ATEST
Collapse
X
-
A ja i ove godine uspesno prodjoh tehnicki...
Nesto gledam, te kriza oko Kosova, te kriza Vlade, te raspustanje Parlamenta, pa ce opet kriza oko formiranja Vlade... Pre ce meni auto da se raspadne nego sto atest postane STVARNO obavezan
...a onda cu da kupim drugi sa kojim se neko drugi patio, mucio & pizdeo oko atesta
Comment
-
-
Resio sam da uradim atest za tng na laguni koju sam kupio letos.Auto je imao ugradjen gasni uredjaj jos od 2004.(neki lovato servis tada na sajmistu).Elem,nije sve bilo kako treba pa sam onda doradio neke stvari da bi to bilo i dobro i lepo(pisao u nekim drugim temama o problemcicima).Odem da pitam sta treba za atest(koji vrsi u Petrovcu Masinski fakultet iz KG-a svakog drugog petka) i kazu:Fotokopije saobracajne(sve strane),atesta boce i isparivaca,fotokopija uputstva za koriscenje TNG-a,fotokopija(ili jedan primerak) izjave o ugradnji TNG-a(ovo daje servis koji je ugradio,a posto je auto vec imao tng,u nasem servisu su mi pregledali detaljno auto,konstatovali da je sve u redu i izdali izjavu) i uput za atest izdat od OUP-a(1210 din.).Za uput za atest u OUP-u je bilo potrebno:Tehnicki pregled(600 dinara),fotokopije saobracajne,atesta boce i isparivaca.Danas uradjen atest i vazi doi 2014.jer se racuna deset godina od godine proizvodnje boce(ovo me je vec i Dora informisao).
Sada sa tim idem na tehnicki(koji cu uraditi za mesec dana kad mogu vec i da registrujem auto),pa zatim u OUP gde mi izdaju novu saogracajnu dozvolu u kojoj pise da vozilo ima TNG uredjaj i promenjena je masa vozila.
Eto tako je ovde po nekom P.S.Samo te slusam i pitam se dokle ces?
Comment
-
-
Skinuo i ja tu muku konačno sa vrata...
Pošto mi je instalacija na Jugiću bila prilično stara, a dobro sam se informisao o atestu ovde na forumu, znao sam da nema šanse da prođem pregled bez žešće dorade... Papira za delove instalacije nisam imao nikakvih, pa sam otišao do Pazove i dobio bez problema duplikat atesta boce. Sasvim dovoljno za NS. Inače, jako ljubazni ljudi tamo, posebno g-din Siniša Bukurečki, zadužen za kontrolu i kvalitet valjda, treba ga zaista pohvaliti..
Uglavnom, majstor Dora prepravio sve po propisu: okrenuo bocu na drugu stranu da cevi više ne idu pored auspuha, prebacio otvor za točenje takođe na drugu stranu (isto suprotno od auspuha), stavio novi multiventil (stari bio neodgovarajući za tu bocu), zatim šire i jače metalne trake koje drže bocu, premestio benzinski ventil dalje od razvodnika paljenja, ostavio spirale na krajevima cevi gde je već bilo potrebno...
Inače, gas je u auto ugradio (pre 3-4 godine) "Veličković" iz Petrovaradina... Pre ovoga imao sam još jednu muku sa tom njegovom instalacijom, a to je da je cev koja ide od boce do motora na jednom mestu dodirivala bužir sajle ručne, pa kada neko sedne pozadi odmah krene "testerisanje". Zato mi se cev na tom mestu maltene precvikala (nastao polukružni urez) i počeo gas da ističe u "velikom stilu", pa sam morao da se snalazim kako znam i umem (šelnica + parče unutrašnje gume), dok se ne "dovučem" do majstora. Trebalo mi skoro pola godine do njega...
Elem, odem na pregled, sve super, nigde ne curi, sve po propisu, dobro učvršćeno, cevi svuda idu kuda treba, ali....
Momak koji pregleda instalaciju ne može da nađe serijski broj na isparivaču (Longas/Kargas type 90)... ima nekih brojeva, ali nijedan odgovarajući za njih... Nađe neka dva-tri kucana sa jedne strane i kaže "Evo, neko je pokušavao da ukuca brojeve, ali MI NE PRIZNAJEMO UKUCANE SERIJSKE BROJEVE...!? Pa dobro, kakvi su onda na drugim isparivačima ako ne ukucani? Možda štampani sa hologramom!?
Nema druge nego nazad do Dore, a nadao sam se da ću se provući sa tim starim isparivačem (koji je btw. odlično funkcionisao). Pošto ni on nije mogao da nađe neki validan broj, a meni je bilo muka da idem nazad da se ubeđujem sa "atestircima", stavljen novi Lovatov isparivač, pa odoh ponovo na "popravni" pregled. Ovog puta glat prolazim (iako ovaj isparivač ima ukucan serijski broj) i konačno je i tu stavljena tačka...
Inače, pregled je bio dosta brz: otvoriš gepek, pogledaju bocu i podatke na njoj, malo je ljuljaju da vide kako je učvršćena, pogledaju zatim multiventil i podatke na njemu, pa onda malo one rebraste cevi - kako su i one učvršćene/postavljene - zatim namažu krajeve cevi sapunicom da vide (pomoću ogledalca) curi li negde...
Potom sledi kratko saginjanje iza auta valjda da vide kuda idu cevi i onda se prelazi napred. Nisu proverili ugao pod kojim je boca... Niko nije išao na kanal...
