HHO - znamo li nesto o tome ?

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • painter
    Banovan
    • 04.03.2010
    • 738
    • beograd,m.mostanica

    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

    Za Nikolu Panica : NaOH moze i u mnogo manjoj koncentraciji,oko 5%,ali ako je dobar generator onda je najbolje 20% jer postizes kataliticku reakciju,znaci vise gasa proizvodis. Manje koncentracije su za losije generatore pa rastvorom kontrolisu struju,trajnost materijala itd. Ako hoces da odvajas kiseonik i vodonik na taj nacin,onda ce ti mozda biti malo 2V po celiji,a mozda i nece ako stavis vece elektrode(napon gura struju a veliki razmak elektroda povecava otpor pa da bi ga savladao trebas veci napon;a veca povrsina lima smanjuje otpor...). Inace napon varira od elektrolita,za sodu bikarbonu treba oko 4V ali vec sam objasnio da je ne koristite. Aluminijum ne smes koristiti sa NaOH!!!!!!!!!!!!!!! Prikljucak za el. kontakte stavi u donjoj zoni koja je u vodi! Sama konstrukcija tvoje celije je dobra za odvajanje gasova ali je energetski ne efikasna...

    Comment

    • painter
      Banovan
      • 04.03.2010
      • 738
      • beograd,m.mostanica

      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

      Nikola,sve velicine su povezane,ja nisam probao "U" oblik,ti probaj kao sto sam ti objasnio pa javi. Bolje bi bilo kada bi nasao membrane koje propustaju elektricitet a gasove ne,pa priblizio elektrode na par milimetara,oko 3,sad to zavisi...pa napravio plasticno kuciste a ne crevo(moze vodovodna ili kanalizaciona cev) imao bi i efikasnost i razdvojene gasove.

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

        Originally posted by painter
        Originally posted by Dora
        Expendabla i Paintera za Predsjednika
        DA SAM JA NEKA VLAST,JA BIH UKINUO VLAST!
        Baš tako, ali bi prvo malo valjda uveli reda!
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • painter
          Banovan
          • 04.03.2010
          • 738
          • beograd,m.mostanica

          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

          Originally posted by expendable
          ...Svi su super profe i nisam bio u sukobu sa njima jedino što sam na ispitu imao jako "progresivan" pogled na I i II zakon T.D. pa mi je lepo pokazano da je lepo što sam "aktivan" ali da to nije tako, te za hrabrost 6 a trebalo mi za uslov....
          Trebao si nastaviti da verujes u Sebe a ne profesorima
          Eto,to je jedan od razloga sto nisam zavrsio velike skole,kapirao sam da nesto tu ne valja i pokusavao da objasnim,u matematici,fizici,hemiji...kako sam ih nervirao...

          Comment

          • painter
            Banovan
            • 04.03.2010
            • 738
            • beograd,m.mostanica

            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

            Originally posted by expendable
            Originally posted by painter
            Originally posted by Dora
            Expendabla i Paintera za Predsjednika
            DA SAM JA NEKA VLAST,JA BIH UKINUO VLAST!
            Baš tako, ali bi prvo malo valjda uveli reda!
            Haha,misli mi naviru ali ne smem da ih objavim!

            Comment

            • painter
              Banovan
              • 04.03.2010
              • 738
              • beograd,m.mostanica

              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

              Izvinjavam se sto pomalo pisem nepovezano,napisem nesto pa tek posle detaljno procitam neciji post itd,pa onda dopunjujem odgovore. Takodje sam uskocio da odgovaram tamo gde je EXPENDABLE obecao odgovor...molim ga da odgovori ne obaziruci se na moju brzopletost i povrsno procitan post...

