F1 2012

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Odg: F1 2012

    Nemci smatraju da se Schumacher povlači nakon 2012.


    Više od polovine Nemaca misli da će se Michael Schumacher povući iz sporta na kraju
    ove godine.




    Nakon trogodišnje pauze, Schumacher se vratio u Formulu 1 2010. sa Mercedesom,
    potpisujući trogodišnji ugovor, koji traje do kraja ove sezone.
    Novinska agencija SID je izvršila istraživanje u saradnji sa kompanijom Promit, gde su sproveli
    anketu o tome da li ispitanici misle da će Schumacher prestati da vozi nakon ove sezone.
    55.4% su odgovorili sa da, dok samo 26.2% misli da bi Schumacher trebao da potpiše najmanje
    još jednu sezonu.
    Rekorder po broju pobeda, nije uspeo da ubeleži ni jednu pobedu od svog povratka, a najbolji
    rezultati ove sezone su mu dva deseta mesta u Maleziji i Bahreinu.
    Nasuprot tome, Nico Rosberg je uspeo ove sezone da dođe do prve pol pozicije i prve pobede i
    da sakupi 41 poen, dok Schumacher ima samo dva.
    "Mislim da još nije vreme da otpišemo Schumachera", rekao je Tom Cary, dopisnik Telegrapha.
    "Njegova brzina nije bila tako loša i on je počeo sezonu veoma dobro. Nije imao sreće na
    nekoliko trka, imao je problem sa točkom u Kini kada je bio na drugom mestu", dodaje on.
    "Ako bude imao nekoliko pristojnih trka ili čak ako pobedi, mogli bi da ga vidimo i sledeće
    sezone u srebrnom bolidu", objašnjava Cary.
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Odg: F1 2012

      Massa bi mogao da ostane u Ferrariju i 2013.


      Ferrari je odbacio glasnine, koje navode da će Massa napustiti italijanski tim uskoro,
      insistirajući na tome da Massa možda ostane i sledeće sezone u crvenom bolidu.




      Na Twitteru, čuveni italijanski tim je rekao da su najnovije glasine, koje tvrde da će Jerome
      d'Ambrosio zauzeti brazilčevo mesto već 2012. godine, smešne.
      Ali Ferrari je sam podstakao spekulacije, objavljujući izjavu na svom sajtu, koja može da se
      tumači i kao upozorenje Massi.
      "To je veoma pažljivo sročena izjava, zar ne?", rekao je dopisnik Telegrapha, Tom Cary.
      "Način na koji ova luda sezona ide, ja zaista ne bi bio iznenađen kada bi mu dali otkaz na polovini sezone", dodao je on.
      Švajcarski list Blick je izjavio da bi sledeći vikend u Monaku, mogao da bude poslednja šansa
      za Brazilca, da zadrži mesto u timu.
      A kandidati za to mesto se samo nižu.
      "Ferrari zna da sam ja spreman. Ako im budem trebao i ako me budu želeli, onda će me zvati",
      rekao je Adrian Sutil, koji je u pratnji svog manadžera prošle nedelje prisustvovao VN Španije.
      Španski list El Mundo veruje da je jedini razlog zašto je Massa još uvek u Ferrari povezansost
      sa imenom Todt, ne samo da mu je Nicolas Todt menadžer, nego ima i veliku podršku Jeana
      Todta, nekadašnjeg šefa Ferrarija, sadašnjeg predsednika FIA-e.
      Ferrarijev portparol, Luca Colajanni, je rekao za brazilske novine: "Felipe ima puno poverenje
      tima, počevši od našeg predsednika".
      "Mi još nismo odlučili ko će bit naš vozač 2013. godine, ali opcija da Felipe ostane nije
      isključena", insistirao je on.
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Odg: F1 2012

        Moguće ograničenje budžeta od sledeće sezone?


        Ponovo se pominje Max Mosleyjeva ideja o ograničenju budžeta timovima.



