Benzin vs. dizel

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    VW sa novom serijom Golfa ima 2.0FSI benzinac sa 200ks i 2.0TDI sa 170 ks razlika od 30 ks je mizerna pogotovo ako uzmemo u obzir da je dizel mnogo bolji na nizim obrtajima tj. ima veci obrtni momenat. Bez obzira sto su oba turba najsavremenija i pocinju da duvaju prakticno ispod 2000.

    hm, ja sam nesto prespavao mozda- VW 2.0 TDI ima 103 kW a to je oko 140 konja kao maximum. i to je ono sto VW prodaje po salonima iz fabrike.
    2.0 FSI ima tih 200 konja takodje u salonu iz fabrike.

    ali, ne bih rekao da dizel turbo ima bolji momenat od benzina turbo. barem ne generalno.

    znam podosta benzinaca koji imaju i veci obrtni momenat i narocito taj veci u sirem rasponu od dizelasa, pricam o turbo motorima.

    pri tome je 100 KS po litri benzinca donji prag, nesto sto je vec 20tak godina standardna serijska produkcija sa klasicnim indikrektnim ubrizgavanjem benzina.
    koliki j epotencijal direktnog ubrizgavanja tek cemo videti ako se fabrike potrude da razviju ali i ovde na forumu ima informacija da Saab i Volvo benzinci bez previse muke idu oko 200KS po litri, ili oko 400 konja za 2000 kubika. slicno ili isto/bolje mogu i drugi da se dovedu na takav odnos.


    ja mislim da je fora u 2 elementa, osecaju koji pruza dizel da bolje vuce jer uvek ima menjac koji favorizuje elasticnost u odnosu na perfomanse a sto je zgodno za gradsku voznju, cena dizela u kombinaciji sa potrosnjom koja je vrlo atraktivna u poredjenju sa benzincima i moda koja danas postoji u Evropi.

    a glavno mi se cini to sto je auto biznis osetio da u dizelu postoji zlatni rudnik- vlasnik vozila ne moze ama bas nista da servisira niti da popravlja niti bilo sta a mora da plati za servise onoliko koliko mu se naredi. tipican primer je bas VW, gde normalni redovni servis na 3/4 godine kosta 800 evra u proseku. i to sve bez ijednog kvara.

    za te pare (ili slicne) moze maltene da se uradi generalka obicnog prosecnog benzinca ovde.

    da se ulozilo makar pola para u razvoj beninzaca kao sto je u razovj dizela u poslednjih 10tak godina mislim da bi bilo i rezultata koji su vidljiviji u novim tehnologijama ubrizgavanja.

    medjutim, euro 5 brzo nailazi, a to ce biti pravi test da li je dizel kao gorivo moguce toliko dobro sagoreti. benzinaca na euro 5 standardu vec ima u prodaji.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Danilo
      CBC Senator XXL
      • 02.10.2004
      • 908
      • Beograd, Dorcol

      #17
      A ovaj... Kako bi isao benzinac sa 3200ccm i tri turbine?
      www.blindmanmotorsport.com

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #18
        Brick,
        VAG je najavio prodaju 2.0TDI za trziste SAD sa 170 k.s.
        Mislim da su poslednjih 7-8 god benznske turbine pocele da pokazuju karakteristike kao dizelne. Godinama je Audi jedini bio ciji su benznski turbo motori razvijali najveci obr.momenat na 1950 obrtaja drugi su pocinjali od 2500 i vise.

        U svakom slucaju je dobro sto su dizeli toliko napredovali, sa vremenom ce fabrike shvatiti da moraju i benzince da poguraju-otprilike sta radi VAG sa FSI motorom i neki drugi.
        Boost or bust...

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #19
          SAAB ima najveci obrtni momenat od 1900 rpm jos od 1990 godine na motorima B234 , dakle benzinckim.
          Od ove godine probija barijeru da pocinje da puni sa turbinom vec sa 1000 rpm, dakle benzin.
          Na 1600 rpm je vec na 90% max momenta.

