Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Te organizacije za zaštitu potrošača,imam utisak da su one zbog ljudi koji ih osnivaju veći problem od trgovaca ili su podmetnuti sa njihove strane.Šta reći kad nemaju ni web stranice.Pokušao sam da kontaktiram jednu jer mi je trebalo tumačenje zakona o zaštiti potrošača i uz korektno napisanu molbu nisam dobio odgovor.U tom primeru sam se uverio da iza organizacije stoji jedna osoba i nemaju čak ni prostorije,a ipak sebe po imenu predstavljaju kao instituciju na regionalnom nivou.Registrovani su kao NVO.
    Brick,ne znam ko je autorka tog teksta mogu samo reći da mi je žao ako radi svoj posao i prima platu bez odgovarajućih kvalifikacija.Pošto znam da si upućen kako se formira ta cena i očigledno znaš neke od tih ljudi možeš li nam reći šta nas čeka dalje?Da li se planira nešto u vezi sa poboljšanjem kvaliteta goriva na primer i liberalizacijom uvoza?Trenutno je situacija takva da imamo verovatno najlošije gorivo po kvalitetu i jednu između 5 najskupljih cena u Evropi.

    Comment

    • madic
      CBC Senator XXL
      • 07.10.2007
      • 844
      • Beograd

      To da država krade bez granica je odavno poznato. Ali u priči sa cenom goriva postoji i jedan drugi aspekt.

      Činjenica je da će veća cena goriva skloniti dobar deo krševa sa ulica čime se smanjuje zagađenje i gužva u saobraćaju. Pre svega mislim na custom vozila iz ciganskih radionica koja nisu ni registrovana ni osigurana. Stvarno nemam ništa protiv socijalno ugroženih ali kad vidim neke takve naprave a plus policija ne čini ništa povodom toga dođe mi da poludim.

      Drugo Beograd je već svakodnevno u kolapsu, ne smem ni da zamislim šta bi se desilo kada bi gorivo osetno pojeftinilo.

      E sad, kad bi država manje krala verovatno bi se vozila bolja kola i postojala bi bolja saobraćajna infrastruktura koja bi mogla da zadovolji potrebe sve većeg broja automobila. U sadašnjoj situaciji visoka cena je na neki način i neophodna.

      Comment


      • Ja sam isto razmišljao o tome šta se događa kad su u Beogradu i Novom Sadu neopisive gužve a gorivo nikad skuplje.Mislim da je odgovor autogas (plin),ali ne u autima starim desetak godina što je već Euro-2 gde ugradnja košta 500+€ nego u krševima starim po 20,30 godina koji ne ispunjavaju nikakve ekološke standarde.Koliko košta ugradnja plina u jedan takav auto?To je "povratak otpisanih" i razlog zašto ta kola na tržištu polovnjaka vrede po dve tri hiljade eura i Srbija ih je puna.Kolika je realna vrednost tih auta možemo lako naći po podacima u EU.Poskupljenje bezolovnog i dizela će pogoditi one koji su najmanje krivi u svemu,a to su vozači koji prelaze godišnje manje od 10.000km i godinama se preračunavaju da li im se isplati da ugrađuju autogas i imaju za srpske pojmove noviji i ekološki koliko toliko prihvatljiv auto.Jer da se to može uraditi kvalitetno za cenu kao kod ovih krševa normalno da bi to uradili.Neko i ne želi.I ko onda ostaje na putevima?Veliki broj vozača po manjim mestima vozi autogas bez atesta!Ovo je udarac države po najfinijoj srednjoj klasi i to je najgora moguća opcija.Šta misle da su kupili socijalni mir što će haos praviti neka sirotinja i seljačine u raspalim krševima.Kakvo je ponašanje tih vozača u saobraćaju uopšte?Kad malo razmislim to je upravo stvarnost. Možeš samo gledati kako jurca na tebe raspala zastava golf 2 i kadet bez kočnica sa plinskom bocom u gepeku!A vozač unutra
        E sad, kad bi država manje krala verovatno bi se vozila bolja kola i postojala bi bolja saobraćajna infrastruktura koja bi mogla da zadovolji potrebe sve većeg broja automobila.
        Ovo se u potpunosti slažem,ali viša cena goriva neće doprineti tome nego će rasterati i ono malo reda na putevima.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          @elwood.
          ne poznajem dotičnu osobu lično ali pratim njena istupanja i tekstove već duže vremena. kao bivši visoki službenik bivše Vlade, meni lično smeta prozivanje nekoga za nešto što ta sama osoba koja se buni nije bila spremna, htela, mogla, znala, nebitno da uradi kada je imala ovlašćenja Vlasti da sama to ili nešto slično uradi.

