Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sasha015
    CBC Veteran
    • 29.02.2008
    • 153
    • LOznica
    • Hyundai i-20

    Oborena svetla van grada po danu obavezno palim.Pozdravljam uvodjene tog propisa,ali cemo se jos nacekati dok to prodje kroz skupstinsku proceduru.Likove koji voze sa plavim svetlima i rastelovanim farovima bi obesio za jaj....koliko to zna da zaslepi.i konacno nadam se da ce tim propisom nestati likovi koji ukljucuju poziciju u prvi sumrak.Valjda stede akumulator.Ma tuga... Najzesce mi je kada u prvi sumrak ili kada padne kisica,pola vozaca upali farove sto je i normalno,a pola se pravi luda i jos blicaju meni sto sam upalio farove.O zemljo Srbijo sa 20 posto nepismenih i 40 posto neobrazovanih....

    Comment

    • StudentBGD
      CBC Senator XXL
      • 18.12.2007
      • 1027
      • Beograd

      Da se opet pozalim, da mi bude malo lakse barem...Koliko sam juce poludeo... Vracam se iz KV i idem za CA, tacno se poklopilo da sam vozio u vreme kada Sunce zalazi, 19-20h, najvecim delom puta tacno ispred-znad mene, izbija oci, ne pomazu na naocare za Sunce ni spusten stitnik u autu... A svaki 15i auto ima upaljena svetla!!! Zar je moguce da ljudi toliko ne shvataju da se NE VIDE ako je Sunce tacno iza njih?!?! Jedva cekam vise taj famozni Zakon, barem sto se dnevnih svetala tice...
      Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

      Comment

      • Miki-BG
        CBC Član
        • 19.10.2007
        • 52
        • Beograd

        Oborena svetla danju u gradu, magistrali ili na bilo kojoj deonici puta od tacke A do tacke B imaju veliki znacaj zbog uocljivosti vozila. Komentari tipa "sta ce ti svetlo u julu u podne" su neprimereni jer u julu, u podne su temperature preko 35C i tada maximalno opada koncentracija vozaca u limenoj i zagrejanoj kanti, narocito na gradskom asvaltu. Beli, sivi, crveni ili sareni auto treba da uvek ima ukljucena svetla danju. Ne bi za dzabe to uveli i Bosanci i Makedonci i Crnogorci i Hrvati i Madjari i Indijanci. Jedino nasi vozaci pate od toga da li ce im lampica pregoreti ili se akuLumator isprazniti jer danju voze sa ukljucenim svetlima. A nocu se lampice ne trose, akuLumator se ne trosi...

        Comment

        • X9
          CBC Senator XXL
          • 28.06.2005
          • 3179
          • Wien-Sabac
          • RX-8 i X-9

          potpuno pogresno...
          chak i nauchno dokazano...neke zemlje taj zakon nisu ni uvele a neke su ga posle nauchnih analiza i ukinule.
          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

          No ROTOR no MOTOR...

          Comment

          • Miki-BG
            CBC Član
            • 19.10.2007
            • 52
            • Beograd

            A neke zemlje su ga zadrzale...

            Comment

            • Miki-BG
              CBC Član
              • 19.10.2007
              • 52
              • Beograd

              Nisam te pitao...mogu li da pogledam naucne dokaze o tome?
              Vidim da i Kanadjani imaju zakosnki propisano da drze ukljucena svetla preko dana...kola novijih generacija u USA imaju fabricki ugradjeno ukljucivanje svetala pri startovanju motora. Holandija? Danska? Sto se tice potrosnje goriva to je oko par dolara godisnje - vrsenja su istrazivanja. Razlika izmedju sudara u Kanadi iz 1989. kada nije bio zakon o day time running lights i 1990. kada je zakon uveden - 11% manje sudara tokom dana. To je previse da bi bila slucajnost. Cak i oni koji ne podrzavaju automatsko ukljucivanje svetala na automobilima tvrde da se smanjio broj saobracajki ceonim sudarom u vreme svitanja ili sumraka. koliko si vozaca video u Srbiji kako voze pola sata posle zalaska sunca sa iskljucenim svetlima? Ili po magli? Ili po kisi? I to sa tamnim vozilima...
              Da se nadjemo na sredini: bar da se izglasa zakon gde na magistralnom, regionalnom i autoputu i u naseljenom mestu po kisi i magli mora da se drzi ukljuceno oboreno svetlo?