          Dakle sa novim upravljanjem motora na SAABu 9-3 Aero od ove godine pravila igre kod TuRbo motora se menjaju do te mere da je svaka prednost koju je diesel sa overloadom ikad nudio, nestaje kao da je nije ni bilo.
          No, sad, ima i drugih marki auta koje ce klackati po starom te odatle i trziste za diesele opstaje.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #20
            ne znam za 7-8 godina, Volvo je jos 1981. imao benzinske turbo motore koji su vukli od 1700-1800 obrtaja, od 1991 to se smanjilo na nekih 1600 obrtaja (max moment u B204GT motoru, 1986 kubika okruglo 193 KS).
            evo to je skoro 15 godina...

            Saab je spustio to jos nize, na 1400 obrtaja pocinje da vuce.

            Italijanski modeli vec vise od decenije imaju standardno 2 litra benzinac u verzijama 180-220 KS serijski (Lancia, Alfa, Fiat znaci mas produkcija).

            Subaru i da ne pominjem koliko dugo ima turbo u ponudi.

            pa VAG sa FSI motorom kasni jedno 7-8 godina za Micubisijevim GDI, sto je ista stvar. jedini turbo koji je ranije imao, onaj 1800 za Audije je sa 125 KS sto i nije nesto ekstra (lai je dobar motor sve u svemu).


            ranije su turbo benzinci bili neka vrsta elitnih modela, marginalnih po broju a i ponuda je bila ogranicena na manji broj proizvodjaca.
            danas je to spusteno u najnize klase poput Golfa ili Astre i to mi se svidja, oborice cene mas produkcija i vise ce se ulagati u razvoj.

            boost je pomenuo neke nove ideje koje imaju u GMu za trubo motore tako da obrtni momenat krece prakticno vec od lera- od oko 1000 obrtaja je ravan i max momenata sve do nekih 5000 rpm.

            tehnologije ima, znaci samo da nam fabrike podare umesto na kasicicu nesto vise od tih novosti u razvoju.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #21
              Vidim da se ovde razvila prava polemika, bash je Ne bih da "pametujem", ali kad je vec Sasha od ovog mog reply-ja "odvojio" novi topic, samo da kazhem sledece:
              Dakle, ja sam generalno govoreci mislio uopshte na to koliko su dizel motori napredovali u poslednjoj deceniji u odnosu na benzin. Nisam ni pokushao da (u ovom trenutku) uporedim performance dizel vs. benzin, shto ne znachi da se to nece desiti u nekoj ne tako dalekoj buducnosti... Neko je ovde spomenuo novi VW GTI sa FSI 2.0 motorom i njegovih 8 sec do 100 km/h. To je malo narochito za jedan automobil koji (bi trebalo da) spada u "sport" kategoriju. Dakle, uzmimo na primer Fiestu XR2i iz '91 koja je u to vreme vazhila za sportski automobil, i kojoj po specifikaciji treba 8,7 do 100 km/h (danas malo vishe ) Kad uporedimo sa ovim GTI dobijamo shta?! Za 15-ak godina ni sekunda brzhe A govorimo o istoj/slichnoj klasi automobila, Fiesta i Golf, a josh GTI 2000 ccm vs. 1600 ccm kod Fieste!!!. E, sad bi neki rekli: a Ferrari, a Porsche, a Skyline, Koen. CC., Saleen, a M5, a M3 itd itd Medjutim, ne zaboravite da pricamo o "obichnom" sport segmentu, tadasnji GTI sportski automobil vs. danasnji iste klase. Mada se ni na polju tih ultra-luxuznih high-performance automobila nije puno toga promenilo, na bolje, naravno... Max brzina se pomerila neshto znachajnije, ali ubrzanje i elastichnost/medjuubrzanje nije toliko... Ono shto je benzin mogao pre 15 godina se veoma malo, ili uopshte nije popravilo. Sa druge strane, uporedite nekog dizela iz '91 i danashnje, moderne, common rail motore, ili VW-ov TDI. I u pogledu max brzine (danas limitirani na 250 km/h) a narochito u pogledu ubrzanja u svim stepenima prenosa. Razlika je Danas ovaj Audi A8 ide do 100 km/h za 5,6 sec, a koliko je dizelu trebalo za to isto pre 15 godina - svi mozhemo da pretpostavimo (vechnost... ). Dakle, uzevshi sve ovo u obzir, samo par godina nas deli od momenta kad ce i ta granica biti izbrisana, tj. dizel sposoban da se ukljuchi i u sport segment i, mozhda chak i u auto-sport. Mozhda sad to zvuchi kao , ali ja bih se samo nasmejao da mi je neko pre 10 god. rekao da ce dizelima ugradjivati limitere na 250 km/h, a do "stotke" ici za 5,6 sec. Mislite (i) o tome...

