Vi u Evropi barem imate ekonomicne automobile tako da se ovakve cene goriva i nebi primetile toliko. Dok u Americi, ne racunajuci precenjene hybride, mislim da je najekonomicniji MINI Cooper sa 1.6L motorom (8.4 litara u gradu, 6.4 litrara na autoputu). Vecina ostalih vozila ne moze ni blizu toga.
Imas saturn astru 1.8,ford focus hatchback 2.0 se jos prodaje?Ali ti si rekao da ti i 4 cilindra ne idete zajedno.
Astra 1.8L, Focus 2.0L = 24 mpg u gradu (9.8 litara).
Nista preterano ekonomicno niti je neki veliki razlog da predjem sa Mustanga na neki mali kompakt.
Razlog bi bio recimo Honda Civic Hybrid (40 mpg grad = 5.8L) ili Toyota Prius (48 mpg grad = 4.9L). Samo sto su oba toliko ruzna i precenjena da ih ocima ne mogu videti.
Pa ok, svi ti mali automoblili koje si naveo su isto ekonomični.
Činjenica je da ako bi vozio isti auto ovde i u Americi, manje bi para potrošio tamo.
Ne razumem poređenje:ja vozim auto sa V8 motorom i ne bi ni mogao da vozim nešto slabije, ali zato u Evropi imate male dizele od 60 konja pa vas baš i briga što je gorivo skuplje.
...moj slucaj: Ford F-150, 4.6L V8. Rezervar od 27 galona = 102 litra. Kosta me $113 da sipam potpuno pun rezervar. Sa tim ako vozim pazljivo mogu preci mozda 700 km, i to pod uslovom da kombinujem grad i autoput i da mi ne radi klima i/ili 4x4.
Sa svim tim ogranicenjima [ bez klime, pazljiva voznja, voznja i na otvorenom putu ], mozda predjes 700 km-a sa punim rezeorvarom...
Nek' bude da predjes okruglo 700 km.
To znaci da tvoj auto [ sa svim tim ogranicenjima u voznji ], ne moze da potrosi manje od 14,5 - 15L...
Ako bi vozio ''normalno''...pre svega po gradu, i sa klimom...ode tvoj auto i na 20L...
Originally posted by Horsepower
Astra 1.8L, Focus 2.0L = 24 mpg u gradu (9.8 litara).
Nista preterano ekonomicno niti je neki veliki razlog da predjem sa Mustanga na neki mali kompakt.
U gradu tvoj auto trosi do 20L...a ova Astra ili Fokus trose za dlaku ispod 10L...i, ako to nije ''preterano ekonomicno'', sta onda jeste ?
Duplo manja potrosnja nije ''preterano ekonomicna''... ???
Originally posted by Horsepower
Sta mislis zasto moj 2005 Ford ima samo 8,000 milja (12,800 km) na satu?
Ne bojim se za vas u USA....vozite se dzabe na racun ostatka
sveta....
I, jos kukate, kao ti u ovom poslednjem citatu...
A, istovremeno ti nije dovoljno ekonomicno preci na auto koji trosi duplo manje od tvog trenutnog auta...
kada galon stigne do 9.99 $ naučiće ekspresno i Ameri da postoji i reč štednja...i da se na kraju ne isplati ratovati širom sveta.
tek treba da se uvede akciza u SAD što je u pripremnom procesu da bi se pokrili ovoliki poveeeliki dugovi države u narednim godinama.
samo se čeka osoba koja će da saopšti javno da je stigao račun od kelnera koji treba da se plati..
Kinezi upravo završavaju svoju novu fabriku u sev. americi koja će snabdevati masovno prosečnog američkog gradjanina automobilima koji su ekonomični sa gorivom.
po najavama za početak u prvoj godini se očekuje produkcija 400,000 komada na koje že se lepiti značka Krajslera da ne bi baš iritiralo ime direktno.
za oko 7 meseci se najavljuje početak rada fabrike.