              Comment

              • neshaoct
                Banovan
                • 18.08.2007
                • 1754
                • Beograd, Rakovica

                Originally posted by Miki-BG
                ...Da se nadjemo na sredini: bar da se izglasa zakon gde na magistralnom, regionalnom i autoputu i u naseljenom mestu po kisi i magli mora da se drzi ukljuceno oboreno svetlo?
                To i danas vazi...

                Comment

                • X9
                  CBC Senator XXL
                  • 28.06.2005
                  • 3179
                  • Wien-Sabac
                  • RX-8 i X-9

                  ajd posto se ljudi sa balkana kunu u nemce i njihovu tehnologiju samo da ti napisem nemacka nikada nije uvela taj zakon i nece.austrija(posto nasi iz vlade kopiraju sve sto se moze iskopirati od austrijanaca)su uveli zakon koji je trajao godinu i po,i od 1.januara su ukinuli zakon...zasto ,pa eto ljudi sabrali dva i dva -pre uvodjenja zakona koliko je bilo nesreca na putevimai posle ..i cik pogodi zasto su ukinuli zakon?
                  a ovo za trosenje goriva .uf daleko da je samo par dolara(otkud ti dolar pade na um),mnogo je veca cifra.Bech je jedan od retkih gradova u svetu koji dnevno meri povecanje fine prasine u vazduhu,i chik pogodi kada je se taj procenat po njima drastichno povecao.recimo isto i da u slucaju obaveznih svetala stalno i svugde ,motociklisti su postali neprimetni za ostale vozace.austrijanci su na zalost ne slusajuci nemacke strucnjake uveli zakon i na zalost platili kako zivotima ljudi tako i povecanjem zagadjenosti i sto je najgore masanjem prvobitnog cilja ...
                  nazalost nasi politicari ce sve uraditi samo da bi se mi osecali kao deo evrope pa makar to bilo pogresno-eto ti primer-ali to je vec njihov posao...
                  "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                  No ROTOR no MOTOR...

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    Kanada, Danska, Švedska uglavnom nemaju dnevnog svetla i kako žive u mraku veći deo godine sasvim je logično da i na autima imaju stalno svetlo kao što imaju stalno svetlo i po kućama, kancelarijama itd.

                    i btw, u Kanadi se ne koriste tokom dana oborena svetla a izmišljena su posebna dnevna poziciona svetla koja su VAN glavnog fara i van regularnog sistema osvetljenja.

                    isto tako SAD su zemlja koja ima posebna gabaritna svetla na nivou branika pa i dalje imaju enormno mnogo nesreća jer neko nije video svetla, faktički nesposoban za vožnju a ipak vozi.

                    sa druge strane Srbija je u južnoj Evropi i nema nikave sličnosti sa klimatskim prilikama na severnom polu i u njegovog blizini.

                    naš problem je pre svega edukacija i olako dobijanje (plaćanje) dozvola bez savladanih minimalnih znanja o vožnji, pre svega o razlozima zašto postoje različita svetla na vozilu.

                    primeri su već navedeni, vožnja po mraku noću, po magli, kiši ili snegu sa ugašenim svetlima, isto kao i vožnja bez migavaca....itd a što je subjektivni i svesni faktor dotičnog vozača.
                    kao što se i postojeća svetla namerno kvare, oslabljuju, menja im se boja i prostiranja snopa uz sve negativne posledice po ostale u saobraćaju.

                    slažem se sa mikimazda-om, treba izvagati pozitivne i negativne osobine promene postojeće namene svetlosnog sistema na vozilu.

                    oborena svetla nisu pogodna za dnevna svetla na letnjih +45C, pogotovu ne u plastičnim farovima.

