Danasnji NASCAR automobili imaju 358 cid (5.8L) motore sa oko 800 hp. U slabijim serijama imaju 650-700 hp.
Novi muscle cars
Collapse
X
-
Originally posted by jominiPa nemoj sad mali motor sa turbom da porediš s velikim motorom s turbom. Priča je ''ili - ili''.
Originally posted by jominiI ovaj primer sa 2200hp, mislim stvarnoOrthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
Comment
-
-
Originally posted by jominiŠta je tu veći uspeh, odnosno zahtevnije za napraviti? Da li je veći ''majstor'' onaj koji iz 2 ili 3 litre uz turbo napravi 400ks ili kad se napravi jednostavno - nešto veliko, veće i iz 5 ili 6 litara dođe do iste snage? Turbina nije svemirska tehnologija, gomila gvožđa(aluminijuma) takođe.
Zelis trkanje na stazi?Bitan je SAMO (i samo) BALANS.Sa trpanjem V100 masina sa milion hp neces nikad pobediti 500-600hp izbalansiran auto za stazu.
Zelis pravac?Bitna je snaga\hp-torque.
E sad, u oba slucaja je bitno kako spustiti tu snagu na tockove, imati sto manje gubitke u transmisiji, itd itd.Ima tu mnogo vise od toga - da li je bolje veliki n\a motor ili manji turbo.
Za dnevne potrebe, auto koji ces da koristis kao DD (daily driver), vise od 500-600whp ti NE TREBA.Sve preko toga je mucenje u voznji (da ne objasnjavam na dugacko sad sta i kako).
Ako zelis auto da ti bude WM (weekend monster)..onda se zna.Samo trpaj hpa izbor auta je na tebi.
Samo mali primer dva auta razlicitih displacementa a istih snaga.Cisto da se vidi kako to funkcioniseNa tebi\vama je sta bi ste hteli.
1061whp Supra built by Sound Performance za jednog bogatasa iz Las Vegasa.
Obratite paznju da na 5000rpm oslobadja jedva 300whp...vec na 6000rpm preko 800whp...za dodatnih 500rpm jos 300whp i na vrhu je do skoro 9000rpm
A imate i Viper opciju sa 1020whp gde se vidi da vec od 3000+rpm krece da vuce, na 4000rpm vec ima 800whp...ali na 6000-6500rpm mu je granica
Naravno...torque u odnosu na Supru je daleko veci.
Naravno, dyno sheet variraju od tunera do tunera - moze da izgledaju malo bolje ili gore.Ali u principu, to je to.
Pre jedno mesec dana sam video jedan mnogo lep dyno sheet za Vipera ali se sad ubih trazeci i ne mogu da ga nadjem.Linija je pasolutno linerano rasla od 2000+rpm.
Tako da...skroz je individulano ko sta voli.Sa Viperom ili Vettom (velikim motorom)...kad god pretisnes on ce da vuce.Zato za njih i kazu da su "more fun to drive".
Sa japancima (manjim zapreminama) ces morati da ga downshift-ujes prvo, ali zato
To je sto se iskoriscenja snage tice.E sad, zasto je jedan bolji od drugog...to je vec druga prica kojoj nije mesto ovde
Comment
-
-
Originally posted by jominiOriginally posted by starac vujadinDaleko od toga da je turbo idealno resenje za sve motore...Ima dosta tipova motora kojima uopste ne prija turbo, ili ne postize nikakve bitne pomake u perfomansama, a medju njima su i ohv V8 americki motori. Za njih je kompresor (supercharger) mnogo bolje resenje, sto se uostalom i pokazuje.
Pored toga (a mozda i nasuprot tome), masine kje se visoko vrte (kao Hondini) takodje nisu pogodni za turbo, sto je @V-tec vec napisao.