Na brzinu pogledaju je li sve gde treba već da bude, kuda vode cevi (jednog dedu ispred mene sa Jugom vratili jer je cev do isparivača išla direktno pravom linijom preko izduvne grane - majstor iz Siriga).
Ako je sve u redu, sledi prepisivanje podataka sa isparivača i zahtev da se auto upali. Pališ auto da radi na plinu a oni mažu sapunicom krajeve cevi (spojeve) sa isparivačem. Ako je sve u redu - prošao si. Procedura od cca 5-10 minuta sve zajedno (i 3202 dinara)...
A, da: mašinski fakultet u Novom Sadu...
p.s. Izvinjavam se na smaranju, ali možda će nekom ipak koristiti...
Comment
-
-
Originally posted by DoraTraže i treću stegu koja će biti po sredini boce preko pločice.
Boca je tako učvršćena da sigurno može auto da se digne ako se zakači sajla za bocu i da se ne pomeri ni malo.
Gospodo atestitatirci imate li vi malo srca da ne kažem nešto drugo.
AMS u NS. Sem metanskih instalacija gde su boce višestruko teže ja nikad nisam video vozilo sa zapada da ima tri stege. Dokle ćete cepati dlaku.
Ne očekujem odgovor, samo pišem bezbveze...
tabela 1. Tehničke norme za pričvršćenje rezervoara
zapremina rezervoara (lit.) minimalne dimenzije podloški (mm) minimalne dimenzije steznih traka (mm) minimalne dimenzije zavrtnja (mm)
do 85 30x1,5 25x2,5 20X3 30x1,5 8
85-100 30x1,5 25x2,5 30x3 20X3* 10 8*
100-150 50x2 30x3 50x6 50X3** 12 10**
* - u ovom slučaju su neophodne 3 stezne trake
** - u ovom slučaju su neophodne 4 stezne trake
Ne znam kako će se ovo isformatirati kad bude za čitanje al ako se slabo razaznaje pogledaj kraj pravilnika 115 za retrofiting. Uzgred pogledaj u mailbox poslao sam ti jedan radni predlog papira koji će se spustiti iz MUPa ka nama ispitivačima, pa slobodno daj dopune. Po mogućnosti brrrrrzo.
Zavrtnji su najmanje klase 8.8
Za rezervoare preko 150 l važi da moraju biti zadovojeni zahtevi ECE 67R01 odnosno ECE110Money for nothin' and chicks for free
Comment
-
-
E drago mi je da si se pojavioU ovom slučaju boca je bila od 80L i plus takvo sedište da bi slona držalo i bez traka. Ali nebitno.
Će pogledam mail i javim najpre
Comment
-
-
Originally posted by Saša'Oćeš, oćeš... Čim kao i ja platiš kaznu od 2000 dinara...
Meni pre 11 meseci pokusao pandur tako da otme pare na kvarno, ja mu rekao da nije u pravu, da nema pravni osnov i da necu da potpisem zapisnik. Do danas mi nije stiglo cak ni prvostepeno resenje
Comment
-
-
Originally posted by LadislavOriginally posted by Saša'Oćeš, oćeš... Čim kao i ja platiš kaznu od 2000 dinara...
Meni pre 11 meseci pokusao pandur tako da otme pare na kvarno, ja mu rekao da nije u pravu, da nema pravni osnov i da necu da potpisem zapisnik. Do danas mi nije stiglo cak ni prvostepeno resenje
Inače, može poziv kod sudije da ti stigne i za ohoho vremena...
Meni je jednom stigao za godinu i dva meseca, iako uopšte nisam bio kriv za prekršaj. Samo sam preuzeo auto sa pauk-parkinga umesto kolege čiji je auto (on je i napravio prekršaj), upisali moje podatke pri preuzimanju kola i prošlo više od godinu dana kada stiže meni poziv... Nisam mogao da se setim šta sam to uradio (a nisam ništa), nego sav u čudu odem na sud. Ni sudija nije mogao da veruje kada sam mu objasnio šta se desilo, ali smo to rešili u moju korist...
To mi je bio prvi odlazak u životu kod sudije za prekršaje (i uopšte bilo kakvog sudije), a odoh ni kriv ni dužan...
Naravoučenije: kada vas neko zamoli da mu preuzmete auto koji je odneo pauk - recite mu lepo da ide sam po njega...
Comment
-
-
Originally posted by calepaInteresuje me jedna stvar. Imam auto na CG table. Da li mogu da ugradim plin i da dobijem atest?EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T
NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)
SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA
Comment
-
-
Originally posted by SašaInače, može poziv kod sudije da ti stigne i za ohoho vremena...
Kazem "na zalost", jer "organ" moze da ti sudi i u odsustvu, a kod sudije za prekrsaje je prisustvo okrivljenog OBAVEZNO.
Zasto je to vazno? Bas zato sto to tvoje "ohoho vremena" ne moze ici u beskonacnost, vec samo do 2 godine. Ukoliko od momenta pisanja kazne (ili prijave) do momenta pravosnaznosti presude prodje vise od 2 godine, slucaj zastareva. A pravosnaznost ne moze nastupiti ako napises zalbu, jer onda drugostepeni organ mora da odlucuje po zalbi (dodatna "kupovina vremena").
***
Ovo NIJE offtopic, vec korisno stivo za sve koji nemaju atest
Comment
-
Comment