EPA planira nove norme a Kalifornija ima i dinamiku potpunog povlačenja vozila na fosilna goriva.
Horsepower,
sve zavisi koliko će biti cena benzina na kraju poskupljenja da tako kažem.Samo da nam se ne desi i da priusovih 40mpg bude preveliko.
Jeli neko gledao prekjuče emisiju na HRT o tramvajima u Francuskoj?Vraćaju se u Evropi,čak se o tome govori i u našoj novosadskoj varoši koja je pre 100 godina bila modernija nego danas i imala tramvaje
A ovi novi što su lepi i nečujni Neverovatno kako se uklapaju sa starim zgradama i zelenilom.E da napajaju se iz koloseka,najnoviji francuski sistem zove se APS.
Tu emisiju ili su snimali u 5 ujutro ili stvarno nema gužve u tim gradovima?Sad sam počeo da lobiram za tramvaje Australija ima tramvaje zajedno sa V8 mašinama,i ekonomija im raste kontinualno od 1990!USA i Serbia imaju bar nešto zajedničko,svako je ubeđen da treba da vozi auto...
Ako sam (u prolazu) dobro nachuo na vestima sad u 8 (kazhem nachuo jer ne pratim to odavno...) Ministarstvo finansija je nakon procene ipak odluchilo da nece smanjivati akcize na gorivo, iz ne znam kojih razloga...
Sad je predlog za korekciju cena ponovo "aktuelan" i ici ce na usvajanje, tako da ochekujem nove cene na pumpama za najdalje 48 chasova, jer kad je rech o tim stvarima vrlo su azhurni i ekspeditivni...
Pa to je standardna akcija, kao odložili su poskupljenje pa su onda sve razmotrili...Sad oni kao nešto rade u stvari i razmišljaju o tome kako je ljudima teško i kako da nam pomognu.
Jedino bolje od ovoga je kad pojeftini gorivo i onda sutradan poskupi za 3 puta toliko.
Pa ok, svi ti mali automoblili koje si naveo su isto ekonomični.
Činjenica je da ako bi vozio isti auto ovde i u Americi, manje bi para potrošio tamo.
Ne razumem poređenje:ja vozim auto sa V8 motorom i ne bi ni mogao da vozim nešto slabije, ali zato u Evropi imate male dizele od 60 konja pa vas baš i briga što je gorivo skuplje.
Da objasnim. F-150 meni nije za svakodnevnu voznju. F-150 je ogroman pickup sa 4 vrata, V8 i 4x4 koji smo kupili za zimsku voznju, a i cesto radimo nesto oko kuce, pa i posluzi.
Ja imam Mustanga za svakodnevnu voznju koji po gradu bez problema prelazi 20 mpg (11.7 litara).
Tako da ta razlika u potrosnji izmedju Astre/Focusa i Mustanga nije mi toliko velik razlog da predjem sa muscle car sa zadnjom vucom koji razvija vecinu snage vec na 3,000 RPM na mali kompakt sa prednjom vucom kome treba 6-7,000 RPM da razvije snagu.
...moj slucaj: Ford F-150, 4.6L V8. Rezervar od 27 galona = 102 litra. Kosta me $113 da sipam potpuno pun rezervar. Sa tim ako vozim pazljivo mogu preci mozda 700 km, i to pod uslovom da kombinujem grad i autoput i da mi ne radi klima i/ili 4x4.
Sa svim tim ogranicenjima [ bez klime, pazljiva voznja, voznja i na otvorenom putu ], mozda predjes 700 km-a sa punim rezeorvarom...
Nek' bude da predjes okruglo 700 km.
To znaci da tvoj auto [ sa svim tim ogranicenjima u voznji ], ne moze da potrosi manje od 14,5 - 15L...
Ako bi vozio ''normalno''...pre svega po gradu, i sa klimom...ode tvoj auto i na 20L...
Originally posted by Horsepower
Astra 1.8L, Focus 2.0L = 24 mpg u gradu (9.8 litara).
