Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • legenda
    CBC Senator XXL
    • 28.03.2009
    • 1345
    • Beograd

    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

    Profesore,nema potrebe za izvinjavanjem,da ste zivi i zdravi...dok se ne ponapijamo,nismo nista uradili...nasuo sam u focusa,1.8tddi,Marly-jev aditiv Mos2+grafit +neke sintetike u fordovo ulje 5w30...prezaadovoljan sam,ali opet moram da Vas molim za misljenje,stra' me da ne zacepi uljna pumpa,filter ili nesto slicno...www.kolibrioil.com zove se sx,aditiv za ulje

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

      Ne bi trebalo ništa loše da se desi.
      Ajd' daj mi vreme do nedelje (sutra nisam u gradu, "selu" zapravo) pa neću stići.
      Vidiš pre nekog vremena sam dugo proučavao baš Marly. Teorijski ima gomila pro&cons (za i protiv).
      Njihov pristup zaista fascinira, ali je pitanje koliko je sve to efikasno.
      Zapravo najpoštenije bi trebalo reći da NEMA DOVOLJNO ČINJENICA na osovu kojih bi se to zaključilo.
      Dobro se sećam da sam negde ovde i ostavio "otvorena razmišljanja" o grafitu. Imao sam na umu neka njegova izuzetna svojstva pa čak i apsorciju gasova (koje teorijski može biti i reverzibilna). No, grafit se već dugo dokazao u čvrstim mazivima i raznim granama industrije ali najbliže gde bi se to pokazalo u automobilu su menjači (diferencijali). Klasične konstrukcije (pa i do 2000) zaista i teorijski i praktično pokazuju da MoS2 i grafit pružaju neke benefite.
      Ali to su zaista EP aditivi. Generalna doktrina (baš tako) industrije maziva je da njima u motornim uljima nije mesto (iako se ZDDP i slični mogu smatrati "mild EP") i to je iz generacije motora u generaciju sve više izraženo.
      Uljna pumpa tera i "med" a kamoli čvrsta maziva (makar i u većoj koncentraciji). Filter propušta sve ispod 25-35 mikrona a ovo su koloidi koji su nekih 100 puta manji. Čak i konglomerat čestica ne bi trebao da ometa filtraciju ulja.
      Dakle ne treba unapred se brinuti. Uživaj u benefitima.
      Marly zaista cenim, dobri su, ali ... NAJBOLJI ... ???
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

        Originally posted by expendable
        Marly ulja su visokog kvaliteta. Da li su najbolja? Mož' bit' da, mož' bit' ne. Kako koje i kako za koje vozilo. Svako uopštenje je sigurno pogrešno. Ima indicija da su iznad (veliko) industirjskog nivoa. Za više, treba više dokaza.
        S ovim mogu samo da se slozim. Ponesen dobrim karakteristikama pomenutog ulja sam reagovao prenaglaseno.
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • drako
          CBC Član
          • 18.05.2011
          • 67
          • Kragujevac

          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

          U Octaviu 1.6 mpi (2007 godište) je u ovlašćenom servisu u Čačku tokom velikog servisa sipano Triathlon ulje 5w40. Na čepu od ulja se posle 300-ak kilometara mahom kratke gradske vožnje pojavio žućkasti kondenzat i kapljice vode, bez bilo kojih drugih simptoma da je dihtung popustio (ne troši anttifriz, creva su meka, nema dima iz auspuha). U ovlašćenom servisu u Kragujevcu su se čudili izboru kolega iz Čačka i preporučili mi da izvršim ponovnu zamenu ulja (posle samo 1000 km) sa Castrolom 5w40, čija je cena 1400,00 din./l, što ne bi bio problem, bez obzira na cenu, kada bi kondenzat nestao. Inače je prvom prilikom kada je auto vožen duže na 3000 obrtaja taj kondenzat nestao, ali se još brže tokom gradske vožnje vratio, bez obzira na toplije dane koji su nastupili. Pre ovog Triathlon ulja, uvek je sipan Castrol.
          Da li je moguće da je ovaj kondenzat posledica promene ulja, pa da izvršim zamenu Castrol uljem ili da ja ipak polako spremam pare za zamenu dihtunga i da teram na Triathlon ulje.
          Unapred zahvalan.

