Re: HHO - znamo li nesto o tome ?
Jedan univerzalni savet (pa da se polako isključujem sa ove teme):
- Batalilte (u prvo vreme) HHO generator.
- Zašto?
- Zato što to već postoji!!
Možda meni to ne izgleda tako izazovno ali nije samo to.
Glavni problem je mehanička konstrukcija i uklapanje u veliki broj vozila a to stvarno nema veze (ili tek indirektno) sa elektrolizom. Jeste nešto što spada u „dizajn elektrohemijskog sistema“ ali je mehanika ipak primarna.
PRVO PROVERITE SA VEĆ POSTOJEĆIM GENERATORIMA DA LI SISTEM RADI.
Da li može bolje, manje i zapravo efikasnije da se proizvede vodonik (i kiseonik) je ovde zapravo SEKUNDARNO.
Prvo treba nedvosmisleno utvrditi da 3lpm vodonika (i 1,5 kiseonika) ili 1,2 ... 5. Može da uštedi gorivo ili ne i KOLIKO.
Drugi problem je (za 3lpm) obezbediti dovoljno jak izvor električne energije (1kW, tj. 1kVA) što nije baš ni tako lako, 83,33A na 12V što u „trajnom“ režimu prazni akumulator za cca. pola sata (45Ah). Koliku struju (snagu) daje alternator ne znam ali ne bih rekao da je dovoljno (možda oni za teretna vozila).
Treća stvar je da sistem ne „curi“ (mada se može kopirati TNG napajanje bez „isparivača“) i da je sve bezbedno.
Tek na mestu četiri je efikasnost i dimenzije „HHO generatora“ ili kako se već zove. Jeste da se time lakše rešava i 3) ali po redosledu dolazi na kraj.
Dakle ako pođete od elektrohemijskog sistema na dobrom ste putu da izgubite više vremena nego što je neophodno ili tačnije rečeno da ga izgubite neznajući da li vam je uopšte potrebno.
Ako se reše problemi 1 i 2 „lako“ ćete i sa elektrohemijom.
Inače što se istraživanja tiče najviše vremena treba za 4) te ako se tako postave stvari „ode mast u propast“. U krajnjem slučaju može se kupiti odgovarajući generator bez celog sistema ili angažovati stručnjak u toj oblasti (jok ja!), koga mogu i predložiti ali samo za ozbiljne „ponude“.
Teško ćete (bilo ko) u garažnim uslovima dobiti rezultate na kojima godinama rade TIMOVI stručnjaka. Čak i mali sistem na nivou pominjanog Norsk Hydro generatora bilo bi pravo čudo i podvig dostojan „nobelove nagrade za garažare“.
I na kraju (pre nego odem): Painter, nemoj previše da radiš na rušenju postojećeg prvo iskoristi ono što postoji. Dakle dobri rezultati unutar postojećih zakona pa tek posle možemo da rušimo redom: Njutna, Faradeja, Karnoa, Anštajna, ...
P.S. Koliko god imao dobre rezultate iznenadio bi se koliko se uklapaju u „postojeće znanje i teorije“.
Jedan univerzalni savet (pa da se polako isključujem sa ove teme):
- Batalilte (u prvo vreme) HHO generator.
- Zašto?
- Zato što to već postoji!!
Možda meni to ne izgleda tako izazovno ali nije samo to.
Glavni problem je mehanička konstrukcija i uklapanje u veliki broj vozila a to stvarno nema veze (ili tek indirektno) sa elektrolizom. Jeste nešto što spada u „dizajn elektrohemijskog sistema“ ali je mehanika ipak primarna.
PRVO PROVERITE SA VEĆ POSTOJEĆIM GENERATORIMA DA LI SISTEM RADI.
Da li može bolje, manje i zapravo efikasnije da se proizvede vodonik (i kiseonik) je ovde zapravo SEKUNDARNO.
Prvo treba nedvosmisleno utvrditi da 3lpm vodonika (i 1,5 kiseonika) ili 1,2 ... 5. Može da uštedi gorivo ili ne i KOLIKO.
Drugi problem je (za 3lpm) obezbediti dovoljno jak izvor električne energije (1kW, tj. 1kVA) što nije baš ni tako lako, 83,33A na 12V što u „trajnom“ režimu prazni akumulator za cca. pola sata (45Ah). Koliku struju (snagu) daje alternator ne znam ali ne bih rekao da je dovoljno (možda oni za teretna vozila).
Treća stvar je da sistem ne „curi“ (mada se može kopirati TNG napajanje bez „isparivača“) i da je sve bezbedno.
Tek na mestu četiri je efikasnost i dimenzije „HHO generatora“ ili kako se već zove. Jeste da se time lakše rešava i 3) ali po redosledu dolazi na kraj.
Dakle ako pođete od elektrohemijskog sistema na dobrom ste putu da izgubite više vremena nego što je neophodno ili tačnije rečeno da ga izgubite neznajući da li vam je uopšte potrebno.
Ako se reše problemi 1 i 2 „lako“ ćete i sa elektrohemijom.
Inače što se istraživanja tiče najviše vremena treba za 4) te ako se tako postave stvari „ode mast u propast“. U krajnjem slučaju može se kupiti odgovarajući generator bez celog sistema ili angažovati stručnjak u toj oblasti (jok ja!), koga mogu i predložiti ali samo za ozbiljne „ponude“.
Teško ćete (bilo ko) u garažnim uslovima dobiti rezultate na kojima godinama rade TIMOVI stručnjaka. Čak i mali sistem na nivou pominjanog Norsk Hydro generatora bilo bi pravo čudo i podvig dostojan „nobelove nagrade za garažare“.
I na kraju (pre nego odem): Painter, nemoj previše da radiš na rušenju postojećeg prvo iskoristi ono što postoji. Dakle dobri rezultati unutar postojećih zakona pa tek posle možemo da rušimo redom: Njutna, Faradeja, Karnoa, Anštajna, ...
P.S. Koliko god imao dobre rezultate iznenadio bi se koliko se uklapaju u „postojeće znanje i teorije“.
Comment