Nista preterano ekonomicno niti je neki veliki razlog da predjem sa Mustanga na neki mali kompakt.
U gradu tvoj auto trosi do 20L...a ova Astra ili Fokus trose za dlaku ispod 10L...i, ako to nije ''preterano ekonomicno'', sta onda jeste ?
Duplo manja potrosnja nije ''preterano ekonomicna''... ???
Originally posted by Horsepower
Sta mislis zasto moj 2005 Ford ima samo 8,000 milja (12,800 km) na satu?
Ne bojim se za vas u USA....vozite se dzabe na racun ostatka
sveta....
I, jos kukate, kao ti u ovom poslednjem citatu...
A, istovremeno ti nije dovoljno ekonomicno preci na auto koji trosi duplo manje od tvog trenutnog auta...
Objasnio sam u prethodnom komentaru zasto sam rekao ono sto sam rekao.
Meni taj F-150 nije za svakodnevnu voznju vec samo zimsku i kada moram vuci nesto ili koristiti prikolicu za prevoz.
Ja imam Mustanga za svakodnevnu voznju koji po gradu bez problema prelazi 20 mpg (11.7 litara).
Tako da ta razlika u potrosnji izmedju Astre/Focusa i Mustanga nije mi toliko velik razlog da predjem sa muscle car sa zadnjom vucom koji razvija vecinu snage vec na 3,000 RPM na mali kompakt sa prednjom vucom kome treba 6-7,000 RPM da razvije snagu.
I kukamo jer kod nas cene goriva rastu svaki dan.
Sa $1.50/gallon na $4.20/gallon (za mesec dana ce biti i preko $5.00/gallon) u roku od 5 godina. A plate ostale iste.
kada galon stigne do 9.99 $ naučiće ekspresno i Ameri da postoji i reč štednja...i da se na kraju ne isplati ratovati širom sveta.
tek treba da se uvede akciza u SAD što je u pripremnom procesu da bi se pokrili ovoliki poveeeliki dugovi države u narednim godinama.
samo se čeka osoba koja će da saopšti javno da je stigao račun od kelnera koji treba da se plati..
Kinezi upravo završavaju svoju novu fabriku u sev. americi koja će snabdevati masovno prosečnog američkog gradjanina automobilima koji su ekonomični sa gorivom.
po najavama za početak u prvoj godini se očekuje produkcija 400,000 komada na koje že se lepiti značka Krajslera da ne bi baš iritiralo ime direktno.
za oko 7 meseci se najavljuje početak rada fabrike.
EPA planira nove norme a Kalifornija ima i dinamiku potpunog povlačenja vozila na fosilna goriva.
Nema sanse da ce doci do toga.
Prve ce kamiondzije stati voziti, a bez njih Amerika ne moze da funkcionise. Jer kamiondzije i sada jedva prave profit sa gorivom $4.70, tako da nema sanse da bi iko vozio kamion sa $10.00/gallon.
A to sa Chryslerom i Kinezima nema veze sa Amerikom. Chrysleru treba partner radi probijanja na Evropsko trziste, a automobil ce se praviti i u Meksiku i prodavati u centraloj i juznoj Americi. Ali u SAD uopste nece stici.
E brick,a zašto dobronamerni Kinezi ne bi počeli da prave električne automobile?Njima i onako niko ništa ne može pa sam mislio ko bi drugi to smeo da uradi?Hoćeš im reći da razmisle o tome? Nikome stvarno ne trebaju kineski automobili koji su kopije evropskih ili američkih i troše benzin.Mislim da je to deplasirano.S druge strane njihovo ogromno tržište je gladno takvih automobila što dovodi do pitanja koliko Kina ima udela u energetskoj krizi u Svetu i poskupljenju goriva?
---------------------------
Horsepower,kad smo kod chryslera jel znaš kom autu pripada ovaj zadnji kraj?Dali su ga na probu,uzimali nazad na silu,isto kao kod EV1...
