isto i za punu liniju, duzan si da pravilno procenis i izvrsis preticanje na isprekidanoj liniji, a ko si ga zavrsio na punoj, onda si lose procenio i prekrsio zabranu preticanja.

----- Original Message ----- From: Riksdagsinformation To: Boost@CBC Sent: Wednesday, December 12, 2007 2:14 PM Subject: Ang. Regler om omkörning Hej, Jag föreslår att du vänder dig till Vägverket med dina synpunkter och frågor, se följande adress, [url]http://www.vv.se/[/url] Vänliga hälsningar Marianne Moström Informationsenheten Sveriges riksdag 100 12 Stockholm E-post: [email]riksdagsinformation@riksdagen.se[/email] Tel: 020-349 000 Fax: 08-786 61 45 [url]www.riksdagen.se[/url] > >Hej > >Predrag Pejicic / Gislaved > > >Skulle fråga om en oklarhet , fortfarande efter att jag förskat om lagar ang. > >omkörningar i trafiken. > > >1.) En sak som gör mig konfundersamt är om vad som gäller om mitt i en >omkörning medan man är i den vänstra körfälten, börjar en heldragen linje. En > >heldragen linje få man inte korsa, klart man måste ju återgå till sin körfält. > > >2.) Man gör omkörning o medan man är i den vänstra körfilen uppkommmer till >hastighetsändring. >Den omkörande bilen sänker inte sin fart i rätt tid så man korsar den nya >hastighets linje med en högre fart än tillåtet. Har man otur att hamna i en >hastighetskontroll just då, vad händer ??? > >Är ju logisk att sådana situationer får inte förekomma, att vägnetet ska va >märkt med tanke på allt, men, tyvärr fins en del ologiska vägmärkeplatseringar > >fortfarande :( > >Taksam för svar. > >Predrag
Comment