Kineski klonovi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skyline GT-R
    CBC Senator XXL
    • 13.02.2005
    • 806
    • Chicago - My Kind Of Town

    #76
    Samo dve stvari jer bi mi mnogo vremena oduzelo da citiram sve gluposti gore napisane.

    Originally posted by brick
    e sad, ako ti ne znaš šta je pojam prigradska železnica, i ?emu to služi to je tvoj problem.

    hint, sistem široko razvijen u UK.

    živi se VAN a radi U Londonu. i ne ide se autom na posao.

    Ja ZNAM sta znaci prigradska zaleznica ali opet ti NEZNAS kako izlgedaju gradovi u Americi pa isto tako i neznas nasta sam ja mislio kad sam reko metro.Neznas kako to izgleda metro u gradu...gde vozi...kako je organizovan...itd itd ....ITD.Neznas NISTA.

    Da li ti je sada jasno zasto ti i ja ne mozemo da pricamo?Da li ti je sad jasno koliko pricas nesto o cemu nisi ni malo upucen.

    "Zivi se van London a radi U Londonu" hha...ma nije valjda???Pa ja to isto objasnjavam non stop ovde da se BAS TAKO uvek i zivelo u US, ali si ti pre pricao kako to "nece moci vise tako" i kako ce morati da se gradovi prekonstruisu kao u Evropi jer su eto...Ameri navikli da zive "rasipnicki"..bla bla bla (ima tamo...pronadji u svojim postovima)

    I sta si ti meni ovim novo reko???

    I zadnje :

    Originally posted by brick
    obrnuto, došao jedan Amerikanac i pljuje po SVIM Kinezima kao nižoj rasi ( takav kontekst, onako malo ulickano da ne bude baš rasisti?ki direktno) koji napada Kineza što u svojoj Kini govori zamisli kineski a ne engleski jezik.
    Nemoj vise ovakve stavri da pricas Gde si 9I odakle) ti video da je ovo moje misljenje.Iz kog kontexta si izvuko.Nemoj da mi stavljas "reci" u usta.NIti pljujem po nekom niti bilo sta pravim ulickano.a Jos manje mrzim kineze ili sta vec.Samo sam preneo iskustva iz Kine koja sam proso\video.Koja ti iskustva imas? - preko neta opet...jel da.Kao i za sve zivo.


    C c c...ma cigla...kamo srece da si cigla...

    Comment

    • Bane R
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2006
      • 1769
      • Beograd

      #77
      Originally posted by BRABUS
      FYI - Renault je od 1999 godine vlasnik 45% Nisann-a. Sve je to lepo upakovano u pricu o alijansi iliti merger of equals, ali je jasno da Renault vuce sve konce u celoj toj prici
      A kako je to jasno? Znaš nešto što mi ne znamo?

      Originally posted by BRABUS
      Ford ima 33.9% udeo u Mazdi i u njoj ima glavnu rec.
      Ko kaže? Da ne brojiš ti glasove na skupštinama akcionara?

      Originally posted by BRABUS
      Toyota nije najveci proizvodjac automobila na svetu,
      Jeste

      Originally posted by BRABUS
      Bane?, u auto industriji niko nije dovoljno veliki da bi ga neko kupio i stavio pod svoje.
      Pa to je poenta moje priče.

      Originally posted by BRABUS
      Honda trenutno ide na gore, ali kad bude krenula na dole (a to je pitanje vremena, nije pitanje da li ce)
      Ma kako da ne, 10 godina beleže rast prodaje veći od proseka industrije a poslednjih par godina neke sulude cifre od 20-25% rasta prodaje i jeste, čuo sam da Reno upravlja Nisanom, Ford Mazdom, GM Subaruom, ali ovo je prvi put u životu da čujem da je samo pitanje vremena kad će Honda krenuti dole.

      Bez ljutnje, napisao si koristan i poučan post i onda si ga završio prostom paranojom. Ja ne volim ni jedan novi Hondin auto u Evropi, ali bilans stanja i bilans uspeha na kraju godine govore svoje, uz to, nema "way foward" planova, nema zatvaranja fabrika, otpuštanja radnika, nema niti jednog nagoveštaja da tu nešto ne štima...

