Kazna za preticanje po punoj liniji?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    isto i za punu liniju, duzan si da pravilno procenis i izvrsis preticanje na isprekidanoj liniji, a ko si ga zavrsio na punoj, onda si lose procenio i prekrsio zabranu preticanja.
    ajde i ja da ponudim pice ko navede koji to clan zakona tako regulise
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • RANK
      CBC Senator XXL
      • 28.02.2007
      • 1635
      • Beograd
      • FIAT MAREA WEEKEND 1

      #47
      brick, ovo ti je najkaraci post u karijeri

      ne regulise nijedan, ali regulise da se ne sme preticati tamo gde je to H i V signalizacilom zabranjeno.
      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

      Comment

      • mugos
        CBC Senator XXL
        • 18.09.2007
        • 555
        • BG/sada Novi Beograd

        #48
        Originally posted by sw.brick
        isto i za punu liniju, duzan si da pravilno procenis i izvrsis preticanje na isprekidanoj liniji, a ko si ga zavrsio na punoj, onda si lose procenio i prekrsio zabranu preticanja.
        ajde i ja da ponudim pice ko navede koji to clan zakona tako regulise
        Preticanje preko pune: (čl. 226) 5-25 000 din + dozvola 3-12 meseci.???
        Nepsujem, nepijem, nepušim. U p.m. pade mi pepeo u pivo.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #49
          to NIJE clan zakona u vezi sa preticanjem preko ISPREKIDANE linije, koja u toku preticanja postaje puna. (pitanje je za takvu situaciju)
          ---------------------------------------

          ne regulise nijedan, ali regulise da se ne sme preticati tamo gde je to H i V signalizacilom zabranjeno
          o tome se i radi H i V signalizacijom NIJE zabranjeno preticanje koje si zapoceo.
          ako nema clana zakona koji obavezuje predvidjanje vozaca za buduce moguce znakove na putu pre nego sto naidje na njih, onda nema ni pravnog osnova za kaznjavanje vozaca sto nije predvideo hipoteticki znak negde u daljini.

          inace, sva signalizacija H i V je definisana/ normirana odgovarajucim clanom zakona.
          NE postoji signalizacija na putu a da je van zakonskog osnova, clana zakona.

          ne pitam slucajno, imam utisak da je policija sebi dala "pravo" da samostalno izmislja/ inovira zakonodavstvo.

          pre 2 dana sam saznao iz direktnog kontakta, da je vozacu koji je snimljen radarom zapreceno upisivanjem tackica u vozacku. inace vozac je stranac na sluzbenom putu kod nas (vrlo cesto inace).

          dakle, pretnja nepostojecim pravnim normama, da ne kazem nesto gore. (sto ionako kvari dodatno sliku ove zemlje a potpuno bespotrebno).
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #50
            Aaaa.. jesu nabavili lasere da upucaju tackice u EU plastikanere
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #51
              Brick, vrlo interesantna tema, naime, prokrstario sam malo po pravilima prilikom obilazenja i citao sad nekih sat vremena, nebi li nasao nesto u vezi situacije u kojoj si se zateko.

              Sto me posebno zanimalo je jer se nesecam da je ikad bilo diskusije o slicnoj situaciji u mojim krugovima. Da li sto smo brzi na obilazenjima ili neki drugi razlog ali jedna stvar je korektna:
              Ni u Svedskom sistemu zakona i pravila o saobracaju (ZOBS protivrecnost) situacija nije predvidjena. Da li je smatraju logicnom a ja tu logiku nevidim sem da je pravilo prilikom pocetka obilazenja da moras biti siguran da se mozes vratiti na svoju kolovoznu traku, nevidim.

              Ovo sam sve procitao, sve sto ima definiciju priikom obilazenja, (ÖMKÖRNING)

              http://www.riksdagen.se/webbnav/index.a ... C3%B6rning

              Toliko me zanima situacija da sam poslao pitanje na mail za pitanja u vezi tumacenja nejasnih situacija, ocekujem odgovor.

