Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    #76
    Originally posted by zoranbg
    ne znam .... ne bunite se sto cena vode i struje naprimer nije na evroskom nivou, samo vam gorivo smeta
    smeta i meni, ali treba malo sire da se gleda. ...
    Sire gledano, besmisleno je cene kljucnih dobara i usluga podizati na evropski nivo, a plate drzati na africkom nivou.

    Jeste to ona stara prica, sta je prvo nastalo, kokoska ili jaje, i jeste cinjenica da se odnekuda mora poceti, ali je isto tako cinjenica da ako zelimo skladan razvoj, bez preteranih izbijanja, nama treba SKLADAN razvoj po sektorima.

    Zato ces i cuti ******sta "objasnjenja" kako su neki proizvodi i usluge skupi jer se malo trose, a sa druge strane, drzis stanovnistvo u bedi u kojoj nemaju od cega da trose.

    Oko konkretno cene vode i struje, kada ih vec spomenu - evo, ja prvi prihvatam da mi roknu evropsku cenu, ali uz dva uslova. Prvo, hocu da mi se kaze gde odose sve one pare koje poslednjih 35 godina kroz doprinose placam za njih, i drugo, hocu da mi se JAVNO pokaze prihodovna struktura zaposlenih u na primer elektrodistribuciji. Pa da malo vidimo koliko bi se moglo ustedeti od njihovih plata, jer ma ko bio na vlasti, ma kada u istoriji ove jadne zemlje, pored policije i posebno tajne policije, EDB je uvek bio kao Vatikan, drzava u drzavi koju niko nije smeo ni da spomene, a kamo li pipne.

    Gospodo, takve informacije su javna stvar u svim zemljama na koje se obicno pozivamo kada kazemo kakvi bi hteli da budemo.

    Ne moze mi se pricati kako je EDB u bedaku zbog niskih cena struje, a sa druge strane imaju ubedljivo najveci prosek plata u drzavi. Pazi majku mu, kako sada to? I jos od drzave traze kapitalne investicije, kazu oni nemaju odakle ??? Ajde, idi begaj, derane!

    Potpuno ista stvar i u NIS-u. Logicno, jer to su monopoli, oni su prirodno otporniji na sve vrste pritisaka, jer ako se oni naljute, more ima da vladi iseku struju i kvit. I u Nemackoj su Dojce Telekom lomili i drzava i EU tri godine da se regionalno podeli, i do kraja se nije znalo ko ce pobediti. Kao i u Americi AT&T, godinama su ih lomili.

    I tu dolazimo do sustine - tamo je imao ko da ih lomi, kako-tako, a kod nas, jedino bitno je ostati na vlasti, pa sta kosta da kosta, a narod ce vec snaci, navikao je on i na gore. A tamo, gde je neko obecao da ce ih slomiti, taj neko dobro zna cenu neuspeha - nece biti opet izabran. Nije idealno, ali to ipak kako-tako funkcionise.

    Trenutno, najbolji primer koji mi pada na pamet (iako ih sigurno ima jos, mozda i boljih) je politicar Tadiceva zvaka da on hoce i EU, i Kosovo, a iz Brisela mu Oli Ren lepo kaze - necemo da ponavljamo gresku sa Kiprom, da bi Srbija postala clan EU mora da prizna sve susedne zemlje. I sta biva? Nista brate, laganica, opusteno, narod i dalje guta sve i svasta. Ostale necu ni da pominjem, toliko su mi se smucili. Umesto toga, ponovo aktiviraju tu pricu, kako bi nas poskupljenje goriva i struje, a preko njih i svega ostalog, "manje bolelo".

