Idemo iz pocetka...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiatGroup
    CBC Senator
    • 11.06.2005
    • 228
    • Rijeka




    Ovo je osnovna mapa ing. iz iaw-a za alfaN sistem.

    Snimajuci logove s golfa za brdske staze vrijednost mapa najvise doseze 600mBar... i to izmedju 6-7000 rpm...
    na ler gasu je je 870mBar.
    cim se leptir otvori 5% trenutnih je ambijentalni pritisak - atmosferski.

    Ovo je izrazeno zbog bregastih i 16V motora...

    Nebi ti preporucio ako imas male vrijednosti mapa vec iznad 5-10% otvorenosti leptira gasa...
    I naravno TB sitema u****...

    Smatram da je beskorisna mapa paljenja preko mapa...
    To je isto kao da sam zasarafio mehanicko centrifugalni razvodnik paljenja.

    vidim da Nira moze raditi u spoju rpm + TPS ocitanjem i MAP-om--- i to kako mu se zada... to bi bilo najbolje...
    *************************************
    The best is the enemy of the good
    The proof of the pudding is in the eating
    *************************************

    Comment

    • NickRP
      CBC Senator
      • 19.10.2005
      • 263
      • Serbia - Germany

      Pa ti na kraju mozes da aktiviras RPM vs TPS mapu paljenja i da popunis vrednosti po ovoj proverenoj mapi... cisto da imas odakle da pocnes i da ne brines mnogo o tome. Pa posle kada uoblicis mapu goriva da eventualno korigujes paljenje...

      Pozdrav,
      Nikola

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA




        i tvoja sadasnja ignition mapa:

        Ako pogledas i uporedis tachke paljenja na niskom opterecenju i na visokom opterecenju nalazis i sam da su odstupanja velika izmedju ove 2 mape.


        Ovo je prevedena tabla koju si okacio
        Da bi radilo 100% po ovim parametrima, za sigurno moras znati dda je 0 stepeni motora 0 stepeni i za Niru, dakle da li je ugao senzora dobro odredjen u software.

        Zatim, u Engine setup, za probu stavi prelaz za alfaN na MAPu ispod oko 70kPa

        Ukoliko ti se pojave prevelike rupe sa prelazom iz table u tablu a ukoliko znas za 100% da ova mapa radi kako treba, ili imas missmach u soft za poziciju senzora te tvoje dosadasnje maping vrednosti za paljenje neodgovaraju stvarnosti, sto je vrlo moguce.

        Obrati paznju da ce ovi breakpoints da se preslikaju na ignition mapu prema MAP senzoru takodje.

        Sacuvaj firmware pa se poigraj.

        Pozz
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • X9
          CBC Senator XXL
          • 28.06.2005
          • 3179
          • Wien-Sabac
          • RX-8 i X-9

          Originally posted by 206
          BTW, zaboravih i reci, problemi sa blow-by, odnosno nabijanjem ulja kroz iberlauf u tolikoj meri da preplavi oil catch kao rezultat duvanja pored karika - reseno, dakle honovanje FlexHonom + TotalSeal Gapless = oooodlican posao Nema "uklizavanja" motora posle toga, gas i teraj od nule
          provereno x 2...
          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

          No ROTOR no MOTOR...

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            Cekaj, ne razumem...

            Ova gore mapa je mapa koja inace sluzi za "prevodjenje" vrednosti MAP vs. RPM u vrednosti TPS vs. RPM - i njen rezultat je neki broj u KPa - u ovu mapu su koliko vidim upisane vrednosti ove nove ignition mape tako da rezultat ove mape u Kpa ispadne najvise oko 40 KPa, a u stvari bi trebalo da dobijam rezultate kao ignition angle...? Nisam siguran da 100% kapiram...Frojdovska omaska u odabiru mape mozda?

            Hajde ovako, da bih presao na AlfaN sa sadasnjeg mapiranja preko MAP-a, treba da napravim korelacionu mapu TPS-MAP, posto su sve tabele u NIRI radjene kao funkcija Kpa vs. RPM. Dakle, ne postoji ignition mapa koja je TPS vs. RPM. Da bi se recimo MAP totalno iskljucio, i koristio samo TPS, ili da bi se koristili paralelno, potrebno je napraviti korelacionu mapu, i to na takav nacin da MAP vrednosti na odredjenom opterecenju odgovaraju TPS vrednostima na tom opterecenju koje je ovaj Englez mapirao.