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

            Kuku meni ! Zar u XXI veku?!
            Ajd' polako.
            Vaš automobil je prilično nov (i solidnog kvaliteta) da bi vam dihtunzi popustili (mada bi trebalo proveriti).
            Situacija koju opisujete je uglavnom iz sledeća tri razloga:
            voda u ulju, voda u ulju i voda u ulju
            Šalu na stranu:
            1) Kondenzati prilikom gradske vožnje. Jako neobično za ovo doba godine pogotovu što ste deo tih kondenzata izbacili vožnjom van grada. Da bi vam se ovo dešavalo i na prolećnim temp. (makar do skora bližim zimskim ali ipak iznad 5 stepeni čak i izjutra) motor bi morao da radi "podhlađeno". Ako je temp. Ras. Teč. relativno O.K. (mada se ulje sporije greje) te ako na dijagnostici (ako ste radili) nema ničeg neobičnog (paljenje O.K. i slično), teško da se radi o tome (mada se nikad ne zna).
            2) Prodor antifriza, mada bi se to primetilo na izduvu ili trošenjem RT (mada vodite računa da nije potrebno mnogo antifriza za ovakvu pojavu, već 10-20ml je dovoljno a to nećete primetiti kao "pad nivoa"). Ovde nema mnogo pomoći osim da se detaljno pregleda motor (što nije moguće u potpunosti) bez "skidanja delova".
            3) Voda u ulju. Na ovoj bi se tački zadržao. Iako nisam ljubitelj Wurth-a ne mogu da kažem da su loši a da imaju vodu u ulju (iznad dozvoljenog, recimo 0,3%) za to bih već rekao da je nemoguće (u svetu gde je sve moguće; ipak bar 99,9999% ili jedan na milion šansi). Kako se vama voda stalno "vraća", to upućuje na 1 ili 2 ali može biti i da je u startu bilo malo više pa se posle duže vožnje stvar samo prikrije.
            Stvar može biti i u sledećem. Ako su vam ulje sipali iz bureta (bačve u uljarskom žargonu) nije nemoguće da je ulje (inače bez vode pristiglo) pokupilo kondenzate i da ste dobili ulje sa malo više vode od dozvoljenog.
            Da nisam svojim očima video ne bih sve ovo ni pričao ali u servisima (fensi tipa) burad obično drže uspravno i koriste pumpe za pretakanje (valjda im tako lakše, šta li) a to je loše, VEOMA LOŠE. Burad se lageruju u položenom položaju i onda nema problema, ali mi sve znamo pa i to da rafinerije nemaju pojma te da je ta procedura "zastarela". Bure je od metala a gde je metal tu je i kondenzacija. Ono jeste zatvoreno i u zatvorenom prostoru ali to nije isto i teorijski dovoljno.
            Možda liči na "visoku teoriju" ali ne bih prenebrego ovu mogućnost. Za ovo je odgovoran Wurth samo ako nije izdao uputstvo za lagerovanje u šta čisto sumnjam.

            No bitnije je šta sad raditi.

            1) Ulje zameniti. Što pre.
            Ulje mora da bude zagrejano pre izmene i da se ispusti u što većem procentu (preko 90%) što u zvaničnim servisima nije baš neka praksa. Teško da mogu da dam neki savet u tom slučaju (osim da uradite van ovlašćenog koji će vam uzeti svoj sat ekstra pa će vas zamena ulja koštati kao "Sv. Petra kajgana").
            2) Nije toliko bitna marka ulja (Castrol je možda za nijansu bolji ali je Wurth Synthetic ipak ista klasa, zapravo tek "pola" niža i sa VW 502.00 verovatno može da prođe, kao "dovoljan" 2+), insistirajte na litarskim pakovanjima makar bilo i 10-20% skuplje. Svakako za novija godišta ulja sa ACEA C3 trebaju da imaju prednost (kao Castrol Magnatec 5W40) ali za sam slučaj nije od veće važnosti.
            3) Ukoliko se isto ponavlja, znači da je 1 ili 2. Onda servis (i calenzi parenzi).

            Za dijagnostiku događanja bi vam hemičari ovde bili od veće koristi nego mehaničari (ako prolazi dijagnostiku) jer bi hemijska analiza tačno utvrdila da li je antifriz ili "samo" voda. Doduše to bi trajalo par dana i koštalo bi (par desetina evra).
            Ako vam je automobil neophodan jedino da izvršite kao "post analizu" u cilju saznanja o čemu se radi.
            Naravno previše je skupo da bi tek tako radili (ipak sačuvajte ulje posle zamene, nikad se ne zna da li će zatrebati ili ne) ali ako se uzme u obzir koliko voda degradira motorno ulje i koliko vredi motor ... kao i koliko će koštati da vam znanični servis utvrdi ima li curenja zaptivki ...