    Zapanjuje me svaki put koliko je nisko njihovo misljenje o nama kao narodu, oni stvarno misle da smo mi beslovesna stoka kojoj nista nije jasno.
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • uglavnom.bezopasni
      - 42 -
      • 03.02.2005
      • 2235
      • Novi Sad

      #77
      Molim bez širenja diskusije na politiku, struju, vodu... ovo do sada je bilo u okvirima, ali ovo nije politički forum, informacije koje se ovde iznose su: da će poskupeti, koliko će poskupeti, zašto će poskupeti (zvanična informacija), kakav je kvalitet, upoređivanje sa okruženjem, iznošenje ličnih negodovanja, ali, opet da ponovim, bez uplitanja i navođenja politike i političara i prenošenja njihovih stavova, kao i ličnih stavova tipa šta bi bilo kad bi bilo koji su stranački obojeni.
      Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
      11.04. 0:12 #2
      Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

      Comment

      • DejanV
        CBC Senator XXL
        • 19.07.2005
        • 682
        • Beograd

        #78
        Na zalost, njihovi stavovi i politika njihovih stranaka i jesu ti koji dovode do poskupljenja, sigurno nije ekonomija, koja bi nalagala da se sada drzava odrekne dela akciza ako zeli da ocuva planiranu stopu inflacije.

        A ni pare nisu male. Uzmimo da je poskupljenje goriva 6 dinara po litri. Uzmimo da u Srbiji ima 3 miliona vozila (racunajuci i tranzitni saobracaj)i da svako vozilo u proseku potrosi po litar i po goriva dnevno. To iznosi:

        6 x 1,5 x 3.000.000 = 27.000.000 dinara dnevno razlike, ili

        27.000.000 x 365 = 9.855.000.000 godisnje samo razlike u ceni, sto cini oko 119.450.000 eura godisnje.

        Ekonomija velikih brojeva.
        Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          nebunite se sto cena vode i struje naprimer nije na evroskom nivou
          evo ako ce ti biti lakse ja cu da se izjasnim da se bunim
          a to mi vredi, eh nicemu.

          zasto mislis da cena struje kod nas nije na primer na evropskom nivou ?

          kada de facto jeste priblizna, pri prostoj racunici potrosio X kWh platio Y evra.

          nije najskuplja nije najjeftinija, jeste u donjem delu raspona.

          pri tome da pomenem da 1/3 struje proizvedene kod nas je (gotovo) potpuno besplatno tj kosta reda 1 evrocent a prodaje se po 6 i vise evro centi.

          iliti 5 i vise puta skuplje je prodajna od proizvodne cene.

          one 2/3 struje ne znamo koliko kosta posto se godinama krije racunica.

          posedujem luksuznu u punom koloru monografiju izdatu povodom 50 godina EPSa od strane Sindikata radnika EPS gde crno na belo stoji podatak od nekih 54.000 uposlenika a ti radnici imaju svoj skupstinski sistem koji broji (nekih, po secanju mogu i da pogledam tacnu cifru) 650 poslanika i sijaset administrativnog profesionalnog osoblja.

          nije sporno da treba da postoji sindikat, ali parlament sa 600 i kusur poslanika unutar drzavne firme ???
          a izvori finansiranja naravno tu nisu objavljeni i sve se bojim da je to iz privatnog dzepa

          sada je 2008. godina, proslo je vreme i svi vremenski okviri koji su bili odredjeni da se promeni struktura NISa, da se liberalizuje promet derivata, da se skinu zabrane, da se jednom recju sprovede tranzicija.

          popust (gledanja kroz prste zbog tragicne neposredne istorije) koji je NIS imao definisani niz godina ne moze vecno da se produzava, a i ne treba.

          cenu benzina prati i cena dizela, prati cena prirodnog gasa, cena LPG a sada i cena struje izmice kontroli.
          privredni zivot ne moze da se odvija bez energenata a efekti koji prate nestasicu povoljnih energenata (tj skupih) se svaki put i dogode.


          kada bi goriva morala da kostaju toliko pa jos i ajde, ali kada se namerno vestacki cena podize i za 100% vise od stvarne cene kostanja robe uvek se javlja pitanje dugorocne opravdanosti- izbora da se kamenom oko vrata gusi privreda.

          prema relevantnim zvanicnim izvestajima (recimo Evrospki pokret u Srbiji je javno objavio citavu studiju i pobrojao kostanje otvaranja firme) troskovi poslovanja za strane firme, trosak koliko kosta 1 nas radnik i njegov efekat ucinka, su u Srbiji veci nego u povelikom broju zemalja EU.