        Tu vest prenosi Auto Motor und Sport i navodi da bi ona mogla da se primeni već naredne
        sezone. Ovu ideju je predstavio bivši predsednik FIA Max Mosley, a ona umalo nije izazvala
        politički rat u Formuli 1 2009. godine.
        "Deset od dvanaest timova su za sprovođenje ovog sporazuma", piše u ovom magazinu, gde se
        navodi da smanjenje troškova treba da se primeni sa FOTA sporazuma na aktivni sportski i
        tehnički pravilnik.
        Za sada samo dva tima, odnosno oba su pod Red Bullovim vlasništvom, Red Bull Racing i Toro
        Rosso se nisu izjasnila.
        "Troškovi sa kojima će te biti konkurentni u Formuli 1 su previsoki. Mislim da će se svi složiti sa
        tom činjenicom. Stvar je u tome kako postići novi dogovor", izjavio je Christian Horner.
        Ovde se još navodi da su devet od deset timova za stari plan, koji je predložio bivši predsednik
        FIA, gde bi se budžet jednog tima ograničio na 170 miliona evra, a gde bi za par godina on
        umanjio na 100 miliona evra.
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Dzoni_mkv
          CBC Senator XXL
          • 29.04.2007
          • 875
          • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

          Odg: F1 2012

          Ha ta ideja perverznog naciste nikada nece moci da se sprovede u delo. Veliki timovi su PROIZOVDJACI automobila i imaju razlicite biznis celine. Njihovi F1 timovi funkcionisu kao zasebne "firme". Mercedes, Ferrari, Meklaren, Reno (Lotus), pa cak i Vilijams ima razlicite entitete. Ko ce da kontrolise Ferrari-jevo ili Mercedesovo R&D odeljenje unutar fabrike? Sta oce FIA da ode u Mercedes i kaze e ajde da mi vidimo kako vi trosite pare i sta to razvijate? Da ima naglavacke da izlete. A vi tu mozete da razvijate sta hocete. I za putnicke a sto da ne i za F1 program? Ko ce to da vam zabrani? Ko ce da zabrani npr Meklarenu da potrosi ko zna koliko stotina miliona na novi vazdusni tunel i CFD simulator? Ljudi proizvode automobile. To im treba. I? U koji to budzet ide?
          Slicno su nesto pokusali dogovorom izmedju timova da smanje broj zaposlenih. U roku od odmah Red Bull i Meklaren su preksili taj dogovor. Kasnije i drugi. Mercedes je na sva zvona to pricao kako eto oni postuju, a u stvari posto je Meredes potekao od Bron GP-a oni su tada, da bi preziveli, redukovali broj zaposlenih na najmanju mogucu meru. Tek od ove sezone su tu negde sa brojem zaposlenih. Dakle od te price nema nista. Moze da to na papiru da bude, realno, tesko. Horner je vec izjavljivao kako je to jako tesko kontrolisati i da bi tu Red Bull najvise izgubio posto oni nisu proizvodjaci automobila vec secerne vodice.
          Upravo zato se i nisu dogovorili. Manji timovi nemaju sta da izgube.
          Last edited by Dzoni_mkv; 17.05.2012, 21:11.
          You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Odg: F1 2012

            Zabranjen DRS u tunelu u Monaku


            Kao i prošle godine vozači neće moći da koriste DRS u tunelu.



            Ovo mera izrečena je iz sigurnosnih razloga, jer upotreba ovog sistema može biti veoma
            opasna po vozače. Tunel je sam po sebi dosta specifičan, gde se vozi dosta brzo, a sam izlaz
            je i malo sužen. Na ovu odluku dosta je uticao i prošlogodišnji udes Segia Pereza na kočenju za
            ukosnicu posle tunela. Perez je tada pretrpeo manje povrede, ali mu je dosta vremena trebalo
            za oporavak. Procenjuje se da bi Perez imao mnogo teže povrede da je vozio 10km/h brže sa
            uključenim DRS sistemom.
            "Ova oduluka je baš ispravna. Tunel je veoma klizav i lako se izgubi prijanjanje i lako vozač
            može da završi u ogradi. Svaki vozač koji pokuša da koristi DRS u tunelu završiće u zidu, pa
            tako mislim da taj sistem nema neku ponetu u tunelu", izjavio je Jenson Button.
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Odg: F1 2012

              Raikkonen nesiguran oko tempa Lotusa u Monaku


              Kimi uskoro očekuje pobedu, ali nije siguran da će se ona desiti u Kneževini.



