Gorivo je poskupelo!! (samim tim što nije pojeftinilo).
E sad ćemo gledati kako se lenjo i tek za 10-15dana cene spuštaju po dinar-dva u par navrata pa ćemo biti srećni kao "kučad u liftu" što će ED i EP95 biti (tik) ispod 140 din.
No, kako kažu stari, i to je pomak, pre ne bi spustili "ni za živu glavu".
Uzgred, najveći gubitnik berze je - zlato, 8% samo danas.
Da li je dobro vreme za kupovinu? Sačekao bih ja još malčice ... 1100$ za uncu je nešto što je O.K. (već bliže 1000 kao psihološkoj granici treba malo i kockarskog duha).
Inače, nije baš da imamo najskuplje gorivo, slične cene imaju Makedonija, Rumunija, Bugarska (dobro, za nijansu su jeftiniji ali razlike su skoro zanemarljive).
Tu smo, gde nam je i mesto a srećom (i dobrom voljom Rusa) imamo bar uporediv kvalitet iako manju lepezu proizvoda (samo po jedna vrsta benzina, dizela i TNG-a).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Nek' bude kol'ko bude. Bar za nas sa TNG-om. Za 5-6 litara mesečno nije bitno!
Konačno neko da se seti (aman! ostadosmo jedini bez visokooktanskog benzina, čak i Turci imaju (bar) 97 oktana).
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
ima i ovaj biodizel , ne znam kog procenta biodizela u naftnom duzelu. kod mene na Petlovom Brdu 139 din.
Na kojim pumpama u BG se može naći taj biodizel, i da li se može koristiti u svim dizelima, pogotovo HDI? Ja ne videh ni na jednoj pumpi biodizel, ali sam čuo da ljudi pričaju u tome.
Nek' bude kol'ko bude. Bar za nas sa TNG-om. Za 5-6 litara mesečno nije bitno!
Konačno neko da se seti (aman! ostadosmo jedini bez visokooktanskog benzina, čak i Turci imaju (bar) 97 oktana).
Na kojim pumpama u BG se može naći taj biodizel, i da li se može koristiti u svim dizelima, pogotovo HDI? Ja ne videh ni na jednoj pumpi biodizel, ali sam čuo da ljudi pričaju u tome.
probaj :Adresa
Oplenačka 68
11090 Beograd - Rakovica
Telefon
(011) 234 9065
ako NIS nije odneo broj sa sobom.
juce sam tamo sipao gorivo i opet ne obratim paznju kako se sad zove ta pumpa. ali znam da sam ih video i kod japanskog cveta na zrenjaninskom putu,isto su preuzeli jednu malu NISovu pumpu. verovatno ih ima jos na dosta mesta po Beogradu i Srbiji.
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Toj 98-ici fali jedno 3 oktana, ja se u najbolju ruku nadam da ce ta 100-ka imati bar 98.
Da li baš svih 3 ne bih znao ali ni blizu eko gorivu 100 iz susednih zemalja, tako da je pre "i do 98" (96-98).
Tačno da ovog benzina ima na nekim Eko (a i Avia) pumpama ali to je prava retkost pa je više izuzetak koji potvrđuje pravilo.
A skup je kao đavo, da je 100-ka pa još nekako (u optimističkoj varijanti se nadam da neće prevazići ovu, inače, visoku cenu).
P.S.
Ono "koliko god da košta" je više figurativno jer od 177,9 (koliko je zadnji put bilo kada sipah za crvenu) ne bi trebalo više da bude (i ovo je čisto dranje, celih 20% od evropremium-a a uobičajeno je da ne bude više od 10%).
Sam Eko nema tu razliku ni između 100 i 95 ali izgleda da ovde (kod nas) koristi nedostatak konkurencije u ovoj vrsti goriva.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Daj boze i da je samo 3, jer u poredjenju sa nekim valjanim 95 oktanskim gorivom, ovo nase kvazi-98 je jedva uporedivo. Malo se zezao sa mapiranjem par auta, uz EGT sondu i knock amplifier slusalice, pa cisto to koristim kao polaznu tacku. Ovaj nas "98" bez knocka trpi otprilike isto pretpaljenje kao valjan 95, uz nesto visi EGT, sto bi znacilo da tih 98 nisu bas svi na okupu.
Poredjenja radi, nas 98 i nemacki Aral 102 (nije za poredjenje, ali interesantno) - isti auto, brzina tempomatom na 180. Na nasem gorivu pri toj brzini trosi 17.9l, uz otvaranje gasa od 53% i 200mb boosta. Na Aral 102, ista brzina - trosi 14.6l, uz otvor gasa od 46% i 50mb boosta. Razlika je, malo reci, drasticna, a to gorivo po Nemackoj kosta 1.68 EUR/l. Izvucite sami svoj zakljucak...
The difference between men and boys is the price of their toys
Hvala @zoranbg.
Nego, da li je dobro sipati taj biodizel? Bilo bi dobro cuti da li neko ima iskustva sa tim.
Intenzivne studije su pravljene u vezi sa korišćenjem biodizela.
Kao i uvek, sve je to "politički" obojeno. Bolja percepcija BD-a je u EU (pogađate zašto?) nego u USA (takođe?) a istina je izgleda negde između (ta dva stanovišta).