          u prevodu, trosak radnika i trosak drzave imaju moguci limit, skupa drzava automatski znaci i manje plate.
          jos plasticnije, skuplja drzava (razne takse u raznim oblicima) to plate moraju da idu nadole i da se smanjuju da bi se zadrzala konkurentnost rada.

          sve manja plata nikako ne moze da bude dobar izbor onih koji upravljaju drzavom, sece se grana na kojoj se sedi.

          cena benzina je periferna prema sijaset drugih jos drasticnijih odstupanja troskova kod nas od uobicajenih u poslovanju.

          i ovako su cene mnogih roba kod nas prevazisle normalne okvire, a stoga izvoz po tim cenama jednostavno nije moguc.

          u svetu niko se ne moze naterati da placa trosak nase skupe i neefikasne drzave.

          da se osvrnem i na pricicu o ceni nafte u svetu....

          pre tacno 28 godina, nafta je kostala 103 USdolara (iranska kriza) a benzin je kostao na pumpi tog istog NISa 0,20 dolara. (ondasnjih dolara i jdeno i drugo).
          sada benzin kosta 1,60 dolara po litru na pumpi a nafta kosta 103 dolara.

          promena maloprodajne cene je u odnosu 8:1 a sirovine ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • low rider
            CBC Senator XXL
            • 03.04.2006
            • 613
            • Beograd

            #80
            Vrednost 0.20$ iz 1980. prerazucnata u dolar iz 2008. je od 0.50$-0.75$ zavisno od metoda racunanja. Sto ne utice mnogo na poentu o tome koliko se nasa drzava ugradjuje u cenu goriva.

            Samo bih kratko prokomentarisao, mislim da oni koji formiraju poresku i privrednu politiku nemaju mnogo umesnosti ili maste da naprave bolje fiskalne uslove za poslovanje u ovoj zemlji. Ili da bar na bolji nacin iskoriste prikupljeni novac.
            Zasto je to tako i da li postoje i neki pritisci sa strane ne bih o tome... Jasno je da obican covek placa najvecu cenu, radi veceg dobra, sto je u neku ruku ok (samo je probelm sto tog dobra nema, bar ne u meri proporcionalnoj izdvojenom novcu ...).

            Imati posao u gigantima kao sto su EPS, Telekom i NIS je milina. Kratko sam radio u NIS-u, ali dovoljno da shvatim sta znaci naftna komapnija, pare na sve strane, nikakva kontorla, losa organizacija, ne uzima samo onaj ko nece. Bar je tako je bilo pre 2000, koliko cujem nije mnogo drugacije ni danas.

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #81
              Jao, koliko ste odlutali od teme... Pocinjete da mesate politiku, kojoj nema mesta niti u ovoj temi, niti na forumu!!!!!
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • marinac
                CBC Senator
                • 13.03.2006
                • 277
                • Beograd
                • Alfa 156 JTS

                #82
                Ja sam nacuo da za vikend benzin ide na 101 dinar. Jos nije pouzdana informacija, ali me ne bi cudilo da imamo najvisu cenu goriva u regionu. Kupujmo domace.

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #83


                  Hrvatska

                  VT 8,51 din NT 4.48 din fiksna mesecna nakanda 221din

                  Srbija http://www.eps.co.yu/zaposetioce/cene.htm
                  plava tarifa (ima i jeftinija zelena i skuplja crvena)

                  VT 5,418 din NT 1,355 din
                  Naknada za merno mesto 88,62
                  Obračunska snaga 23,750 fiksna mesenca naknada je : 111 dinara

                  pa nama je struja skoro duplo jeftinija !!!!

                  sta sad ?!?



                  pitajte komsije (Hrvatska) sta misle o cenama autogasa iako ga imaju dosta (dali mogu da zadovolje sopstvene potrebe sami neznam )


                  i sad ce neko opet .... ovo,ono ...


                  da nisu sposobni i angazovani koliko bi moglo je istina...ali ko jeste?