                    mnogo efikasnije sredstvo bi bilo da se uvede radarski sistem navigacije u vozilima sa head up displejom koji obaveštava vozača o poziciji ostalih vozila na celoj trasi puta kao i bočno.

                    tehnički već postoji, razradjeno je, nije skupo i praktična primena na demonstracija je pokazala prednosti.

                    još ni pranje farova nije uvedeno kao obavezno a poznato je već 30tak godina kao efikasno sredstvo za više svetla pogotovu u jesen-zimu.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Miki-BG
                      CBC Član
                      • 19.10.2007
                      • 52
                      • Beograd

                      Znaci vi na otvorenom putu po oblacnom vremenu uocite kola bez svetala na 1km bez problema kako pretice i ide vam u susret? Onda imate perfektan vid. Govorim iz iskustva i drugih vozaca. Sem toga, Bec ima jako razvijen zeleni prsten i borbu protiv zagadjujucih materija i zanima me da vidim rezultate te studije kako se povecala koncentracija stetnih materija jer su svetla ukljucena danju. Ma dajte, znaci po logici ne bi trebalo da vozimo nocu? Gde su testovi da se na +45 tope plasticni farovi ili da crkavaju? Ta plastika je veoma izdrzljiva i ne pravi se od lego kockica. Zar bi proizvodjaci dopustili da pustaju tako nesto u promet. Ne znam odakle izbacujete vase tvrdnje ali vidim da su studije potpuno drugacije. Cak i u USA.
                      Sem toga, ne vidim da se zakon o ukljucivanju svetala pri uslovima smanjene vidljivosti postuje? Taj zakon treba poostriti debelo i jedino se na ovaj nacin zemlje bezakonja mogu nauciti redu.
                      Zar u Austriji i Ceskoj ne treba da se drze ukljucena svetla preko dana?
                      Cela ova prica me podseca na to da vas pojas nece spasiti kada se sudarite brzinom vecom od 50km/h, a to sam vidjao po forumu vrlo cesto. Ko nece ne mora da se vezuje ali kada se bude skucao sa 80km/h ceono imace volan u bubregu. Ili prica tipa "vozio sam 200km/h na ibarskoj nocu i nikoga nisam ugrozio jer sam dobro video prazan put ispred sebe". Da, jeste...valjda treba vrsiti pozitivne promene na forumu.

                      Comment

                      • Miki-BG
                        CBC Član
                        • 19.10.2007
                        • 52
                        • Beograd

                        I do 2012. ce biti izglasan zakon u svim zemljama EU da sva nova vozila imaju ukljucena svetla preko dana (automastki). Pazi, verujem da u Austriji obracas paznju kako vozis, da ne divljas po autobanu ili da propustas pesake na ulici. Znas i sam koja ti kazna sleduje. Ovde je situacija drugacija. Ljudi voze obesno. Oni koji voze po pravilima ne mogu se zastititi obesnih vozaca, preticanja, i ablendovanja na autoputu da se uklone sa brze linije jer voze 80km/h u gradu dok baja iza hoce 200km/h. Uvek je lakse videti svetlo koje se priblizava velikom brzinom u retrovizoru nego neku mrlju...
                        Sada se svi odjednom brinete za zivotnu sredinu, a to swto smo ojadili ozon i napunili pluca olovom tokom tona i tona potrosenog benzina i plina...? To smo zaboravili...

                        Comment

                        • zvrle
                          CBC Senator XXL
                          • 01.11.2005
                          • 961
                          • Beograd, Batajnica
                          • Golf 4

                          A ako i izglasaju zakon to ce biti da su obavezna DLR svetla sto je sasvim druga prica od obicnog svetla.

                          Pogledaj ove linkove, nije sve crno i belo.



                          A recent study[1] carried out by the BASt in Germany estimates the accident reduction potential at three percent whereas the Dutch TNO Human Factors report[2] estimates it at 5 to 15 %. An overall cost-benefit analysis, reported in this report, comes to an overall saving in excess of 16 billion €. The analysis outlines that the saving linked to accident reduction (49 billion €) is impaired by increased pollution (10 billion €), higher cost of the lighting system (7 billion €), higher fuel consumption (7 billion €) and higher bulb consumption (9 billion €).
                          As gas prices spike daily, we're all looking to save money at the pumps. But if your car uses daytime running lights, be prepared to dig deep into your wallet.