      Da mi je stalo do Honde, napisao bi im mail da ih upozorim da je samo pitanje vremena kada će prsnuti

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #78
        Sto se Nissan-a tice, tu Reno od 1999-te drzi 45% akcija. Tada se NIssan nalazio u ogromnoj krizi i kupljen je za relativno malo novaca....jer ga jednostavno niko nije hteo. Tada je na celo Nissana dosao Carlos Gohsn, danasnji predsednik Renault-Nissana i postigao mozda i najveci preokret u jednoj auto kompaniji u poslednje vreme. Danas je Nissan posle Porsche-a najprofitabilniji proizvodjac automobila (9.2% operating profit), 1999 su bili na 1.4%. Krajnji bilans 99-te je bio -11%, danas je na +5.5% od prodaje.

        Neznam sta imam da dokumentujem, osim da je Renault daleko najveci akcionar u Nissanu i da ima glavnu rec od kada je kupio udeo. Ostali investitori su finansijske institucije ili privatna lica, koje ne interesuje dnevno vodjenje posla i nisu u tome aktivne. Po pravilu su uvek saglasni sa odluikama vecinskog akcionara, a i da nisu, tesko mogu da blokiraju bilo sta, jer ne mogu da nadjacaju glavnog akcionara. Kod Nissan-a niko nema preko 1% vlasnistva.

        Slicna prica je i sa Mazdom. Mrzi me da trazim da li je u Japanu tako, ali po pravilu onaj koji ima preko trecine akcija, ima pravo na veto u vaznim odlukama. Takodje, i kod mazde imas jednog velikog strateskog investitora, koji donosi odluke i vodi show, a ostali su finansijski investitori ili pravna lica. Ne kapiram zasto ti je tako tesko to da prihvatis...Ne moras da imas 50%+1 glas da bi bio glavni u celoj prici.

        Sto se Honde tice, ja ti opet ponavljam da je samo pitanje vremena kad ce da se rast zaustavi i kad ce krenuti pad. Ne zato sto mrzim Hondu, vec zato sto je to neminovnost na koju niko nije imun u auto industriji. Ako pogledas malo u istoriju, videces kako je performance auto kompanija jako ciklican, jer uglavnom prati makroekonomski razvoj. Uvek imas one manje i vise imune.
        Trenutno vecini njih ide na ruku svetski ekonomski rast, ali ce doci i period stagacije, kad ce najvise biti pogodjeni oni koji imaju losu strukturu troskova (niske marze) i oni koji u tom momentu budu imali najstariji portfolio modela (od kog ponovo zavisi marza).

        Model mix je jako vazan, s obzirom da je zivotni vek modela 7 godina danas, gde u prve 3 godine imas ogroman rast, koji na kraju trece se zaustavlja, u cetvrtoj se radi face lift, koji za godinu dana usporava pad prodaje i onda se u 5., 6. i 7. godini desava drastican pad. Najvece marze su u prve 4 godine, dok se zadnjih goidna ide na fllet sales, gde se automobili prodaju za 15-20% manje para. To je sve nezavisno od makroekonomskih kretanja, obican product life cycle.

        E, sad - zamisli kompaniju kojoj su najvazniji modeli prosecno stari 3 ili 4 godine i da se desi stagnacija pad u globalnoj ekonomiji ili stagnacija na najvaznijem trzistu u to vreme. Sta moze da se desi sa kompanijom koja je tako pozicionirana ? Naravno, ide dole. Druge, koje u tom trenutku imaju bolji model mix ce logicno biti u prednosti. Pogotovo ranjive su kompanije u ekspanziji, jer su uhvacene u raskoraku. Tako nesto je realno da se desi Hondi u periodu izmedju 2008 i 2010. godine, s obzirom da su bas tada Accord i Civic (ako se ne varam, vise od 1/3 prodaje) u kriticnim godinama, a ekonomski rast nece da bude tako visok kao ove godine.
        Naivan si ako mislis da je rast koji Honda ima trenutno odrziv, jer rast od 15% godisnje znaci dupliranje za 5 godina, sto je mnogo daleko od realnosti.

