Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)
Cougar je lepo objasnio. No kako sam već pominjao "slučaj" moram da dodam par re(čeni)ca.
TNG po pravilu poskupljuje zimi (mada je do sad nije bilo, pa im jedan izgovor manje). Ostalo stoji ali je ZAISTA više izgovor nego što bi stvarna kalkulacija trebala da bude. Ne zavaravajte se, uz naš epitet "šljiva republike" prave tržišne utakmice i nema već se par najvećih uvoznika osim NIS-a ("oba tri do četiri") lako dogovore da poskupe dinar-dva više nego što bi moglo.
Tačno je i to da je TNG kod nas bio malo jeftiniji od okruženja a da je i dalje prihvatljive cene ali bih baš voleo da čujem suvislo objašnjenje (teško, osim teške laži) za sledeće: 67,5 din. je cena kada je nafta bila 88$ po buretu sa kalkulacijom na 90$ (tačno da nije linearna zavisnost LPG-crude ali prilično jeste), nafta padne (uz sličan kurs €-$) na 83$ niko ni da pokuša da cenu vrati na 65 ili 65,5 posle dve nedelje cena nafte je malo krenula gore ali se i dalje koleba između 83 i 85$ (čak je jutros Brent nešto i pao i jedva da je iznad 83$). Dakle 15-tak dana "ekstra profita" lepo baš po onoj "naši su nam klijenti najvažniji" (naravno kada vam obezbeđuju ektra zaradu, tu ste zaista u pravu).
Uzgred i blagi oporavak dinara (cca. 1%) je nešto što naftašima ide u prilog.
Psihološka granica cene plina je na 0,65€ po litru što je taman (po gornjem kursu) 70din. za litar TNG. Sve mi se čini da je uz iste "inpute" naftaši pre nove 2011. neće probiti, ali uz "pršti, pršti bela staza ..." evo vam cene preko 70din. ako ništa drugo od februara kada se usklađuju akcize.
Ovo je još jedna stvar o kojoj se zaista malo priča u javnosti (NIKO NIJE ZAINTERESOVAN - ? malo cvrc) a to da je ZVANIČNO oformljena radna grupa u ministarstvu energetike koja već mesec dana razmatra da poveća poreze (akcize ili ukupne) na plin a smanji na benzin i dizel da bi se povećao priliv u budžet. Koliko znam odluku nisu doneli ali ako je donesu eto plina samo po toj osnovi na 75din. po litru.
Ako im ovo prođe, onda neka nas šišaju i prvi glasam za PDV od 25% jer ćemo na prethodnom dokazati da smo OVCE a one i jesu za šišanje. Ako je povučen zakon o penzijama pod "pritiskom" moralo bi i ovo! U Francuskoj možda vlada nije pala na prethodnom ali kada bi ovako nešto probali, ne bi ostalo na velikim demonstracijama nego bi se desila "Francuska Revolucija" (možda bi aktivirali i rekvizite iz njihove "civilizacijske" istorije).
Nije samo zbog ekologije (ionako ih zabole ...) koja je samo vešto iskorišćena za uvođenje novih poreza (na belu tehniku, kompjutersku opremu i uopšte elektroniku ali i na moju omiljenu temu - Motorna ulja), već zbog proste činjenice da su već ljudima pouzimali pare za ateste plina i druge harače, navukli ljude na plin (koji realno treba da je max. 60% cene benzina) pa sad "puji pike ne važi" i ko vas j... (pa Vi gospodo - vlast, kao što neko reče "ne treba mi sex, vlast me svaki dan j...).
Kao što je "kristina990" (na blogu doduše) lepo primetio: "nećemo tako kolege" (vidi na blogu link za YouTube link), ne damo plin na više od 60% cene benzina makar nas zamrzao MMF, Svetska Banka, EU ne bi trebao jer su oni dugoročno (red i zakon, šta reći) propisali manje poreze za LPG i to za sada do 2018. (na 10 godina). E kod nas čim nemaš pare i čim treba da finansiraš "obešene o budžet" (da se razumemo i tamo ljudi rade i većina zaslužuje i veće plate ali generalno je previše a i često je izgovor za curenje novca na razne strane) menjamo "dugoročne" ciljeve i strategiju.
