odgovoreno (pa bar 10x) ako nije dovoljno nikada i neće biti.
    Ajd' SAMO I SAMO što si nov na forumu pa da ne ispadnemo loši domaćini (a i nik mi se sviđa, mada da ne beše zadnjeg post-a već bih te pitao "iz kod si matrix-a bro"):
    Zverkovo ne bih posebno da objašnjavam. Ako je neko kritikovao sintetička ulja onda sam to ja (makar na blogu). Međutim to je za normalnu vožnju. A za nenormalno (gore piše).
    Zašto? Pa zato!! Razloga ima bar na desetine, ali stvarno nemam vremena. Evo dva najvažnija (pa skoro): sintetička su i bogatija aditivima plus termička otpornost im je MNOGO veća od mineralnih (Zverkovo podsećanje na reklamu za Mobil 1 je baš dobro za "kućno" testiranje: uzmi pa prži mineralno koje koristiš i neko sintetičko pa javi rezultate; nemoj samo na plin pa da bude "Šta će biti s kućom??").
    Što kaže Mobil, njihova Racing M1 ulja izdržavaju i 200 cel. a Motul V300 185cel. (i to "trajno", trajanje trke bar, sat vremena ili tako nešto - probaj sa mineralnim pa javi koliko si dao za generalku).
    I da skratim. Trebala bi cela tema a čak i na Honda klubu nisam teorijski* do kraja razjasnio zašto i kako (tekst podmazivanje u zoni smrti - preko 8000 obrtaja").
    Evo još ovo pa odo' (i nemoj da me zoveš a ako preteraš, Zverko ima punomoćje da te "smiri" ali bi ja pre od njega naučio nešto nego terao da me prizove pameti).
    1) Troši ulje? A jer troši i gorivo? Možda više od 10 ili 12 ili 15 lit. na 100km? E pa onda i NE MOŽE (manje od 3 lit. na 10k km a normalno bi bilo "litar na kilo(kilometara)". O čemu se zapravo radi? Ako hoćeš da proveriš troši li ti i koliko ulja, vozi na otvorenom jedno 500km (ili više) uz umerenu vožnju (140 do 150km/h i pazi na presretače, možda bolje do 140 retko zaustavljaju do te brzine) pa javi.
    2) Tebi treba 5W-50 ili 10W-60 ulje. Racing tipa. Menjaj na 5000km ili maksimalno 7500km. Izbegavaj manje "razvučene" gradacije a da objašnjavam, mogu samo u 'horizontu' i to 2012. jer ću onda možda naći vremena (cela strana teksta a i teorija je pa te ne zanima). Možda zimi i 0W-40 (Castrol Edge Sport).
    Neće ti mnogo smanjiti potrošnju ulja ali će ti SPASITI MOTOR!

    * Teorija nije samo puka teorija. Iako ponekad deluje. TEORIJA je kod motornih ulja zapravo ZASNOVANA PRAKSA. Umesto induktivnog zaključivanja da kako je kod jednog automobila mora kod svih, ovde više (mada ne 100%) važi deduktivna metoda. Veliki proizvođači motornih ulja i motora kao i univerziteti i instituti su GODINAMA testirali ulja u raznim uslovima, smišljali testove koji su najbliži realnim uslovima ili ih daleko prevazilaze.
    NEKE TEORIJSKE POSTAVKE (KAKVE OBIČNO NAVODIM) SU REZULTAT TESTIRANJA U REALNIM USLOVIMA NA MILIONIMA KM I NA STOTINAMA RAZLIČITIH AUTOMOBILA (MOTORA). NEKA SU I POTVRĐENA NA MILIJARDAMA PREĐENIH KM U (ŠIROKOJ) PRAKSI.
    Ako to nije dovoljno, ne vredi. Postoje i drugi forumi (o teorijama zavere, "teće oko" i slično).
    Prijatelji sa foruma su se zaista potrudili da pomognu, teba to poštovati. Počeo si u poslednjem post-u te lepo nastavi ili kada te čika Chubbs banuje nema više da te ima.
    A uostalom svi bi mi bolje vodili reprezentaciju (fudbalsku, košarkašku ili vaterpolo) od selektora

