F1 2012

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Odg: F1 2012

    Caterham zadovoljan današnjim testom, uprkos problemima


    Caterham i Vitaly Petrov su uglavnom zadovoljni trećim test danom u Barseloni, iako su
    imali manjih problema tokom dana.



    "Proveli smo dosta vremena danas radeći na različitim oblastima bolida, kako bi uspeo da
    pronađem odgovarajuće podešavanje. Kada smo rešili jutrošnje pitanje bili smo u prilici da
    isprobamo nekoliko različitih podešavanja u popodnevnim satima, a na kraju smo odradili i
    simulaciju trke. Mislim da idemo u pravom smeru, kako mehanički tako i po pitanju guma",
    rekao je Petrov.
    Sportski direktor tima, Steve Nielsen, dodaje: "Dan je bio malo naporan, morali smo da radimo
    na podešavanju bolida za Vitalya. On je uradio dobar posao danas. Uspeli smo da rešimo
    nekoliko problema, koja će biti ispravljena za sledeći test, a nadamo se da Haikki neće imati
    problema sutra".
    Raid Asmat je izjavio: "Ovo je bio jedan od težih dana, ali smo dosta toga uspeli da uradimo.
    Jutros smo imali problem sa prednjim trapom, ali smo uspeli da ga rešimo i bili smo u
    mogućnosti da vozimo posle podne".
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Odg: F1 2012

      McLaren: Radili smo naporno kako bi što bolje razumeli gume


      Jenson Button je radio na sličnom programu u odnosu na jučerašnji dan Lewisa
      Hamiltona.



      Button je više ekperimentisao sa raznim varijantama na setupu, gde je u pre podnevnim satima
      imao kraće stintove, a posle ručka radio je na simulaciji trke.
      "Uradili smo dosta posla u zadnjih nekoliko dana, više od 100 krugova po danu. Više smo radili
      duže stintove, kako bi što bolje razumeli bolid i setup. Takođe, naš rad se svodio na
      upoznavanje Pirelli pneumatika i kako bi što bolje podesili bolid na različitoj komponenti", izjavio
      je Button.
      "Dosta bolida izgleda konkurentno, tako da mi moramo da radimo još napornije. Nadamo se da
      ćemo naš paket sa unapređenjima doneti na sledeći test, kako bi bili što bolje spremni za
      Melburn", dodao je on.
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Odg: F1 2012

        Toro Rosso: Odradili smo dobar posao danas


        Jean-Eric Vergne je danas preuzeo vozačke dužnosti od Daniela Ricciarda i ceo dan je
        protekao bez problema.



        Ekipa je tokom dana isprobala nekoliko različitih podešavanja bolida i simulirane su neke
        situacije sa trke. Prvenstveno se radilo na pit stopovima pošto je to jedna od stvari koje ekipa
        želi da poboljša ove godine.
        Temperature u Barseloni su tokom proteklih dana bile približne onim tokom sezone što je
        dodatno pomoglo pri radu sa gumama i rashlađivanjem bolida.
        „Lepo je biti ponovo u bolidu nakon Hereza. Odradili smo dosta stvari danas. Između ostalog
        smo radili na aerodinamici i različitim podešavanjima. Ceo dan smo vozili na medium gumama
        koje nam pružaju dobru osnovu za analizu podataka. Sa svakim krugom učimo nešto novo o
        bolidu i rezultati su ovde u Barseloni veoma dobri. Pred kraj dana sam po prvi put sa ekipom uvežbavao pit stopove. Malo je delovalo zastrašujuće na početku pošto sam prilazio mehaničarima brzionom od 100km/č. Bojao sam se da ću nekoga da udarim, ali sam se do
        kraja dana navikao i bilo je veoma uzbudljivo“, izjavio je Jean-Eric Vergne.
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Odg: F1 2012

          Red Bull imao problem sa menjačem


          Webber je danas imao priliku da radi na trkačkoj simulaciju sa Red Bull RB8 bolidom.



