F1 2012

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Odg: F1 2012

    Mark Webber se fokusira samo na svoju formu


    Red Bullovog vozača ne zanima šta radi konkurencija, fokusira se samo na sebe.


    Markov ugovor sa timom biće ponovo razmatran na kraju ove godine, tako da je i sam
    Australijanac svestan da mora da počne da beleži dobre rezultate kako bi zadržao mesto od
    mogućih "napada" mlađih kolega Daniela Ricciarda i Jean-Erica Vergnea.
    "Za mene ja najvažnija stvar da odmah počnem da beležim dobre rezultate. Ostalo ne mogu
    kontrolisati. Kada se nalazite u vodećem timu Formule 1 vi ste stalno pod konstantnim nadzorom. Ako se timu ne sviđa vaš vozački stil ili ponašanje, vi letite iz ekipe", dodao je on.
    "Tim uvek gleda šta je najbolje za sve. Ja poštujem to i gledam da se što bolje fokusiram na
    2012. godinu", dodao je on.
    On je dodao da je prošle sezone imao jedan on najboljih završetaka, ali ne i tako dobar start
    šampionata. U narednoj godini se nada da će imati dobar start i da će biti konstantan tokom
    cele sezone.
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Odg: F1 2012

      Marussia želi da zasija u 2012.


      Tim je udružio snage sa CarPlanom, vodećim brendom za prodaju automobila u Britaniji.


      CarPlan je još davne 1960. godine počeo sa proizvodnjom proizvoda za negu i održavanje
      automobila, a sada važi za jednog od najvažnijih brendova u Tetrosyl Groupi, koja je
      zastupljena u 76 država sveta.
      Ta kompanija je postala zvanični dobavljač proizvoda za održavanje bolida Marussije Racing.
      CarPlan će obezbeđivati proizviode za što bolje održavanje u bazi tima u Banbury, kao i na svim trkama.
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Odg: F1 2012

        Alonsa ne brine predsezosnka forma Ferrarija


        Alonso i Ferrari će ostati smireni i tokom nastavka priprema za početak sezone.


        Iako se tim dosta trudi kako bi što bolje razumeo bolid, pomak je napravljen na zadnjem testu u
        Barseloni. Alonso sa druge strane insistira da nema mesta panici i da je sav fokus tima
        usredserđen na dodatni posao koji moraju da završe pre prve trke.
        "Za sada se ne trba brinuti, jer ovo nije slučaj od onih kada tražimo svetlo u tunelu. Mediji prave
        određenu tenziju kako bi ispalo da Ferrari ima dosta problema na testovima ili kao imamo neki problem koji ne znamo da rešimo", dodao je Alonso.
        "Mi i dalje nastavljamo sa konstantnim i napornim radom. Složenost novog bolida je usporila
        naš rad i posle dva testa ostaje nam dosta posla koji moramo da obavimo na zadnjem testu u
        Barseloni. I zadnjeg dana prošlog testa smo pokušavali sa raznim stvarima i neke su veoma
        interesantne. Mi smo posle prvog testa u Barseloni bili u boljoj pozicije nego li u Herezu, pa
        verujemo da će tako biti i sa sledećim testom u Barseloni kako bi u Australiji imali dobar bolid",
        kazao je on.
        Španac je dodao da u ovom trenutku ne može da oceni gde se Ferrari nalazi u odnosu na
        konkurenciju: "Ne mogu vam reći da li smo prvi, drugi ili deveti. Mi smo u poziciji gde želimo da
        dosta radimo i veoma je naporno za sve u timu".
        "Svi bi predpostavili da Red Bull posle dominacije u zadnje dve sezone neće biti izvan drugog
        dela kvalifikacija. Isto tako predpostavićete da McLaren, Mercedes i Ferrari neće biti daleko od
        pobede jer su oni veliki timovi. Za sada su sve to predpostavke i nadamo se da su neke tačne i
        da na prvoj trci možemo da se borimo za pobedu", rekao je Alonso.
        "Svaki tim izjavljuje istu stvar posle testa, a to je da tim radi dobro. Ferrari je jedini tim koji vam
        može dati bolid sposoban za borbu u vrhu. U jednoj lošoj godini za nas kao što je prošla, mi
        smo imali jednu pobedu i našli smo se na podijumu deset puta".
        Alosno je takođe odbacio sumnje da tim oseća veliki pritisak oko poterbe osvajanja vozačke i
        konstruktorske titule: "Ono što je očigledno je da su zahtevi i očekivanja svake godine sve veći i
        veći, kako za tim tako i za mene lično. Niko od nas ne voli da završi drugi jer ne tražimo takav
        rezultat. Ferrari zahteva pobede u svakom šampionatu. Ovo je veoma važna godina za nas pre
        svega što samo postavljamo te zahteve, a ne iz razloga da proteklih par godina nismo ništa
        osvojili".
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Odg: F1 2012

