Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AreOut
    CBC Senator XXL
    • 22.07.2006
    • 590
    • Zabjelo

    Originally posted by Marcus
    Jel palis ti svetlo u wc-u po danu?

    Mislim poredjenje soba i put su tolike nebuloze da nemam komentar....
    Ne palim, zivim u kuci pa imam prozor na WCu Manje utrosene energije, a i lakse se dise
    http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

    Comment

    • mishkom
      CBC Senator XXL
      • 07.08.2007
      • 591
      • N/A
      • N/A

      Originally posted by prolupator
      Presudan ie (i ostace) vozac!

      A sto se tice kazni za neupaljena svetla pri sumaglici, sumraku u istalim prelaznim pojavama... Na koji nacin da izmeris vidljivost ? I kako da definises takav zakon ? Hoces li da kaznjavas i za ustajao vazduh u gumama
      Pa vidii se. . . Oseca. . . Svako iole normalan ume da poceni kad je vreme da se upale svetla

      Originally posted by prolupator
      Samo kazem da zakon mora biti jednostavan i primenjiv za sve. Recimo, moraju se imati upaljena svetla od 17h-09h ili recimo, tokom celog dana u zimskoj polovini godine ili non-stop cele godine ili kako god. Ali, jednostavno i primenjivo....

      Slazem se. . . A sta ako u 15h bude oblacno?? i tmurno

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        obaveza voznje pod upaljenim svetlima resava milion drugih nedoumica vezano za vidljivost u otezanim uslovima
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          A o cemu vi to?


          Tek kad svi pocnu da koriste svetla danju onda ce svi i shvatiti zasto.

          Dotle, teska nebuloza diskutovati o stetnosti, sem ako nije zmija iz dzepa progovorila

          Odgovor na pitanje naslova teme je:

          DA


          Sub 10 Sep 2005 00:25

          http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... ght=svetla
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • neshaoct
            Banovan
            • 18.08.2007
            • 1754
            • Beograd, Rakovica

            ...ne znam bas zasto to ''DA'' ...
            Nisu svuda isti uslovi voznje...
            Zamisli suncan dan, vidljivost do Kine , 40 stepeni u hladu, i moram paliti svetla da bi me neko lakse video...Ne bi se ni videla ta moja upaljena svetla s'obzirom koliko je tada jako Sunce...
            Svetla su ok kada je stvarno losa vidljivost...npr. kada zelis nekoga da preteknes, milion puta lakse ces videti koliko je daleko onaj iz suprotnog smera...Problem naravno i jeste u tome sto u tim uslovima smanjene vidljivosti, bude ''sareno'' kada su u pitanju svetla : od likova koji ih uopste ne pale, preko pozicije ili oborenih...Vozio sam i tamo gde su svetla obavezna...i nikakva korist...na novijim automobilima mu uglavnom i vidis da je upalio svetla, ali na Golfu 2 ili Yugu, vidis da je upalio svetla tek na 5 metara od tebe...slaba su im...farovi nikakvi, stari po 20 godina...
            Nije dzabe da neke drzave to nisu ni uvodile, a neke ukidaju tu obavezu...
            Ako samo postoje razlozi ''ZA'' , sta onda cekaju oni koji nisu to ni uveli kao obavezu...ili, da li su ludi oni koji je posle par godina, sada ukidaju...?
            Bas u jednoj od proslih epizoda ''Mile protiv tranzicije'', obradjivali su temu tih ''novijih zapadnih automobila''...
            I, lepo kaze Mile : '' Zasto su Bavarci stavili 200 konja u auto, ako treba da ga vozis polako ??? ''

            Comment

            • prolupator
              CBC Senator XXL
              • 02.09.2005
              • 3968
              • Zemun

              Da se vratimo na zakon, ono sto je obavezno....

              Licno sam previse puta pozeleo da zakon o "DRL" zakon bude aktivan ovde u SRB.
              Dovoljno da ne vidim jedan traktor, kamion, Golf 2 i sl. pa da zazalim sto taj zakon ne postoji.

              Iako smatram da ce filosofska rasprava o ovome pomoci boljem formiranju misljenja o upaljenim svetlima kad je to potrebno, cini mi se da je deo "kad je to potrebno" osnov cele rasprave.