          Nakon problema tokom jutra, koji je uspešno rešen, Webber je uspeo da odvozi punu
          trkačku distancu, bez probelma.
          "Sve u svemu, to i nije bio tako loš dan. Nije sve išlo glatko jutros i nismo odvozili mnogo
          krugova tokom jutarnjih sati, ali popodne smo iskoristili za simulaciju trke. Ima još dosta da se
          uči", rekao je Webber.
          "Bilo bi lepo da smo mogli da odvezemo još koji krug, ali mislim da svi žele dodatnih 20-30
          krugova na stazi. Čak i sa jutrošnjim problemima, dan je pozitivan. Mi smo veoma ambiciozan
          tim i nastavićemo da radimo na tome", dodao je on.
          Problem sa menjačem je primorao Red Bull da odveze manje krugova nego što su planirali.
          "Mark je odvezao malo krugova, pre nego što se desio problem na menjaču. Bilo nam je
          potrebno više vremena da sredimo to, nego juče", rekao je trkački inženjer, Ian Morgan.
          "Mark je zatim započeo simulaciju trke i uspeo je da odveze punu trkačku distancu, a menjač je
          radio besprekorno. Zaustavili smo se par krugova ranije, jer smo u podacima videli nešto čudno,
          ali na kraju nije bilo ništa. Dakle, jutro je bilo malo ograničeno, ali smo zato posle ručka uspeli
          da se oporavimo", dodao je on.
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Odg: F1 2012

            U Ferarriju radili na prikupljanju podataka


            Massa je radio na razvoju bolida i prikupljanju što više informacija sa staze.


            Brazilac je ispunio sve važne zadatke koji su bili predviđeni za danas, odvozivši 84 kruga (velika
            većina krugova bila je pređena na tvrdim pneumaticima). Massino najbrže vreme bilo je
            1m24.771s.
            Ipak, pred sam kraj treninga, Massa je morao da parkira bolid na izlasku iz pitlejna.
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Odg: F1 2012

              Glock zadovoljan test danom u Barseloni


              Timo Glock je danas na stazi Catalunya vozio prošlogodišnji bolid Marussije.


              On je bolid preuzeo od Charles Pica, koji je vozio na prva dva test dana. Nemac je danas
              radio na detaljnom programu kako bi razumeo nove pneumatike.
              Izuzetna pouzdanost ovog bolida pokazala se i na trećem test danu, a Timo Glock je
              kompletirao 108 krugova i završio je na 10. mestu u plasmanu.
              "Lepo je vratiti se na stazu, nakon duge zime i krenuti sa pripremama za sezonu. Iako još uvek
              koristimo stari bolid, on nam je pomogao da odradimo program sa novim pneumaticima. Jedva
              čekam da sednem u novi bolid", rekao je Glock.

              Tokom sutrašnjeg test dana, Charles Pic se vraća u bolid, kako bi se što bolje pripremio za
              debitantsku sezonu u Formuli 1.
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Odg: F1 2012

                FORCE india: Ekipa je danas ulozila veliki trud


                Paul di Resta je danas vozio za Force Indiju na testiranju u Barseloni.



                „Bio je ovo veoma naporan dan. Imali smo puno posla tokom popodneva, a najbitnije od svega
                je da smo ispunili zacrtane ciljeve. Večeras će se puno analizirati, a najviše ćemo se fokusirati
                na podatke koje smo dobili tokom dužih stintova koje smo imali popodne. Kada završimo
                analizu značemo u kom pravcu treba da idemo sutra. Još u Herezu sam rekao da imamo dobru
                bazu tako da nam je lakše da eksperimentišemo sa podešavanjima bolida i to je ono na šta se
                trenutno fokusiramo“, izjavio je Paul di Resta.
                „Nakon instalacionog kruga započeli smo rad na aerodinamici sa nekim promenama na
                prednjem delu bolida. Imali smo problema sa karoserijom što nas je koštalo malo vremena
                tokom pre podneva, ali je zato popodnevni deo sesije bio produktivniji i uspeli smo da
                nadoknadimo izgubljeno vreme. Vozili smo na medium i tvrdim gumama i kompletirali smo
                kraće stintove koje smo planirali. Tokom dana smo pravili neke mehaničke promene, a radili
                smo i na balansu. Cela ekipa je danas bila odlična i imamo puno podataka koje smo prikupili
                tokom dužih stintova, tako da ćemo na najbolji mogući način moći da se pripremimo za sutra“, rekao je glavni inženjer Force Indije Jakob Andreasen.
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Odg: F1 2012