I da skratim (pretera ga brate), benzin je zbog fiksirane cene (a kurs ne može, j.b. ga) i pada vrednsti dinara od skupljeg u okruženju postao "zlatna sredina" i čak jeftiniji od pravih repera. Nemam ništa protiv toga (i sam trošim benzin, celih 5 litara mesečno) ali ne ako je preko cene TNG-a (koji trošim i do 100 litara).
Pad monopola NIS-a na gorivo (praktično benzin i lošiji dizel, jer TNG i ED su kobajagi već na liberalnom režimu) će u prvih par meseci doneti uglavnom bolji kvalitet. Cene (koje u februaru sigurno rastu) bi tek mogle da ostanu stabilne na nekih 125 do 135 din. po litru. Blagi pad (relativni i zavisno od cene nafte) bi mogao da se desi tek u drugoj polovini godine ili u 2012.
Iole bolju cenu goriva bi imali samo uz bolju poresku politiku ali ta tema je odavno zaključana pa ne bi da je ponovo otvaram na "mala vrata".
Zaista me brine REALNA mogućnost da TNG u februaru može ne samo da dođe do 80 već možda i svih 85dinara za litar što je zaista previše i u odnosu na benzin (cca. 125). Sa odnosom 2:3 TNG će i dalje ostati isplativ ali ne u toj meri. Ljudi koji manje prelaze u toku godine će se sigurno pokolebati i mnogo će manje ljudi ugrađivati TNG. Ovo je CIVILIZACIJSKO nazadovanje ali da li je uopšte relevantno "među jadnim šljivama", koliko smo uopšte civilizacija zaista se sve češće pitam.
Cougar je lepo objasnio. No kako sam već pominjao "slučaj" moram da dodam par re(čeni)ca.
TNG po pravilu poskupljuje zimi (mada je do sad nije bilo, pa im jedan izgovor manje). Ostalo stoji ali je ZAISTA više izgovor nego što bi stvarna kalkulacija trebala da bude. Ne zavaravajte se, uz naš epitet "šljiva republike" prave tržišne utakmice i nema već se par najvećih uvoznika osim NIS-a ("oba tri do četiri") lako dogovore da poskupe dinar-dva više nego što bi moglo.
Tačno je i to da je TNG kod nas bio malo jeftiniji od okruženja a da je i dalje prihvatljive cene ali bih baš voleo da čujem suvislo objašnjenje (teško, osim teške laži) za sledeće: 67,5 din. je cena kada je nafta bila 88$ po buretu sa kalkulacijom na 90$ (tačno da nije linearna zavisnost LPG-crude ali prilično jeste), nafta padne (uz sličan kurs €-$) na 83$ niko ni da pokuša da cenu vrati na 65 ili 65,5 posle dve nedelje cena nafte je malo krenula gore ali se i dalje koleba između 83 i 85$ (čak je jutros Brent nešto i pao i jedva da je iznad 83$). Dakle 15-tak dana "ekstra profita" lepo baš po onoj "naši su nam klijenti najvažniji" (naravno kada vam obezbeđuju ektra zaradu, tu ste zaista u pravu).
Uzgred i blagi oporavak dinara (cca. 1%) je nešto što naftašima ide u prilog.
Psihološka granica cene plina je na 0,65€ po litru što je taman (po gornjem kursu) 70din. za litar TNG. Sve mi se čini da je uz iste "inpute" naftaši pre nove 2011. neće probiti, ali uz "pršti, pršti bela staza ..." evo vam cene preko 70din. ako ništa drugo od februara kada se usklađuju akcize.