              Finac je završio na podijumu na zadnje dve trke što samo pokzuje da tim ima dovoljno tempa
              da pobedi u trci. Dok svi u timu Lotusa željno iščekuju prvenac sa novim imenom, Kimi misli da
              je još rano suditi o formi bolida na trci po ulicama Monte Karla.
              "Monako je dosta specifična staza i teško je reći kako će se stvari odvijati tamo. Tim je za sada
              odradio odličan posao, naporno smo radili da se što više poboljšamo. Za sada je sve super i
              veoma sam zadovoljan. Ok, nisam baš 100% srećan, jer još nismo pobedili, ali sve smo bliži
              tome", izjavio je Raikkonen.
              "Nadam se da ćemo nastaviti sa dobrim radom, koji će nam se nekada isplatiti. Za sada smo
              napravili dobre korake oko unapređenja bolida i svaki put bolid je sve bolji. Nismo imali neke
              veće probleme kao naši rivali, ali dobro je to što završavamo u poenima, ali veoma jako želimo
              pobedu. Svi bolidi koji su pravljeni u Enstoneu su se dobro ponašali u Monaku, ali ovogodišnji
              bolid, nije nešto brz u sporim krivinama, tako da na tom polju treba da poradimo", dodao je on.
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Odg: F1 2012

                Red Bull: Konstantnost će odlučiti šampiona


                Christian Horner veruje da je kostantnost vozača i tima ključni faktor u ovom
                šampionatu.




                U ovakvom nepredvidivom šampionatu, šef tima Red Bull misli da će konstantnost u rezultatima
                vozača i timova biti ključan faktor u igri oko osvajanja titule šampiona.
                "Mislim da nije slučajnost što sada imao pet različitih pobednika u isto toliko trka. Dosta ljudi u
                padoku češe glavu oko performasi guma, ali svi se trude da ih što bolje razumeju, odnosno da
                što bolje iskoriste njihov životni vek na stazi", izjavio je Christian Horner.
                "Takođe, mislim da smo mi odradili veoma dobar posao sa gumama kada nismo bili u poziciji
                da pobedimo, ali smo tada uspeli da dosta napredujemo kroz trku", dodao je on.
                Zbog problema oko razumevanja performansi guma, šampionat je dosta nepredvidljiv, što
                dokazuje da imamo pet pobednika u pet trka.
                "Ko zna ko će biti sledeći pobednik, možda to bude Caterham. Najbitnija stvar u ovoj situaciji je
                konstantnost u rezultatima. Imamo pet različitih pobednika, ali ostali rezultati će odlučivati ko će
                na kraju slaviti. Tako da u danima kada vam ne ide, onda treba što bolje ograničiti štetu", kazao
                je šef Red Bullovog tima.
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Odg: F1 2012

                  Pirelli: Nepredvidljivost šampionata nije loša stvar po F1


                  Paul Hembery je odgovorio na sugestije da je ovogodišnji šampionat previše
                  nepredvidiv.




                  Dosta je bilo kritika upućeno na račun Pirellija da njihove gume imaju preveliku ulogu na stazi,
                  pa zato imamo pet pobednika u isto toliko trka. Vlasnik Red Bulla Dietrich Mateschitz je izjavio
                  da se ovogodišnji šampionat može nazvati i lutrijom.
                  Sa druge strane Hembery objašnjava da gume nisu tako dominantan faktor kao što izgleda pa
                  da su i dalje vozači, timovi i inžinjeri dosta zaslužni za rezultate na stazi.
                  "Dobili smo dosta pohvala da dosta ljudi uživaju u trkama. Ceo padok je bio zadovoljuan posle
                  pobede Pastora Maldonada u Španiji. Ima dosta timova koji još traže sponzore, pa je tako trka u
                  Španiji bila odlična za Williams, Malezija za Sauber, dok je Paul di Resta imao odličnu trku u
                  Bahreinu", izjavio je Paul Hembery.
                  On dodaje da timovi napokon razumeju potpuno funkcionisanje ovogodišnjih guma i kao da iz
                  njih izvuku maksimum.
                  "Mi ne želimo da budemo važan element u trkanju. To treba prepsutiti vozačima, inžinjerima i
                  timovima", dodao je on.
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Odg: F1 2012