          do sada sam naučio, da je u i oko energetike sve veoma mutna politika i da to nije naša specijalnost. bivši nemački kancelar "ujdeinitelj" je pao na energetici, na korupciji za Lojne slučaj.
          francuski predsednik, takodje za sličan slučaj sa Elf Akitenom.
          da ne pričamo o klanu Bušovih šta se i kako radi.

          no, ovde kod nas je izraženo ono što nas boli. država je napravila nekakvu matematičku formulu za računanje cene naftnih derivata, i samo i jedino za naftne derivate ne važe inače opšte važeći poreski zakoni kao za svu ostalu robu.

          država je do te mere "ubila" sistem da je naredila trgovcima i kolika im je marža.

          što se kvaliteta tj osobina benzina kod nas tiče stvar ima 2 strane medalje.

          sam benzin potiče od ruske nafte i kao takav nikada ne može biti osobina koje ima nigerijska, kuvajtska, iranska znači prva svetska liga.

          takodje, sama prerada se odvija po ruskoj tehologiji što i nije posebna prepreka koja se ne može savladati.

          i treće, i najvažnije a to je cena tačnije odnos medjusobnih cena u fazama prerade.

          cena benzina iz rafinerije je kod nas niska. toliko niska da bi upotreba uvoznih kvalitetnih aditiva koji podižu "kvalitet" mešavine benzina dovela do toga da je proizvodna cena manja od prodajne cene benzina.

          država namerno da tako kažem sabotira takav uvoz, možda i iz razloga što se više benzina količinski troši kada u njemu nema tih aditiva.
          a veća potrošnja= veći porez tj novac.

          iz sličnog razloga, niti drugi van NISa ne žele da stavljaju aditive u svoje benzine jer bi time umanjili svoje prihode.

          koliko sam ja čuo nezvanično, kod nas se stavlja mangan umesto tih aditiva...kako i koliko ne znam.

          što se tiče domaće politike oko energetike, mislim da sada to više niko nije u stanju da prognozira ništa preciznije od nagadjanja sa vremenskom prognozom.

          ova država je sama potpisala neke memorandume, planove, dogovore itd oko definitivnog ukidanja olovnih benzina, promene JUS u SPRS: EN, liberalizacije izvoza i uvoza derivata, potpisala CEFTA ugovor itd.

          Vlade, koje su bile aktuelne zadnjih 5-6 godina su sve redom imale nekakve druge prioritete, imale postavljene ministre i službenike (i gore pomenutu Milanović) koji za svoj rad ili nerad nisu nikome polagali račune niti ih je iko propitivao zašto i kako ...oko organizacije tržišta energetike tj dirigovanja istim.

          rezultat svega toga je da NIS radi svoj posao kako duvaju vetrovi iz Vlade i lobija oko Vlade, NIS je potpuno razvlašćen i praktično je mašina za sakupljanje novca, novac i novac tj porez i porez kao vrhunska briga Vlade...

          nije u pitanju samo benzin, bilo je frke i sa avio gorivom, pa sa prirodnim gasom i čudnim načinom formiranja maloprodajne cene, Agencija za energetiku se ne meša u svoj posao, sa cenom el. energije se više i ne zna koliko šta košta i šta je cena energenta a šta cena dodate usluge, da ne pričamo o dizelu i poludozvoljenom poluzabranjenom režimu uvoza.

          uglavnom, problem je u državi pre svega, u pravnom okviru koji reguliše nekakvim Uredbama pitanja energetike i time ubija svaki pojam dugoročnog planiranja.
          a energetika je oblast gde se ništa ne dešava preko noći, već na dugi dugi rok.

          veliki globalni igrači niti ne pomišljaju da udju na tržište pa imamo neke petorazredne igrače kao što su OMV, MOL, EKO i slični koji ni u svojim matičnim zemljama nisu na ceni niti kreiraju tržišne globalne odnose.