        I da, Toyota nije najveci proizvodjac, vec GM. Slazem se da je moguce da ga pretekne ove godine, ali jos uvek je nekih 200-300.000 vozila ispod.

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          #79
          Mislim da je problem pomalo kruto shvatanje ne bas vesto izrecene ideje.

          Mislim da je Brabus pomalo lakomisleno upotrebio rec "kriza", a Bane@ pomalo previse kruto shvatio taj pojam.

          Cinjenica je da SVAKI proizvodjac koji postoji ili koji je ikada postojao ima u svojoj istoriji uspesne i neuspesne modele. Svi, bez izuzetaka, cak je MB imao svojih promasaja za koje se i mi i oni pitaju kako su bili moguci - na primer, onako lako prevrtanje prve generacije A klase.

          U tom smislu, slazem se sa Brabusom da ce svi, kad-tad, imati svoje manje uspesne, pa i potpuno neuspesne modele. Ako se zna da razvoj potpuno novog modela danas kosta preko $2 milijarde, onda je sasvim sigurno da niko sebi ne moze d apriusti promasaj, preskupo je.

          Honda, koliko znam, nikada nije imala neki bas skroz promasaj, ali je sasvim izvesno da je imala modele koji nisu uspeli onako kako su se oni nadali da ce. Ne pratim Hondu kao firmu, pa ne mogu da navedem neki konkretan model.

          Sa druge strane, slazem se i sa Banetom@ da nije uklesano u kamenu da bas svaki proizvodjac MORA da zapadne u krizu, pa jos i ciklicno. To jeste velika verovatnoca, nema spora, i jeste istina da se to velikoj vecini desilo bar jedanput, a najcesce i vise puta, ali uvek su postajli izuzetci koji su potvrdjivali pravilo. Licno mislim da je Honda jedan od tih izuzetaka, ne secam se da sam ikada igde video bilo sta sto je licilo na vest o finansijskim teskocama Honde ili nesto slicno.

          Na kraju krajeva, teorija ciklicnih kriza kapitalizma nije pisana za pojedinacne firme, nego za makro ekonomska okruzenja, a ako cemo pravo, i ona je bitno revidirana od Kejnza naovamo.

          Medjutim, ako ona vazi za sva kapitalisticka drustva, onda ce vaziti i za Kinu kao novonastalu kapitalisticku drzavu.

          Ono sto se ovde zaboravlja je da zajedno sa rastom ukupne privrede rastu i nadnice. Danas kineski radnik mozda dobija $1 na sat, a recimo americki $12, ali sa ovakvim stopama rasta kakve Kina pokazuje, koje objektivno jesu impresivne, nemojte sumnjati da ce vrlo brzo i nadnice poceti da rastu, tu boga nema.

          Kada se to dogodi, onda kineski proizvodi nece vise biti ukupno gledano traljavi ali jeftini (mislim na genericke 100% KINESKE proizvode, jer fabrika VW u Kini posluje po principima VW, a ne Kine), nego ce polako postajati sve bolji, ali i skuplji. I tu je, po meni, sustina kineske razvojne politike: oni su ocigledno osmislili jedan veoma funkcionalan model kako da istrce trku izmedju jeftine radne snage i traljavih proizvoda i ne vise jeftine radne snage, ali tehnoloski potpuno konkurentne privrede. Trenutno, njihov razvoj u tehnoloskom smislu je bitno brzi od porasta nadnica, sto upucuje na to da ce oni tu trku dobiti tako sto ce njihovi proizvodi brze postajati bolji nego sto poskupljuju.

          Tuku Amerikance u njihovoj sopstvenoj igri, po njihovim pravilima. Posle toliko stotina milijardi ulozenog kapitala u Kinu, Amerika Kini vise ne moze nista a da ne ugrozi sopstveni kapital i interese. Malo politickog lajanja na zvezde nije bitno, nije bitno sta ko prica, bitno je sta ko radi.