Najkraće moguće:
1) BD 100 je više za traktore a kod automobila za Mercedes 123 i slična vozila.
2) BD 50 (50% ili lopa-lopa) je za većinu motora zaključno sa Euro 3 (indirektno ubrizgavanje goriva, bez DPF ... čak i poneki Common Rail).
3) BD 30 je već sigurnija stvar za Euro 3 a naročito Common Rail kao i za neka Euro 4 vozila pa čak i sa DPF.
4) BD 10 (ili bolje reći 7%) je jedino sigurna stvar za Euro 4 a naročito Euro 5 motore. Što se DPF tiče ne bi trebalo da bude problema (ako je BD po propisu, što je kod nas - ?!) jer principijalno BD stvara manje čađi.
Lično bih za stare automobile (zaključno sa Euro 2) savetovao 50% BD, za Euro 3 - 30%, a za sve ostale 10% (čitaj, ne isplati se osim za veoma ekološki odgovorne osobe).
Iako se upinju iz petnih žila (Evropljani) da dokažu da nema povećane potrošnje goriva, nekih 2-3% je nešto sa čim treba računati.
Nije ni u drugim zemljama (EU) mnogo bolje, ali razlika u ceni je zaista simbolična (jbg. treba da se subvencionira proizvodnja pa još da se ne uzme za budžet, teška muka ta ekologija) i nedovoljno podsticajna.
Na stranu to što je ceo koncept BOLESTAN (hranu koristiti za gorivo, pored milijardu ljudi bez 'leba) i sarkastično sadističan (ama alergičan sam na isti), i jedino ga drži to što se uljana repica (skoro pa korov) može gajiti i na lošem (pa i zagađenom) zemljištu te još uvek ima nekog opravdanja za ovako nešto. Inače ne donosi pare u budžet (ili mršavo), jeste obnovljivo ali samo u teoriji jer je iskorišćenje energije blizu 0% pa je saugas ili parna mašina jednako dobar koncept "obnovljivih resursa".
No, svako neka odluči po svom. Jedino da rasčistimo šta je tu "Bio", "alternativno", "zeleno" i "obnovljivo".
Dakle, uz skromnu uštedu ... možda vredi i probati.
Na kraju, krajeva, ne korišćenje najviše može da zez.. onog koga su ubedili da je to bolje nego da seje žito ili kukuruz (seljaka) pa je o moralu priča zapravo bez kraja.
Šta može da se desi naopako?
U principu ne mnogo toga, ali zapušeni filter goriva (naročito zimi) skoro da ne gine, a motorno ulje treba menjati češće.
Koliko češće? Pa jedno 2x u slučaju BD 50 ili bar 20, 25 ili 33% ranije u slučaju BD 30.
Ovo zbog (DOKAZANOG) razblaženja gorivom (zbog njegovih osobina) pri čemu motorno ulje po pravilu sklizne jednu viskoznu gradaciju niže unutar standardnog servisnog intervala.
Ukoliko se ulje češće menja NEMA negativnog uticaja (jedino je uslovljeno manjom viskoznošću istog) na vek motora, čak bi se moglo reći da ga neznatno povećava (ali su rezultati unutar statističke greške da bi se tako nešto moglo tvrditi).
Najgore što se može desiti (valjda) je moguć problem sa zapušenjem (makar delimičnim) dizni, brizgaljki koje ćete sasvim izvesno morati češće da čistite pa i to treba uračunati u cenu. Kod starijih vozila je ovo ređi problem (ako ga uopšte i bude, obzirom na mešavinu sa ED).
Zbog toga je (osim skraćenja intervala) dobro uraditi sledeće:
1) Ako (a trebalo bi) dolivate ulje, dolivajte malo viskoznije od onog u motoru a istih ili bar sličnih specifikacija.
2) Koristite ulje višeg kvaliteta od minimalno zahtevanog od strane proizvođača (ACEA B4 umesto B3 ili B4-04 umesto B4-02, kod teretnjaka CI-4 umesto CG-4 i slično).
I da ne bude sve tako CRNO ima i jedan zanimljiv detalj: svi oni koji se (uglavnom neopravdano) plaše da ED ima negativan uticaj na boš pumpu (stariji dizelaši) bi trebali da koriste (makar) BD 30 u kombinaciji sa ED i da zaborave na svoj problem (umišljen ili ne, uglavnom da).
Komplikacija sa "mešavinom" sigurno nije praktična ali se rešava tako što se ona napravi na pun (ili što bliže tome) rezervoar.
Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Na osnovu svega izloženog, zaključio bih da se biodizel kod nas, pogotovo kod novijih dizela, u stvari ne isplati. Ne samo što i ne znamo kog je kvaliteta biodizel, već i zato što je čak i najkvalitetniji BD (koga verovatno i nema kod nas) u neku ruku lošiji od evrodizela. Razlika u ceni je oko 15-ak dinara, i za tu razliku se stvarno ne isplati rizikovati izuzetno skupe kvarove kod dizela. Tim pre jer kod nas niko ne kontroliše i "klasična" goriva, a mogu misliti šta se dešava sa tim "hibridima".
Comment