            Drugim recima, ta mapa koju sam pravio izgleda ovako:



            Vrednosti TPS-a odnosno load sites su prepisane iz DTA mape. Vrednosti MAP-a su odabrane tako da tendencija rasta MAP vrednosti prati tendenciju rasta TPS vrednosti. Sve su vrednosti TPS vs. MAP iste kroz RPM jer ni DTA mape ne prave razliku u ovim vrednostima kroz obrtaje, jer ni nemaju konverzionu mapu, pa nisam hteo ni ja da je pravim.

            Dakle, uz ovu konverzionu mapu idu mapa paljenja koju sam vec postavio, i VE mapa koju jos nisam napravio, jer je DTA mapa u ms. i ne odgovara mi. OK, VE i nije toliko bitna...

            Da li ce to, u teoriji, raditi tako, ili treba da imam drugaciju logiku kod pisanja MAP to TPS konverzione tabele?
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              Dajem ti orijentaciju da mozes da precitas vrednosti iz tvoje ignition mape, tako da mozes da se orijentises i da izsimuliras MAP, dakle nemozes da uvezes mapu jer ce biti pogresna, ali ja nemam tvoj ignition file ceo da bi video prema podatccima iz njega kako ti izgleda paljenje sada prema MAPu.
              Inace bi ti izkonvertirao celu mapu da odgovara prema onoj prema trotelu koju si okacio.
              Mislio sam da uradis sam to ali mogu i ja ako ces mi posalti tvoj ignition file prema MAPu koji je sad aktuelan.

              Poenta je u jako skucenoj rezoluciji MAPa koju imas sada , osnova treba da ti bude Trotel 2 Map tabla.

              Ako pogledas ovu tabelu koja odgovara uglovima paljenja jasno vidis koliki je missmach za odredjene vrednosti MAPa.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                Ovde se malo tesko izraziti da postane jasno.

                Sve sto treba da uradis je da pogledas na leru koliki ti pritisak chita MAP

                Zatim da ocitas pri punom otvoru trotela koliki pritisak daje.
                To su ti ref tachke koje treba da postavis za uporedjenje ove 2 tabele.

                Uzimas kolonu po kolonu i konvertiras i popunjujes , lako mozes sa vertikalnom interpulacijom da odradjujes prema obrtajima.

                Primera radi:

                Na obrtajima 2000 rpm , pustanjem gasa kad se trotel zatvori imas recimo 55kPa
                Otvoren trotel daje recimo 95kPa

                Gde ti je 55kPa 0 % trotel a 95kPa 100 %.
                Ako tako gledas, vidis razliku izmedju tvoje ignition mape i ove koja je popunjena sa stepenima a treba da je sa kPa jer je output koji Nira tumacii u kPa i treba da se opozove emulacijom MAPA da bi ignition tabla bila korisna.
                Jednostavno se vidi kako ti je paljenje sad namesteno sa oscilacijama i do 10 stepeni za zadata opterecenja. Negde je blize a negde dosta dalje nego li je DTA.

                Dakle, da bi se ovo odradilo najbolje moguce treba LOG od MAP senzora gde imas ubrzanje od 2000 rpm do recimo 8000 rpm i zatim kocenje motorom kroz isti spektar.

                Onda moze da se popunjava.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • FiatGroup
                  CBC Senator
                  • 11.06.2005
                  • 228
                  • Rijeka

                  "Dakle, da bi se ovo odradilo najbolje moguce treba LOG od MAP senzora gde imas ubrzanje od 2000 rpm do recimo 8000 rpm i zatim kocenje motorom kroz isti spektar.

                  Onda moze da se popunjava."

                  Sto nisi to prije rekao kratko i jasno ...
                  *************************************
                  The best is the enemy of the good
                  The proof of the pudding is in the eating
                  *************************************

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    Zato sto u sustini mapa koja je ovde preko potrebna nije nesto sto treba preterano da mislim o tome kad je u pitanju TuRbo motor, koristila bi se samo za Limp Home opciju u slucaju greske na MAPu.
                    Ovo sa atmosfercima i izuzetno jakim pulsiranjima u usisu sa bregastim koje ima je segment u kojem nemam preterano iskustvo.
                    No, daju se rupe popuniti i na papiru, tj. teroetski.

