Originally posted by sw.brick
View Post
Kolika vam je potrošnja plina
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Lancia Kappa 2.0 20v
-
-
Originally posted by Integralac View PostLancia Kappa 2.0 20v 114kw
lambda landi uredjaj, 15-15.5 grad cisto
metoda vozim dok se ne ugasi pa ga pojimLancia Kappa 2.0 20v
Comment
-
-
Originally posted by Srdjan View PostPo tvojim brojkama imas dosta kilometraze po gradu ili dosta startova motora u toku dana? Na kojoj temp ti je podeseno da prebacuje na plin? Da je vise otvorenog puta prosecna potrosnja bi bila manja i plina i benzina. Jel tako? Ako je ovo slucaj zar ti se onda ne isplati da imas manji auto za voznju po gradu?
Sada je podeseno na 44C, bilo je ranijih godina na 30C a jedno krace vreme sam isprobavao i sa 61C. Od sada cu imati letnji LPG program i mapu ubrizgavanja i posebnu zimsku mapu/ program.
Uvidom u tehnicku dokumentaciju saznao sam da ECU paljenja- varnice ima jedan rezim rada do 60C a sasvim drugi 0d 61C.
U prvom rezimu dok je faza zagrevanja motora ima znatno kasnjenje varnice da bi se sto brze zagrejao katalizator (ekologija) a sto povecava potrosnju. Na 61C aktivira se upravljanje EGR ventilom preko ECU i vakum kontrolera a onda takodje dolazi do povecanja potrosnje goriva.
Zatim ECU paljenja namerno zakasnjava paljenje pri ulasku u ler (sa padom obrtaja motora) da bi smanjio pritisak sagorevanja na klipu a radi povecanja komfora putnika tj smanjenja neugodnih vibracija motora i lepseg (tecnijeg) rada automatika- opet povecava ta strategija paljenja potrosnju goriva.
Sve u svemu motor je podesene za komfornu vangradsku voznju i u gradskim uslovima je neefikasan sa upotrebom goriva.
Da, razmisljao sam o nekom drugom vozilu za gradske potrebe, vec sam zadnjih 4-5 meseci gledao jedno 5-6 modela, jedno 50tak komada i uglavnom tokom probne voznje jako je tesko navici se na "specificnosti" kao sto su:
- spolja mali auto oko 3.5-3.8m na papiru a u praksi ogroman auto koji zahteva blizu 5 metara prostora za voznju i parkiranje usled problema sa prednjim tockovima i upravljacem koji se ne mogu okrenuti u stranu pa auti uglavnom mogu da idu pravo i tek blago skretanje sa putanje. Jako je mali broj tih nazovi gradksih automobila kojima treba do 9,0- 9,3 metra prostora za puni okret.
- polozaj u sedistu je obicno klaustrofobican, u smislu da se sedi prakticno na vratima a da ne pricam da u prostoru oko ramena deluje sve jako skuceno.
- preglednost pri voznji u rikverc/ parkiranje je obicno losa do jako losa (da ne kazem katastorfalna) i uopste se ne vide gabariti vozila iz vozackog sedista a meni je potpuno glupo da treba da izadjem iz vozila da bih video da li iza branika im 4cm ili 9 cm prostora do prepreke.
- ono sto sam probao ima slabasne sistema HVAC (grejanje, hladjenje, ventilacija) i treba im citava vecnost da leti ohlade kabinu.
Ja vrlo cesto imam kratke relacije i zahtev je da klima sa 55C unutra vazduha ohladni na 25C za najvise 3-4 minuta/
- potrosnja goriva, prema tvrdnjama vlasnika a i prema statistikama se u najboljem slucaju krece od 8-10 litara po gradu. kada stavim na papir to je nekih 30tak evra mesecno razlike u ceni potrosnje u odnosuo na sadasnje stanje. Kada uracunam fiksne troskove poput registracije, nuznih guma, zamene ulja i uglavnom kod vecine tih gradskih auta skupog/ cestog obaveznog odrzavanja ukupna razlika mi se svede na 10tak evra mesecno razlike.
- da ne pominjem da je kod nas jako jako tesko naci mali gradski automobil koji ima automatik menjac (bilo koje podvrste) a to je prosto postala nuznost u gradskoj kreni stani voznji
Gledao sam Reno, Pezo, Smart, Daewoo, Fiat, Lancia,Merccedes,Nissan, Opel i ne secam se vise koji i jedino Smart i Daewoo imaju po jedan model koji bi mogao da se uklopi u zahtev da je korektan za parkiranje (manje od 9,5m kruga okretanja), pregledan,
Ponuda tih modela je skromna, uglavnom ono sto sam gledao skoro pa izraubovano i nije daleko do otpada. Kilometraza reda 60.000- 130.000km se jako vidi na tim malim gradskim automobilima.
Meni ne smeta ni ako nije 100% ispravan tj kao novi jer mi treba kao drugi rezervni auto ali kod nas je ponuda, hm cudnovata.
Ima udaranih uvezenih auta a trazi se cena maltene kao da je u stanju iz radnje.
sve u svemu, stanje na trzistu je da se trazi mnogo para za prilicno skromno opremljene, prilicno izraubovane primerke i bez poznate istorije.
Da ne pricam da sam u oko 30% slucajeva naisao na placevima na ocigledno neispravne primerke za koje prodavci pokusa vaju da "prodaju" pricu da je to samo 20tak evra da se dovede u red.
Itd, posle nekih 100nak pregledanih primeraka jos nisam naisao na ono sto bi mi odgovaralo, a desilo mi se i da je jedno 20tak primeraka bilo vec prodato dok sam uspeo da se javim na oglas ( a po opisu i prici vlasnika nakon prodaje mogli bi neki biti zaista dobri primerci).
I tako, nista nisam uradio ali sam osmislio trece resenje za koje sada radim tehnicku analizu i trebalo bi da donese smanjenje troskova goriva za oko 40tak %. O tom potom kada napravim i testiram. Hint, koristicu struju koja u ceni ne sadrzi akcizu niti poutarinu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Odg: Kolika vam je potrošnja plina
Vectra b 1.8 16 v 160km ugraden lovato sekvent easy fast pred 10 dena potrosnja okolu 14-15ltr na 100 isklucivo gradska voznja.Od koga e staven uredot nisto ne e smeneto, isti svekici, ist filter za vozguh, isti kabli .... prasanje dali e normalna portrosnjata??VECTRA B - POWER
Comment
-
-
Odg: Kolika vam je potrošnja plina
Lancer 1.3 digo na 11.5 sa 9.5 pumpa Nis mirijevo 100% grad
Comment
-
-
Odg: Kolika vam je potrošnja plina
Povećana potrošnja je posledica gradskih gužvi ili oštrije vožnje ili je loša tura gasa (ili namerna ili nenamerna greška u merenju količine) na pomenutoj pumpi u Mirjevu. Kako se nadalje kretala potrošnja?
Ne znam tvoj stil (i uslove) vožnje, niti težinu Lansera, ali mi za 1.3 motor potrošnja od 11.5l na 100km deluje preterana.
Comment
-
Comment