                  nije tama,ni mesto .. tako da .. bice izbri pa ko sta misli..nek zaokruzi . mada mislim da neke razlike velike nece biti ni ovako ni "onako"
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • low rider
                    CBC Senator XXL
                    • 03.04.2006
                    • 613
                    • Beograd

                    #84
                    da nisu sposobni i angazovani koliko bi moglo je istina...ali ko jeste?

                    nije tama,ni mesto .. tako da .. bice izbri pa ko sta misli..nek zaokruzi . mada mislim da neke razlike velike nece biti ni ovako ni "onako" Mig
                    Potpuno se slazem i siguran sam da uvek postoji neko sposobniji. Ekonomija i pravo nisu moja struka, ali ko je kao pravno lice imao kontakta sa nasim institucijama zna koliko tu skripi i moze bolje.

                    Prosecna placa u Hr je 2x veca nego u Srb, ali mislim da se ni za to ne treba hvatati, ono sto je objektivno nasu elektroprivredu kW u prozivodnji mnogo manje kosta, opet infrastruktura je u losijem stanju tu treba uloziti tako da...

                    Sto se mene tice necu vise pomenuti nista ni blizu politke. Ali mislim da je tesko izbaciti opstu politicku diskusiju iz teme o ceni benzina, kada je velikim delom formira politika nase vlade.

                    p.s.

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      #85
                      Originally posted by zoranbg
                      ...pa nama je struja skoro duplo jeftinija !!!!

                      sta sad ?!?
                      Ne moze to tako da se poredi...

                      1 KWh ne kosta isto ako je napravljen u hidroelektrani, ili termoelektrani...Takodje zavisi i od toga da li imas mnogo malih termoelektrana, ili par vecih, jer u tom drugom slucaju, manji su ti troskovi...
                      Npr. samo TENT A i B u Obrenovcu, imaju skoro 60% ukupne snage u svim nasim termoelektranama...
                      Te dve termoelektrane prave 47% ukupne nase proizvodnje struje...
                      Srbija 1/3 svojih potreba za strujom zadovoljava iz hidroelektrana...a to je najjeftiniji KWh...
                      Takodje, zbog postojanja hidroelektrana sa akumulacionim jezerima, moguce je napraviti ''rezervu struje'', [ iako je struja takav energent koji po svojoj prirodi ne moze da se skladisti ]...Zato se cuva voda, i onda koristi po potrebi kada je veca potrosnja...

                      HRV [ njihov HEP ], koji je isto kao kod nas EPS, ima instalisanu snagu od 4.000 MW, a nas EPS ima 8.355 MW...
                      70% njihove ukupne proizvodnje mi napravimo samo u nasim hidroelektranama... ...a to je tek 1/3 nase ukupne instalisane snage...
                      Posledica toga je da HRV nije u stanju da proizvede struje za svoje potrebe, a Srbija to danas jeste u stanju, i u najvecem delu godine [ osim zimskih meseci, mada i to zavisi od toga koliko je jaka zima, i koliko je dobar daljinski sistem grejanja po gradovima ] ima viska struje, i izvozi...
                      HRV ima deo vlasnistva u SLO nuklearki Krsko, i dobar deo struje, HRV pravi u drugoj drzavi...
                      Takodje, SRB zbog boljeg polozaja, i razgranate mreze 400KV dalekovoda, ozbiljne pare zaradjuje i od tranzita struje...

                      To su samo neke od komparativnih prednosti naseg elektroenergetskog sistema, koji nam omogucavaju da imamo jeftiniju struju od njih...
                      Ne postoji ''univerzalna cena'' struje, koja bi u svakoj drzavi bila ista...
                      Razlike u ceni su pre svega uslovljene razlicitom osnovom u proizvodnji i prenosu te struje, a onda i u efikasnosti i produktivnosti elektroenergetskih postrojenja, distributivne mreze, i prihodima koji se mogu ostvariti sa strane...
                      Mislis li da EPS struju za izvoz prodaje po istoj ceni, kao sto je prodaje domacinstvima i privredi u Srbiji? ...itd...itd...

                      Comment

                      • jevtic
                        CBC Senator XXL
                        • 26.11.2006
                        • 729
                        • beograd

                        #86
                        cenu benzina formira cena akciza i cena samog goriva.


