@Dranix: Ne nego mislim ovde
Neko mi rece pre godinu i kusur da je nova boca 80 EUR (cilindricna), ali nisam proverav'o.
Ja sam pitao licno coveka koga poznajem a radi na atestu na Masinskom (tada pre godinu i kusur) i on mi rece da boca ne sme da bude starija od dve godine. Isto su mi tada rekli i na tehnickom pregledu kad sam ih pitao kakva je procedura ako 'ocu atest. To mi je rekao i drugar iz Paracina koji je uradio atest "da mu ne isteknu one dve godine".
Ja sam to tada uzeo zdravo za gotovo jer mi je boca bila starija i nisam hteo da se zezam sa time dok ne pocnu panduri da dr*aju. E sad su poceli pa mi se opet mota po glavi ideja o atestu.
Ja krenuo u postupak atestiranja stare instalacije. Ugradjena 1998, a boca iz '97 godine, pa mora da se ponovo atestira. Po ranijem dogovoru, bio kod Ivana, skinuli mi bocu i ja je odneo na Institut M. Pupin. Tamo jos jedan auto ceka na isti postupak. Dodje covek iz Instituta - Vucko da proveri obe boce i pazi sad ovo: konstatuje da je u onom drugom autu toro boca, kojoj bi se prilikom vadjenja napolje polomio ventil i mrtav 'ladan uradi coveku atest od oka (doduse isao je oko auta da meri da li negde curi gas) i kaze: 'ako te neko pita ti kazi da smo je punili vodom i uradili sve kako treba. Covek plati 1600 din i ode - niti je iskljucivao instalaciju, niti vadio bocu - nista.
A ja ******, otisao da mi izvade bocu, dovezao je gore, a majstor Vucko odsrafljuje sve sa nje i usput prica da je super ako se nista ne polomi. Posle toga napunio je vodom, nadruko rucnom pumpom pritisak na 30 bara, zavrsio papirologiju, ispustio vodu i vratio mi sve delove od boce u plasticnoj kesi - kaze neka ti to majstori sto su skidali bocu, sve vrate. Hteo sam jos istog dana da mi momci iz servisa vrate bocu nazad, ali ne moze - sada iz boce treba izbaciti svu vodu, da se osusi skroz, da ne bi zaledila kasnije voda u njoj.
Pa recite vi meni sada ko je ovde lud? Skidaj bocu, nosi gore, cimaj se, dobijes gomilu delova u kesi, izgubis pola dana, jos izdangubis oko postavljanja boce, + da nije mozda stvarno priliom demontaze ostecen neki navoj ili tako nesto - neverovatno. Kad ono, moze i od oka.
Srbija!!!
@pantah,
evo kako bi izgledala tipi?na procedura ugradnje auto gas uredjaja, koju treba predložiti i vršiti pritisak na nadležne da prihvate kao osnovu
A sto se tice atesta ovde nije potrebno da radim , jer onaj koji ima dozvolu za ugradnju je isto kao i da mi je uradjen atest
Instaliranje za gas sam zakazao pre mesec dana i danas stigao na red za ugradnju, Majstor mi samo trazio broj sasije i motora , jer je to morao da ukuca u plocicu koju je negde okacio u motorni prostor . Sve sto moram je da prijavim mom osiguranju da sam ugradio gas i da popunim formular koji cu da posaljem drzavi , a ona meni cek na iznos od $2000
tako bi moralo i kod nas sli?no da se uvede pod hitno ako je cilj uredjenje trenutnog stanja a ne uzimanje hara?a uputima po svaku cenu.
a kako se vidi uopšte nije komplikovano po vlasnika a ni država ne troši šalterske resurse na privremene papiri?e (upute).[/quote]
Slažem se.
A, možda mi ne?eš verovati ali se slažu i u tehni?kom delu MUPa.
Uput, još pogotovu takav koji se pla?a, je totalna glupost. Ali Mup je podeljen i postoji i njihov admisnistrativni deo. Prema njihovom na?elniku nema šanse da se rešimo bilo koje birokratske gluposti uz njihovu pomo?. Zna?i mora sve uzvodno i kontra dlake, a to zna?i veliku potrošnju vremena.
Postojao je jedan kratak period kada se uput nije tražio, iako je bio obavezan, na osnovu usmenog dogovora sa ljudima koji kontrolišu nas u ku?ama koje se bave pregledom. Na žalost sve je palo u vodu zbog brlja?ine koju je napravio tadašnji direktor Vin?e - tražio ?ovek da mu se to da "napismeno".