              Poz forumashima
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • Nenad
                CBC Senator XXL
                • 06.01.2005
                • 1364
                • BBgd/Mow

                #22
                Eh kad se setim Golf GTI MK I oko 800 kg a danas vise od 1200
                Boost or bust...

                Comment

                • Djole
                  CBC Član
                  • 24.03.2005
                  • 88
                  • Beograd

                  #23
                  Po meni su dve stvari najbitnije kod kola - isplativost i uzivanje koje pruza. Auto koji te dve medjusobno iskljucive osobine moze da pomiri ne postoji, a verovatno nikada nece ni biti napravljen (zbog mnogih razloga pocev od ekonomskih interesa proizvodjaca automobila i naftasa sa Bliskog Istoka pa do vanzemaljaca koji postoje, ali CIA to krije)....
                  Elem, ne bih da pricam o vrhunskim i preskupim automobilima vec o onima dostupnim nama obicnim smrtnicima. Mada se sve ovo moze primeniti i na vise klase automobila...
                  Citajuci sve postove setio sam se jednog testa iz SATa od pre dva, tri meseca - Hyundai Getz sa motorima 1.5 dizel (common rail) i 1.3 benzinac (single point injection). Po snazi motora (broju KS) su isti, s tim sto dizel ima veci obrtni momenat, naravno. Po ceni benzinac je povoljniji za 1500 eura. Racunali su troskove goriva i redovnog servisa i dosli do zakljucka da jedan drugog stizu na 100000 km, a do tada je benzinac isplatljiviji. Znaci ako kupujemo nov auto i ako ga vozimo po zapadnim standardima tj dok traje garantni rok (a potom prodamo siromasnim Srbima, koji ce biti extra zadovoljni istim) benzinac pobedjuje. Da bi imali istu snagu, potrebno nam je manje kubika, a sa time su i dazbine povoljnije. Ako uzmemo u obzir da su servisi za dizele skuplji i cesci, dolazimo do zakljucka da i nakon 100k u tockovima situacija nije mnogo povoljnija za dizela.
                  Sve u svemu, da bi dizel pobedio benzinca potrebno je prelaziti mnogo km i km.... A za svo to vreme biti sporiji od benzinaca iste kubikaze. Jesu medjuubrzanja bolja i snaga se oseca vec od 1000-1500 rpm, ali vec posle sekunde, dve benzinac je opet u prednosti.
                  Jesu u celoj Evropi poslednjih desetak godina dizeli uzeli primat, ali tu veliku ulogu igra i marketing. Setimo se VW Lupa dizela koji trosi manje od 3L na 100 km i puta oko sveta sa istim (u ekipi je bio jedan Lupo i dva kombija Transportera sa gorivom i rez. delovima) od pre par godina. Epilog svega je potrosenih manje od cetiri bureta od 200 litara dizela i predjenih oko 25000 km, sto ce reci 2.8L na 100 km. Sta ces lepse.... Ali cena takvog Lupa je jednaka npr ceni Pola sa 1.4 benzinskim motorom. Za koji bi ste se pre odlucili?
                  Nije sve u ceni litre goriva....
                  Po meni dizeli jesu mnogo napredovali za poslednje dve decenije, ali stvarno ne verujem da cemo kroz 10-15 godina gledati F1 Diesel niti slusati o najnovijem Ferrariju sa common rail dizelom i gomilom turbina...... Jednostavno nece da moze....

                  U to ime odoh na pumpu da nalijem dobri stari BMB...
                  Sta? Opet nema euro dizela.....
                  Pa zao mi je gospodo, parkirajte svoje ljubimce i na najblizu stanicu GSPa...