            Da je posle vožnje od 300km pojava nestala, sve bi ovo bilo suvišno jer to nije nešto strašno. Ovako bi trebalo razmotriti makar zamenu ulja. Ulje je (samo po sebi) retko uzrok akutnih problema ali ako se sumnja, ispuštaj što pre (ulja u odnosu na motor vredi zanemarljivo, osim ako nije Yugo star 25 god.).

            Ako ofrlje ispustite ulje (iako je voda teža i pada "dole") možete "naslediti" vodu pa opet "Jovo nanovo" pa ukrug.

            Verovatno još nije ništa opasno ali nemojte bez potrebe voziti sa vodom u ulju (to se nekako ne slaže).
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • drako
              CBC Član
              • 18.05.2011
              • 67
              • Kragujevac

              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

              Poštovani,
              iznerviran stalnim povratkom vrlo male količine kondenzata, pokupio sam kapljicu prstom sa čepa i ovlaš probao ukus (ma koliko nekome to bilo smešno, kada nemate apsolutno nikakve druge simptome, a količina kondenzata je prilično mala, spremni ste, iznervirani, na svašta), i ta kap je bila bez ikakvog ukusa, najpribližnije onome što definišemo kao ukus vode.
              Tih kapi na čepu ima po nekoliko svaki put kada proverim čep, i baš deluje kao orošena staklena flaša, i nakon ovog vašeg teksta mi sve više liči da to ulje koje je sipano u Čačku nije primereno lagerovano.
              Pri tome, ne tešim se, ako se mora skidati glava, uradiće se i to, ali nisam bogat da bih se igrao takvih igara a da se ispostavi da problem nije u tome.
              U svakom slučaju, zahvaljujem na savetu, i koliko za vikend ću zameniti ulje.
              Shodno tome, koja bi vaša preporuka bila za Octaviu 1.6 mpi, 2007, prešla 1163200 km.
              Napominjem da sam iz Kragujevca.

              Comment

              • prolupator
                CBC Senator XXL
                • 02.09.2005
                • 3968
                • Zemun

                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                Originally posted by drako
                Shodno tome, koja bi vaša preporuka bila za Octaviu 1.6 mpi, 2007, prešla 1.163.200 km.
                Napominjem da sam iz Kragujevca.
                Odakle god da si ... ukoliko je Škoda izgazila milionče - sipaj šta 'oćeš ...
                I inače mislim da je izbor ulja usko povezan s mestom u kom se parkira auto ...
                OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                prolupator.mojblog.rs

                Comment

                • kristina990
                  Banovan
                  • 13.04.2009
                  • 1066
                  • Srbija

                  Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                  neka sintetika 5W40 sa standardom 502.00/505.00 (zapravo 502.00,ali idu zajedno)...
                  ona nula viška je ,razume se ,greška

                  Comment

                  • drako
                    CBC Član
                    • 18.05.2011
                    • 67
                    • Kragujevac

                    Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                    Za Prolupatora:
                    Jedna nula je omaškom dodata. Naglasak na mesto prebivališta je dat da bi se imalo u vidu da mi sva ulja nisu dostupna.
                    Nekoliko puta sam se opekao sa majstorima u mom gradu, iako nikada nisam bio od onih koji traže uštede gde ne treba, već poštuju tuđ rad, te su mi tuđi saveti i smernice dobrodošli da ne bih bio ****** koja se tri puta sapliće na isti kamen.
                    Čini mi se, takođe, da smo određenu konverzaciju imali na drugom forumu i ispoštovao sam vaše mišljenje.Ovde sam došao da bih čuo mišljenje nekog drugog čije postove već duže vreme pratim i cenim, te da bih saznao i nešto novo, i eventualno našao rešenje svog problema bez skupih popravki, pogotovo što se ne malo puta dešavalo da je rešenje određenog problema daleko od početnih pretpostavki.
                    Shodno tome, određena doza cinizma koje provejava iz posta nije neophodna.
                    Ako sam pogrešno protumačio post, izvinjavam se.

                    Comment

                    • drako
                      CBC Član
                      • 18.05.2011
                      • 67
                      • Kragujevac

                      Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                      U kontekstu prethodnog posta, postoje određene indicije po ostalim forumima da zamena ulja može ukloniti ovu neprijatnost, kojoj su, provlači se u određenom broju postova, skloni 1,6 motori iz porodice VW (audi A3, octavia, golf V), pri čemu dihtung glave nije bio problem. Sva ova moja zapažanja izneta su ovde sa prilično sebičnim ciljem da uskratim sebi neprijatno zadovoljstvo skidanja glave e da bi se ispostavilo da je sa glavom i dihtungom sve u redu. Skup je, u ovo vreme, to sport, te se možda i poput davljenika za slamku hvatam.
                      Opet, ako je do glave, ne želim da dvaput plaćam ipak skupo ulje.
                      I tako mi se ponekad čini da se vrtim u krug.