                        ko ne plati a mostu plati će na ćupriji.

                        odnosno ako sad vlada kaže benzin neće da poskupi onda benzina neće biti i sami smo bili svedoci ove pojave i to više puta u poslednjih 15 godina.

                        od cena akciza "se grade putevi" i održavaju i krpe rupe. kladim se da bi svi više voleli da plate malo više nego da plate malo manje pa posle da menjaju gume, ispravljaju felne, menjaju delove na trapovima i slično.



                        treće preko benzina se održava socijalni mir. koliko hiljada ljudi bi opušteno moglo da se otpusti iz NIS-a a da se to i ne oseti. plus moraju odnekle da namaknu pare za penzije, političke partije, razna sponzorstva reklame po tv-u. zatim NIS se poklanja rusima za male pare ali to niko od vas nije komentarisao komentarišete samo kad nešto poskupi i to poskupljuje iz manje više objektivnih razloga.naravno ko pretače med ima prava da liže prste.





                        četvrto vožnja automobilom nije pravo nego privilegija i to privilegija koja košta. ne možeš se protegnuti više nego što si dugačak. ko radi za prosečnu srpsku platu ima mnogo veće probleme od cene goriva., zar ne? zapravo u cenu svih proizvoda ulazi i cena nafte tako da to neminovno vodi do poskupljenja svih proizvoda. tako da neko iako ne koristi automobil itekako će na osetiti poskupljenje goriva na posredan način.
                        ex - fabia 1.9 tdi
                        golf 2.0 tfsi

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #87
                          Obračunska snaga 23,750 fiksna mesenca naknada je : 111 dinara

                          pa nama je struja skoro duplo jeftinija
                          jeli mi gledamo isti cenovnik ?

                          na http://www.eps.co.yu/zaposetioce/cene/O ... k%20EE.pdf

                          u tabeli je cena za obracunsku snagu koji je pausal (bez ikakve potrosnje) za postojece prikljucke kada se izmnozi u iznosu od 728,65 dinara za standardan uobicajeni kod nas prikljucak (brojilo 3x 40A).

                          do sada je to kostalo 216 dinara +PDV.

                          koliko se ja razumem u brojke to je poskupljenje od celih 185% !

                          na racunu od 2000 dinara do sada to ce uzrokovati povecanje na 2500+ dinara, ili najmanje 25% visi racun.

                          to je malko drugacija racunica od zvanicnih, po meni laznih, 3,6% poskupljenja energije.


                          dnevna cena plava je 6,39324 dinara ono sto se placa na racunu.

                          dalje, u Bgd konkretno je potpuno ukinuti period NT u toku dana i uvek se placa VT.
                          nema ni tokom vikenda na podrucju EDB NT.
                          (kao sto je nekada bilo 12 sati VT i 12 sati NT u toku 24 sata).
                          u Hrvatskoj je preko dana takodje i period NT, a to je jeftinije od nase VT plave, sto ce reci da je u HR tokom dnevnog perioda struja jeftinija a nocu skuplja.
                          sta sad
                          recimo da umesto poluinformacija (na sajtu nije navedena puna cena jer fali porez) koje se vesto plasiraju pogledas svoj racun koliko iznosi ukupno bruto dinara.

                          taj iznos podelis sa brojem kWh robe koju si potrosio, i dobices tvoju cenu utrosene energije.

                          mozda se gadno iznenadis, koliko je razlicita od lepih reklama....

                          sta mene briga neka fiktivna osnovica koja je mala a onda se nazida dodatak za ovo, taksa na ono, porez na ono, naknada za eto to....

                          zanima me koliko otvorim novcanik i platim sve to djuture koje ide u jedan bunar EPSa.

                          pre ovog poskupljenja mene je kostao 1kWh nekih 4,9 dinara sa sve nizim tarifama, kada ja to prevedem u novac to iznosi 5,83 centa.
                          za mene je to cena kWh struje koju platim EPSu.

                          kada se zahvati i crvena zona 1kWh kosta 10+ centi ( a to je skuplje nego u Francuskoj) kao prosecna cena.