                  Comment

                  • Skyline GT-R
                    CBC Senator XXL
                    • 13.02.2005
                    • 806
                    • Chicago - My Kind Of Town

                    #24
                    Originally posted by brick
                    da se ulozilo makar pola para u razvoj beninzaca kao sto je u razovj dizela u poslednjih 10tak godina mislim da bi bilo i rezultata koji su vidljiviji u novim tehnologijama ubrizgavanja.
                    Upravo ono sto ja ponavljam vec nekoliko postova!!!

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #25
                      Citajuci sve postove setio sam se jednog testa iz SATa od pre dva, tri meseca - Hyundai Getz sa motorima 1.5 dizel (common rail) i 1.3 benzinac (single point injection). Po snazi motora (broju KS) su isti, s tim sto dizel ima veci obrtni momenat, naravno. Po ceni benzinac je povoljniji za 1500 eura. Racunali su troskove goriva i redovnog servisa i dosli do zakljucka da jedan drugog stizu na 100000 km, a do tada je benzinac isplatljiviji.
                      Da se ne zaboravi i da najsavremeniji uredjaji za autogas, koshtaju maximalno oko 1000E (za chetvoro cilindrichne motore) pa do nekih 2-2500E za one sa osam cilindara, chime dobijate auto koji je po karakteristikama identichan sa onim benzinskim, a vozite se na gorivo koje je po ceni upola jeftinije nego DISEL. (svuda u svetu)

                      Moj izbor je definitivno benzinac konvertovan na gas.
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        Chekaj bre, dajte mi performanse kao najbolje od jedne naftarice od 2000ccm ???
                        Malo realnije treba gledati tehnicki sta se radi sa benzinom a sta sa dieselom.

                        Gde je taj diesel koji izvlaci 850KS/700Nm iz 2000ccm i kad cemo ga videti?
                        Gde je taj disel koji iz 3000ccm izvlaci 1000+KS (kao atmosferski motor) i kad cemo ga videti?

                        Postoji jasna definicija snage kroz obrtni momenat motora u vezi sa brojem ciklusa sagoravanja u jedinici vremena.
                        Diesel MOZE da vadi obrtni momenat kroz vecu zapreminu motora ili overload ali samo do jedne granice koja je zacrtana sa brzinm sagorevanja.
                        Kasnije kad se relatira prema vremenu/rpm sve gubi smisao.
                        Koliko su dieseli napredovali? Uvostrucivanjem zapremine diesela da?
                        Nekad je primarni cilj diesela bio stednja goriva, sve sto danas sa svom modernom tehnikom rade radili su i sa starom .... u kamionima.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          Dakle, uzmimo na primer Fiestu XR2i iz '91 koja je u to vreme vazhila za sportski automobil, i kojoj po specifikaciji treba 8,7 do 100 km/h (danas malo vishe ) Kad uporedimo sa ovim GTI dobijamo shta?!
                          primer je poucan. Fiesta iz 91 se ne moze ni po cemu porediti sa modernim autima jer osim na papiru nema ni priblizne karakteristike danasnjim. prvo i osnovno pasivan i aktivna bezbednost te FIeste je tu negde oko nule, znaci auto je totalno nebezbedan za danasnje pojmove i verovatno (da se sada kao novi pravi) ne bi ni mogao da prodje atestiranje i ne bi ni krenuo u prodaju takav kakav je bio.

                          standardi su se bitno promenili i poboljsali a to zahteva i drugacije konstrukcije auta, nesto o cemu se danas mora voditi racuna a nekada te 91 bas i nije moralo.

                          problem nije u tih 8,7 (ili bilo koliko sekundi) vec koliko brzo se raspada auto pri sudaru sto se tice putnicke kabine i koliko (ne)stiti putnike.

                          drugo, ekologija. ondasnja Fiesta sa tim motorom ni priblizno nije imala cisti izduv kao pomenuti FSI moderan motor.
                          kada bi se Fiesta hipoteticki prebacila na danasnje vazece standarde onda bi motor sa tom tehnologijom u osnovi a da bude ekoloski podoban imao ne 110 vev mozda 70tak konja, karoserija ne bi imala 900 vec 1200 kg a ubrzanje ne bi bilo 8,7 nego 13-14 sekundi uz mnogo muke.