Comment
-
-
Originally posted by Skyline GT-ROk, nisam precizirao, sorry.Mislio sam na supercharger sa 205hp.Ovaj sa 260hp bi mi verovatno dao hard time
Neznam zasto ne bi voleo jedno ili drugo..i zasto moras da biras...imas I displacement...i + dodas turbo (sto dodatno povecava zapreminu), a sa druge strane...cak i sa 1000hp nemas lag jer je displacement dovoljno veliki (pucam na viper-a recimo) da ti daje jako mnogo torqua jos od najnizih obrtaja
Za to "no repl. 4 displac." smo vec raspravljali.I sam si video kako STi sa 'samo" I4 TURBO masinom tuce V8.Inace, americka izreka smisljena dok jos turbo "nije postojao".Danas...daleko je od toga.
Tj, izreka vazi ali smao u slucaju poredjenja atmo vs atmo.
Comment
-
-
Originally posted by jominiOriginally posted by Pro_Touring_MoparNASCAR automobili svi imaju N/A V8 motore, a izvlace iz njih i preko 1000 konjskih snaga, a nemaju 15.000+ obrtaja.
Nego, oko ove rasprave nadpunjenje vs zapremina da pitam nešto. To su samo dva načina da se dođe do više snage, obrtnog,.. Nebitno.
Šta je tu veći uspeh, odnosno zahtevnije za napraviti? Da li je veći ''majstor'' onaj koji iz 2 ili 3 litre uz turbo napravi 400ks ili kad se napravi jednostavno - nešto veliko, veće i iz 5 ili 6 litara dođe do iste snage? Turbina nije svemirska tehnologija, gomila gvožđa(aluminijuma) takođe.
Jeste da bude razlike kad to poredimo, ali nije nešto bitno. Jednostavno dva načina, pa šta ko preferira.
Imamo Fiat Punto sa 1200ccm i 80ks, a isto tako nekog Amera sa 5000ccm i 350/400ks. Gde je razlika?
Comment
-
-
E o tome pričam. ''Majstorstvom'' je izvučeno 60ks po litri u redovnim, nesportskim modelima. Kao i malopre navedeni Fiat Punto. Misliš da je problem da Fiat, Škoda ili neko takav samo napravi veće, više materijala? A sportski Ameri imaju više, a opet kao sportski mali evropski, odnosno japanski auti.
Međutim, iako je praktično ista mudrost u pitanju, u oči upadaju ovi veći i jači, koji su međutim isti poput malih Japanaca ili Evropljana (pričam o sportskim). Znači trik.San ispunjen. Impreza Turbo.
Comment
-
-
Nije bas trik, vec drugacija filozofija pravljenja kola, razliciti prilaz resavanju stvari. Ako je cena slicna, ako se gadja slicna ciljna grupa onda je jedino merodavan celokupni rezultat. Neka auto ima i 2ks/l - ako radi sve kako treba - what`s the problem...sve je za postovanje sto dobro radi svoj posao.
Comment
-
-
Amerika bogata i ponosna.Kakva izvedba motora je prihvatljiva za americki pojam?Da li muscle cars mora da ima V8? Cobalt SS,jeftin mali auto sa I4 koji demonstrira da moze bolje na stazi od upola skupljih auta je zacudo bio vredan pomena.Ali to je samo I4a flaccid, front-drive, four-cylinder loser-mobile
Ja mislim da ono sto se trazi je motor sa perfektnim dinamickim balansom koji prakticno radi bez vibracija.Zvuk motora je nesto drugo.
I4 da,ali sa dva balansna vratila i samo za male jeftine aute kao Cobalt.Nema preklapanja izmedju taktova ekspanzije,ali nema ni 1 stepen u rotaciji neiskoriscen.O tome treba dobro razmisliti.
I6 savrsen motor,ali nezgodnih gabarita za danasnje zahteve.Skoro nemoguce da se koristi u FWD autima.Da li on zasluzuje da se zove muscle?
V6 nije idealno uravnotezen.Moze da se popravi sa dodavanjem jednog balansnog vratila.Prednost su kompaktne dimenzije.Ali skoro dupliran broj komponenti sa frikcionim gubicima i dve banke sa toplotnim gubicima i povecani troskovi izrade.Pravi ljubitelji mucle-a ga nazivaju anemicnim.
Flat 6 Corvair ga je imao nekada to je savrseno balansiran motor.Pored svih nedostataka Amerika je volela taj auto...Even so, my family had a Corvair, white with red interior, and we loved it.
skupi su za izradu iz istih razloga kao i V6,siroki i nezgodni za ugradnju bilo gde izmedju tockova.