    P.S.
    Dok sam ovo pisao Zverko je već dao konkretne preporuke te slušaj i uči jer čovek vozi slično tebi a i dosta je koristio ulja Racing tipa te ima iskustva. A i zna i o uljima a još više motorima (automobilima).
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

      Dobro bre profesore ti ga sad malo i pretera sa hvaljenjem. Nisam ja bas toliki znalac a i sve sto znam sam uglavnom procitao ovde. ali eto, kako je matrix 10g koristio samo mineralno ulje ja tako 10+god koristim samo i iskljucivo sintetiku. nikada ali nikada nisam u motor sipao mineralno. polusint jesam i to u jednom automobilu ali sam ga isto tako menjao na 5000 (saxo vts). matrix mora da prepolovi interval zamene i mora, uslovno receno, da sipa nesto da ne kazem kvalitetnije ali otpornije da. siguran sam da mu je motor zakoksao i velika je verovatnoca da je i neka uljna karika zapekla pa ne "brise" kako treba. jedno dobro ispiranje sa nekim Liqui Moly engine flush bi mu bila ko lek na ranu a Omega907 bi cak bila idealna. Ali, posto Omege nema, LM ce da zavrsi poso i to ona varijanta koja se sipa pa se odvoza 200-300km pa se onda ispusti staro ulje.

      I nece niko nikoga da banuje samo bi lepo bilo da malo obratimo paznju na recnik posto nismo deca.
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

        Ali matrixa sada nema. Bitno je da pročita i shvati sve.
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

          Cao

          Nemam obicaj da se nadogradjujem jer ovi pre mene "ubise" sa cinjenicama, samo cu da komplementiram iz mehamickih aspekata.

          Generalno postoji problem izmedju niskih i visokih obrtaja gde pumpa za ulje nemoze da izadje u susret obadva zahteva. Ukoliko je gearing pumpe odradjen da lezi ispod kavitacije ispod red line zone (sto je savrseno normalno u serijskim automobilima) data je fabricka smernica koje ulje da se koristi. U fabrickoj smernici i datim uslovima ulje ima gradaciju da pokriva ceo spektar obrtaja te ce i u ler zoni imati zadovoljavajuci protok ulja.

          Oscilacije promene gradacije ulja se rade sa obzirom na nacin ekspoatacije motora. Problem koji dolazi sa kavitacijom (mikroeksplozijama na zupcanicima ulja) nije samo da steti pumpi, problem ide dalje gde ulje koje je sad mesavina gasova nema homogenitet te uljani film lakse puca a i samo ulje menja zapreminu u zavisnosti od pritiska (postaje stisljivo) sto hidraulicni potiskivaci po prirodi konstrukcije nikako nevole. Sama cinjenica da je faza motora out_of_phase nemoze doneti nista dobro, jer ventil koji nije otvorio koliko treba ima usled povecane brzine fluida preko njega da sagori (izduvni).

          Ona crvena zona znaci da nije za permanentno koriscenje vec da je ok za upotrebu u kratkom vremenskom periodu (dovoljno malom da motor nije uspeo da provrti celu zapreminu ulja u karteru kroz sistem).

          Ukoliko se namerava voziti u gornjoj zoni obrtaja, mora se ici na ulje koje je specijalno spakovano da se sto pre koagulira ili da se odradi mehanicka dorada iza pumpe sa bleeding sistemom (manji rezervoar gde se gasovi separiraju iz ulja i evakuiraju iz njega) inace pored toga da ce lezajevi na radilici i klipnjacama da stradaju (da napomenem, da su ovi lezajevi ustvari ekscentricne pumpe visokog pritiska gde uljana pumpa motora sluzi samo za distribuciju ulja do njih dok je stvarni pritisak ulja u lezajevima reda oko 250-300 Kg/cm² (bara)), elem gde je pritisak tu je i temperatura i apsolutno je nepozeljno imati kiseonik u mesavini ulja u ovom slucaju).