                          uz sve to takva Fiesta bi trosila 2-3 litra danasnjeg benzina vise (glatko) od FSI motora.

                          u grubim crtama, to je rezultat 15 godina razlike u konstrukciji prema vazecim onda i sada kriterijumima i standardima koji su obavezni za sve.

                          pa 60tih godina su pravljene mnogo efektnije jurilice od pomenute Fieste, od italo do engleskih marki i modela sirokog spektra. cisto da ne bude zabune- razlikuju se ciljevi pravljenja auta nekada i sada.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            A za svo to vreme biti sporiji od benzinaca iste kubikaze. Jesu medjuubrzanja bolja i snaga se oseca vec od 1000-1500 rpm, ali vec posle sekunde, dve benzinac je opet u prednosti.
                            jedna dopuna. postoji vrlo bitan razlog za navedenu pojavu a to je turbo.

                            dizel nema bolja medjuubrzanja od benzinca, ima uvek manje snagei uvek je tromiji za istu kubikazu.

                            isto vazi i za turbo dizela u odnosu na turbo benzinca- nema nijednu prednost osim potrosnje goriva grama/kWh dobijene energije.

                            u SATu kao i mnogi drugi novinari sto iz neznanja sto iz zaboravnosti nekako ne napisu da se radi o poredjenju turbo i atmo motora.

                            u takvom poredjenju iste ili slicne kubikaze uvek (bas uvek) ce biti bolji i jaci turbo motor ma koje gorivo da je u pitanju.

                            kao sto nema ni smisla porediti turbo benzinac i atmodizel iste kubikaze.

                            ta "sitnica" oko turbo punjenja bitno menja karakter i osobine motora i vozila i celu matematiku.

                            a inace, ima (bilo je i ranije) malih i turbo benzinaca- recimo Smart ima u ponudi trubo dizel i turbo benzinac slicne kubikaze.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Skyline GT-R
                              CBC Senator XXL
                              • 13.02.2005
                              • 806
                              • Chicago - My Kind Of Town

                              #29
                              Stalno sam vodio borbe sa drugovima - benzin vs. diesel.I puno njih je drzalo stranu dieselu kao i dosta njih na ovom forumu.Ali jednostavno nikad nisam dozvoljavao da neko prstom uperi u benzinca.Cak sam i na drugim forumima zestoke bitke vodio u stilu - sam protiv svih.Ista situacija je i ovde bila.....sve do sad.Brick, BOOST, Djole.....HVALA.Napokon neko na mojoj strani.Napokon da neko ne prica drugacije od "otpisan je benzinac; lose mu se pise; nema sta da trazi vise protiv diesela; potencijal je u dieselu".Slusao sam to dve godine, i a u qu**c vise. Ponovo mi je smesak na licu Pogotovo sto objasnjenja dolaze strucnih ljudi.Jos jednom ... Brick - Hvala....BOOST - Hvala....

                              Originally posted by Djole
                              U to ime odoh na pumpu da nalijem dobri stari BMB...
                              Sta? Opet nema euro dizela.....
                              Pa zao mi je gospodo, parkirajte svoje ljubimce i na najblizu stanicu GSPa...
                              DJOLE.....

                              Triput ura za benzin

                              Comment

                              • Eon
                                Moderator
                                • 10.03.2005
                                • 4225
                                • Beograd-NBG-44
                                • Superb 2.0 4x4 DSG

                                #30
                                Slazem se sa gore navadenim, da dizeli nisu, niti ce ikada moci da izvuku isto snage (u KW) kao benzinci sa istim nivoom primene tehnologije na samim motorima. I jedino u tom svetlu to treba posmatrati. Pa koliko je samo skuplji dizel iste konjaze u odnosu na benzinac?!?!
                                E sad, i ta isplativost dizela koja se uvek stavljala na prvo mesto se izgubila. Cena dizela je sve bliza ceni benzina, a i benzinci se mogu konvertovati na gas i isplativost se gubi. Ma koliko sam se trudio da dokazem da je dizel jeftiniji u eksploataciji, sam odlazak u servis mi razbija sve rezone.
                                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                                Comment

                                Working...
                                X