Naravno, u pitanju je Chrysler Turbine. Bas sam pre neki dan gledao jedan DVD o njemu.
Koncept automobil, napravljeno ih je 55 i Chrysler je unistio 46. Danas 6 njih su u privatnim vlasnistvima, a ostala 3 pripadaju Chrysleru i nalaze se u muzeju. Mogli su da idu na bilo koje gorivo (benzin, dizel, jet, cak i na ulje koje je pre koristeno). Ne secam se tacno detalja, ali mislim da nisu odobreni jer su se pregrijavali previse.
Dizajnerski automobil je bio radjen u Italiji, a dosta podseca na Ford Thunderbird iz tog perioda (oba automobila je dizajnirao isti covek).
@horsepower,
možda ne pratiš svežije vesti. Chrysler je bankrotirao, Kinezi su kupili udeo u njemu i sada su suvlasnici. konrektno Cherry.
auto će se praviti u Mexicu i unutar SAD i prevashodno za USA kao najvećeg potrošača.
prodavaće se pod nalepnicom Chrysler, kroz dilersku mrežu Chryslera i ostalo...
Chrysler je pre bankrota započeo projekat ekonomičnog novog modela, i kako je ostao bez para, MB nije hteo više da ulaže u bunar bez dna taj započeti projekat nije niti zavšen a Kinezi naravno nisu ni pomislili da se uvale u neuspešni američki pokušaj.
o svemu tome je naveliko sam Chrysler izdao zvanična saopštenja, predstavio u januaru na sajmu u Detroitu pred proizvodni model i odžao press promociju.
izmejdu ostaloga i CNN je podosta vremena posvetio tom dogadjaju, i prekretnici u pokušaju da ime Chryesler nekako preživi posle razlaza sa Mercedesom.
biće galon i 9 i 10 i 20 $ i to je sasvim izvesno, samo je pitanje kada tj datum je nepoznanica.
naravno da će tada stati kamionski prevoz, i uopšte dogodiće se kolaps Amerike ako se dovoljno brzo ne probude i ne promene neke temeljne stvari.
Kalifornija je jako dobar primer budjenja iz sna, i tamo je već naveliko napravljen plan šta raditi kada galon dostigne magičnu cifru od 10$.
nafta i uopšte energija neće biti jeftinijia već samo cena rasti.
ako ništa drugo zbog postojanja inflacije.
to je prosto zakonitost, svidjalo se to nama ili ne.
dodatni problem za USA nastaje što će naftu sve teže moći da kupuje za svoje $ jer većina svetske ponude proizvodjačkih zemalja je prešla ili prelazi na € kao valutu.
Iran je več prešao, Kina je u procesu, Rusija je sada 50% na evrima a 50% na dolarima sa tendencijom da za 20tak meseci potpuno napusti dolar.
prošle nedelje je u Latinskoj AMerici napravljena nova super država po ugledu na EU sastavljena od 12 zemalja.
svet se globalno menja brzo, SAD spavaju u mitovima još naveliko i slabo ko kapira da ova sadašnja cena od 4,5$ nije trenutna prolazna pojava niti neki slučajni dogadjaj.
ne svidja se ni meni što energija sve skuplje košta ali mogu ili da se prilagodim tome kroz procs ili da spavam neobavešten i iznenadjen jedno jutro promenama koje su se dogodile.
promenom poreskog sistema u SAD koja je u najavi galon će poskupeti na nivo 5,5do 6$.
čim se useli novi stanar u Belu Kuću, ma ko to bio.
Amerika je ostala bez para, sveži kapital ne dolazi a postojeći masovno beži i neko će morati da plati.
a zna se kako to ide, bez energije i goriva se ne može živeti pa se to mora trošiti i time plaiti koliko god da se traži.
već je bilo nekoliko puta oružanih sukoba Kanade i SAD oko nalazišta novih izvora nafte u regionu Aljaske, koji su srećom ekspresno sanirani i prešlo se na razgovor za stolom.
nafte ima sve manje, potrošnja je sve veća i samo je pitanje vremena i tempa porasta cene.