          Dakle, da neidem predaleko i nepricam preko glave razuma, prihvatiti cinjenicu da donji postroj oko radilice i obrtaji pumpe za ulje na motoru koji koristis nisu u skladu sa nacinom na koji ekspoatises motor. Promena ulja je jedan od blazih nacina (manje bolnih) da se ublaze nezeljeni efekti dok je rekonstrukcija motora ustvari jedino pravilno resenje jer ce uvek u uslovima koje trazis neumoljivo odlaziti van motora kroz iberturu..

          Pozz // Boost
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

            Aplauz je doduše više bio zbog načina izlaganja i beskopromisnosti
            A što da ne hvalim kada si mu sve lepo kazao a on ne sluša. Slažem se da mu je motor zakoksovan i da treba da ga opere i to baš kako si mu savetovao. Samo da ne ubaci aditiv pa pređe 5-6km gradske vožnje pa da mu i on ne valja. Ako ZNAŠ čitaš uputstva ako NE ZNAŠ ni ona ti ne mogu pomoći.
            Posle Boost-a nema više šta da se kaže pa predlažem da ovde i stanemo.
            Ulje će samo ublažiti situaciju a jedino su pogodna "racing" ili RACING (bez navodnika). A oba se menjaju na kraćim intervalima.
            I jedino visoka radna viskoznost može da malo smanji potrošnju ulja dok bi motor najbolje sačuvala lakotečljiva ulja (racing tipa; sa jakim uljanim filmom i nakrkana aditivima), e pošto ne može i jare i pare, onda jedino "razvučene" SAE gradacije donekle rešavaju problem a obavezno mora biti sintetika inače će motor biti kao čunak od kreke (kad ložiš ugljem).
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • matrix_023
              CBC Član
              • 16.12.2008
              • 93
              • Zrenjanin

              Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

              tu je matrix i pomno prati sta se pise i upija znanje ne brinite nisam ja dosao ovde da popujem nego da pitam za savet samo sam lak na zivcima i kad me neko odmah poklopi jer je to normalna stvar,meni nije i eto svadje, pa zato i dodjem da pitam. Znaci da rezimiramo engine flush,pa unutra polusintetika ili sintetika....mhm...samo da pomenem da je motor otvaran nedavno (dihtung glave je izgoreo) i izgleda potpuno u redu iznutra....
              Renault 19 16V 150 ks....Pure renault sport power http://www.youtube.com/watch?v=rVMSdnkAg_4

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

                drugari su predvideli jednu situaciju koja nastaje sa NENORMALNOM potrosnjom ulja. Toliko si cesto dolivao novo ulje sa friskim deterdzentnim svojstvima da sumnjam da ima ista od naslaga u motoru. Naime, ti si ulje jednostavno izduvavao na iber voznjom u visokim obrtajima. Zelis da budes siguran kakva je situacija sa karikama, da nisu zapekle i slicno:

                Izvadi svecice, postavi motor na vagu, sva 4 cilindra na isti nivo. Isprazni po jednu flashu WD40 spreja u svaki cilindar. Dodji sutra i pogledaj kakvo je stanje. U cilindar iz kojeg WD40 nestao (prosao pored karika) isprazni jos jednu flasu spreja WD40. Dakle, budes spreman da ostavis auto 2 dana da se nevozi. Kad prestane gubitak WD40-ke imas karike koje zaptivaju jer je sav koks sa klipova i karika sada ****o u karter. Ispraznis karter i naspes novo ulje i teraj.

                Metoda je kod nas poznata kao WD40 metoda za ozivljavanje zakoksanih niskofrikcionih motora.

