Re: Koliko Vam auto trosi ULJE??
ZVERKO, ZVERKO, ZVERKO
"... kaze da mu je motor uglavnom u "crvenom" ( visoki obrtaji) onda tu mineralnom ulju mesta nema ..."
i ostalo ali ovo bi da naglasim.
Stvarno nemam vremena a i već je odgovoreno (pa bar 10x) ako nije dovoljno nikada i neće biti.
Ajd' SAMO I SAMO što si nov na forumu pa da ne ispadnemo loši domaćini (a i nik mi se sviđa, mada da ne beše zadnjeg post-a već bih te pitao "iz kod si matrix-a bro"):
Zverkovo ne bih posebno da objašnjavam. Ako je neko kritikovao sintetička ulja onda sam to ja (makar na blogu). Međutim to je za normalnu vožnju. A za nenormalno (gore piše).
Zašto? Pa zato!! Razloga ima bar na desetine, ali stvarno nemam vremena. Evo dva najvažnija (pa skoro): sintetička su i bogatija aditivima plus termička otpornost im je MNOGO veća od mineralnih (Zverkovo podsećanje na reklamu za Mobil 1 je baš dobro za "kućno" testiranje: uzmi pa prži mineralno koje koristiš i neko sintetičko pa javi rezultate; nemoj samo na plin pa da bude "Šta će biti s kućom??").
Što kaže Mobil, njihova Racing M1 ulja izdržavaju i 200 cel. a Motul V300 185cel. (i to "trajno", trajanje trke bar, sat vremena ili tako nešto - probaj sa mineralnim pa javi koliko si dao za generalku).
I da skratim. Trebala bi cela tema a čak i na Honda klubu nisam teorijski* do kraja razjasnio zašto i kako (tekst podmazivanje u zoni smrti - preko 8000 obrtaja").
Evo još ovo pa odo' (i nemoj da me zoveš a ako preteraš, Zverko ima punomoćje da te "smiri" ali bi ja pre od njega naučio nešto nego terao da me prizove pameti).
1) Troši ulje? A jer troši i gorivo? Možda više od 10 ili 12 ili 15 lit. na 100km? E pa onda i NE MOŽE (manje od 3 lit. na 10k km a normalno bi bilo "litar na kilo(kilometara)". O čemu se zapravo radi? Ako hoćeš da proveriš troši li ti i koliko ulja, vozi na otvorenom jedno 500km (ili više) uz umerenu vožnju (140 do 150km/h i pazi na presretače, možda bolje do 140 retko zaustavljaju do te brzine) pa javi.
2) Tebi treba 5W-50 ili 10W-60 ulje. Racing tipa. Menjaj na 5000km ili maksimalno 7500km. Izbegavaj manje "razvučene" gradacije a da objašnjavam, mogu samo u 'horizontu' i to 2012. jer ću onda možda naći vremena (cela strana teksta a i teorija je pa te ne zanima). Možda zimi i 0W-40 (Castrol Edge Sport).
Neće ti mnogo smanjiti potrošnju ulja ali će ti SPASITI MOTOR!
* Teorija nije samo puka teorija. Iako ponekad deluje. TEORIJA je kod motornih ulja zapravo ZASNOVANA PRAKSA. Umesto induktivnog zaključivanja da kako je kod jednog automobila mora kod svih, ovde više (mada ne 100%) važi deduktivna metoda. Veliki proizvođači motornih ulja i motora kao i univerziteti i instituti su GODINAMA testirali ulja u raznim uslovima, smišljali testove koji su najbliži realnim uslovima ili ih daleko prevazilaze.
NEKE TEORIJSKE POSTAVKE (KAKVE OBIČNO NAVODIM) SU REZULTAT TESTIRANJA U REALNIM USLOVIMA NA MILIONIMA KM I NA STOTINAMA RAZLIČITIH AUTOMOBILA (MOTORA). NEKA SU I POTVRĐENA NA MILIJARDAMA PREĐENIH KM U (ŠIROKOJ) PRAKSI.
Ako to nije dovoljno, ne vredi. Postoje i drugi forumi (o teorijama zavere, "teće oko" i slično).
Prijatelji sa foruma su se zaista potrudili da pomognu, teba to poštovati. Počeo si u poslednjem post-u te lepo nastavi ili kada te čika Chubbs banuje nema više da te ima.
A uostalom svi bi mi bolje vodili reprezentaciju (fudbalsku, košarkašku ili vaterpolo) od selektora
P.S.
Dok sam ovo pisao Zverko je već dao konkretne preporuke te slušaj i uči jer čovek vozi slično tebi a i dosta je koristio ulja Racing tipa te ima iskustva. A i zna i o uljima a još više motorima (automobilima).