V8 je savrseno izbalansiran motor i o njemu necu trositi reci
Sta vi mislite da je buducnost za muscle cars i uopste?Pre sigurno 5 godina sam citao o Valeovoj novoj koncepciji sa elektricnim upravljanjem ventila u glavi motora.Nema bregastog vratila-camless engines.Potpuno kompjutersko upravljanje i oko 1KW elektricne energije za pokretanje sistema.
By controlling residual gases, minimizing pumping losses and deactivating cylinders and valves, this environmentally friendly technology reduces fuel consumption and pollutant emissions by 20%. Consumers will also benefit from enhanced performance and driving comfort, due to an increase in low-end engine torque.
The SVA development program is currently being undertaken with support from several leading car manufacturers and is scheduled for volume production in 2009.
Comment
-
-
Izgleda da su predstojeci CAFE standardi vec uzeli maha. Chevrolet se prvi us*rao, pa su brze bolje najavili da ce se, kad je novi Camaro u pitanju, najvise insistirati na ekonomicnom V6 motoru, koji ce se najvise i proizvoditi... Momci iz GM-a su, sta vise, insistirali da se novi Camaro ne naziva muscle car, jer ce mu ekonomija (!!!!!) i dobre vozne osobine biti glavne karakteristike. Kakav retardiran komentar...
Mislim da ce samo ovom izjavom, ogroban broj muscle freak-ova odustati od Camaro-a i okrenuti se Challengeru... Evo detaljnije:
General Motors, eager to flog its reputation as a green company, has a slight problem. One of its most high-profile new cars will be the Chevrolet Camaro coming out next year. With its muscle car heritage and optional V-8 engine, the Camaro is hardly the statement of green, high-tech modernism that every carmaker is trying to broadcast these days. Ditto for the Dodge Challenger, which Chrysler showed at the New York Auto Show today. Arguably, both cars say that these companies are stuck in the late ’60s and early ’70s.
GM thinks it has a solution. Just don’t call the Camaro a muscle car. Mark LaNeve, GM-North America’s vice president of sales and marketing, says he wants to advertise the car’s sporty ride and handling, bold styling and (get this) its fuel economy when Chevrolet launches the car next year. When equipped with a V-6 engine, the car should get about 28 miles per gallon on the highway, La Neve says. “We won’t position it as a muscle car,” he says. “The mainstream positioning will be fuel economy, design and a V-6.”
That will require a real sales job. But Chevy has no choice. GM’s biggest-selling division has to transcend its roots as a maker of performance cars like the Corvette, big trucks and NASCAR. Otherwise today’s car buyers, now looking more and more for gas sippers, will drive right on by. Today, Chevy buyers say fuel economy is the third qualification on their list for buying a car. A couple years ago it was 8th or 9th, says Brent Dewar, GM-North America Vice President of sales, service and parts. GM is trying to gain some green cred with marketing chops like its “Gas-Friendly, Gas-Free” campaign, which touts GM’s foray into technologies like ethanol-powered engines, hybrids and its research into hydrogen fuel cells. “It’s a marketing challenge when you make a paradigm change,” Dewar says. The same could be said for marketing a fuel-efficient Camaro.Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
Comment
-
-
Mislim da ovi novi standardi nece biti losi kao prethodni. Prethodni standardi nisu bili samo za potrosnju vec i za sigurnosne mere koje danas postoje.
Danas postoje i SUV koji po gradu mogu dobiti 35 mpg (6.7 litara) kao sto su Ford Escape i Mercury Mariner, a tokom 1970ih takvu potrosnju nije mogao imati ni Pinto.
Comment
-
-
Čitali smo svi o Z6 Korveti. Između ostalog, piše da i dalje fura neka malo starija rešenja. Konkretno me zanima zašto ne menjaju to? Evo, na primer - dva ventila po cilindru ima. Zašto ne naprave 3, 4 ili čak 5 po cilindru, nebitno koliko? Mislim da to može samo popraviti performanse, a da se ne odrazi na cenu (ionako je mala).San ispunjen. Impreza Turbo.
Comment
-
Comment