                          koliko kosta voda u Dunavu koja proizvodi struju ?
                          koliko kosta kisa koja pada ?

                          porez na prirodni gas je recimo 8% kako za firme potrosace (toplane) tako i za gradjane.
                          porez na struju ili butan gas je 18%.

                          zasto je razlicita fiskalna politika za jedan te isti kWh energije. moze li da se brani takva razlika sa nekim smislom ???

                          u Hrvatskoj veliki broj ljudi uzima samo monofazne prikljucke za nove objekte upravo zbog taksi koje su sada i kod nas uvedene. (sami ljudi to isticu kao razlog)
                          svi generatori proizvodnje struje su trofazni i zahtevaju ravnomerno opterecenje po 3 faze.
                          sa prelaskom na monofazni sistem to je sve udaljenije i teze dostizivo.

                          NE Krsko je 4 puta stala u zadnjih nekoliko godina a delom (nezvanicno, zvanicno nije nikada utvrdjen uzrok) i zbog debalansa u potrosnji medju fazama upravo zbog HEPa i izuma taksi koji su sada nasi usvojili a tera ljude u tehnicki pogresno stanje- prelazak na monofazni sistem jednog stana ili cele zgrade.

                          bice izbri pa ko sta misli..nek zaokruzi . mada mislim da neke razlike velike nece biti ni ovako ni "onako
                          mislim kao i ti, ja razloge vidim u nedozrelosti da vide 3 metra u dalj onih koji formiraju energetsko okruzenje generalno.


                          EPS u svom cenovniku je "zaboravio" na jednu cenu- koliko se placa odsteta potrosacu u slucaju nenajavljenog nestanka struje (kao sto se placa velikim potrosacima kazna ako nestane struja), mislim na domacinstva.
                          placanje ostecenja uredjaja i opreme usled svakodnevnih havarija unutar EPSa i ispadanja napona iz normativa, zasto EPS ne placa to.
                          a svakoga dana se srecem sa posledicama po opremu raznih cudesa sa isporukom struje.
                          -----------------
                          dnevna crvena tarifa 1kWh iznosi 15,22 eurocenti bez obracunate fiktivne snage.

                          da ne pricam o tome da kod nas uopste ne postoji normativ potrosnje bilo kakve energije niti po osobi, niti po kvadratu stambenog prostora, niti po jedinici proizvoda, niti ikakav standard.

                          500kWh koje potrosi jedna osoba nije isto kada 500kWh potrose 3 osobe po efektu iskoriscenja energije.

                          nema nikakvog popusta za ustedu energije, za racionalniju potrosnju, bilo kakve "sargarepe" pa se kod nas masovno energija razbacuje.

                          sama cena nije bitna ako nije dugorocno sistem odrziv vec kolabira usled ugradjenih sistemskih poremecaja.

                          politika je samo srce cena energije koju placamo, bilo da je poreklo domace bilo uvozno.
                          cak i kada je potpuno besplatno dobijanje odnosno resurs besplatan to kao da se ne uzima u obzir.

                          pa kod nas placa puni porez na energiju Sunca, odnosno na opremu koja se koristi za tu namenu.
                          u svetu se stimulise upotreba obnovljivih izvora, kod nas se oporerezuje po maximalnoj poreskoj stopi.

                          kako je sistem postavljen dobro je da uopste i imamo struje

                          dzabe vredni ljudi u EPSU kojih ima, kada temelji klize a fasada drzi na okupu
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • neshaoct
                            Banovan
                            • 18.08.2007
                            • 1754
                            • Beograd, Rakovica

                            #88
                            Originally posted by jevtic
                            ...zatim NIS se poklanja rusima za male pare ali to niko od vas nije komentarisao komentarišete samo kad nešto poskupi i to poskupljuje iz manje više objektivnih razloga.
                            Evo, ja cu to da prokomentarisem...

