Kakve ima veze gde su i na kojim pumpama uhvaceni...
Po zdravoj logici, bas sad bi trebalo sipati gorivo na NIS-ovim pumpama, jer su tu bagru od par desetina ljudi uhvatili pa ostalima koji su krali na isti nacin a koji nisu uhvaceni (ako ih jos ima) ne pada na pamet da kradu ili sta vec rade sa gorivom...
Zasigurno znam da je na automatizovanim objektima na kojima se sipa gorivo (objekti koji poseduju sistem ORFEJ), gotovo nemoguce izvrsiti zloupotrebu goriva ili neki drugi vid manipulacije sa istim a da se to neevidentira u pumpnim izvestajima i dnevnim obracunima.. (rezervoari umrezeni, elektronske sonde za merenje nivoa bele robe u rezervoarima, itd..)
Zloupotrebe za koje se terete poslovodje benzinskih stanica i ostali zaposleni, odnose se na period od pre par godina i to na objektima koji u to vreme nisu bili umrezeni (automatizovani). Tako da je apsolutno besmisleno zaobilaziti pumpu na kojoj je npr. uhapsen poslovodja, a on je zapravo uhapsen zbog zloupotreba na drugom objektu i to pre par godina!!
Ima tu mnogo stvari koje nisu bas ciste, a koje ce se tek vremenom iskristalisati.
Da ne govorim o prezumpciji nevinosti i o tome da su mnogi, koji su pusteni na slobodu, podneli tuzbe protiv drzave i NIS-a, kao i to da su im veliki izgledi da ce spor i da dobiju jer su dokazi jako tanki...
Po zdravoj logici, bas sad bi trebalo sipati gorivo na NIS-ovim pumpama, jer su tu bagru od par desetina ljudi uhvatili pa ostalima koji su krali na isti nacin a koji nisu uhvaceni (ako ih jos ima) ne pada na pamet da kradu ili sta vec rade sa gorivom...
Tako sam i ja mislio (kad verujem logici, umesto iskustvu sa nama, srbadijom), pa sa LukOil-a se vratio na NIS, da bi mi auto opet magično počeo da troši po 8L+/100km. Povratkom na LukOil potrošnja pala na ispod 7. Možda više nema krađe na količini, ali na kvalitetu udaraju kako stignu.
u zadnje vreme nis ima odlično gorivo,auto odlično vuče i prima gas,par puta sam točio kod nekih privatnika motor guta knedlu i trokira,prelaskom na NIS sve normalno...pošto je moj auto sa karburatorom kažem da je dobro u smislu da nema vode i da je oktanska vrednost u redu...
šta ti je to EGT?i na šta ukazuje ta povećana temperatura,niža oktanska vrednost ili nešto drugo?i kolika bi trebala biti normalna temperatura,odnosno gde si točio da je normalna?
kako dolazite do zakljucaka kakav je kvalitet goriva? sta koristite od uredjaja osim klasicno uho, grlo, nos?
sipam na razlicitim pumpama i ne uspevam da uocim razliku, kako to vama polazi za rukom?
ako nije tajna, naravno.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
"Motor guta knedlu i trokira" nije parametar koji moze biti apsolutno relevantan da se tvrdi da je gorivo lose, bazirano na jednom sipanju goriva na pumpi. Milion puta sam sipao gorivo na NIS-ovim pumpama pa mi auto nije progutao ni jednu jedinu knedlu niti je ikada zatrokirao. Zna se desiti da primetno losije ide, u smislu da mu je ubrzanje nesto tromije i vise trosi (na autoputu pri konstantnoj brzini, na potezu koji jako cesto prelazim, i u deo litra znam koliko bi auto trebalo da trosi), ali da trokira i guta knedle, to nikada. Takodje, kao ni Chubbs, cak i na automobilima malo vece snage kojima bi lose gorivo trebalo da oduzima JAKO mnogo, ne polazi mi za rukom da utvrdim te finese i razlike izmedju pojedinacnih pumpi u Srbiji, bio to NIS, MOL, LUK, OMV ili bilo koji drugi privatnik, svi su mi podjednako losi. Razliku primetim tek kada van Srbije sipam neku 98-icu, VPower i druga kvalitetnija goriva. A sad, kako neko na autu od 100KS uspe da odredi te finese izmedju razlitih pumpadzija u Srbiji, ja zaista ne znam.
EGT je temperatura izduvnih gasova, imam merace u 2 turbo automobila. Visok EGT direktno ukazuje na los kvalitet goriva, pre svega na losu oktansku vrednost. Normalna temperatura - zavisi u kom rezimu voznje. Pri maksimalnom opterecenju, znaci gas u patos na autoputu i slicno, na kvalitetnijem gorivu ne prelazi 780-800c, na 98-ici koji sipam u BiH je max. 850, a u Srbiji se desavalo da dotakne 1.000c, mada je tipicno uvek iznad 900c, sto je direktan pokazatelj lose otpornosti na detonantno sagorevanje.
Tako da takav jedan podatak uzimam kao relevantan za kvalitet, sve ostalo tipa trokira, gusi se i slicno mi je prilicno subjektivna ocena.
The difference between men and boys is the price of their toys
Na Punticu se razlika izmedju bmb95 i sada popularnog Evropremijum BMB, ogleda u tome sto 1,2 FIRE motor sa ovim skupljim ima primetno manje detonacija, sto je najizrazenije leti.
Potrosnja je slicna sa oba goriva...
Comment