          Shell, BP, Elf nemaju čak niti magacine, rezervoare, maltene niti firme ovde.
          jedini iz grupe igrača Lukoil i ovde ima politiku tek održavanja u životu bez krupnih investicija.


          u energetici ne postiji tržište u punom smislu reči, ne postoji fer utakmica pa svuda u svetu države imaju pitanje energije kao jedan od stubova prioriteta nacionalne politike bezbednosti.

          naša država se ne bavi razvojem, gleda kako da danas zauzme što više poreskog novca po svaku cenu, pa i na štetu razvoja opšte privrede.

          kada bi pitali našeg premijera (prošlog, budućeg svejedno kojeg) kolika cena 1kWh energije recimo iz benzina, se planira i očekuje da bude recimo oktobra 2014. godine, verujem duboko da bi premijer blenuo kao tele i nikakav odgovor ne bi bi dat.
          a kamoli okvirna cena, plan A ako cena nafte u svetu krene ovako, ili plan B ako cena nafte krene onako, ili plan C oko zamene nafte nekim durgim izvorom itd...

          od privrede se zahteva da planira dugoročno, da zapošljava ljude, da stvara novu vrednost a to je sve gotovo nemoguće sa hirovitim stanjem energenata kod nas i nedostatkom jasnih vizija kako će ići dalje sa količinama, cenama, dostupnosti različitih energenata.

          Rusi jesu danas velesila energetike ali to nisu iz proste činjenice imanja zaliha energenata već pre svega upravljanjem i formiranjem politike koja oblikuje "tržište".

          pa naša administracija proste stvari kao što je registracija vozila, još uvek radi na način kao pre 30 godina šalterski.

          po gradovima kod nas grejanje preko toplana se još uvek plaća ne prema potrošnji već prema kvadraturi i pri tome još različita je cena jedne iste stvari za gradjane vs pravna lica.

          takav luksuz rasipanja energije jako skupo košta, i država onda opali poreze od 150% na benzin i dizel i time je kao rešen problem nemanj/imanja novca.
          od danas do sutra, a onda kao iznenadjenje što u svetu barel je 130 ili koliko već.

          mi smo država sa najvećom javnom potrošnjom u procentima, i u regionu a takodje i u celoj Evropi.
          ta potrošnja je prekomerna, a država tj Vlada ne radi gotovo ništa da smanjuje to rasipanje i time stvori uslove za smanjenje poreza.

          pa kod nas se hrana oporezuje luskuznom stopom poreza (najvišom), a posle se kao Vlast čudi da su cene veće nego u EU u proseku.

          ima toliko nelogičnosti našeg formiranog sistema kako pravnog tako i ekonomskog temelja da je moguće opstajanje stanja kao sa benzinom.
          a i ono što imamo od zakona se često i ne primenjuje već se izmišljaju ad hoc Uredbe koje daju sasvim drugi smisao od namere zbog koje je uopšte i pisan zakon kao takav.

          uvoz naftnih derivata kod nas je bezzakonski, nedefinisan trajno. donete su nekakve Uredbe koje imaju naravno zakonsku snagu primene, ali to je bezobrazno kvazi rešenje koje ništa ne rešava a ne pruža pravnu sigurnost.
          Uredbu može da promeni, ukine, donese novu Vlada iz svog hira na nekoj sednici. zakoni se ipak nešto teže menjaju u Skupštini.

          stranci koji bi da ulaže kapital drugačije gledaju i tumače poteze u odnosu na mišljenje koje imaju u Vladi o tom načinu upravljanja državom.

          zakida se na samoj ceni proizvodnje, a onda se opali abnormalan porez i postigne maksimalna maloprodajna cena.

          ali, sve je to politika i o tome ne vredi trošiti previše vremena...dok ne sazri Vlast ma koje boje da se pojavi da stavi struku iznad dnevne politike.

          sa benzinom je samo jako vidljivo, a vrlo slično je i u drugim oblastima gde Vlada ima presudni uticaj.

          stanje sa benzinom je posledica delovanja ili nedelovanja kompletne državne administracije u svakom pojedinačnom deli kao i u celini.

          a država nam nije odmakla daleko od nekadašnje socijalističke filozofije dogovarne ekonomije gde partija (partije) nestručno upravljaju privredom.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            Neki pominju cenu kao nacin da se ogranici prevoz - voznja. Trebalo bi da shvatim to tako da onaj koji nema para da kupi cudo nemacke tehnologije u vidu neke novije astre ili golfa sa 250.000km i vise nemoze ni da vozi...