                            Knjigovodstvena vrednost NIS-a je oko 800 miliona evra...
                            Trzisna moze da bude i veca, ali i manja od toga, zavisi od zainteresovanosti potencijalnih kupaca...Ali, hajde da predpostavimo da bi prodajna [ trzisna ] cena bila veca od knjigovodstvene...
                            S'druge strane...iz medija znamo da Gasprom nudi za Nis 400 miliona evra... Pominju se i investicije od jos bar 500 miliona evra, ali taj iznos ne treba vestacki povezivati sa prodajnom cenom, jer ko god da kupi, morao bi da investira...

                            Ali, zaboravlja se da Rusi te pare nude za 51%, a ne za 100% vlasnistvo nad NIS-om...
                            Takodje, zaboravlja se da ce praviti Gasovod, koji ce biti i tranzitni...
                            Danas, Srbija Madjarskoj placa za tranzit gasa...
                            Madjari naplacuju za tranzit vise nego sto je uobicajeno, ali moze im se jer nemamo alternativni pravac za snabdevanje gasom...
                            Madjari nam naplacuju 30$ za 1.000 m3, ili oko 9 miliona $ mesecno samo za tranzit...ili oko 108 miliona dolara godisnje...Sto nam vise gasa treba, vise cemo placati i za tranzit...Plus, Madjari nisu jedini koji uzimaju za tranzit gasa do Srbije...

                            Sa pustanjem u rada tog novog gasovoda, nase obaveze za tranzit se drasticno smanjuju, jer cemo placati samo Bugarima..a i mi i Bugari bicemo u istom sistemu gasovoda, plus cemo mi drugima naplacivati za tranzit...
                            Samo na ustedi za tranzit, i zaradi koju cemo ostvarivati kroz naplacivanje tranzita drugima, ostvaricemo korist od oko 150-200 miliona $ godisnje...
                            Naravno, prihod od tranzita ce zavisiti i od ukupnog kapaciteta tog gasovoda, koji jos nije definisan, ali je definisana donja granica...
                            Plus dobijas alternativni pravac...plus imas rezervu gasa u novom skladistu...a videcemo koja ce i cena tog gasa biti...

                            Ako gledas samo kratkorocne rezultate, ako gledas samo 1 ili 2 godine, tu smo u minusu...
                            Ali sa svakom sledecom godinom, nas + samo raste...i raste...i raste...
                            A, imas i sigurnost snabdevanja...

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #89
                              Takodje, zbog postojanja hidroelektrana sa akumulacionim jezerima, moguce je napraviti ''rezervu struje'', [ iako je struja takav energent koji po svojoj prirodi ne moze da se skladisti ]...
                              da tako nekako ali i postoji metdo skladistenja struje tacnije konverzije u drugi oblik pogodan za cuvanje- reverzibilna HE a mi imamo jendu takvu.

                              HEP ima reverzibilnu Obrovac npr.

                              a danas je tehnika bitno uznapredovala i postoje akumulatori struje koji omogucavaju skladistenje struje, i masovno se koriste sirom sveta toliko da su se dokazali kao pouzdana tehnika.
                              a primenjuju se dobijanje struje iz alternativnih izvora poput hidro, eolskih ili solarnih elektrana.

                              istovremeno su napravljeni i tarifni modeli gde se struja koja je uskladistena vraca u javni (EPS) sistem i EPS kao kupac placa kWh onome ko predaju tu uskladistenu struju.

                              radio sam na takvom projektu i iz prakse to je sasvim realno ostvarivo i kod nas....kada bi se uvela i ta stavka u tarfini sistem koji formira drzava.

                              uglavnom, danas vise nije cudno videti po kucama uredjaje za skladistenje i lokalnu proizvodnju struje.
                              (u Beogradu postoji i privatna fabrika takvih uredjaja u kompletu)

                              koristi se i prirodni gas za grejanje koji u kogenerativnim bojlerima osim grejanja kuce proizvodi i struju.

                              komercijalno raspolozivo vec 10tak godina u Nemackoj, Svajcarskoj....kod nas ne znam da li se nudi u prodavnicama.

                              itd, itd, kod nas je to tek u pelenama a svako resenje drzava trazi uvek i samo putem povecanja cene/ poreza.