          Pri cemu Kinezi jako dobro shvataju da je velicina njihovog unutrasnjeg trzista kapitalna prednost nad svima drugima ako i samo ako nadnice rastu dovoljno brzo da pospesuju unutrasnju potrosnju i time privredu gurnu na spiralu rasta. Gledali su Japan i Juznu Koreju i sve su shvatili; oni su poceli sa uletanjima u krize tek kada su postali objektivno veoma bogata drustva.

          Primenom ovoga na automobile, po mom misljenju to znaci da ce za otprilike dve generacije modela, mozda tri, Kina manje-vise postati konkurentna u tehnoloskom smislu da Zapadom, ali je sasvim izvesno da ce tada i njihovi proizvodi biti prodavani po ne tako smesnim cenama kao danas. Verovatno ce i dalje biti jeftiniji od starih i velikih, ali ne vise ovako kao danas.

          Oni ce se boriti protiv poskupljenja i ukrupnjavanjem, jer danas u Kini postoji preko 100 proizvodjaca automobila, sto je naravno besmislica. Na kraju ce ostati recimo 4 ili 5 velikih igraca, ali sa tim momcima vise nece biti sale, pa makar se zvao i GM.

          Pored ociglednih prednosti lokalnog trzista, duboko sam ubedjen da je to ravnopravno vazan element izgradnje fabrika maltene svakoga ko je neko u automobilskoj industriji u Kini. Svi oni zele da budu sto prisutniji i sto jaci kada krene proces ukrupnjavanja, sa zeljom da i oni budu jedan od tih 4 ili 5.
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #80
            I najverovatnije kad sve dodje na svoje ce kineski proizvodi biti manje kvalitetni nego japanski recimo. Ako budu imali i visoku cenu bice ustvari skupi tj. imace nepovoljan odnos cena-kvalitet. Najveci je problem da ljudi bilo gde u svetu kupuju djubre. Tako je bilo i bice i eto trzista za lose proizvode ali i konkurencije za one solidnijeg kvaliteta ali i cene.
            Ja licno vise volim stari ali dobar (model, brand) auto nego glanc novi los i uvek los ali ne misle svi tako i imaju pravo u izvesnom smislu.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #81
              pa isto tako i neznas nasta sam ja mislio kad sam reko metro
              tu si u pravu, ne znam niti me zanima šta si mislio.
              bavim se onim šta si napisao, crno na belo.

              "Zivi se van London a radi U Londonu" hha...ma nije valjda???Pa ja to isto objasnjavam non stop ovde da se BAS TAKO uvek i zivelo u US, ali si ti pre pricao kako to "nece moci vise tako" i kako ce morati da se gradovi prekonstruisu kao u Evropi jer su eto...Ameri navikli da zive "rasipnicki"..bla bla bla (ima tamo...pronadji u svojim postovima)
              opet ista pri?a, nešto misliš što nigde ne piše.

              ako ve? imaš želju da ?itaš samo ono što piše, a piše da Ameri jesu navikli da se rasipni?ki vozaju u megalomanskim SUV sa 1 osobom unutra i da to više ne?e mo?i tako pod istim uslovima.
              u London se na posao ide železnicom, ne SUV što ti izgleda nisi primetio još

              kao i obi?no pretpostavljaš o meni nešto što pojma nemaš, a nemaš ni hrabrosti da pitaš.
              kako sam podosta sveta na ovoj planeti obišao, i svašta video i doživeo uživo nemam uopšte nameru da tebi polažem ra?une.
              samo mogu da kažem da si se prili?no zahebo u svojim nagadjanjima.

              i da, jeste ti si taj koji je napisao arogantne stavove i pljuva?inu po Kinezima. da li si tako mislio ja naravno ne znam, ali znam da ?itam šta piše.

              ako tebi ve? pada teško da sastaviš misli i napisano da bude koherentno, bar ?itaj šta piše sagovornik.
              i ?itaj po Vuku, onako kako piše u tekstu.