              Pozz
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • weasel
                CBC Veteran
                • 07.06.2005
                • 115
                • Novi Beograd

                #52
                Originally posted by RANK
                e to bih i ja voleo da vidim, jer svi pricaju o procentima , a niko ne zna tacno.
                i ja sam cuo od mnogih da je prilikom preticanja radi bezbednesti dozvoljeno prekraciti maximalnu brzinu
                ali nigde u zakonu nisam nasao nista o tome znaci da otpada

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #53
                  Ukoliko se automobil ispred vas krece brzinom koja je propisana na deonici puta, nema obilazenja.

                  Ukoliko se krece sporije, smete ici max brzinom koja vlada na deonici puta, mesto za obilazenje ce biti to koje ce vam dopustiti bezbednu operaciju obilazenje neprekoracujuci brzinu ogranicenja na deonici.

                  Ako ipak iz bezbednosnih razloga morate povecati brzinu , znaci da ste zapoceli obilazenje bez da ste dobro ocenili situaciju puta te je vasa greska dovela do situacije da ste morali povecat brzinu = krivi ste.

                  Klausule koje regulisu saobracaj su radjene iz neagresivnih aspekata ponasanja u saobacaju. Sve, u svakoj zemlji u okruzenju.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #54
                    hvala Boost na interesovanju.
                    i sam sam procitao ZOBS detaljno clan po clan i stav po stav i iako je mnogo toga pobrojano od zabrana, nista konkretno za datu situaciju ja nisam uspeo da pronadjem.

                    naravno da ne favorizujem voznju na nacin da se "lovi" pravna rupa i obilazi svuda i po svaku cenu vec pre svega obilazi u skladu sa razumom ali me zanima i pravni aspekt siutacije zbog buduceg stava ako bi se stekle slicne okolnosti.

                    ovde se radilo o magistralnom putu gde je i inace gust saobracaj i realno se javlja potreba za preticanjem vozila koja ne mogu da dostignu dozvoljenih 80kmh.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #55
                      Odgovor informacionog sektora vlade Svedske:

                      Posto oni samo prihvataju i prosledjuju ideje od strane VV (Vägverket - Saobracajni institut) , usmeren sam da postavim pitanje njima... sto cu naravno odma da uradim, zivo me interesuje da imaju nerazjasnjenu situaciju

                      Code:
                      ----- Original Message ----- 
                      From: Riksdagsinformation 
                      To: Boost@CBC 
                      Sent: Wednesday, December 12, 2007 2:14 PM
                      Subject: Ang. Regler om omkörning
                      
                      
                      
                      Hej, 
                      
                      Jag föreslår att du vänder dig till Vägverket med dina synpunkter och frågor, se följande adress, 
                      
                      [url]http://www.vv.se/[/url] 
                      
                      
                      
                      Vänliga hälsningar 
                      Marianne Moström
                      Informationsenheten 
                      Sveriges riksdag 
                      100 12 Stockholm 
                      E-post: [email]riksdagsinformation@riksdagen.se[/email] 
                      Tel: 020-349 000 
                      Fax: 08-786 61 45 
                      [url]www.riksdagen.se[/url] 
                      
                      
                      
                      >
                      >Hej
                      > 
                      >Predrag Pejicic / Gislaved
                      > 
                      > 
                      >Skulle fråga om en oklarhet , fortfarande efter att jag  förskat om lagar ang. 
                      >
                      >omkörningar i trafiken.
                      > 
                      > 
                      >1.) En sak som gör mig konfundersamt är om vad som gäller om  mitt i en 
                      >omkörning medan man är i den vänstra körfälten, börjar en  heldragen linje. En 
                      >
                      >heldragen linje få man inte korsa, klart man måste ju återgå  till sin körfält.
                      >
                      > 
                      >2.) Man gör omkörning o medan man är i den vänstra körfilen  uppkommmer till 
                      >hastighetsändring.
                      >Den omkörande bilen sänker inte sin fart i rätt tid så man  korsar den nya 
                      >hastighets linje med en högre fart än tillåtet. Har man otur att  hamna i en 
                      >hastighetskontroll just då, vad händer ???
                      > 
                      >Är ju logisk att sådana situationer får inte förekomma, att  vägnetet ska va 
                      >märkt med tanke på allt, men, tyvärr fins en del ologiska  vägmärkeplatseringar 
                      >
                      >fortfarande :(
                      > 
                      >Taksam för svar.
                      > 
                      >Predrag
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #56
                        Odgovor:

                        ----- Original Message -----
                        From: <kundtjanst-samhalle@vv.se>
                        To: <boost@cannonballforums.se>
                        Sent: Thursday, December 13, 2007 9:07 AM
                        Subject: Meddelande från Vägverket angående ditt ärende: Service och information Övrigt (VV0085261)


                        Hej!