Prema predlogu nove metodologije pregleda vozila (koja stoji prili?no gotova i nepotpisana ve? skoro dve godine) Uput je izba?en, a definisani su slu?ajevi kada mora a kada ne mora da se radi ispitivanje.
ja sam imao slicnu situaciju
meni isticala registracija 15.04
i ja uradim atest par dana ranije , al ima caka, cekas papir od atesta 7 dana, al meni tada istice registracija
i odem na tehnicki, za registraciju, i pitaju me za plin, a ja , pa cekam par dana jos da bude gotov papir
a oni - onda nemoze , sacekaj papir
i ja onda lepo u drugu firmu na tehnicki
imas atest - nemam
ok
i registrujem auto
i nakon toga jedno par dana dobijem atest, i odem u sup , upisem u saobracajnu
i sta jos, ma niko nije ni pitao preklapanje datuma ili tome slicno
savet:
boli te uvo za njegov posao, samo teraj svoje, ko im kriv kad zive u polupravnoj drzavi, mozes da registrujes al ako nikom ne govoris -
bitno je da platis
Slažem se.
A, možda mi ne?eš verovati ali se slažu i u tehni?kom delu MUPa
evo verujem ti jer nemam razloga za druga?ije.
i šta onda se ?eka u MUP-u, limunadu da od tehnike stigne do administracije kako se to radi i kako mora/ treba na kraju da se radi ako se želi iskreno napredak.
da je nešto skupo i komplikovano za primenu, da treba neke velike reforme ili pare pa ajde, ali radi se o jednostavnoj proceduri za koju treba 24 sata rada da se može primeniti u realnosti.
o?ito nedostaje iskrena dobra volja, i tu se vra?amo na po?etak- kampanja radi novca samog po sebi.
danas auto gas, sutra prljave tablice, prekosutra šarene lampice, pojas, itd...
e meni to smeta kao princip iako se ne ose?am direktno posebno ugroženim.
1. Tehnički se započne, da "pronađu" plin
2. Sa tim nalazom u Ljermontovu po uput
3. Sa uputom na atest
4. Sa atestom na tehnički, da ga završe, popune papire
5. U MUP po novu saobraćajnu (promena mase) i upiše se "vozilo na gas"
Tako sam još pre 2 godine uradio na starim kolima, sve za 1 dan.
Moj brat je radio atest prosle nedelje.Auto registrovan,samo je trebalo da uzme uput za atest iz OUP-a i da to odnese zajedno sa dokumentacijom od instalacije na atest.Kada je sve zavrsio,vratio se u OUP gde su mu napisali u saobracajnoj-vozilo na TNG i to je to.Kazu da po nekom novom ne znam ni ja cemu,ne treba tehnicki ako je vozilo vec registrovano.Meni je pre par godina trebao
Ja danas konacno zavrsio sve u vezi atesta. Jesam se iscimao oko svega toga - isao prvo u Ruzveltovu u AMSS, da proverim da li instalacija moze da prodje atest, vadio bocu, nosio na Institut M. Pupin, tamo je atestirao, posle mi u servisu jedva zadihtovali bocu, isao na tehnicki, tamo se smarao cekajuci u redu na salteru, posle se smarao u redu u Ljermontovoj, ali mislio sam da ce najvece cimanje biti sa ljudima koji rade atest.
Naslusao sam se ovde losih iskustava sa atestiranjem, tipa: ovo crevo nije dovoljno zakrivljeno, i tako neka cepidlacenja, pa sam se vec spremio na ubedjivanje sa majstorom - pregledachem, medjutim, nista od svega toga nije bilo potrebno. Kada sam konacno otisao na atest, momak je prepisao podatke sa boce, imao je problema da procita podatke sa isparivaca, pa sam mu ja dao jedino parce papira koje sam imao od cele stare instalacije - da je to sistem VIALLE, ugradjen tad i tad - i on je to uzeo, upisao u svoju dokumentaciju. Jos je prosao nekim elektricnim uredjajem oko boce i isparivaca, dok je auto radio na gas - ispitivao valjda da li curi negde gas (nema mazanja sapunicom - ovo je elegantnije), izmerio tezinu auta i to je sve. Moje pohvale za profesionalnost
Dobio sam papirce o zavrsenom atestu i miran sam sledecih 5 godina (tol'ko mi vazi atest boce).
Sve u svemu jedna briga manje. Ono sto je najgore u celoj prici je ogromna administracija i cimanje:
- tehnicki pregled u Ruzveltovoj (AMSS): ako je samo jedan ispred tebe u redu, spremi se na 45 minuta cekanja, jer zena koja radi papirologiju ne zna svoj posao, pa dvojica stoje iznad nje i pricaju joj sta da radi, cesto gresi i zbunjuje se
- Ljermontova - jedan jedini salter koji osim prijema molbi za uput na atest, radi jos 6 stvari i tu vecito ceka nekih 15ak ljudi
- Atest u Ruzveltovoj - ovo jos i ide brzo, rade od 07:30, a ja dosao oko 8 i bio treci
- Tehnicki pregled - opet, ali ovog puta jedan ispred mene i cekam samo pola sata - gospodja je usavrsila tehniku obrade zahteva i ubacivanja papira u stampac na ispravan nacin (napredak u samo dva dana)
Ono sto mi je ostalo nejasno je postojanje 'molbe za uput na atest' u LJermontovoj koja ne znam cemu sluzi, ali kosta 1210 din i jedno izgubljeno popodne (rade uvece do 20h - mada gospodja salterusa vec oko 19:15 postaje vidno nervozna)
Srecno na atestu
Comment