                    Tamna umetnost


                    „Crno zlato“ Formule 1



                    Ne treba biti stučnjak da biste shvatili da najnovija generacija Pirelli pneumatika ima veliki uticaj
                    na trkanje ove sezone, ali izvlačenje konstantnih performansi iz guma se pokazuje kao „Tamna
                    umetnost“.
                    Nema sumnje da je trkanje ove godine „bliže“ čineći svaku desetinku sekunde sve više
                    važnijom, a i sama činjenica da je pet različitih konstruktora odnelo pobede u prvih pet trka
                    pokazuje koliko dramatična razlika može da bude između nečega dobro i nečega loše
                    urađenog. Ovo nije kritika, naprotiv, vozači su bliže jedni drugima, trke su dramatičnije i
                    nepredvidljivije – tri stvari koje su nedostajale ovom sportu u protekloj deceniji.
                    Razlika je u tome što sada vozači i timovi moraju da žrtvuju brzinu zarad očuvanja pneumatika
                    tokom kvalifikacija i tokom trke. Isti slučaj je bio i prethodne godine, ali ove godine gume su
                    osetljivije na razlike u temperaturi, podešavanju, kao i na način na koji se vozač ophodi prema
                    njima tokom njihovog „životnog veka“. Taj balans se pomerio sa, recimo, prelaska reke preko
                    delova dasaka na prelazak reke pomoću kanapa.
                    „Pneumatici su veoma složena stvar i veoma složena hemija je uključena u proizvodnju gume
                    za trkanje“ objašnjava Bob Bell tehnički direktor Mercedesa. „ Samo zato što su okrugle i crne
                    uzimali smo ih zdravo za gotovo duže vreme, ali postoji veoma pametna hemija u dobijanju
                    prave gume za uslove trkanja i sasvim je moguće da u okviru tih granica dobijete pneumatik koji
                    zahteva dosta razumevanja da biste iz njega izvukli ono najbolje“.
                    Uspeti da izvučete najbolje performanse tokom njihovog operativnog korišćenja postalo je nešto kao Sveti Gral za uspehe u kvalifikacijama i trkama. Kada bi postojala tačna formula očigledno
                    da to ne bi bio problem, ali osetljivost pneumatika znači da njihov „vrh“ performansi varira
                    između različitih staza, čak i tokom jednog trkačkog vikenda.
                    „Ako imate veoma malu metu, ljudi koji pokušavaju da pogode sam centar te mete suočiće se
                    sa veoma teškim zadatkom“, dodaje Bell. „Očigledno, to znači da ćete imati dobru
                    konzistentnost od pneumatika, ali ako ta konzistentnost kratko traje to znači da će korisnik
                    takvih pneumatika imati znatno teži zadatak“.
                    „To, u stvari, ima više veze sa tim kako se ophodimo prema gumama, na primer kada ste na
                    krugu za zagrevanje, ako idemo na jedan ili ako idemo na više krugova, kako se ponašamo
                    prema tim gumama između krugova. Postoji ta operativna strana, a onda i strana sa
                    podešavanjem bolida, šta sve morate uraditi da bi doveli pneumatike na radnu temperaturu, a
                    zatim izvući najbolje iz njih“.
                    „Borimo se na nekoliko frontova, borimo se sa potrošnjom jer taj pneumatik treba da traje neko
                    vreme, a borimo se i sa degradacijom jer moramo biti sigurni da će imati dovoljno prijanjanja
                    tokom svog –životnog veka-. Naći pravi balans između gore navedenih problema je
                    komplikovano i zato vidimo toliko varijabilnosti na –gridu- tokom ove godine“.
                    Drugi problem je taj da promena u podešavanju bolida može rešiti jedan problem, a opet,
                    iznedriti drugi. Kao kada stisnete balon i vazduh sa jedne ode na drugu stranu. Trik je u tome da
                    izvučete što više performansi iz gume bez uzurpiranja limita iste. Jenon Button je imao
                    problema sa pneumaticima tokom trkačkog vikenda na VN Španije i u subotu je objašnjavao sa
                    kakvim se sve problemima susretao dok je pokušavao da nađe prava podešavanja.
                    „Imali smo dve serije u petak na „prime“ gumama, i u prvom izlasku rekao sam mehaničerima
                    da imam velika podupravljanja. Napumpali smo gume malo više i onda sam odjednom išao pola
                    sekunde brže samo zato što je prednji kraj počeo da sluša. Ali ako zanemarimo vreme, balans
                    je bio kompletno promenjen. Veoma je teško pronaći pravi –set up- , svaki vozač ima takvih
                    problema, ali ja sam imao ogromnih“.
                    Problem je taj da ako poremetite balans to može dovesti do brže degradacije, što znači da
                    možete izvesti jedan brzi krug, a onda se boriti na dužim „stintovima“. Od vitalnog je značaja naći pravi balans pre svega, a zatim tu je i izazov održavanja pneumatika tokom kvalifikacionog
                    perioda i trke. Timovi ne mogu vršiti prepravke na bolidu posle kvalifikacija jer se vozila nalaze u
                    tzv. „parc fermeu“, a to znači da moraju naći balans između automobila za kvalifikacije i
                    automobila za trku.
                    „Podesite bolid na taj način tako da pokušate da se izborite sa svim problemima sa kojima bi
                    mogli da se susretnete tokom kvalifikacija i trke“ objašnjava Bell. „Krajnji cilj je da odnesete što
                    više poena sa trke, tako da se fokusirate više na trku, subotnje kvalifikacije su samo korak u
                    tom smeru“.
                    Ali gume su toliko osetljive ove sezone da promena temperature između kvalifikacija i trke može
                    imati efekta na performanse. Na početku ove sezone Mercedesovi bolidi su pregrevali svoje
                    gume po suvom u Australiji, dok u Maleziji po kišnom vremenu nikako nisu uspeli da ih dovedu
                    na radnu temperaturu. Bell kaže da većina timova sada zna da našteluje bolid da odgovara
                    temperaturi, ali ako se ambijetalni uslovi promene između subote i nedelje to može stvoriti
                    probleme.
                    „Mislim da je pošteno reći da možete podesiti bolid da bude bolji u kvalifikacijama jer tada znate
                    kakvi vas uslovi očekuju, a onda budete možda sporiji na trci, ili, potpuno obrnuto (vice a versa,
                    lat.) . Svi znamo da podesimo stvari onako kako treba, da procenimo kolika će temperatura
                    staze biti, ali ako se uslovi drastično promene možete biti u problemu. Opet, to je zbog veoma
                    malog prostora za rad sa gumama“.
                    Veliki uticaj koji gume imaju na trke u ovom momentu dovelo je do nekih kritika, ali kao fanovi
                    mi treba da uživamo u ovom periodu nepredvidivosti i uzbuđenja dok to imamo. Timovi su puni
                    inteligentnih ljudi i kao što su prošle godine brzo naučili kako da prelaze reku preko parčeta
                    daske, nema sumnje da će se ove godine ubrzo adaptirati na prelazak preko kanapa.
                    „Zatvorili smo opseg jedinjenja za gume“ kaže Paul Hembery iz Pirellija, a zatim nastavlja
                    „Bolidi su se očigledno promenili, i onda ako sastavite tu kombinaciju dobijamo početak sličan
                    onome iz prethodne sezone – postoje pitanja koja se moraju ispeglati kako se sezona bude
                    nastavljala, a onda će timovi bolje shvatati svoje automobile, gume, i kako izvući najbolji
                    proizvod iz njih. Videćete, to će se desiti ubrzo“.