                        Detta e-postmeddelande rör ett ärende du har registrerat hos Vägverket.
                        Beskrivning: Hej

                        Predrag Pejicic / Gislaved


                        Skulle fråga om en oklarhet , fortfarande efter att jag förskat om lagar ang. omkörningar i trafiken.


                        1.) En sak som gör mig konfundersamt är om vad som gäller om mitt i en omkörning medan man är i den vänstra körfälten, börjar en heldragen linje. En heldragen linje få man inte korsa, klart man måste ju återgå till sin körfält.

                        2.) Man gör omkörning o medan man är i den vänstra körfilen uppkommmer till hastighetsändring.
                        Den omkörande bilen sänker inte sin fart i rätt tid så man korsar den nya hastighets linje med en högre fart än tillåtet. Har man otur att hamna i en hastighetskontroll just då, vad händer ???

                        Är ju logisk att sådana situationer får inte förekomma, att vägnetet ska va märkt med tanke på allt, men, tyvärr fins en del ologiska vägmärkeplatseringar fortfarande

                        Taksam för svar.

                        Predrag


                        Svar
                        Jag börjar med din fråga om heldragen linje, som det finns bestämmelser om i trafikförordningen:
                        3 kap
                        11 § Ett fordon får inte med något hjul föras på ett spärrområde eller över en heldragen linje.
                        Om särskild försiktighet iakttas får dock undantag göras från detta om
                        1. det behövs för att fordonet skall kunna passera ett hinder på vägen,
                        2. utrymmet i en vägkorsning annars inte är tillräckligt för fordonet,
                        3. en heldragen linje behöver korsas för färd till eller från en fastighet eller motsvarande, eller
                        4. det i fordonets färdriktning löper en streckad linje omedelbart till höger om den heldragna linjen.
                        Trots vad som anges i första stycket får ett fordon föras över en heldragen kantlinje om det behövs för att fordonet skall kunna framföras på vägrenen enligt vad som anges i 12 § första stycket. Förordning (2007:101).

                        De skyltade högsta tillåtna hastigheterna, är det inte tillåtet att överskrida vid t ex omkörning. Frågan om hur polisen bedömmer sådant får jag hänvisa till polisen.


                        Om du vill svara på detta meddelande via e-post trycker du på "svara"-knappen. Det är viktigt att du inte ändrar i rubrikraden ("Ämne") för att ditt svar ska hamna rätt.

                        Med vänlig hälsning

                        Lars S Larsson

                        Vägverket
                        www.vv.se
                        0771-119 119

                        Pocinjem sa odgovorom o punoj liniji, gde postoji odredba o saobracajnom uredjenju.

                        3 kap
                        11 § Vozilo nesme ni sa jednim tockom da se vozi ogradjenoj zoni ili preko pune linije.

                        Ukoliko se specijalna paznja posveti sme se uciniti izuzetak nad pravilom ako:
                        1. je potrebno da bi se izbegla smetnja na putu.
                        2. nema mesta u raskrsnici za gabarite vozila
                        3. puna linija mora da se predje zbog ulaza ili izlaza u neki objekat ili slicno , ili
                        4. u pravcu kretanja vozila direktno uz punu liniju ide isprekidana linija.

                        Uprkos sta se navodi u prvom pasusu jedno vozilo SME da predje preko pune linije ivicnog ogranicenja ako je to potrebno da da bi se odvijao saobracaj sa vozilom ukoliko je vozilo zaprega , ili vozilo sa max brzinom od 40km/h

                        ===============================================

                        Oznacena max brzina kretanja je ta koja vazi i nije je dozvoljeno prekoraciti prilikom obilazenja.