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                Originally posted by painter
                Za Nikolu Panica : NaOH moze i u mnogo manjoj koncentraciji,oko 5%,ali ako je dobar generator onda je najbolje 20% jer postizes kataliticku reakciju,znaci vise gasa proizvodis. Manje koncentracije su za losije generatore pa rastvorom kontrolisu struju,trajnost materijala itd. Ako hoces da odvajas kiseonik i vodonik na taj nacin,onda ce ti mozda biti malo 2V po celiji,a mozda i nece ako stavis vece elektrode(napon gura struju a veliki razmak elektroda povecava otpor pa da bi ga savladao trebas veci napon;a veca povrsina lima smanjuje otpor...). Inace napon varira od elektrolita,za sodu bikarbonu treba oko 4V ali vec sam objasnio da je ne koristite. Aluminijum ne smes koristiti sa NaOH!!!!!!!!!!!!!!! Prikljucak za el. kontakte stavi u donjoj zoni koja je u vodi! Sama konstrukcija tvoje celije je dobra za odvajanje gasova ali je energetski ne efikasna...
                Sve je ovo tačno. 2V je malo, jer je teorijski (za reverzibilan i beskonačno spor proces) min. cca. 1,23V. Međutim osim TD (termodinamike) postoji i kinetika te u vezi sa tim i "overpotencial" ("nadnapon" ili kod nas poznatiji kao "prenapetost") na elektrodi koja zavisi od materijala elektrode, te da bi počela reakcija to vam je 2V. Da bi dobijali gas treba vam 3 do 4V. Međutim to je samo orijentaciono (da znate da trebate vezati u red 2, 3 ili max. 4 ćelije na izvor struje od 12V). Painter je u pravu i u tome da je tehnološki parametar zapravo jačina struje, odnosno gustina struje na elektrodi. Pomenuo sam napon (potencijal) jer on zaprao daje struju, ali je zaista na dalje bitno kolika vam je radna struja. Za to morate imati regulator (promenjiv otpor(nik)) kojima možete da podesite struju koliko želite. U tom smislu 12V možete vezati i na jednu ćeliju. Naravno ukoliko su vam otpori u kolu (el.hem. sistemu) veliki možda vam i 12V zapravo i odgovara, ali nećete znati dok ne izmerite struju (ampermetnom i naravno redno kroz kolo).
                Elektrode trebaju da budu što bliže (manji otpor elektrolita) ali to otežava konstrukciju. Probajte prvo sa malo većim rastojanjem. Vodite računa da se pri velikim strujama osobođeni gasovi budu u obliku većih mehura pa to dalje povećava električne otpore kola i nameće veće rastojanje među elektrodama da bi se gasovi razdvojili.
                U industrijskim uslovima gustina struje na elektrodama (pri elektrolizi vode) se kreću od 1000 do 5000A/m2 (jako otprilike i sa starim podacima) dok su neki istraživači dogurali do 50.000A/m2 uz iskorišćenje struje od 93% ??! Deluje mi jako impozantno i mislim da je patentom zaštićeno (radi se sunđerastom niklu kao katodnom materijalu).
                Uzgred, ne treba vam više informacija ali sam je prevideo: olovo je odlična anoda u slučaju rastvora H2SO4 kao elektrolita. Ipak NaOH će vam uprostiti stvari i zaista za dobro iskorišćenje struje (energije) treba vam veća koncentracija (oko 20% mas.), što je negde oko (malo ispod) 5mol/dm3.
                O potrebnim strujama (i gustini struje) kratka računica u sledećem postu.
                Painter je samo delimično u pravu za profe, jer termodinamika stoji! Objasniću jako plastično (i pokušaću kratko) u sledećem postu (zapravo drugom po redu jer Nikoli dugujem još računicu). Može se voziti i na vodu ali ne uz vodu koja se nosi u vozilu!! Nije da ne podržavam i takav koncept (baš ću ga izvrnuti na postavu) ali mi je sistem smanjenja potrošnje goriva mnogo realniji i spreman za realizaciju. Zaista ne mogu da tvrdim da su uštede toliko koliko si naveo (mislim "predsedniče" možemo i na ti, ja sam više za ono "podpresedničko" mesto ) ali ne izgleda nemoguće. Na tebi je da i dokažeš u praksi te ako nešto malo pomognem O.K. ako ne sigurno neću sputavati ili smetati u ovom poduhvatu, što ne znači da kad se nešto ne budem slagao neću i reći. Za sada mi (bez detalja koji naravno ostaju onome ko je nešto napravio) izgleda da ti dobro ide u smislu istraživanja. Za primenu ćeš morati da sve malo "došteluješ", napraviš da bude lako primenjivo, sigurno i da daje rezultate uz umerenu cenu (one koje pominješ izgledaju realno).
                Ovo poslednje je O.K. kao što se vidi sa početka post-a. Nema veze ako se dopunjujemo pa čak i ako se negde ne budemo složili. Za sada "nemam primjedbi" (većih).
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                  Znate da je ovde politika izricito zabranjena samo da pocetim.
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                    Važi M-Power! Od sada samo "suva" struka i nauka
                    Nema ništa "Power to the people" jedini Power na forumu je "M-Power"!
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • NShappy
                      CBC Senator
                      • 09.03.2005
                      • 261
                      • Novi Sad
                      • Ford Focus 1.8TDCi

                      Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                      Molio bih učesnike da ovaj moj post pročitaju do kraja jer imam dojam da se postovi čitaju letimično...