              btw, o?ekivalo bi se da neko ko boravi u SAD i trudi se da prati auto industriju poznaje neke stvari- ?isto da tebi nacrtam (swedish)bricks je internet sinonim jedne fabrike vozila.
              tako da pucaš u prazno ad hominem arogancijom
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #82
                podrzavam @Bricka: http://www.swedishbricks.net/
                podrzavam i @Skylinea : mrzim sto je svet vise ili manje spao na njihove kvazi-bedne-igracka-simulacija-pravih proizvode(mislim na bas kineske prozivode) naprimer na produzne kablove koje prodaju sa "LAZNIM UZEMLJENJEM" to jest ima masa na uticnici ali nema u kablu samo dve zice...mislim dali postoji NEKA inspekcija u ovoj zemlji..to NEMOZE tako da se prodaje pa makar kostalo i JEDAN dinar.

                i na kraju "nemo se svadjate" ... "budimo ljudi iako smo Srbi ...
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • Skyline GT-R
                  CBC Senator XXL
                  • 13.02.2005
                  • 806
                  • Chicago - My Kind Of Town

                  #83
                  @Cigla

                  Blah blah blah blah.....blah.....blah blah.....blah blah blah

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #84
                    Ako budu imali i visoku cenu bice ustvari skupi tj. imace nepovoljan odnos cena-kvalitet
                    što i jeste cilj u krajnjem, maximizacija profita.

                    slažem se sa tobom ali i dodajem...

                    ako se ostvari monopol ili pretežni globalni uticaj Kine eto prilike da se uz malo uloženog (?itati kvalitet) naplati skupo.

                    Kinezi samo kopiraju ameri?ke principe ali ovaj put je u igri ekonomija mnogo ve?ih brojeva.

                    Microsoft kao princip poslovanja je tipi?an primer suzbijanja konkurencije na po?etku besplatnim žmurenjem na oba oka ili dopuštenjem (Internet Exploree vs Netscape davnih 90tih) besplatno -minimalne prodajne cene a onda kada se zavlada naplata svega i to sa kamatom.
                    do nivoa da više i ne prodaje nego rentira/ iznajmljuje za velike pare svoj proizvod.

                    ako i kada Kinezi budu proizvodja?i 90% svetske produkcije automobila pri ?emu je nebitan brend, onda ?e i njihovi uslovi prodajnih cena biti i druga pri?a.

                    u tekstilu Kinezi su ve? preveslali SAD, preveslali Italiju i celu EU...ako se samo setimo prošlogodišnje histerije u Briselu kada je evro birokratija umislila da može zabraniti Kinezima da proizvode i prodaju svoj tekstil u Evropi suprotno važe?im ugovorima i pravilima STO.
                    Kinezi su mudro prihvatili da se strpe 6 meseci oko ukidanja tektstil kvota znaju?i da za 6 meseci evro zona tekstila ne može da se rekonstruiše i pobedi veliku Kinu.

                    naravno, pobednik se znao unapred i Kina je oduvala EU i danas je ve?inski snabdeva? EU zone tekstilom.

                    to iznosim samo kao tipi?an primer dugoro?ne strategije Kineza koji planski rade.

                    ako su uspeli u zabavnoj elektronici da pobede ?ak i Japan (Evropu i da ne pominjemo koliko je marginalizovana), i da na vidiku nema ozbiljnije konkurencije koaj može bolje, brže i jeftinije da proizvodi u toj oblasti zašto ne bi mogli i u auto biznisu.

                    Toyota je po?ela da seli proizvodnju iz Japana u Kinu prošle godine,
                    Keihin se recimo preselio u Kinu sa operacijama.

                    za 5-8 godina gro svetske produkcije ?e se geografski obavljati u Kini.