                  Williams: Sve ide prema planu


                  Pastor Maldonado je preuzeo vozačke dužnosti u ekipi Williamsa i postavio je najbolje
                  vreme dana.



                  „Bio je ovo veoma dobar dan pošto je Pastor uspeo da kompletira sve stintove koje smo želeli.
                  Započeli smo dan sa stintovima u kojima smo radili na aerodinamičkoj korelaciji, a nakon toga
                  smo simulirali pripremu za trkački vikend. Radili smo na optimizaciji podešavanja bolida, a
                  takođe smo pravili promene na rashlađivanju“, izjavio je Mark Gillan, šef operacija u Williamsu.
                  „Kompletirali smo ceo program i nismo imali nikakvih problema. Puno smo vozili i danas tako da
                  je to veoma pozitivna stvar za sve koji su ovde, a i za one koji su u fabrici. Bolid dobro
                  napreduje i osećam da se stvari kreću u dobrom pravcu“,rekao je Pastor Maldonado.
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Odg: F1 2012

                    Button ne misli da će Red Bull imati prednost na startu


                    Po Jensonovom mišljenu, Vettel neće biti u velikoj prednosti u Melburnu.


                    Britanac je pohvalio odličnu formu svog tima na testovima u Barseloni.
                    "Očigledno je da će Sebastian biti favorit u Melburnu. I posle promene tehničkog pravilika Red
                    Bull izgleda dosta brzo, ali mislim da neće imati veliku prednost kao prošle godine", izjavio je
                    Button.
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Odg: F1 2012

                      Testiranje 2012. Barselona: Dan 4 /Uživo/ 24.02.2012.


                      Poslednji dan drugog predsezonskog testa u Barseloni.


                      Vozačke postave za danas:
                      Red Bull: Mark Webber
                      McLaren: Jenson Button
                      Ferrari: Felipe Massa
                      Mercedes: Nico Rosberg
                      Force India: Paul di Resta
                      Sauber: Kamui Kobayashi
                      Toro Rosso: Jean-Eric Vergne
                      Williams: Pastor Maldonado
                      Caterham: Heikki Kovalainen
                      Marussia: Charles Pic




                      Konačna vremena:
                      P Driver Team Time
                      1 Kobayashi Sauber 1m22.312s
                      2 Maldonado Williams 1m22.561s +0.249
                      3 Di Resta Force India 1m23.119s +0.807
                      4 Button McLaren 1m23.200s +0.888
                      5 Massa Ferrari 1m23.563s +1.251
                      6 Webber Red Bull 1m23.774s +1.462
                      7 Vergne Toro Rosso 1m23.792s +1.480
                      8 Rosberg Mercedes 1m23.843s +1.531
                      9 Kovalainen Caterham 1m26.968s +4.656
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Odg: F1 2012
                        FIA zatvara rupu u pravilu oko mapiranja motora


                        FIA će dodatno pooštriti pravila vezana za mapiranje motora kako bi se korišćenje
                        izduvnih sistema u aerodinamičke svrhe potpuno eliminisalo.