                              o slucaju da se na drugi nacin resava pitanje energije jedva da se sme pomisliti javno u prisustvu onih koji ubiru lovu/poreze jer sve apriori odbacuju i kao mogucnost...
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #90
                                ako sad vlada kaže benzin neće da poskupi onda benzina neće biti
                                moram da te pitam a zasto bi benzin naprasno nestao ako se ne bi prodavaoa po ceni 130% vecoj nego recimo samo 90% vecoj od cene kostanja kod proizvodjaca ?

                                od cena akciza "se grade putevi" i održavaju i krpe rupe
                                da li ? firme za puteve tvrde odlucno da se odatle uglavnom ne finansiraju.

                                neko tu muva.

                                treće preko benzina se održava socijalni mir. koliko hiljada ljudi bi opušteno moglo da se otpusti iz NIS-a a da se to i ne oseti. plus moraju odnekle da namaknu pare za penzije, političke partije, razna sponzorstva reklame po tv-u
                                a zasto bi se mojim (tvojim) privatnim novcem odrzavao socijalni mir kroz politicke partije, sponzozrstva i reklame ?
                                za to postoji budzet koji se puni po osnovu ostvarenih zarada gradjana (uzima se nekih 60% od neto plate od strane drzave) i profita firmi.
                                pa carina i hiljade drugih bogatih izvora.

                                zar nije bolje omoguciti ljudima da rade, zarade svoj novac i onda im ne treba nikakav socijalni mir niti socijalna pomoc.
                                a uposlenost opada kada rastu troskovi firmi (veci porezi slede otpustanja radnika i selidba kapitala) a time i sve veci pritisak na socijalni mir.

                                to poskupljuje iz manje više objektivnih razloga.naravno ko pretače med ima prava da liže prste

                                pa sad, sa drzavnim novcem ne sme niko da ima prava da pretace med.
                                a ako pokusa red je da dobije besplatni stan, hranu i licnog cuvara, iza resetaka.
                                ne znam kakav komentar mogu da dam na odluku da se 9 godina NIS cuva da bi ostao u nacionalnim rukama kao nacionalna srebrnina, a onda potezom pera se za narednih 50 godina zavije zemlja u crno.
                                ili je neko teski diletant, teski lopov ili je nekome prislonjena alatka za ubedjivanje na slepoocnicu sa ponudom koja se ne odbija ???

                                zapravo u cenu svih proizvoda ulazi i cena nafte tako da to neminovno vodi do poskupljenja svih proizvoda.
                                zar je u danasnje doba privilegija koristiti razlicite proizvode ?

                                benzin i njegova cena je skoro pa nebitna ali cena dizela, mazuta, gasa, struje je veoma bitna za konkurentnost privrede i uopste mogucnost da se ubrzano razvija.

                                zelimo li sto sporiji razvoj i rast privrede (time i plata kojima ce se kupiti benzin) ili sto bolje mogucnosti privredi da se sto brze povrati u normalu i dostigne siri region koji predstavlja osnovu ekonomije sa kojom saradjujemo.

                                odavno energija nije privilegija i odavno drzave veliku paznju posvecuju kako da upravljaju energentima na nacin da omogucava stabilan i dugorocan razvoj iznad nivoa konkurencije.

                                sa skupom energijom nasa privreda ne moze da se takmici, prezivi, i pobedi konkurenciju.
                                a krahom privrede i plate se srozavaju...uz nesto odlozeno vremenski kao posledicu.

                                vec se vide ove godine posledice politike u usporavanju investicija, osecaju se u poslovanju sasvim jasno. za samo nekoliko meseci poremecaja.
                                kao da to nije dovoljno pa se bas sada moraju povecati porezi na energente i (i jos neki porezi) dodatno "povuci rucnu" privredi.

                                sto veci kamen o vratu (privredi) koja trci u maratonu to manje sanse da zavrsi trku i stigne na cilj, pa jos i u ritmu koji diktiraju ostali trkaci.
                                zar ne, i u obicnom zivotu trkanje sa vecim teretom nego sto drugi trkaci imaju ne dovodi do uspeha biti prvi na cilju.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X