                    Jedina razlika je da treba malo razmisliti kako se iraziti, jer nemoze svaka isao i to sto se "vidi" da se prenese u slova da bude jasno svima momentalno

                    Dakle sta se trazi je LOG sa MAP RPM TPS , rado kroz opseg kako sam rekao od 2-8K rpm , ubrzanje, kocenje i po mogucnosti idle speed sa recimo 1000 rpm koracima.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      Ne znam da li se razumemo bas 100% - naime ove vrednosti MAP-a na Y-osi u mapi paljenja iz DTA - sam JA upisivao. Kako i po kom kriterijumu:

                      - imao sam mapu paljenja DTA sa TPS vrednostima, postavio sam je gore. Ona na jednoj osi ima obrtaje, na drugoj ima brojeve 1-14, koji odgovaraju odredjenim otvorima TPS-a.
                      - napravio sam TPS-->MAP tabelu u NIRI gde sam za TPS tacke uneo one koje su koristene u DTA mapi, a MAP pointe sam uneo proizvoljno, odnosno uneo 31 i 100Kpa kao krajnje tacke u pustio NIRU da ekstrapolira tacke izmedju po trendu rasta kao i za TPS, cisto da imam dobru rezoluciju.
                      - VE mapa je uradjena tako sto su prepisane pocetne tacke za ler, a ostale tacke u tabeli su ekstrapolirane vrednosti u odnosu na te pocetne. Dobro samo za pocetak, treba je kompletno izmapirati
                      - namera je bila da se napravi korelaciona tabela i da se koristi SAMO TPS, kao sto je uradjeno u DTA mapi, stoga ne vidim bas najjasnije potrebu da sad pravim logove i novu korelaciju TPS --> MAP...DTA mapa cije vrednosti koristim i nema nikakvu korekciju po MAP-u, zasto bih je ja sad pravio? Vidim poentu pravljenja korelacije TPS-MAP ako u nekoj tacki pravim prelaz sa AlfaN na MAP mapiranje, ali ako ne pravim...zar ne moze da ostane ova korelaciona mapa kakvu sam je napravio, NIRI se kaze da se radi samo TPS mapiranje i to je to? U tom slucaju NIRA cita vrednosti iz korelacione mape, i iako i dalje pokazuje MAP vrednosti, to su samo imaginarne vrednosti koje su rezultat korelacione mape, i potrebne su samo iz razloga jer su ignition i VE mapa radjene sa MAP vrednostima na Y osi. Da ima varijanta ignition i VE mape sa TPS-om na Y osi, ni korelaciona mapa ne bi bila potrebna, ali eto, tako je uradjeno...

                      Zato i mislim i pokusavam da dobijem objasnjenje da li zaista postoji potreba da merim STVARNU korelaciju TPS-MAP na ovom motoru, ili to mogu proizvoljno da upisem?

                      Sto se tice mismatcha za iste vrednosti MAP-a u ove 2 ignition tabele, sasvim je normalno da ih bude, neuporedive su. U mapi koju koristim sada, gde motor radi po MAP-u, vrednosti MAP-a na Y osi su one vrednosti koje MAP stvarno i meri. U drugoj mapi, DTA, vrednosti MAP-a koje su na Y osi su proizvoljne, ja sam ih pisao, ne odgovaraju pravim uslovima opterecenja odnosno signalu koji bi MAP pokazivao, tu su samo jer NIRA mora da koristi NEKE vrednosti MAP-a, realne koje motor cita sa senzora, ili virtuelne koji se kreiraju preko korelacione mape. U prvom slucaju su to realne vrednosti, u drugom virtuelne, zato su mape i neuporedive...

                      Evo, napravicu novu korelacionu mapu, "prekrstiti" DTA ignition mapu, i postaviti sve to u uporedbi sa mapama koje sada koristim, mozda bude jasnije...
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        Dakle, ovo je stara korelaciona mapa gde je za vrednosti TPS u DTA tabeli dodeljen neki proizvoljan opseg MAP-a, RPM breakpoints isti kao u DTA mapi.




                        Ovo je nova korelaciona tabela gde su istim tim vrednostima TPS-a date vrednosti MAP-a iste kao TPS, cisto radi biljeg snalazenja, ali nemaju VEZE sa nekim realnim vrednostima koje MAP meri.



                        Da li je sad jasnije o cemu pricam i zasto mislim da nema potrebe da se imaginarne i proizvoljno dodeljene vrednosti MAP-a u korelacionoj tabeli, mesaju sa realno izmerenim vrednostima MAP-a, u slucaju da se koristi samo TPS kao load signal? Gresim li negde?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          Koliko je meni jasno ti sada koristis MAP kao referensu a ne TPS

                          Dakle, to sto je upisano u MAP ignition tabelu u stepenima paljenja prema MAP senzoru vazi za to po cemu se motor sada navodi.