            U skladu s time ja predlazem jos bolje resenje. Podizanje cene hleba, mleka, mesa i ostali potrebstina tako da se u korenu saseku svi oni koji nemaju para i prava da prezive. Jos bolje da se to koordinira sa zdravstvenom zastitom i cenom lekova...

            Brick je potpuno u pravu. Trenutno u Srbiji rade strana predstavnistva koja valjaju robu stanovnistvu (nista neproizvode). I radi administracija.
            E ta administracija mora da se finansira, armija besposlenih ljudi zaposlenih po drzavnim institucijama sa neverovatno i neprimereno visokim platama. Treba otici do poreske uprave i videti gomile ljudi koje sluze da odlepe bar kod nalepnicu i da je zalepe na papir i da onda udare veeeeeeeliki pecat onako uvezbano. Sve price koje cujem tamo svode se na odmor, bolovanje i kukanje na plate. Cekas u redu i molis boga da ti nezafali neki zarez.

            Mora postojati nacin finansiranja i to se ogleda kroz poreze i akcize. u svim normalnim zemljama, vlada se bori da ocuva ekonomsku stabilnost. Smanjuju se porezi, akcize...

            Ja vozim 90% u svrhu posla. Cena benzina je uracunata u cenu moje usluge. Voleo bih da je benzin jeftiniji ali i ako nebude ja i dalje moram da vozim...
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • Antoaster
              CBC Senator XXL
              • 07.12.2007
              • 343
              • Beograd, Voždovac

              Ima da bude ko u Pobesnelom Maksu drugi deo . De ima da se kupe oni mali lukovi i strele za podlaktice?

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                Jos od moje osnovne skole vazio je podatak da ce nafta presusiti kao izvor za 20-30 godina. Sad vidim da se crtaju novi naftovodi. Da se zemlje osvajaju zbog nafte. Cena je skocila vrtoglavo ali iskreno nemislim da je to zbog bliskog nestanka zaliha vec zbog politike.
                U auto industriji iskreno nevidim neka veca komesanja i pomeranja u smislu upotrebe nekih novih energenata. Svi nesto najavljuju ali se i dalje gledano 10god unapred nista bitnije nece promeniti.
                https://t.me/pump_upp

                Comment


                • Brick ok hvala ti ovo mi je razjasnilo neke stvari.Ostaje samo pitanje kako do skupštine i novog zakona.Opet se vraćamo na građane,partije i udruženja.Neko mora izgurati to pitanje ili se valjda situacija rešava sama od sebe ako se na tržištu pojavi još igrača.A to je malo verovatno dok monopol donosi ogroman profit nekim grupama čak je i opasno.Samo znam da mi ovo više ne možemo plaćati.Svako đubre od trgovca je podiglo cene,a najviše je hrana poskupela navodno zbog goriva,što u većini slučajeva uopšte nije tačno.Eto kakvo ludilo nastaje kad država otima umesto da iskontroliše situaciju.Ja sam od prošlog leta smršao 2 kilograma

                  Comment

                  • nikolaf7
                    CBC Veteran
                    • 23.12.2007
                    • 181
                    • beograd

                    Rece mi nedavno rodjak iz usa, da ce tamo od 2011 valjda svi morati da prave hibride
                    If God rides a Harley............
                    The Devil rides a Duke!