          Marussia pala na crash testu, predstavljanje bolida odloženo


          Kako stvari stoje u ovom trenutku, tim se neće pojaviti na zadenjm testu.


          Naime, novi bolid pod oznakom MR01 nije prošao na zadnjem 18. crash testu koje je propisala
          FIA. Timovi moraju da prođu sve crash testove kao bi im bilo dozvoljeno da uopšte testiraju
          bolid na stazi. Zbog toga će ekipa morati da propusti zadnji test u Barseloni kako bi se
          skoncetrisala na prolaženje testova bezbednosti da bi se uopšte mogli naći na trci u Australiji.
          "Svi timovi moraju da prođu 18 testova pre nego što dođe do homologacije bolida. Imajući na da prođe sve testove kao bi mogao da se nadje u trkačkom stanju. Zato se tim neće naći na
          testu u Barseloni i sav napor biće usmeren u rešavanje ovog problema", glasi zvanično
          saopštenje tima.
          Marussia je jedini tim koji nije prošao carsh test, a njihov najveći konkuret HRT je to učinio pre
          nekoliko dana. To znači da će ovaj tim prvi test sa boldiom imati na slobodnom treningu za VN
          Australije.
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Odg: F1 2012

            Ferrari i Red Bull morali da se vrate na prvobitni test plan


            FIA je intervenisala i vratila ova dva tima da testiraju u prvobitnom roku.


            Ferrari i Red Bull su želeli da malo izmene planove po pitaju zadnjega testa, koji traje od
            četvrtka do nedelje, tako što su želeli da to pomere od petka do ponedeljka.
            Ferrari je izjavio da član je u praviliku 22.4 izmenjen i da više na postoji mogućnost pomeranja
            test dana. Ovo ne važi za pojedina testiranja na pravcu kao i za test mladih vozača.
            Pošto su Ferrari i Red Bull razumeli da mogu da testiraju i sledeće nedelje (problem je u tome
            što kada bi testirali u ponedeljak, to bi se računalo kao ulazak u drugu nedelju), to bi bilo samo nedelju dana pre nego što počinje i zvaničan trkački vikend po FIA-i, odnosno 12. marta.
            Ali prema novom pravliu FIA, testovi moraju biti okončani nedelju dana pre tog početka, što
            znači da ova dva tima neće moći da testiraju tokom 5. marta.
            Zbog toga, Ferrari će se držati originalnog plana, gde će u četvrtak i subotu testirati Massa, a
            petak i nedelja bolid će pripasti Alonsu. Red Bull će takođe imati isti raspored, četvrtak i subota
            pripradaju Webberu, a petak i nedelja Vettelu.
            Kako stoje stvari Lotus neće moći da dobije dodatni test dan, kao i da Marussija neće moći da
            izvede bolid na pravoliniski test.
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Odg: F1 2012

              Zetsche: Produžićemo ugovor sa Schumacherom


              Šef Daimlera je potvrdio da Nemac ostaje u timu i 2013. godine.


              Posle završteka Schumacherovog prvobitnog ugovora, prema rečima glavnog čoveka Daimlera,
              Dieter Zetschea, moguć je nastavak saradnje i posle 2013. godine. Špekuliše se da će mu tim
              ponuditi novi dvogodišnji ugovor za 2013. i 2014. godinu.
              "Za sada nema ugovora, ali sve je otvoreno", izjavio je Ross Brawn.
              "On je i dalje ikona u trkačkom svetu. Ako su njegove performanse i interesi i dalje
              zadovoljavajući, onda je nastavak saradnje logična stavr", izjavio je Zetsche.
              Schumacher je potvrdio da nema nikakvog roka oko pregovora, ali je Zetsche dodao: "Mi ćemo
              pregovarati tokom sezone i videćemo da li su nam interesi na istoj strani".
              Alan Jones, šampion iz 1980. godine je dodao da su finansije glavni razlog zašto se
              Schumacher nalazi u timu: "Ako njemu date 10 miliona on će vam najverovatnije od toga
              napraviti dvadeset".
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Odg: F1 2012

                Vergne ne očekuje da će napraviti neka prijateljstva u F1


                Franuz ne očekuje da će se sa nekim vozačima posebno zbližiti.