                          Da bi sve bilo jasnije, tvoj ofset u kojem se nalazis sa MAP senzorom je izmedju 76-95kPa

                          Dakle, LER do FT je slozeno u nekih 20kPa.

                          Mapa je predvidjena da koristi izmedju 60-100kPa dakle duplo vishe .

                          Kocenje motorom i ispod 60kPa je nebitno, sem ako se nezeli funkcija za flames i kvitring iz auspuha na turbo motoru cccc

                          Znaci da u prevodu je 0-100% TPSa kod tebe momentalno u MAPI izmedju 75-95kPa.

                          Da bi ta referensa radila (kasnije cemo o tome da ako zelis TPS uvek kao referensu) sa DTA mapom NEOPHODNO JE imati LOG, TPS RPM MAP.
                          Tek studirajuci te iste se moze napraviti 100% kopija DTA mape koja je TPS bazirana.

                          Opasnost da se pogubis maksimalno je inace prevelika. Sad, svako ima svoju logiku po kojoj se navodi, kao i svaka matematichka ostava problema, postoje resenja koja su kraca i koja su duza.

                          Dok god je ciljni rezultat isti nebitno je na koji nacin se resava jer je resenje diktirano logikom koja je prilicno individuelna po pitanju ovakvih resenja.

                          Skroz te razumem za virtuelnu osnovu , tebo je tako lakse , ja se samo izgubim u neopipljivosti

                          Bas da vidim na sta ce da lici sad kad imam malo vishe podataka.
                          Ici cu na virtuelni segment tvoje mape paljenja u spektru 75-95kpa=0-100% TPS pa da vidim na sta lici u poredjenju kad dobijemo LOG files.

                          EDIT: Post u medjuvremenu.

                          Deluje da treba da radi ali .. studiram...
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Pa vidim ja da se ne razumemo

                            To sto kazes da se motor od lera do FT navodi u opsegu od 20Kpa je tacno, da. I sada koristim mapu koja je bazirana SAMO na MAP-u, i to je tacno.

                            Ono sto pokusavas da uradis, odnosno da mi objasnis, je da se log radi zbog uspostavljanja prave korelacije i odnosa MAP vs. TPS mora odraditi ako hocu da koristim KOMBINOVANU indikaciju opterecenja, i preko TPS i preko MAP? Dakle da vrednosti TPS --> MAP u korelacionoj tabeli budu PRAVE, tako da uvek mogu da prebacim samo na TPS, ili na kombinovano MAP/TPS? O tome pricas?

                            DTA mapa je VEC kompletno bazirana SAMO na TPS-u. Dakle, kako ja to vidim, ako koristim SAMO TPS, uzmem i prepisem tu mapu, sa tim i takvim TPS vrednostima, rpm loadpointima i to.

                            Ako hocu da koristim i TPS i MAP kao opterecenje, sa tranzicijom na nekoj tacki, onda mora da se odradi logging da se ustanovi odnos, i tek onda da se fakticki iskombinuju podaci iz moje mape koja radi samo prema MAP-u i mape DTA koja radi samo na TPS?
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              Konachno propricasmo isti jezik
                              Ovako:

                              Nemoj da izbacijes MAP, ja bi iz sigurnosnih razloga sve odradio preko ocitavanja MAPa i LOGa , dakle sa realnim vrednostima.

                              Jer MAP i MAT nisu bezveze izmiljneni i treba uvek koristiti prednosti koje i nude. Kobinacija je najbolje sto mozes da uradis i da koristis MAP samo sa preko recimo 89kPa .

                              Sad je ostavljeno kljucno pitanje:

                              Da li su DTA vrednosti realne vrednosti u odnosu na GMT , sa kolikom sigurnosti to mozes da potvrdis???
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                Nije problem, odradicemo i to, samo da konacno razumem zasto

                                Ajd' sad malo detaljnije oko toga KAKO odraditi log posto niiisam bas najbolje uklavirio ovo oko loginga na po 1000 obrtaja...

                                DTA vrednosti su radjene sa bazom 116 stepeni pre GMT, a NIRA na 117 - sto znaci...sta? Sve vrednosti u mapi paljenja unapred ili unazad za 1 stepen...?
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X