                        Pitanje kako policija odlucuje u vezi pomenute situacije, molim da se obratite policiji.

                        ============================================

                        elem, nevidim nigde da je definisano jasno sem da NESME da se predje preko pune linije sem uz posebnu paznju, sto verujem da vazi za ove okolnosti.

                        za ovo drugo, da pitam dalje, policiju mada vec znam sta ce mi odgovoriti (da takva situacija nepostoji niti je moguca na putevima Svedske... sve uredno oznacheno i na vreme bez maskiranja znakova otd itd...
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #57
                          elem, nevidim nigde da je definisano jasno sem da NESME da se predje preko pune linije sem uz posebnu paznju, sto verujem da vazi za ove okolnosti
                          jasno je da se iz svoje trake ne sme prelaziti puna linija kada se zapocinje preticanje takvo je identicno pravilo ovde, kao i opste pravilo u celoj Evropi (i svetu).

                          tu nista novo nisu dali u odgovoru.

                          da li nisu razumeli pitanje ili su elegantno birokratski zaobisli odgovor jer ne znaju broj clana zakona- koji zabranjuje da se iz trake za suprotni smer iz preticanja vratis u svoju traku i zavrsis ranije zapoceto preticanje ocito nema.

                          po striktnom svedskom clanu ispada apsurdna regulativa da pretices a onda ne smes da se vratis na svoju stranu, vec vozis u kontra smeru cekajuci opet isprekidanu liniju..
                          pravnici su izgled svuda isti, milion fraza a ne vide realni svet

                          za ovo drugo, da pitam dalje, policiju mada vec znam sta ce mi odgovoriti (da takva situacija nepostoji niti je moguca na putevima Svedske... sve uredno oznacheno i na vreme bez maskiranja znakova otd itd...
                          i tu rupa u propisima...
                          kakve sada pa znakovi i maskiranje istih ima veze sa nepostojanjem clana zakona koji regulise promenu ogranicenja brzine tokom preticanja.

                          pa nije policija ta koja postavalja ili odredjuje znakove niti formira pravni sistem, svasta

                          sada mi je lakse, kada nemas zakon a ti pitas organ sile da te milostivo tuzi,sudi, kazni kako mu se odokativno proceni...uz saznanje da nije nas ZOBS jedini busan ko sir

                          ipak vrlo pohvalno je da su tako brzo odgovorili, svaka cast na promptnom reagovanju.
                          to se ovde (jos) jako retko desava nazalost.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #58
                            Originally posted by sw.brick

                            i tu rupa u propisima...
                            kakve sada pa znakovi i maskiranje istih ima veze sa nepostojanjem clana zakona koji regulise promenu ogranicenja brzine tokom preticanja.
                            Pa vidi, IMA veze.

                            Tvoja opisana situacija je nemoguca za uci u nju nesvesno na Svedskoj putnoj mrezi.

                            Ovde niko nekrade znakove a znakovi se postavljaju tako da su uvek vidljivi.

                            Posto prilikim izmene brzine postoji UVEK i levi i desni znak, nemoguce je izleteti u levu stranu a da se nevidi , dakle izmene brzine se NENALAZE i NEPOSTAVLJAJU IZ Krivine ili da je nepregledno. Postavi se ako potrebno i kilimetar ranije gde konfiguracija terena dozvoljava da se postave na tj nacin da do situacije koju si opisao nemoze da dodje a da si navucen u nju, vec da si totalno svesno usa u istu.

                            Istina, ovo jeste rupa gledajuci i uporedjujuci sa situacijom na putnoj mrezi u Srbiji a gledajuci svedske zakone.

                            Ali zakoni koji definisu nesto su uvek u skladu sa samom putnom mrezom te odatle i razumem skepticnost u odgovoru gospodina iz Vägverketa gde me usmeruje na policiju da pitam njih.

                            Ako te bas zanima, mogu da postavim pitanje policiji, ali vec znam unapred da ce odgovor biti da ako sam se zatekao u takvoj situaciji da je mojom greskom. Defanzivan rezim voznje i prilagodjenje uslovima puta su odgovor.