                        Timovi nastavljaju da guraju pravila do granica kako bi se izvukle maksimalne performance, a
                        neki su navodno pronašli način da zaobiđu pooštrena pravila vezana za izduvne sisteme i
                        mapiranje motora koja su na snazi od ove sezone.
                        Prema nekim izvorima jedan od proizvođača motora je ukazao FIA-i da i dalje postoji
                        mogućnost da se mapiranje motora koristi kako bi se zaobišle sadašnje granice.
                        FIA već radi na problemu i neposredno pred prvu trku u Australiji će svi timovi dobiti novu
                        verziju softvera za sistem koji kontroliše elektroniku bolida. Ta nova verzija će još oštrije
                        kontrolisati mapiranje motora i potpuno će eliminisati korišćenje izduvnih sistema u
                        aerodinamičke svrhe.
                        FIA još uvek ne zna da li je neki tim već iskoristio ovu rupu u pravilima i ne želi da drugi timovi
                        eventualno saznaju za nju tokom sezone.

                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Odg: F1 2012

                          Marussija neće imati "grbav" nos


                          Marussijin novi bolid izgleda neće imati stepenast nos.


                          Skoro svi timovi osim McLarena su, da bi ispoštovali nova pravila, odlučili da prelaz između
                          nosa i ostatka šasije bide stepenast. HRT je predstavio sliku novog bolida, na kojoj se vidi da ni
                          oni nemaju stepenast nos.
                          Nemački Auto Motor und Sport javlja da ni Marussija, kao i McLaren, neće imati "grbav" nos na
                          novom bolidu. Marussija će svoj izazivač za 2012. predstaviti na poslednjem testu u Barseloni,
                          sledeće nedelje.
                          "U stvri, postojala je mala razlika između ta dva rešenja. Pa zašto rizikovati sa nečim što nije
                          provereno?", rekao je izvor iz ruskog tima.
                          Timo Glock je već vozio novi Marussijin bolid u McLarenovom simulatoru.
                          "Mi nemamo previše iskustva sa simulatorima, tako da nećemo biti previše optimistični, ali to ne
                          znači da sam razočaran", rekao je Nemac.
                          "Mislim da imamo dobru osnovu za dalji razvoj. Fokusiramo se na pronalaženju grešaka sa
                          prethodnog bolida i ispravljanju tih grešaka", dodao je on.
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Odg: F1 2012

                            Mercedes ima novu verziju duplog difuzora


                            Osim novog "W-duct" sistema, Mercedes krije još jednu tehničku tajnu na
                            tekpredstavljanom W03 bolidu.



                            Glasine navode da je Mercedes namerno poslednji predstavio W03, jer na sebi ima neke
                            inovativne ideje, koje bi mogle da pomognu Nico Rosbergu i Michael Schumacheru, da ove
                            godine dođu do podijuma.
                            Nemački Auto Motor und Sport piše da je Mercedes bio izuzetno angažovan, više nego drugi
                            timovi, u skrivanju prednjeg i zadnjeg dela automobila.
                            Ali, otkrivena je velika tajna i ona je locirana ispod zadnjeg svetla za kišu, na zadnjem delu
                            bolida, i posmatrači su ga opisali kao nešto slično duplom difuzoru.
                            Italijanska La Gazzetta dello Sport piše da će efekat ove inovacije biti sličan efektu "duplog
                            difuzora", koji je takođe osmislio Ross Brawn, kada se tim zvao Brawn GP, 2009. godine.
                            Bez obzira što je FIA zabranila ovaj koncept, Jasno se vidi smer izduvnih gasova na W03.
                            Mercedes ima još jednu inovaciju, u vidu pasivnog F-duct sistema, na zadnjem krilu bolida, koji
                            će raditi uporedo sa DRS sistemom.
                            Kada su upitani za duct sisteme, Rosberg i Schumacher su to negirali.
                            U medjuvremenu nemačke novine TZ, pisale su da bi FIA mogla da uvede strožije mere u
                            oblasti izduvnih sistema.
                            Takođe postoje glasine da timovi sa Renault i Mercedesovim motorima, još uvek koriste
                            pametnije tehnike mapiranja motora, zbog aerodinamičkog efekta.
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Odg: F1 2012

                              Ecclestone želi kraj Vettelove dominacije


                              Red Bull se trenutno nalazi na najvišem nivou motorsporta, ali Bernie Eccleston želi da
                              vidi Vettela kako pati 2012. godine.