              Dakle, pomenut deo je obicno regulisan zakonom, sto u ovoj drzavi nije slucaj (ili jeste, ali pogresno, po mom misljenju).

              Ozbiljni proizvodjaci automobila su to resili na sebi svojstven nacin: Kad vidljivos' padne ispod prihvatljive, jednostavno se ne vidi tabla (ona u automobilu) i moras da upalis svetla da se upale diode u tabli da vidis cajgere.

              E, to sve vazi za one koje interesuje koliko brzo idu, kolika je temp. rashladne tecnosti, koliko je rpm trenutno i sl.
              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

              prolupator.mojblog.rs

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                1 Normalno je da moja svetla treba da rade da bi shvatio da se krecem ogromnom brzinom i da neizletis pred mene jer cu proci kroz tebe..


                Da li je ovo dovolno "srpski" da bi se razumelo.

                Puno auta ima takvu boju da se uklapa idealno sa putem u raznim uslovima vidljivosti.

                Jedini nacin da se oceni brzina auta je kad se izvor svetla pomera.

                2 Normalno je da su svetla kod onih koji idu prema meni upaljena iz istih razloga kao pod 1.


                3. Necu da usporim. (Opsti rezon vozacha, inache nebi postojale kontrole brzine!!! )

                Sta vise reci... vidim cheoni sudar Fica vs SAAB .. uhh.. gadan prizor

                Ovde se radi o sigurnosti i razlozima zasto svetlo ili ne a ne o ko koliko brzo vozi!!! Jer uvek ima ono AKO...
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  Sad cu opet da trazim edukaciju (izgleda da nemam pojma ni o cemu).

                  Dakle, pod 1. "Normalno je da moja svetla treba da rade da bi shvatio da se krecem ogromnom brzinom i da ne izletis pred mene jer cu proci kroz tebe.. "

                  X puta sam gledao u farove sporaca koji se krecu ka meni i nemam pojma kolikom brzinom se krecu dok ne pustim da neko vreme prodje (3-10sec) i skontam koliko su brzi/spori, zavisno od kise, mesecine, podesenosti njihovih farova i sl.

                  Ipak, 10 sec (max) je jaaako veliko vreme u saobracaju... opet, ovde pricamo o nocnom rezimu saobracaja, ili ne ?!
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    Ne , tema je dnevna svetla.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      Koliko w su sijalice za dnevno svetlo u SWE cuo sam da su oko 20w

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        20W nije standard i nepostoji 21W su.

                        Ili redukovana oborena svetla preko zichanog otpornika.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          Ovo oko dnevnih svetala je samo nastavak jedeno sire diskusije. Mene to potseca na ponudjeni predlog zakona u Bundestagu da se i poslednje deregulisane (znaci, vozi koliko te auto nosi) deonice nemackih autobanova srezu na 120 km/h. Pa je skocila nemacka auto industrija sa jednostavnim pitanjem: ako brzinu ogranicite na 120 km./h, sto je ispod mogucnosti i jednog VW Pola, ko ce kupovati proizvode firmi kao sto su Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche, ...? Cemu?

                          Sa jedne strane, prave se sve bezbednija i bezbednija kola, a sa druge strane se sve vise i vise ogranicavaju na sve strane - gde je logika?

                          Bez obzira na objektivno apsolutni porast snage motora, isti ti zakoni su uslovili da Golf 5 na primer ima masu od 1.300+ kg (GTI i 1.434 kg), u odnosu na recimo Golf 1 koji je imao masu od 790 kg.

                          Pa moramo da imamo fluorscentne prsluke; za sada samo prsluke, ali ako se ovako nastavi, uskoro cemo imati propisne skafandere sa "life support" sistemima u njima, za slucaj da naletimo na dzep vakuuma, zbog koga bi tetka Persidi moglo da se zamanta u glavi i da zvekne nekoga.

                          SVAKI dobar princip moze da se dovede do apsurda pogresnom upotrebom - to bar mi Srbi znamo, mi zivimo u takvom drustvu, postoje zakoni jos odavno - ali se ne praktikuju, ili ih modifikuje svaka susa kako joj se cefne.