                Kao korak dalje za sigurnost mozes skinuti karter i ocistiti sito na pickupu uljane pumpe. Na autima na kojima je skidanje kartera zahtevna operacija obicno se umesto filtera za ulje zavrne adapter gde se ubicna nafta pumpa u kanal prema uljanoj pumpi i te prolazi unazad kroz sito u karter. Nafta curi na karter u sabirnu posudu odakle je aparatura za ispiranje uzima nazad i tera opet u motor prema pumpi. Potrebno je oko 30 minuta da se bude skroz siguran da je nafta isprala mrezicu na pickupu. Ovo sa stvaranjem naslaga ispod pickupa i na njemu su posledica koriscenja Long Life ulja i sumnjam da je potebno da se odradi kod tebe, tvoja ulja su bila ekstremno short life


                Pozz // Boost
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • kuntalo
                  CBC Senator XXL
                  • 02.03.2007
                  • 342
                  • Predgradje

                  Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

                  Originally posted by BOOST
                  Metoda je kod nas poznata kao WD40 metoda za ozivljavanje zakoksanih niskofrikcionih motora.
                  Kod Vas, a kod nas? U vasceloj Srbiji nema jedna kanta ulja za ispiranje da se kupi, a kamoli da mi neko odradi ovaj tretman sa pumpanjem nafte...
                  Save the Panda!

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

                    Sve sto nema da se kupi, napravi se
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • matrix_023
                      CBC Član
                      • 16.12.2008
                      • 93
                      • Zrenjanin

                      Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

                      ovo cu definitivno probati cim mi potrosnja predje 10 l xe xe.dobra fora sa tim ali kao sto kazes kod mene nema vremena da se stvori bilo kakav talog,eto jedne pozitivne stvari
                      Renault 19 16V 150 ks....Pure renault sport power http://www.youtube.com/watch?v=rVMSdnkAg_4

                      Comment

                      • matrix_023
                        CBC Član
                        • 16.12.2008
                        • 93
                        • Zrenjanin

                        Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

                        BOOST Ned 03 Okt 2004 20:11
                        Preporuka je preporuka i to sam naveo u nekoliko iskazivanja..

                        Sad je cisto mineralno ulje iz razloga sto hocu i to da probam. Posto je Long Life serija , mislim ipak da je hemija napredovala dovoljno danas, da nismo ostali na nivou 90-ih ili 80-ih godina proslog veka.

                        Inace, mogu da vam navedem da nijedan od mojih drugara koji imaju extremno frizirane motore nevoze na "sintetici" vec na mineralnim uljima dobrog kvaliteta.

                        Renault 19 16V 150 ks....Pure renault sport power http://www.youtube.com/watch?v=rVMSdnkAg_4

                        Comment

                        • zverko
                          CBC Senator XXL
                          • 19.08.2005
                          • 7085
                          • BGD
                          • Audi A4

                          Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

                          ne postoji mineralno long life tj mineralno ulje ne moze biti LL! to sto modrica 20w-60 zove LL ne znaci da ono jeste LL

                          a secam se tog boostovog posta nego pitaj ti njega zasto on ne vozi na kvalitetnom mineralnom ulju nego vozi polyester

                          sto se tvog ulja tice i tek kako koksa jer mu podizes radnu temperaturu za koju ono nije predvidjeno. druga je stvar sto ga izduvas na iber. btw, kad kazes da je sve ok kad si otvarao poklopac, koje je boje bio motor iznutra?
                          deutsche gemacht-gut gemacht...

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

                            Da, ulja koja nemozes nabaviti u Srbiji a i da mozes neces imati novca da ih kupis.
                            Auta koja opisujem jedva da uspevaju da proteraju ulje kroz motor pre zamene a cena je oko 40€ po litri. Nema neke posebne greske sa ricinusom, radi posao al nije za svakodnevnu uptrebu, nekad je bio u startnoj fazi Castrola, danas je egzotika.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • zverko
                              CBC Senator XXL
                              • 19.08.2005
                              • 7085
                              • BGD
                              • Audi A4

                              Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

                              daj booste jedno kilo da dodamo malo u masine cisto da zamirise malo kao nekad
                              deutsche gemacht-gut gemacht...

                              Comment

                              • matrix_023
                                CBC Član
                                • 16.12.2008
                                • 93
                                • Zrenjanin

                                Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??

                                usisni kanali su bili malo garavi,nista strasno,cilindri su sivi,a brege i okolo zuckaste...zikina sarenica
                                Renault 19 16V 150 ks....Pure renault sport power http://www.youtube.com/watch?v=rVMSdnkAg_4

                                Comment

                                Working...
                                X