                    U međuvremenu zavalite se i uživajte.
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • comi 1342
                      Moderator
                      • 28.09.2005
                      • 1126
                      • NS
                      • Giulietta ,PUG 106,

                      Odg: F1 2012

                      Koliko god mi se ne doapadlo to što rezultati mnogo zavise od guma, poredak na kvalifikacijama opet nepredvidiv:

                      Sedmostruki svetski šampion Mihael Šumaher je osvojio pol poziciju pred Veliku nagradu Monaka, ali će kao prvi startovati vozač Red Bula Mark Veber.
                      Šumaher je do svoje 69. pol pozicije došao u vremenu od 1:14.301 minuta, a to mu je ujedno prva posle trke u Francuskoj 2006. godine.

                      Legendarni Nemac, ipak, neće biti na prvoj poziciji na startu, zbog kazne koju je dobio posle trke u Španiji, pa će je naslediti Veber, kojem će se na startu trke u prvom redu, u nedelju od 14 časova, pridružiti drugi vozač Mercedesa Niko Rozberg.

                      Tradicionalno, kvalifikacije na ulicama Monte Karla su bile veoma zanimljive, a kao i svake godine, veliki broj vozača se smenjivao u vođstvu. Tako je na kraju prvog dela najbolji bio Niko Hilkenberg u bolidu Fors Indije, u drugom vozač Ferarija Felipe Masa, a kada je bilo najvažnije, Šumaher.
                      Nemac se nije video tokom celih kvalifikacija, da bi na kraju izvukao možda i svoj najbolji krug od povratka u Formulu 1 2009. godine. Najbliži da ga ugrozi bio je Veber, sa 80 hiljaditinki zaostatka, koji jer takođe bio sjajan u finišu, kada je pretekao Rozberga, koji je do tada dugo držao prvu poziciju. Treće mesto na startu zauzeće vozač Meklarena Luis Hamilton, ispred Romana Grožana u Lotusu, vozača Ferarija Fernanda Alonsa i Šumahera.