                Vergne je izjavio da i pored borbe sa svojim timskim kolegom Danielm Ricciradom oko mesta u
                Red Bullu, oni moraju da pomognu svom sadašnjem timu da zabeleži što bolje rezultate.
                "Sa Danielom sve ide kako treba i zadovoljstvo je raditi sa njim. Mi možemo biti prijatelji, ali sa
                vozačima van naše garaže to je nemoguće, osim ako niste uvek prvi ili nemate najbrži auto. Za
                mene je nezamislivo biti prijatelj sa nekim koga želiš da pobediš", izjavio je Vergne.
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Odg: F1 2012

                  Alonso će biti ponosan i bez treće titule


                  Fernando Alonso je otkrio da će biti srećan čak i ako ne uspe da dođe do treće titule.


                  Španac već ima dve titule sa Renaultom, a sada planira i treću titulu u svojoj trećoj sezoni
                  sa Ferrarijem.
                  Međutim, F2012 nije ostvario zapažene rezultate na dosadašnjim predsezonskim testiranjima, a
                  Alonso je rekao španskim medijima: "Iako ne osvojimo titulu, ja ću biti ponosan".
                  "Na kraju ja sam već osvajao trke i šampionate, dok neki drugi vozači u svojoj karijeri nemaju ni
                  jednu jedinu pobedu", rekao je Španac.
                  Istovremeno, on je kritikovao analize koje otpisuju F2012 iz borbe.
                  "Bilo je tendencija od strane medija, gde se navodi da mi imao loš bolid i gde mi nemamo dobru
                  zimu, ali oni to ne razumeju. Veoma smo smireni, jer je bolid veoma složen i nema razloga da
                  verujemo da bolid neće biti brz", rekao je Alonso.
                  Alonso je insistirao da je nemoguće učiniti ni grubu procenu događaja u Melburnu.
                  "U ovom trenutku svaki zaključak je nemoguć, apsolutno nemoguć. Nadamo se da nećemo biti
                  sedmi, a za ostalo ćemo morati da sačekamo i vidimo", dodao je on.
                  "Pretpostavljam da Red Bull neće ispasti u Q2, a da McLaren i Mercedes nisu daleko od Red
                  Bulla, ali to su sve pretpostavke. Naš test u Barceloni se završio bolje nego što je počeo, ali
                  pred nama je još dosta posla i nadamo se da ćemo uspeti da ostvarimo ono što smo zamislili u
                  narednih nekoliko dana", završio je Alonso.
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Odg: F1 2012

                    McLaren: 100% smo u trci za šampionat


                    Red Bull je očigledno favorit nakon predsezonskih testova, dok se Ferrari bori da razume
                    njihov kompleksni F2012, a Mercedes priznaje da još nisu spremni za pobedu. Međutim u
                    McLarenu su optimisti.



                    U odnosu na prošlu zimu, razlika je velika, rekao je Martin Whitmarsh: "Bili smo previše
                    hrabri i bolid nije bio ni konkurentan ni pouzdan".
                    "Ono što smo uradili tokom sezone je bilo čudo, jer smo promenili kompletno zadnji deo bolida",
                    dodao je on.
                    Nakon loše 2011. godine, Lewis Hmailton takođe ima razloga za osmeh: "Prošle godine smo
                    vozili 30 krugova dnevno, sada radimo 120 krugova i iskreno ne mogu da se setim kada smo
                    poslednji put toliko radili", rekao je šampion iz 2008.
                    "Osećamo se sve više sigurnim u borbi sa ostalim timovima. Zaista sam iznenađen kako se
                    bolid ponaša u brzim krivinama", rekao je Hamilton.
                    "Mislim da je baza bolida mnogo bolja nego prošle sezone, posebno u tom području", dodaje
                    on.
                    Njegov timski kolega, Jenson Button takođe zvuči sigurno, ciljajući bar podijum u Melburnu
                    sledećeg meseca.
                    "Ako to ostvarimo na samom startu sezone, onda sam siguran da ćemo 100% biti u trci za
                    šampionat", rekao je Britanac.
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Odg: F1 2012

                      Williams: Adam Parr je moj prirodni naslednik


                      Frank Williams vidi Adam Parra kao prirodnog naslednika njegove pozicije u budućnosti.