                              Vozač Red Bulla je poslednje dve sezone osvajao šampionat, a prošle godine je titulu
                              osigurao mnogo pre poslednje trke.
                              "To nije dobro", rekao je Ecclestone.
                              Britanac je nedavno postigao komunikacioni sporazum između Formule 1 i indijske
                              multinacionalne komunikacione kompanije Tata.
                              Cilj ovog povezivanja je da se Formula 1 modernizuje u toj oblasti, jer osmogodišnjak veruje da sport ne ide u korak sa digitalnom erom.
                              Međutim, Ecclestone očekuje da šou bude bolji 2012. gdoine.
                              "Iznenađen sam kako smo preživeli TV rejting na kraju prošle sezone. Moramo videti i druge na
                              pobedničkom postolju", rekao je on.
                              Briatanc ide dalje i sugeriše Lewisu Hamiltonu da napusti McLaren.
                              "Mislim da ako ove sezone ne bude bio konkurent za titulu, on će najverovatnije potražiti drugu
                              ekipu, a i tim će tražiti zamenu za njega", izjavio je Bernie.
                              Eccleston takođe smatra da bi bilo dobro da se sedmostruki svetski šampion, Michel
                              Schumacher nađe u Red Bullu.
                              "Mislim da to ne bi smetalo Sebastianu. Ne kažem da ne želim Marka na tom mestu, ali bih
                              voleo da vidim Schumachera u pobedničkom bolidu"
                              On smatra da je manje važno što je Formula 1 ostala bez ijednog italijanskog vozača.
                              "Ako Ferrari bude pobeđivao, to će biti manje važno i neće biti razlike", rekao je Briatnac.
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Odg: F1 2012

                                Massa: Ferrari je sada na pravom putu


                                Felipe Massa je uveren da je Ferrari konačno pronašao pravi put za razvoj bolida koji će
                                ekipi omogućiti da iskoristi pun potencijal F2012.



                                Predsezonsko testiranje ove godine je do sada bilo problematično za Italijansku ekipu pošto se
                                novi radikalni bolid znatno razlikuje od svega viđenog proteklih sezona.
                                Massa je kompletirao poslednja dva dana testiranja u Barseloni i danas je vozio preko 100
                                krugova i završio je sa petim vremenom.
                                Brazilac smatra da je nakon komplikovanog jutarnjeg dela sesije Ferrari napravio značajan
                                pomak koji će im omogućiti da konačno izvuku maksimum iz novog bolida.
                                „Definitivno smo pronašli pravac koji treba da sledimo na poslednjem testu i današnji dan je bio
                                veoma pozitivan“, izjavio je Massa.
                                „Moram da kažem da se sada osećamo mnogo bolje po pitanju performansi bolida i sada stvari
                                mogu samo da se poboljšavaju pošto smo pronašli put za dalji razvoj.“
                                „Tokom popodneva smo uspevali da vežemo par stintova sa veoma konstantnim vremenima i to
                                je bilo veoma pozitivno. Još uvek moramo puno da radimo, ali smo bar shvatili kako da
                                podesimo bolid ne samo ukoliko želimo brz krug već i kada želimo konstantnost.“
                                „U prošlosti nismo imali ovoliko opcija po pitanju razvoja. Ove godine imamo puno mogućnosti i
                                bitno je pronaći pravu opciju. Smatram da smo to na ovom testu i uradili“, dodao je on.
                                Massa je ipak priznao da ima još puno da se radi kako bi bolid funkcionisao onako kako je ekipa
                                zamislila.
                                „Za sada smo na oceni pet od deset. Ima još puno posla da se obavi kako bi smo bili tamo gde
                                želimo da budemo. Ali ponavljam da smo danas napravili dobar korak u tom pravcu“, završio je
                                Massa.
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X