                          To calculate the energy used, we need to figure out how much time people will spend with their lights on. According the to NHTSA, vehicles in the US drove 2,560 billion miles in 1997. We need to make a guess at the average speed people drive including stops in order to figure out how much time people spent driving their cars. Let's guess 30 mph, which means each mile takes two minutes. That makes 5,120 billion minutes or 85.3 billion hours. Now if each car normally drives at night about half the time, that means that the daytime running lights would be on 42.6 billion hours a year. Multiplying by the 100 watts we get 4,260 billion watt-hours or 4.26 billion kilowatt-hours. The U.S. uses about that much electricity nationwide in 12 hours.

                          Now we need to figure out how much electrical energy we can get out of a gallon of gas. A gallon of gas contains about 60 kilowatt-hours of chemical energy, but this energy has to go through two conversion processes before we can use it in a light bulb. First the chemical energy must be turned into mechanical power by the engine of the car. Car engines don't do this very efficiently -- only about 25% of the chemical energy can be turned into mechanical power, and the rest is wasted as heat. After the engine gets done with our gallon of gas we have 15 kilowatt-hours left.

                          Now the alternator on the car has to turn the mechanical power from the engine into electrical power. The alternator does this a lot better than the engine, but it is still only about 70% efficient. In the end we get about 10.5 kilowatt-hours of electrical energy out of a gallon of gas.

                          To calculate how many gallons of gas this is, you can divide the 4.26 billion kilowatt hours of energy that the daytime running lights consume each year by the 10.5 kilowatt-hours of energy each gallon of gas yields. If daytime running lights were on all the vehicles in the U.S., we would burn an extra 406 million gallons of gas each year. That's only a couple gallons for each vehicle, but in total it is more than all of the vehicles in the country burn in a day. At $1.50 a gallon, that's $600 million per year. Looking at it another way, an extra 8 billion pounds of Carbon Dioxide would be added to the atmosphere by this law.
                          “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”

                          Comment

                          • mirdza
                            CBC Senator XXL
                            • 14.03.2005
                            • 2437
                            • Katowice (PL) / Banja Luka
                            • AGP / W126

                            Originally posted by mikimazda
                            potpuno pogresno...
                            chak i nauchno dokazano...neke zemlje taj zakon nisu ni uvele a neke su ga posle nauchnih analiza i ukinule.
                            Upravo tako!
                            U PL su dnevna svjetla obavezna od 05.2007. i nakon uradjene analize poslije prve godine NEMA nikkvih tendencija opadanja broja saobracajnih udesa / nesreca. Cak je primijetan i lagani porast, ali koji proizilazi iz povecanog broja auta.
                            Prosle godine je bila opsta euforija sa dnevnim svjetlima (sigurnost, bla-bla-bla, ...) i sa mnogim ljudima sam se svadjao u vezi toga. Tek sada ljudi pocinju da priznaju da to ipak nije rjesenje...
                            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                            Comment

                            • Miki-BG
                              CBC Član
                              • 19.10.2007
                              • 52
                              • Beograd

                              Hteo, ne hteo, zivis u Poljskoj, a i delom u Bosni i u obe zemlje su obavezna svetla danju. I meni smeta mnogo stvari i ovde i van zemlje. Sto kazu "propisi su propisi". Te zakone ne uvode pekari koji se svadjaju sa ljudima i zakone dovode na silu vec se to radi preko ozbiljnih studija.

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                Bez svake sumnje da se vodi veoma pazljiva statistika i analiza zasto se ustvari desavaju udesi. Pitanje je samo koliko je neko spreman da javno prizna prave uzroke. U svim uzrocima bilo cega loseg ili dobrog katastrofalna je istina u kojoj figurira bas faktor covek. Zato se i ne moze na lak nacin nista mnogo poboljsati.

                                Comment

                                Working...
                                X