                      Iako Williams nema nameru da da ostavku na mestu šafa tima, na kojoj se nalazi od
                      osivanja Williams F1, on izjavljuje da ja impresioniran Parrom i dodaje da ga posmatra kao
                      čoveka koji je spreman da vodi tim.
                      "Ako iz bilo kog razloga ne budem mogao da dođem na posao, Adam će popuniti tu prazninu",
                      rekao je Williams.
                      "On je mlad i fizički spreman, kao što sam ja bio u njegovim godinama. On nije trkač, ali na neki
                      način to je verovatno i prednost u ovim izrazito komercijalnim danima. On je veoma dobar u
                      donošenju finansijskih odluka", dodao je on.
                      Williams veruje da je Parr jedan od prednosti tima, nakon što je 2006. pristupio timu kao glavni
                      izvršni direktor, a zatim je 2010. gdoine postao predsednik tima.
                      "Adam je veoma dobar čovek, potpuno iskren, vredan, veoma efikasan i sa velikom
                      marketinškom spretnošću. Sve što bih rekao je da je Adam veoma pametna osoba sa jakim
                      osećajem poslovanja. On je pravnik po obrazovanju i ima mnogo prednosti", rekao je Frank
                      Williams, vlasnik i šet tima.
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Odg: F1 2012

                        Analiza McLarenovog izduvnog sistema


                        FIA je ove godine uvela veliki broj ograničenja koja za cilj imaju sprečavanje
                        produvavanja difuzora.



                        I pored svega ovoga, nakon prva dva predsezonska testa je postalo jasno da timovi ponovo
                        koriste izduvne gasove u aerodinamičke svrhe. McLarenov novi bolid poseduje jedno od
                        interesantnijih rešenja i na njega ćemo se fokusirati u ovom tekstu.


                        Pravila za 2012.

                        Pravila za ovu sezonu jasno ukazuju poziciju na kojima auspusi smeju da se nalaze. Auspusi
                        moraju da izlaze iz tela bolida između 250 i 600mm iznad referentne ravni, od 500 do 1200mm
                        od zadnje osovine i između 200 i 500mm od centralne linije bolida. Pored ovoga, auspuh mora
                        da izlazi pod pozitivnim uglom od 10 do 30 stepeni od referentne ravni i sam izlaz mora biti
                        kružni
                        To dizajnerima ostavlja tri varijante kuda mogu da usmere izduvne gasove: 1. Prema zadnjem
                        krilu, 2. Preko zadnjeg vešanja i cevi za hlađenje kočnica i 3. Dalje od bolida.
                        Nakon prvih testova je postalo jasno da timovi uglavnom usmeravaju izduvne gasove preko
                        zadnjeg vešanja. Ipak, priča se da neka rešenja nisu u duhu pravila, ali FIA do sada nije
                        reagovala. Mnogi smatraju da će FIA dopustiti trenutna rešenja, dok bi eventualne rupe mogle
                        biti popunjene pred sledeću sezonu.


                        Rešenja ostalih timova

                        Ferrari, Mercedes i Sauber imaju slične, ali manje agresivne sisteme. Auspusi su usmereni kao
                        u McLarenovom slučaju prema podu, ali sa rašličitim dizajnom karoserije oko izduva.
                        Ne bi trebalo da nas iznenadi ako se Red Bull na poslednjem testu pojavi sa novim inovativnim
                        rešenjem pošto je ekipa iz Milton Keynesa najavila da ima spreman novi izduvni sistem.
                        I Pored FIA-inih napora da pooštri pravila za ovu sezonu, timovi i dalje nastavljaju da
                        ekstenzivno razvijaju svoje izduvne sisteme u kombinaciji sa difuzorom. Ipak, prema prvim
                        pokazateljima gubitak prijanjanja u odnosu na prošlu godinu je značajan i proćiće još neko
                        vreme pre nego što timovi ponovo budu na nivou iz prošle sezone.
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Odg: F1 2012

                          Barrichello prelazi u IndyCar


                          Ovaj veteran će u četvrtak objaviti da i zvanično prelazi u IndyCar.