SAD više nisu glavni potrošač a niti veliki proizvodjač nafte i time kontrolor cene kao pre 10 ili 20 godina.
Kina je pokušala da kupi američku naftnu kompaniju i bila je veoma grubo onemogućena nasilnim sredstvima pre 2 godine.
ma kako to izgledalo kao moćno sredstvo, silom se ne može trajno rešiti pitanje štednje energije.
nažalost, svima nama sledi period završavanja ere nafte kao primarnog energenta....ako se ne dogodi neko čudo.
kao što se zna da će kod nas cena 1 litre benzina dostići 200 dinara ili približno 4 $ samo je pitanje 8 meseci, 13 ili 22 meseca.
prevedeno, to je oko 15$ za galon.
u UK je već sada američki galon skoro 10$, jučerašnji dan.
naravno ima i zemalja gde neće još dugo benzin biti skup.
koliko znam u Iranu se prodaje na buriće, i 200 litara benzhina košta oko 2$.
ili oko 0,50 dinara po litri.
u jednoj ex sovjetskoj aziskoj zemlji i danas je struja, benzin, dizel apsolutno besplatno i gradjani ne plaćaju bukvalno ništa.
ta zemlja ima svoju naftu u ogromnom višku u odnosu na potrebe.
SAD su siromašna država po pitanju energenata u odnosu na potrošnju i tu činjenicu će teško političari moći još dugo da skrivaju.
ovde ja ne pričam o politici već manje više opšte poznatim javno neosporavanim činjenicama koje same SAD objavljuju preko svojih državnih agencija potpuno javno u periodičnim godišnjim izveštajima.
u SAD voziće se manje milja godišnje, voziće se manji automobili sa manjim motorima, voziće se na posao zajedno više kolega a ne svako pojedinačno....itd već vidjeno širom sveta kada počinje faza mera stezanja kaiša.
alternativa je da stane život po sadašnjim običajima, a to nije opcija koja je održiva.
i u Evropi je već vidljiv trend prelaska sa 2000-2500 ccm klasa motora na 1200-1700 kod mainstream fabrika i modela mas tržišta.
a zašto dobronamerni Kinezi ne bi počeli da prave električne automobile
počeli ??
pa već prave, jedno 10tak fabrika i 50tak modela manje više nude po sajmovima elektro.
problem je što su skuplji a lošiji od onih na benzin koje drugi Kinezi imaju u ponudi.
bilo je priče da se u Indjiji (ako sam zapamtio) priprema sklapanje kineskih elektro automobila do kraja ove godine kao mešovita kinesko srpska investicija.
Zastava je pokušala da napravi Jugo elektro u saradnji sa IBG fabrikom baterija pa nije išlo...
za Ameriku Kinezi su već prikazali i dobili dozvolu SAD vlasti pa je projekat već u toku, za mali gradski 1.3 l benzinac-
za ameroičke pojmove to je minijatura, nešto kao Golf 2 gabarita znači veće od Juga a kraćeod 4 metra dužine.
pre nekoliko meseci počela je zvanična prodaja Smarta u SAD, a to je tek tamo ogromna novost iako u Evropi je odavno poznata ta kategorija vozila.
najjednostavnije što mogu da sažmem, Amerika je (većim delom) još duboko u prošlom veku sa navikama i shvatanjima a uskoro počinje već druga decenija ovog veka.
dokle god profiti anglo američkih naftnih sestara budu u stotinama milijardi dolara godišnje neko će te prohteve morati da plaća.
prošla godina je u SAD bila rekordna po profitima svih naftnih kompanija...slučajnost. ne baš.
pa i kod nas cena je 100 dinara za litar a nikada veće gužve po zakrčenim putevima. i u gradu i van grada kolone i kolone.
Comment