                          Jos zakonom iz '83 je jasno i glasno navedeno da sva teretna vozila koja voze rastresite terete (pesak, sljunak, sut, itd) MORAJU da budu pokrivena ciradom, ili ce se platiti kazna i bice iskljucena iz saobracaja - hajde da neko kaze kada je IKADA video kamion u sred Beograda sa ciradom, koji ne rasipa pesak ili sljunak na sve strane?

                          Niko ne spori korisnost svetla pod tezim vremenskim uslovima, i za to mi ne treba zakon da me obavezuje, more sam palim svetla, a jedna od moja dva auta je bas u toj srebrenoj metalik boji, koja objektivno nije bas preterano vidljiva.

                          Ali, niko me ne moze ubediti u racionalnost zakona da u po bela dana, po jakom suncu, na +40 stepeni, ta svetla imaju bilo kakvu iole bitniju ulogu.

                          Da zivim u skandinavskim zemljama, gde polarna noc traje 6 meseci, to bih razumeo, ima smisla, ovako - videla zaba da se konj potkiva, pa i ona digla nogu. POSEBNO na Balkanu, pa nema jeftinijeg i za zakonodavca lakseg nacina da "bude u Evropi" nego da propise obavezna svetla.

                          Ovako, kod nas, ja vec sada dobijam bi-xenon farove, OBAVEZNO uz ukljucene i maglenke (da ne daj Boze neko ne pomisli da njih slucajno nema, a sto zakon jasno navodi da se one ukljucuju samo po magli, to nikom nista), vrlo sumnjivo podesena, pa sam kao lud da isto to dobijam i u po bela dana. Licno bih zabranio xenon i bi-xenon svetla, smatram ih isuvise opasnim, prejaka su ionako, jos kada viknu i ona sociva ...

                          Mislim da bi odgovor bio u automatskom prekidacu, nalik onima koji automatski ukljucuju brisace u slucaju kise, koji bi ukljucio svetla ukoliko ambijentno svetlo padne ispod odredjene vrednosti. To je jednostavna foto celija i kosta realno nista u velikoserijskoj proizvodnji, recimo da bi ceo sklop fabricki poskupeo nov automobil za 10 eura ili manje. Po jarkom suncu, to je za mene bacanje para u vetar, sagorevanje dodatnog ionako ocajnog goriva ni za sta.

                          @Boost
                          Sto zicanog otpornika? Gde nadje bas najgoru vrstu, ako Boga znas? Ti posle glume grejalice, termicko ponasanje je katastrofa. Jok brate, stavis lepo metal oksidni, ima njih i sa velikim snagama, jesu skuplji, ali se manje greju, termicko ponasanje je recimo bar tri puta bolje od zicanih. Pogledaj Motorola MPC 71 i 72 seriju, primera radi.
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • prolupator
                            CBC Senator XXL
                            • 02.09.2005
                            • 3968
                            • Zemun

                            Ta foto celija bi kostala kao Sv. Petra kajgana u spisku dodatne opreme... Cudi me da je vec nema na spisku...Najvece zarade i jesu na dodatnoj opremi.

                            Kad bolje razmislim BOOST je totalno u pravu sa svojim spiskom razloga, ali to vazi u civilizovanoj zemlji gde 95% ljudi voze automobile sa pravilno podesenim farovima, sto je ovde endemska pojava.
                            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                            prolupator.mojblog.rs

                            Comment

                            • mugos
                              CBC Senator XXL
                              • 18.09.2007
                              • 555
                              • BG/sada Novi Beograd

                              Čim sednem u auto odmah palim svetla bez obzira koje je godišnje doba ili deo dana. Sada su počele i magle, nedao vam bog da ujutro vozite ibarskom. Toliko ima kretena koji ne pale svetla ni po magli a kamoli po danu. Jedva čekam da oborena svetla budu obaveza.
                              Nepsujem, nepijem, nepušim. U p.m. pade mi pepeo u pivo.

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                DejanV

                                Zicano-keramicki, standard u automotivnoj industriji. Gleda se jaj jeftinije a ne najbolje.

                                Redovno stoje namontirani na svojoj konzoli na unutrasnjim blatobranima na trzistu Svedske vec decenijama. Negreju se previse jer su dimenzionisani da spuste radni napon sijalice na nekih 11V , izazivajuci uzarenje vlakna sijalice tek na sigurnu stranu halogenog procesa.

                                Dakle, nenalazim ih ja vec je ovo vec standarnzovano.
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X