Ovo je još jedna stvar o kojoj se zaista malo priča u javnosti (NIKO NIJE ZAINTERESOVAN - ? malo cvrc) a to da je ZVANIČNO oformljena radna grupa u ministarstvu energetike koja već mesec dana razmatra da poveća poreze (akcize ili ukupne) na plin a smanji na benzin i dizel da bi se povećao priliv u budžet. Koliko znam odluku nisu doneli ali ako je donesu eto plina samo po toj osnovi na 75din. po litru.
Ako im ovo prođe, onda neka nas šišaju i prvi glasam za PDV od 25% jer ćemo na prethodnom dokazati da smo OVCE a one i jesu za šišanje. Ako je povučen zakon o penzijama pod "pritiskom" moralo bi i ovo! U Francuskoj možda vlada nije pala na prethodnom ali kada bi ovako nešto probali, ne bi ostalo na velikim demonstracijama nego bi se desila "Francuska Revolucija" (možda bi aktivirali i rekvizite iz njihove "civilizacijske" istorije).
Nije samo zbog ekologije (ionako ih zabole ...) koja je samo vešto iskorišćena za uvođenje novih poreza (na belu tehniku, kompjutersku opremu i uopšte elektroniku ali i na moju omiljenu temu - Motorna ulja), već zbog proste činjenice da su već ljudima pouzimali pare za ateste plina i druge harače, navukli ljude na plin (koji realno treba da je max. 60% cene benzina) pa sad "puji pike ne važi" i ko vas j... (pa Vi gospodo - vlast, kao što neko reče "ne treba mi sex, vlast me svaki dan j...).
Kao što je "kristina990" (na blogu doduše) lepo primetio: "nećemo tako kolege" (vidi na blogu link za YouTube link), ne damo plin na više od 60% cene benzina makar nas zamrzao MMF, Svetska Banka, EU ne bi trebao jer su oni dugoročno (red i zakon, šta reći) propisali manje poreze za LPG i to za sada do 2018. (na 10 godina). E kod nas čim nemaš pare i čim treba da finansiraš "obešene o budžet" (da se razumemo i tamo ljudi rade i većina zaslužuje i veće plate ali generalno je previše a i često je izgovor za curenje novca na razne strane) menjamo "dugoročne" ciljeve i strategiju.
I da skratim (pretera ga brate), benzin je zbog fiksirane cene (a kurs ne može, j.b. ga) i pada vrednsti dinara od skupljeg u okruženju postao "zlatna sredina" i čak jeftiniji od pravih repera. Nemam ništa protiv toga (i sam trošim benzin, celih 5 litara mesečno) ali ne ako je preko cene TNG-a (koji trošim i do 100 litara).
Pad monopola NIS-a na gorivo (praktično benzin i lošiji dizel, jer TNG i ED su kobajagi već na liberalnom režimu) će u prvih par meseci doneti uglavnom bolji kvalitet. Cene (koje u februaru sigurno rastu) bi tek mogle da ostanu stabilne na nekih 125 do 135 din. po litru. Blagi pad (relativni i zavisno od cene nafte) bi mogao da se desi tek u drugoj polovini godine ili u 2012.
Iole bolju cenu goriva bi imali samo uz bolju poresku politiku ali ta tema je odavno zaključana pa ne bi da je ponovo otvaram na "mala vrata".
Zaista me brine REALNA mogućnost da TNG u februaru može ne samo da dođe do 80 već možda i svih 85dinara za litar što je zaista previše i u odnosu na benzin (cca. 125). Sa odnosom 2:3 TNG će i dalje ostati isplativ ali ne u toj meri. Ljudi koji manje prelaze u toku godine će se sigurno pokolebati i mnogo će manje ljudi ugrađivati TNG. Ovo je CIVILIZACIJSKO nazadovanje ali da li je uopšte relevantno "među jadnim šljivama", koliko smo uopšte civilizacija zaista se sve češće pitam.
Comment