                      Comment

                      • kristina990
                        Banovan
                        • 13.04.2009
                        • 1066
                        • Srbija

                        Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                        zamena ulja u vlastitoj režiji ti je u ovom slučaju najeftinija dijagnostika,a verovatno i rešenje problema...da ne navodim imena ,uzmi nešto od "pumpadžija" mislim da ti je to najdostupnije...

                        Comment

                        • kristina990
                          Banovan
                          • 13.04.2009
                          • 1066
                          • Srbija

                          Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                          recimo jedno 5W40 sa ovakvom specifikacijom bi ti potpuno odgovaralo

                          Nivo kvaliteta: API SM/SL/CF, ACEA2008: A3/B4-08, ACEA C3-08, Daimler V2007.1: MB p229.51,
                          VW 502 00/505 00, 505 01, BMW Long life-04, PORSCHE

                          Comment

                          • expendable
                            CBC Senator XXL
                            • 04.11.2009
                            • 3662
                            • Bor

                            Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                            Jasno.
                            Ulje možeš i sam da zameniš. Odgovarajuća ulja nisu skuplja od 1000 din. po litru.
                            Ako se pojava ponovi, trk u servis, ako ne - problem rešen.
                            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                              Mala molba (molbica).
                              Na blogu sam otvorio anketu. Prozaična stvar (kliše). Treba samo odgovoriti koje ulje koristite. Dozvoljeno je i više odgovora.
                              Naravno može i samo jedan. Ako imate više vozila (dva automobila ili jedan i motocikl) ili samo koristite jedno motorno a drugo menjačko ne morate previše da se dvoumite. Poželjno je da ne bude više od 3 odgovora (da bi rezultati bili lakši za analizu) ali je dopušteno i svih 12.
                              Nije hitno, traje još celih 13 dana (plus 4 sata do ponoći).
                              I nije nagradna igra

                              Obećavanu nagradnu igru bih mogao da započnem u junu (nagrade od litra do 4-5 litara ulja).
                              Ipak pošto nisam "pumpadžija" kod mene će (slično CBC-u) do nagrade dolaziti ZNANJEM.
                              Biće detalja za nedelju dana. Otprilike najzanimljivije pitanje u toku mesec dana biće nagrađeno. Ne morate čak ni biti registrovani ali za nagradu je obavezna registracija na blogu.

                              Razmišljao sam da u igru ubacim i pitanja sa CBC-a (kao moje "druge kuće" , na net-u, kako to volim da kažem) ali je tehnička procedura nezgodna (ipak zavisim od sponzora, za sada dva potvrđena a u planu još tri-ćetiri, sa pokrivenih, ukupno, deset ili 12 brendova, ukoliko ih sve "nahvatam"). Kako god stvar je više simboličnog karaktera (cela kantica možda ide tek kvartalno ili na 4 meseca no pokušavam da je obezbedim mesečno).

                              Nije sve u parama, malo je i u dobroj volji.

                              Ovo je moj način da se (preko svojih mogućnosti) odužim ("vernim") čitaocima i da osim znanja ("softvera") na poklon dobiju i nešto materijalno ("hardver"). Čak iako ostanem pri 2 ili 3 "sponzora" (uslov je da ne moram posebno da ih hvalim osim kad zaslužuju, što sam se i do sad trudio, ali kao živ čovek verovatno i popuštao u smislu meni omiljenih brendova; ipak je to ne korigovan i nepregledan tekst, pravo "iz srca").
                              Mislim da to neće uticati na dalju objektivnost jer ću i više nego do sad iznositi poznate (na žalost to je samo manji deo) činjenice u prilog svakoj tvrdnji.
                              U idealnom slučaju će se sponzorstva proširiti na više brendova (što više to bolje) pa neću ni stići sve da ih hvalim (već je za 10 to jako nezgodno ... morate priznati, do 3-4 forsirati se može ali više ispada smešno).

                              Živi bili pa se i uživo družili!
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • legenda
                                CBC Senator XXL
                                • 28.03.2009
                                • 1345
                                • Beograd

                                Re: Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

                                Sad sam glasao,opet Mobil vodi

                                Comment

                                Working...
                                X