ZVERKO, ZVERKO, ZVERKO

"... kaze da mu je motor uglavnom u "crvenom" ( visoki obrtaji) onda tu mineralnom ulju mesta nema ..."
i ostalo ali ovo bi da naglasim.
Stvarno nemam vremena a i već je odgovoreno (pa bar 10x) ako nije dovoljno nikada i neće biti.
Ajd' SAMO I SAMO što si nov na forumu pa da ne ispadnemo loši domaćini (a i nik mi se sviđa, mada da ne beše zadnjeg post-a već bih te pitao "iz kod si matrix-a bro"):
Zverkovo ne bih posebno da objašnjavam. Ako je neko kritikovao sintetička ulja onda sam to ja (makar na blogu). Međutim to je za normalnu vožnju. A za nenormalno (gore piše).
Zašto? Pa zato!! Razloga ima bar na desetine, ali stvarno nemam vremena. Evo dva najvažnija (pa skoro): sintetička su i bogatija aditivima plus termička otpornost im je MNOGO veća od mineralnih (Zverkovo podsećanje na reklamu za Mobil 1 je baš dobro za "kućno" testiranje: uzmi pa prži mineralno koje koristiš i neko sintetičko pa javi rezultate; nemoj samo na plin pa da bude "Šta će biti s kućom??").
Što kaže Mobil, njihova Racing M1 ulja izdržavaju i 200 cel. a Motul V300 185cel. (i to "trajno", trajanje trke bar, sat vremena ili tako nešto - probaj sa mineralnim pa javi koliko si dao za generalku).
I da skratim. Trebala bi cela tema a čak i na Honda klubu nisam teorijski* do kraja razjasnio zašto i kako (tekst podmazivanje u zoni smrti - preko 8000 obrtaja").
Evo još ovo pa odo' (i nemoj da me zoveš a ako preteraš, Zverko ima punomoćje da te "smiri" ali bi ja pre od njega naučio nešto nego terao da me prizove pameti).
1) Troši ulje? A jer troši i gorivo? Možda više od 10 ili 12 ili 15 lit. na 100km? E pa onda i NE MOŽE (manje od 3 lit. na 10k km a normalno bi bilo "litar na kilo(kilometara)". O čemu se zapravo radi? Ako hoćeš da proveriš troši li ti i koliko ulja, vozi na otvorenom jedno 500km (ili više) uz umerenu vožnju (140 do 150km/h i pazi na presretače, možda bolje do 140 retko zaustavljaju do te brzine) pa javi.
2) Tebi treba 5W-50 ili 10W-60 ulje. Racing tipa. Menjaj na 5000km ili maksimalno 7500km. Izbegavaj manje "razvučene" gradacije a da objašnjavam, mogu samo u 'horizontu' i to 2012. jer ću onda možda naći vremena (cela strana teksta a i teorija je pa te ne zanima). Možda zimi i 0W-40 (Castrol Edge Sport).
Neće ti mnogo smanjiti potrošnju ulja ali će ti SPASITI MOTOR!
* Teorija nije samo puka teorija. Iako ponekad deluje. TEORIJA je kod motornih ulja zapravo ZASNOVANA PRAKSA. Umesto induktivnog zaključivanja da kako je kod jednog automobila mora kod svih, ovde više (mada ne 100%) važi deduktivna metoda. Veliki proizvođači motornih ulja i motora kao i univerziteti i instituti su GODINAMA testirali ulja u raznim uslovima, smišljali testove koji su najbliži realnim uslovima ili ih daleko prevazilaze.
NEKE TEORIJSKE POSTAVKE (KAKVE OBIČNO NAVODIM) SU REZULTAT TESTIRANJA U REALNIM USLOVIMA NA MILIONIMA KM I NA STOTINAMA RAZLIČITIH AUTOMOBILA (MOTORA). NEKA SU I POTVRĐENA NA MILIJARDAMA PREĐENIH KM U (ŠIROKOJ) PRAKSI.
Ako to nije dovoljno, ne vredi. Postoje i drugi forumi (o teorijama zavere, "teće oko" i slično).
Prijatelji sa foruma su se zaista potrudili da pomognu, teba to poštovati. Počeo si u poslednjem post-u te lepo nastavi ili kada te čika Chubbs banuje nema više da te ima.
A uostalom svi bi mi bolje vodili reprezentaciju (fudbalsku, košarkašku ili vaterpolo) od selektora

P.S.
Dok sam ovo pisao Zverko je već dao konkretne preporuke te slušaj i uči jer čovek vozi slično tebi a i dosta je koristio ulja Racing tipa te ima iskustva. A i zna i o uljima a još više motorima (automobilima).
Comment