                    Comment

                    • Nuccio
                      CBC Veteran
                      • 08.12.2007
                      • 152
                      • Beograd

                      Pa nista,moracemo i mi da strajkujemo,jer u ovoj zemlji samo na taj nacin moze nesto da se uradi.Kao sto vidite mi cutimo,a oni odose na 107.5din za litar,alo,pa sto je mnogo mnogo je. Kada mogu da strajkuju taksisti,prosvetari,radnici koji su ostali bez posla i svi ostali,onda mozemo i mi vozaci da malo blokiramo grad i da trazimo da se drzava odrekne dela akciza,jer ako ovako nastave naje..li smo
                      0-100 km/h
                      I love that sound

                      Comment


                      • USA?
                        GM ima gotova i spremna hibridna auta.Chevrolet Volt/Opel Flextreme.To su hibridi sa benzincem od 1l (E85) u chevroletu ili 1.3 dizel u opelu koji po potrebi pokreću generator koji puni baterije.Mehaničke veze između tih motora sa točkovima nema!Chevrolet je najavljen 2010. u USA.Šta više GM je imao EV1 u ponudi u USA od 1996. do 1999. potpuno električni dvosed sa full opremom,nije bio namenjen prodaji u pravom smislu već u nekom obliku lizinga sa obavezom vraćanja fabrici i na kraju su svi automobili,njih 2237 vraćeni i samo mali broj nije uništen.Interesantno da su vozači protestvovali i pravili scene kad su ih morali vratiti.To je bila proba,ali tada auto nije bio profitabilan!Zato su dobili nadimak kompanija koja je ubila električni auto,a ustvari su ga prvi počeli masovno proizvoditi.Očekivali su profit ali nije bilo dovoljnog interesovanja na početku prodaje.Baš se pitam kako bi taj auto danas prošao!Problem kod takvog auta je grejanje kabine zimi,sa korišćenjem grejanja domet se smanjuje na pola.
                        Toyota je imala Prius u Japanu u ponudi od 1997,u USA od 2001.
                        Honda u USA ima u ponudi Insight hibrid još od 1999,a nasledio ga je Civic.Samo kod njih je drugačije izveden hibridni pogon jer se koristi paralelno i SUS i električni motor.GM-ovo rešenje je drugačije i manja je potrošnja goriva zato što SUS motor radi samo za punjenje baterija na optimalnoj efikasnosti i konstrukcijski je zbog toga pojednostavljen.Ako cene goriva nastave rasti zamisli kako su se ispalili oni što sad daju pare za nov auto!Ja danas ne bi kupio auto bez motora koji troši E85 ili biodizel kao alternativu.

                        Comment

                        • Jesse Jane
                          CBC Senator XXL
                          • 28.02.2007
                          • 355
                          • Zemun

                          107.5din od petka?
                          Honda all the LAG none of the BOOST..

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Ne znam zasto, ali nekako mislim da velike naftne kompanije i autoindistrija odavno imaju keca u rukavu sto se tice alternativnog pogona odnosno oriva, ali da ono nema nikakve veze sa etanolom, vodonikom, elektricnim pogonom niti bilo cim slicnim...

                            Samo sto nas sad muzu na konto sve skuplje nafte, a kad STVARNO dogori do kraja, e onda ce iz "vedra neba" da se pojavi resenje, odnosno neka vrsta novog goriva/pogona koju su krili boga pitaj od kada...

                            Teorija zavere? Mozda...ali ja licno mislim da ce pre biti da je to u pitanju nego da ce sad SVE ogromne resure da bace na razvoj nekih elektrotrotineta...nije nego.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • artichoka
                              CBC Veteran
                              • 14.05.2005
                              • 141
                              • Beograd
                              • Peugeot 205XS

                              Pojavili se ponovo ulični prodavci benzina (Blic)

                              Comment

                              • madic
                                CBC Senator XXL
                                • 07.10.2007
                                • 844
                                • Beograd

                                @elwood. Slažem se kada je u pitanju ugrađivanje plina u automobile stare 20+ godina, ali ti automobili će opet mnogo manje zagađivati okolinu nego na benzin. Tih 100-150 EUR koliko su potrošili na ugradnju nekog najprimitivnijeg plinskog uređaja (možda i polovnog) sigurno nisu mogli da investiraju u kupovinu nekog boljeg automobila, tako da je i ovo na neki način dobitak za ekologiju.
                                Koliko sam ja upućen plin je duplo manje štetan nego benzin tako da je veći dobitak ako se prepolovi stopa zagađenja nekog matorog krša nego nekog vozila sa euro 4 motorom.
                                Problem je što kad neko ugradi plin u tako nešto ima da ga vozi još 10 godina da ne bude da ga je za džabe ugrađivao, a koliko su ta vozila opasna za sve u saobraćaju neću ni da pričam.

                                Comment

                                Working...
                                X