                    Ford i GM su zapo?eli selidbu u Kinu, ono silno zatvaranje Fordovih fabrika u SAD ne zna?i odustajanje od proizovdnje automobila.

                    ne govori se baš mnogo glasno i mnogo javno ali zna se ?itanjem izmedju redova- ameri?ki radnik nije dovoljno dobar za stvaranje profita pa se lepo fabrika zatvori, razmontira i preseli u Kinu gde onda odjednom postaje vrlo profitabilna.

                    javno je re?eno (2005. godine) da se 5 miliona ameri?kih radnih mesta u auto industriji seli u Kinu do 2010. godine. tada to niko nije ozbiljno shvatao, ali vreme radi za Kinu.


                    prednosti današnje Kine su tolike da je nedavno odlu?eno da se proizvodnja AIRBUS aviona preseli iz Evrope za Kinu, i tim povodom i najavljeno zatvaranje fabrika u 4 evropske zemlje.

                    džabe pri?e politi?ara i štrajkovi radnika i sindikata, jednostavno Kina je daleko najkonkurentnija po produktivnost/ na uloženi euro da vlasnik kapitala nema dilemu gde je profit.

                    moral i profit slabo idu zajedno, pogotovu kada je velika lova u igri.
                    dok se Kina kao tržište ne zasiti i ne porastu zahtevi kineskih radnika na bitno viši nivo EU i SAD ?e ili izdržati nekako taj period iz akumuliranih rezervi ili ?e izgubiti supstancu proizvodnih kapaciteta.

                    rezerve ili vreme, filozofska dilema.

                    nezgoda je što je teško politi?arima da objasne razmaženom/ naviknutom bogatom narodu da stegne žestoko kaiš da bi mogli da krenu u novu rundu boks me?a sa kineskim radnicima.

                    pri tome Kinezi uopšte ne haju za ameri?ke apele za devalvaciju juana, i uopšte ih ne zanima ameri?ka i evropska lokalna kukulele demagogija.

                    nedavno su Kinezi (slu?ajno kao ) oborili ameri?ki vojni satelit po nameni, i SAD nisu ni re? progovorili osim kurtoaznih diplomatskih fraza.

                    pre 20tak godina retorika i pretnje dizanja vojske bi bile realna opcija.
                    danas, to niko normalan ne pomišlja, jer rušenje Kine kakva je danas po domino principu rušila bi i same EU i SAD.

                    malo apsurdno, Kina upravo ameri?kim principima globalizacije gazi i po Evropi i SAD kao proizvodnim zonama.

                    Kini jedino SAD i EU trebaju kao potroša?i koji treba da plate visoke stope razvoja...

                    a vreme radi za Kinu.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • miroslavm
                      CBC Senator
                      • 13.02.2007
                      • 208
                      • Beograd, Zvezdara

                      #85
                      Originally posted by Skyline GT-R
                      Povodim se iskustvom po pitanju obuce, odece...(putnih) torbi..itd itd.
                      Americke i Evropske kompanije takodje imaju firme\fabrike po Kini, ali se kontrole vrse konstantno - i za kvalitet i sve ostale (ne)legalne radnje.
                      Ima ovde dosta proizvoda "Made In China", ali je to sve extra nivo kvaliteta.

                      Sa druge strane..proizvodi koji su cisto Kineski (neizkontrolisani), falsevi sa pijaca po Srbiji gde je promenjeno jedno slovo u imeni itd itd - su KATASTROFA.

                      Ok...cena igra ulogu...i kinezi MOGU da naprave dobar kvalitet...ali za dobre pare.Kvalitet kosta - naravno.Ili kako bi nasi rekli - koliko para toliko muzike.A posto je neko vec spomenuo cenu od nekih 4500$$$ , ne moze me niko ubediti da ce to da bude auto dostojan da zadovolji danasnje trziste, da i ne spominjem X5, jaguare i ostalo cije su dvojnike prezentovali.
                      Pa ni Amerikanci ne mogu da naprave tako jeftin auto

                      Pa navedite mi JEDAN kineski prozivod\brand koji je kvalitetan ili vredi - sound sistem\ bilo koja tehnika, garderoba, kompijuteri, namestaj...?BILO STA?