                      Da će se voziti na vodu, hoće. Čim nestane nafte. Iz vode će se praviti H2 i O2 i vozićemo na to. To je sada već vrlo očigledno. Da li će to koristiti SUS motori ili gorive ćelije, nije sada bitno ali svi znamo, SUS motori mogu lepo da rade na vodonik. Čak i obični SUS (mislim da će brzo crći zbog stvaranja vodene pare i korozije u njima ali za probu, rade) a da ne pričamo o SUS motorima posebno prilagođenima za vodonik. A gorive ćelije su se koristile još na Apolu i nisu ništa novo.

                      Ali da će vodonik moći da se proizvodi u dovoljnoj količini U VOZILU, korišćenjem energije koja se takođe proizvodi U VOZILU iz istog tog dobijenog vodonika i kiseonika, e to neće moći. Ćao zdra'o...

                      Možda će vodonik moći da se dobija "live" u vožnji u dovoljnoj količini hemijskim procesima, ali tada ćemo za to trošiti neku hemiju u vožnji, možda neku koja se može sintetizovati i praviti neograničeno, ali to je sada druga priča, da ne trošimo vreme na nju.

                      Nego, ono bitno što sam hteo reći. Ok, možda uspevate da smanjite potrošnju. Ali to bi ste morali ozbiljno izmeriti. Sve priče o smanjenju potrošnje su bzv. jer one što sam ja pročitao su tipa: "nisam baš tačni izmerio, jednom je bilo ovako jednom onako, ne znam tačno ali otprilike je tu negde, ide i do..." I moj auto troši između 6 i 12 l na 100/km, zavisi ko ga vozi, kuda kako i u kojim uslovima. Najvažnije što htedoh reći je, nabavite otpisanog fiću, Yuga, Stojadina... izvadite motor i stavite na sto. Povežite ga na menzuru sa benzinom i na HHO generator. Napajajte HHO generator sa njegovog alternatora i proverite stvarno i precizno koliko je smanjena potrošnja u različitim režimima rada. Ili još bolje, nabavite one električne agregate što koštaju tepsiju ribe i probajte sa njima. Njihova prednost je što kačenjem raznih potrošača (kalorifer, fen, rešo) možete u garaža/šupa uslovima veoma fino da menjate opterećenje tj, režim rada. Sa takvom aparaturom, uz malo klikera (u glavi) i sa srednješkolskim znanjem fizike, možete veoma tačno, u wat, izmeriti dobitak ili gubitak. Takođe ćete veoma lako odrediti tačne parametre potrebne za optimalni rad, odnos kiseonika i vodonika prema benzinu, potrebna podešenja karburatora, predpaljenja i bla. bla. truć.

                      Bez takvog eksplicitnog testa sa jasnim i nedvosmislenim rezultatima, cela vaša priča liči na kosmogenarator, purpurnu ploču ili Alana Čumaka.
                      Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                      Comment

                      • painter
                        Banovan
                        • 04.03.2010
                        • 738
                        • beograd,m.mostanica

                        Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                        Expendable,2V po celiji je dovoljno i u praksi,isprobao,potvrdio! To je napon potreban za razbijanje molekulske veze plus otpor elektroda i to je to,kao sto si i sam objasnio. U svemu ostalom se slazem osim oko termodinamike. A mozda se i slazem ali: Termodinamika,kao sto joj sama rec kaze,objasnjava procese u veoma uskoj oblasti i ne moze se primeniti u svakom pretvaranju energije. Fakticki,ja mozda nisam narusio ni Faradejev zakon ni zakone termodinamike i ako sam proizveo vise gasa nego sto je po ovim zakonima moguce. Mozda ovi zakoni nisu primenjivi u objasnjavanju ovog procesa. Znaci ili-ili,ja nisam kompetentan da presudim niti me zanima. Zanima me jeftina i ekoloska voznja,varenje,kuvanje,grejanje...

                        Comment

                        • painter
                          Banovan
                          • 04.03.2010
                          • 738
                          • beograd,m.mostanica

                          Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                          Originally posted by M-power
                          Znate da je ovde politika izricito zabranjena samo da pocetim.
                          Jok,opozicija je zabranjena!

