Pa sad, ovi FWD sto im se volan otima iz ruku, sumnjam da voze na novim slikovima.
Jesu komercijalne gume, ali niti je Tokohama AVS polovna, niti plastikaner Uostalom, ide napred, nije bas da stoji i vrti u mestu, cupajuci levo desno.
The difference between men and boys is the price of their toys
Trebao si bar na tren da pustis volan pri prvom potapanju gasa, pa bi se onda videlo da li ima bar malo torque steer-a..., mada ne znam ni zasto bi ga bilo kada vozis sa rol barom, ozbiljnim vesanjem i ozbiljnim diferencijalom??
Jes da me ova nus pojava od auta ne interesuje ( ma koliko nm/ks imala ) kao ni taj budjavi pogon..., a`l morao sam malo da se ukljucim!
Vidi, krajnje je nebitno koliko torque steer-a ima pri pustanju gasa (malo, mora da ga bude, ali zanemarljivo u odnosu na ono sto bi neko pomislio), jer je PRAVI problem koji torque steer pravi - nemogucnost upravljanja i odrzavanja pravca. Jednostavno, stisnes gas, auto se otima i skace po metar u stranu, sta god ti radio na volanu.
Btw, sto je sasija cvrsca torque steer je veci. Isto vazi i za diferencijal, sa LSD-om je veci nego sa otvorenim diffom.
Znam da te FWD i ove igrackice ne interesuju, mada mislim da bi radikalno promenio misljenje posle par krugova
The difference between men and boys is the price of their toys
Ne znam kako utice krutost karoserije ali znam da najveci uticaj imaju razlicite duzine poluosovina, uglovi pod kojima su resene i gume tj. tvrdoca bocnih zidova.
Vidjao sam, doduse ne i iskusio, ozbiljno otimanje volana prilikom potapanja gasa tako da mi je jasno zasto ljudi o tome pricaju, nije bez osnova.
Ne znam da li je Peugeot tome posvetio posebnu paznju, mada me to ne bi cudilo obzirom da ova fabrika ima ozbiljno iskustvo na takmicenjima, ili ih je prosto "ukakilo" no to nije ni vazno, pretpostavicu da Pug 206 ima zahvalnije resenje prenosa snage na pogonske tockove te je pojava malo do nimalo izrazena.
U svakom slucaju sigurno je da neki automobili pate od toga, dok verujem da neki i sa ozbiljnom trocifrenom konjazom imaju manje izrazen torque steer.
Opsteprihvaceno je da je automobil sa preko 300KS i FWD maltene nemoguce voziti. Poenta ovog klipa je da se pokaze da, iako je torque steer i dalje tu, savrseno moguce upravljati autom sa daleko vise od tih 300KS.
The difference between men and boys is the price of their toys
Causes :
Unequal driveshaft length (or more accurately, unequal driveshaft angles, also caused by body roll or single wheel bump)
Mislim logicno je da uvijanje sasije ne moze pozitivno da utice na geometriju, a kao sto znamo ona je vrlo bitna za upravljivost!
Sto se tice misljenja, ne sumnjam..., mada imao sam prilike da se provozam u fwd turbo masinama, nisu pug-ovi ali idu odlicno, a sto se tice osecaja, svi idu kuci pored E30 M-a sa malo dopunskog power-a!
Sale reci mi jesi li pravio sa Pugom neki Track day ili tako nesto?zivo me interesuje kako se ponasa u krivinama,tj. pri promeni opterecenja.znam da ona staza na Adi nije bas najsrecnija,ali kako je se ponasao tamo ako si ga probao?
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
U jednoj od posljednjih epizoda Top Gear-a testirali su Focusa RS500 (350KS). I pored spere i revoknuckle pri svakom naglom dodavanju gasa skrece u desno (po 1-2m)...
Sale reci mi jesi li pravio sa Pugom neki Track day ili tako nesto?zivo me interesuje kako se ponasa u krivinama,tj. pri promeni opterecenja.znam da ona staza na Adi nije bas najsrecnija,ali kako je se ponasao tamo ako si ga probao?
Po krivinama lezi kao i pre samo sto se sa gasom mora biti jako obazriv. Teze je fino dozirati gas, jer kad krene da puni, krenuo je, i ako se ne drzi na "vagi" da ne ubrza previse, svasta se desava Kao i svaki turbo motor, ali nije dramaticno. Nema potapanja gasa i izvlacenja na sper kao ranije, sad je skok snage mnogo veci i brzi, pa se lako pretera. Dok god se malo pazi na doziranje gasa, sper odradi posao, uvuce nos u krivinu - cim se malo pretera, krece da vuce napolje, mnogo jace nego na atmosfercu sto je i normalno, je li, ali tada se ide vec ozbiljno brzo.
Malo je teze naci ritam, jer prvo na pravcu ides sa punim gasom, pa puna kocnica, pa je malo teze iskulirati i kontrolisati gas kroz krivinu - mnogo vece promene nego na atmosferi, ali sve u svemu svidja mi se
The difference between men and boys is the price of their toys
Comment