                      Sve i da se desi neka revolucija kod njih i da shvate da ljudi traze kvalitetno i dugotrajno a ne jednokratnu upotrebu,i da to KOSTA, da naglo dobiju inzenjere i dizajnere...mislim da ce trebati da prodje MNOOOOOOGO pre nego sto iz njihovih fabrika ispliva neki Maserati, BMW, GT-R...
                      Evo ti brendova : hartija, barut, mastilo, časovnik... Malo li je? Nacija koja je to pre svih smislila, lako će dostići i prestići ostale. Lično,naravno da ću radije kupiti tog džipa sa početka, nego opisanog izvikanog golfa 5.

                      Comment

                      • Rendjo
                        CBC Senator XXL
                        • 26.06.2006
                        • 340
                        • Zadar HR

                        #86
                        Čovjeku kažete da je cigla? Ako već ne možete argumentirano raspravljati suzdržite se bar od vrijeđanja

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          #87
                          @Rendjo
                          Prvo, ne kazemo mi njemu da je on cigla, nego je on to sam za sebe rekao tako sto je sam sebi dao nick "Brick", iliti "Cigla". Uostalom, pogledaj i sam.

                          I drugo, ti si ocigledno nov, pa jos treba da saznas neke stvari. Procitaj par postova pomenutog autora, u ovoj temi, kako bi saznao revolucionarne stvari, posle kojih tvoj zivot vise nikada nece biti isti.
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • AreOut
                            CBC Senator XXL
                            • 22.07.2006
                            • 590
                            • Zabjelo

                            #88
                            Originally posted by Rendjo
                            Čovjeku kažete da je cigla? Ako već ne možete argumentirano raspravljati suzdržite se bar od vrijeđanja
                            http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                            Comment

                            • Rendjo
                              CBC Senator XXL
                              • 26.06.2006
                              • 340
                              • Zadar HR

                              #89
                              Možete vi misliti o Kini što hoćete ali činjenica je da je to zemlja sa najvećim ekonomskim rastom..i podcjenjivanje Kine može ići samo Kinezima u prilog jer dok ostali shvate pravu moć i potencijal Kine moglo bi bit prekasno za njih..ali mislim da su to kreatori Američke politike itekako shvatili a bilo bi vrijeme da shvatite i vi.Are&Out što je smješno?

                              Comment

                              • greywiendog
                                CBC Senator XXL
                                • 01.12.2006
                                • 421
                                • Stara Pazova

                                #90
                                @ Brick and Skyline GT-R

                                Procitajte knjigu "Medjuzavisnost koncepta urbanog razvoja i saobracajne strategije", i videcete da ste i jedan i drugi donekle u pravu! Sto se tice metro-a, on jeste dobro organizovan, ali transport putnika u Americi putnickim automobilima iznosi 90%, tako da je sve ostalo zanemarljivo...
                                Sto se tice toga da ce americki gradovi da se prilogodjavaju evropskim, e to je velika greska! U Americi vlada pro-automobilski lobi, koji decenijama nastoji da prostorno siri gradove iz jednostavnog razloga: Sto je manja gustina naseljenosti i veca povrsina gradova, bice povecana mobilnost gradjana, a samim tim i stepen motorizacije sto ce usloviti veliku izgradnju autoputeva iz cega proizilazi jos veca proizvodnja automobila... dakle ekonomski razvoj SAD-a zasniva se na razvoju automobilske industrije! Mozda sam vas smorio, ali hteo sam da kazem da ameriski gradovi nece pratiti trend evropskih i bogatih japanskih (velike gustine naseljenosti i mali stepen mobilnosti, samim tim veliki stepen pristupacnosti), vec je trend da evropski gradovi idu ka tome da postanu slicni americkim (sto je ocigledno jer je sve veci broj satelitskih naselja u neposrednoj okolini velikih evropskih metropola, i sve je manja gustina naseljenosti u njima).
                                Izvinite sto sam se umesao ali dirnuli ste u moj poziv, a ja ne mogu da ne odreagujem.
                                Sorry for OT
                                Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                                Comment

                                Working...
                                X