                          Comment

                          • painter
                            Banovan
                            • 04.03.2010
                            • 738
                            • beograd,m.mostanica

                            Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                            NShappy,ja mozda nisam opisao kako sam testirao ali to je izmedju ostalog bas kao sto si rekao samo bez vadjenja motora,nego sam crevo za gorivo kacio na veliki spric umesto menzure. Ne mogu sve da otkrivam,ne zbog vas nego zbog onih koji su u ovom poslu ozbiljno,odmah bi mi maznuli ideje a to ne zelim. Svasta sam otkrio prilikom testiranja i eksperimenata,i to su uglavnom stare price,nekad je neko vec to otkrio i patentirao to sam se uverio jer sam nasao patente samo nije poznato u javnosti,ali jos nisam nasao patent da je neko sve to zaokruzio u kompletnu pricu kao ja;razumeo sam sta se desava i kako to da kontrolisem. Imam jos puno da naucim toga sam svestan. A prica o procentu smanjenja potrosnje izgleda sumnjivo ali zaista je tako,ne moze se precizno reci nista! Na stolu moze,ali u voznji NE MOZE! Osim u slucaju mog izuma sa smanjenjem preko 50%,tu vec nema veze nacin voznje,model automobila itd,ako kazem da garantujem 50% onda je tako. A za standardne hho generatore vec sam objasnio,razlicite konstrukcije motora,snaga itd,brojni faktori uticu. Dodao bih i nacin voznje sto do skoro nisam verovao,recimo ako generator pravi 0,5LPM a motor ima 1000ccm,na manjim obrtajima bice veci procenat hho u smesi i potrosnja ce procentualno biti manja,usteda veca. Na vecim obrtajima obrnuto,naravno. Ali ni tu nema pravila,i ako dovedes mnogo vise gasa onda moras da prestelujes motor a pitanje je kako ce raditi na visim obrtajima...to mi je sledeca stanica. Jedini test u voznji a da valja jeste ako vozis recimo 100km puta brzinom 100km-h pa izmeris potrosnju pa onda opet sa hho i uporedis. Ali i tu imas faktore uspona,vetra itd. Zato se sve iskazuje otprilike,kao "oko 25%" Ako sam vozio auto i trudio se da ga jednako gazim bez i sa hho,i potrosnja se smanjila za 25%,ja to uzimam za ozbiljno,mozda procenat nije tacan ali tu je negde,ne moze se pogresiti bas toliko pogotovu ako sam radio vise testova pre i sa hho,sipao na istoj pumpi i vozio slicno i razlika isla do 5%. Takodje je veoma bitno za smanjenje potrosnje da kompresioni prostor bude cist a to se vremenom ocisti kad vozis s hho,sto vise LPM to pre. I tek onda dobijes maximum smanjenja za dato vozilo koji je tesko odnosno nemoguce prebaciti s obicnim generatorom...

                            Comment

                            • NShappy
                              CBC Senator
                              • 09.03.2005
                              • 261
                              • Novi Sad
                              • Ford Focus 1.8TDCi

                              Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                              Originally posted by painter
                              NShappy,ja mozda nisam opisao kako sam testirao ali to je izmedju ostalog bas kao sto si rekao samo bez vadjenja motora,nego sam crevo za gorivo kacio na veliki spric umesto menzure. Ne mogu sve da otkrivam, ne zbog vas nego zbog onih koji su u ovom poslu ozbiljno,odmah bi mi maznuli ideje a to ne zelim....
                              Čekaj, zašto kriješ KAKO SI TESTIRAO POTROŠNJU?!? Precizan test u vožnji bez merenja svih parametara vožnje je pouzdan koliko i merenje težine vozača korišćenjem bicikla.

                              Dakle, prodaješ uređaj koji nisi patentirao, sam ga praviš (ko hoće da ukrade ideju kupiće to pa odmah sve provaliti), a reklamiraš ga ovde na forumu uz garancije "na reč" uz merenja koja nisu NEZAVISNA i koja si sam sproveo korišćenjem nedoslednih metoda. I obećavaš smanjenje potrošnje od 25-50% za čega bi proizvođači vozila dali milijarde, samo da imaju kome, pošto već daju milijarde da smanje potrošnju za 2-3%.

                              Ako ih oni neće, ponudi ideje Greenpeace-u. Ima organizacija koje nisu korumpirane od starne naftne industrije sveta.
                              Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                              Comment

                              • NShappy
                                CBC Senator
                                • 09.03.2005
                                • 261
                                • Novi Sad
                                • Ford Focus 1.8TDCi

                                Re: HHO - znamo li nesto o tome ?

                                Možda sam bio malo grub te zato izvinite.

                                Da pojednostavim... ...uradi test na stolu. Do tada, sve ovo je b***laština.
                                Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                                Comment

                                Working...
                                X