                          Kako prenosi list O Estado de S.Paulo, Barrichello je obezbedio sponzorstvo u vrednosti od 3
                          miliona dolara i tako osigurao mesto u KV Racingu. To znači da posle 19 sezona provedenih u
                          najbržem cirkusu, Barrichello će se pridružiti svom kolegi Tony Kanaanu u američkom
                          šampionatu jednoseda.
                          Isti izvor navodi da je kompanija BMC Brasil Maquinas ponudila 3.5 miliona dolara Williamsu,
                          kako bi podržala svog pulena, ali svi znamo kako se to završilo.
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Odg: F1 2012

                            Moguća izmena brzine kroz pitlejn


                            Špekuliše sa da FIA želi da smanji brzinu bolida koja prolaze kroz pitlejn.


                            U zadnjem broju Autosprinta navodi se da u sledećoj sezoni brzina prolaska bolida kroz pitlejn
                            može biti smnjena sa sadašnjih 100km/h na samo 60kom/h. Prema sadašnjim pravilima
                            dozvoljena brzina je ograničena na 100km/h, ali se navodi kako FIA želi da pooštri bezbednost i
                            u samom pitlenu, a cela stvar je preporučena od strane FIA F1 sigurnosnog delegata.
                            Ovaj list navodi da je Jean Todt dao naredbu da se preispitaju sve brzine kroz pitlejn u nižim
                            serijama uključujući i Le Mans, GT1 i Nascar. Ako dođe do ove odluke ona bi mogla da ima
                            značajanu uogu oko taktike za narednu sezonu.
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Odg: F1 2012

                              Rosbergu otac ne dozvoljava da ide u Ferrari


                              Keke je poručio svom sinu da i ubuduće ostane sa Mercedesom.


                              Prošle godine pojavila se informacija da Ferrari razmišlja da odbaci Massu, a na njegovo mesto
                              dovede Nica Rosberga. Ali Keke Rosberg, šampion iz 1982. godine je i danas protiv toga.
                              "On je odlučno rekao da ja treba da ostanem gde sam. Takođe siguran je da je Mercedes
                              najbolje mesto za mene", izjavio je Nico.
                              Kao i većina vozača tako i Nico živi u Monaku, pa dodaje da bi se ceo grad oduševio, ako bi
                              njihov sugrađanin vozio u ovom italijanskom timu.
                              "Neki od njih su više patriotski raspoloženi, dok neki su bili uznemireni kada sam produžio
                              ugovor sa Mercedesom, ali ja stavrno verujem u ovoj projekat. Sledeća godina biće dobar korak
                              napred na putu ka tituli, za koju želimo da se borimo u narednim godinama", dodao je Nico.
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Odg: F1 2012

                                FIA preduzima mere kako ne bi bilo ružnih bolida


                                Naime, visina prednjeg dela bolida nastavila bi da raste kako bi aerodinamičnost bolida
                                bila što bolja, odnosno kako bi vazduh mogao u većoj meri da prolazi ka podu. Na taj
                                način nos bolida bi dostigao veću visinu i tako pri bočnom sudaru bolida moglo bi da
                                dođe do težih povreda, a pre svega glave.



                                Adrian Newey je dao jedan zanimljiv predlog, da ko želi da zadrži visinu vozačke ćelije po
                                pravilima iz 2011., to bi značilo da manji timovi kao Toro Rosso ne bi morali da izrađuju ceo
                                novi prednji deo i vešanje.
                                Sebastian Vettel je dodao: "Ovo ne izgleda lepo", misleći na nos novih bolida.
                                Magazin Sun je napisao: "Na sledećim bolidima, "grbe" više neće biti".
                                "Siguran sam da FIA pravi određene promene u pravilima, kako se ovo ne bi više dešavalo. Sa
                                druge strane ovo je slično kao velika promena pravila od pre nekoliko godina, kada je i prednje i
                                zadnje krilo promenjeno. Ne izgleda tako loše kada se naviknete na to", dodao je Nick Heidfeld.
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X