                            Nevidim razlog zasto bi ovde uveli specijalnu definiciju za saobracaj za uslove tipa: Sta radite ako ste na putu u trenutku kad prema vama slece 747-ica.. itd itd...
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              Ovde niko nekrade znakove a znakovi se postavljaju tako da su uvek vidljivi.

                              Posto prilikim izmene brzine postoji UVEK i levi i desni znak, nemoguce je izleteti u levu stranu a da se nevidi , dakle izmene brzine se NENALAZE i NEPOSTAVLJAJU IZ Krivine ili da je nepregledno. Postavi se ako potrebno i kilimetar ranije gde konfiguracija terena dozvoljava da se postave na tj nacin da do situacije koju si opisao nemoze da dodje a da si navucen u nju, vec da si totalno svesno usa u istu.
                              pa o tome i pricam, potpuno isto je ovde i sa znakovima, i sa zakonom kao sto si citirao za Svedsku.

                              naravno da se vidi znak ogranicenja brzine. postavljen je na pravcu.
                              ne vidim da to menja pravni osnov, ali ajde i tu nedoumicu da razresimo.

                              pitanje je sta pravno definise situaciju gde se (vidljivo) promeni ogranicenje brzine dok se nalazis u preticanju
                              - 1.
                              pocnes da kocis i usporavas da bi se povinovao novo uvedenom jasnim znakom ogranicenju ?

                              2.
                              nastavis da obilazis nepromenjenom brzinom koja je bila dozvoljena pri zapocetom preticanju ?

                              to da je km ranije postavljen znak apsolutno nista ne menja, i dalje od tog 1km ranije vazi ista pravna situacija, sta je zabranjeno a sta nije i koji clan zakona to tacno kaze.
                              ako ne kaze, dozvoljeno je valjda.

                              iz svega vidim da je u Svedskoj potpuno identicno stanje regulative kao u Srbiji po ovim pitanjima.

                              Ako te bas zanima, mogu da postavim pitanje policiji, ali vec znam unapred da ce odgovor biti da ako sam se zatekao u takvoj situaciji da je mojom greskom. Defanzivan rezim voznje i prilagodjenje uslovima puta su odgovor
                              ne zanima me bas preterano, jer znam kao sto si naveo da bi odgovor bio takve sadrzine.
                              tako bi i ovde rekli nesto slicno kao odgovor.
                              samo to nije pravni osnov, i nije nikakva zakonska norma, i nije nikakav iole ubedljivi niti zadovoljavajuci odgovor po pitanju sta zakon kaze.
                              niti je osnov za kaznjavanje, prosto nije greska prema ZOBS..

                              polciija nije ona koja formira zakon niti ovde niti u Svedskoj, i policija u normalnoj zemlji nema sta da se pita oko zakonskog uredjenja.
                              samo prosto da izvrsi taj i taj clan zakona bez emocija.

                              ja vidim samo jednu obicnu pravnu rupu o kojoj zakonodavac ni u Swe ni ovde nije dobro razmislio i koja se ocito retko dogadja u praksi, ali pravno je ipak moguc dogadjaj.

                              za Boeing 747 ni ne razmisljam, ali za najobicniju divljac koja potencijalno prelazi put postoji saobracajni znak, pravna norma..

                              kako god, korisno je bilo saznati da je identicno stanje pravne norme u Swe.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #60
                                Jasno je iz svega opisanog da je tvoja opcija pod 1 ta koja vazi.

                                U vezi ovoga sa policijom, nije samo da bi odgovor bio da je stil voznje agresivan , vec je to definisno zakonom da takav nesme biti.

                                U krajnjem slucaju bi se desilo da bi bio kaznjen za ofanzivan nacin voznje.

                                Sve je to blisko povezano.

                                Sto se znakova u Srbiji tice, na levoj strani sam video znak SAMO na autoputu , na lokalnim putevima nikad i nigde.

                                Ako te nije muka slikaj negde jedan kad naidjes na takav gde je izmena dozvoljene brzine oznacena sa 2 znaka, levo i desno, da imamo za arhivu na Cannonu da ipak postoji, negde u Srbiju
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X