                      Prvu desetoricu u kvalifikacijama kompletirali su Felipe Masa u drugom Ferariju, vozač Lotusa Kimi Raikonen, Pastor Maldonado u Vilijamsu i aktuelni šampion Sebastijan Fetel. Maldonado, ipak, neće biti deveti na startu, pošto je kažnjen zbog blokiranja vozača Zaubera Serhija Peresa tokom trećeg treninga, pa je pomeren za deset pozicija.

                      Prvi deo kvalifikacija umalo je doneo veliko iznenađenje, pošto je Raikonen tek u poslednjim trenucima uspeo da izbegne eliminaciju. Ipak, ono što je obeležilo taj deo je udes vozača Zaubera Serhija Peresa, koji je udario prednjim levim točkom u zaštitnu ogradu u sektoru kod bazena i dosta oštetio svoj bolid. Mladi Meksikanac tako nije uspeo da ostvari brzi krug, pa je eliminisan. Peres je na sličan, ali ipak, ozbiljniji način završio i prošlogodišnje kvalifikacije, udesom po izlasku iz tunela, zbog čega se nije našao na startu, ali takav slučaj neće biti ovoga puta.
                      U prvom delu viđeno je još nekoliko incidenata, ali je samo Peresov bio toliko ozbiljan da je na stazi na nekoliko minuta morala da bude istaknuta crvena zastavica. Pored Peresa, kvalifikacije su tada bile gotove i za vozači Katerhema, Marusje i Hispanija rejsinga. Najbolji među njima bio je Heiki Kovalainen, a iza su sledili Vitalij Petrov, Timo Glok, Pedro de la Rosa, Šarl Pik i Narijan Kartikejan.

                      Raikonen se u sličnoj situaciji kao u prvom delu našao i u drugom, ali je uspeo da se plasira u poslednji deo, dok takav slučaj nije bio sa Džensonom Batonom u Meklarenu. Britanac je imao 13. vreme, ali će na startu napredovati za jedno mesto zbog Maldonadove kazne. Ispred Batona tada su se našli Niko Hilkenberg u Fors Indiji, koji je bio najbrži u prvom delu, i vozač Zaubera Kamui Kobajaši. Od 14. do 17. mesta našli su se Bruno Sena u Vilijamsu, drugi vozač Fors Indije Pol di Resta i dvojac ekipe Toro Roso, Danijel Rikardo i Žan-Erik Vernj. Vernj je, inače, bio vinovnik najvećeg incidenta u drugom delu, pošto je oštetio prednje krilo, a potom se nije sklonio sa trkačke putanje i nekolicinu vozača je usporio u brzom krugu.

                      Više o trci za Veliku nagradu Monaka možete da pronađete u našoj rubrici 'Teme'.
                      Rezultati kvalifikacija za Veliku nagradu Monaka:
                      1. Mihael Šumaher (Nemačka) Mercedes 1:14.301*
                      2. Mark Veber (Australija) Red Bul 1:14.381
                      3. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes 1:14.448
                      4. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren 1:14.583
                      5. Roman Grožan (Francuska) Lotus 1:14.639
                      6. Fernando Alonso (Španija) Ferari 1:14.948
                      7. Felipe Masa (Brazil) Ferari 1:15.049
                      8. Kimi Raikonen (Finska) Lotus 1:15.199
                      9. Pastor Maldonado (Venecuela) Vilijams 1:15.245**
                      10. Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul bez vremena
                      ...
                      11. Niko Hilkenberg (Nemačka) Fors Indija 1:15.421
                      12. Kamui Kobajaši (Japan) Zauber 1:15.508
                      13. Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren 1:15.536
                      14. Bruno Sena (Brazil) Vilijams 1:15.709
                      15. Pol di Resta (Velika Britanija) Fors Indija 1:15.718
                      16. Danijel Rikardo (Australija) Toro Roso 1:15.878
                      17. Žan-Erik Vernj (Francuska) Toro Roso 1:16.885
                      ...
                      18. Heiki Kovalainen (Finska) Katerhem 1:16.538
                      19. Vitalij Petrov (Rusija) Katerhem 1:17.404
                      20. Timo Glok (Nemačka) Marusja 1:17.947
                      21. Pedro de la Rosa (Španija) HRT 1:18.096
                      22. Šarl Pik (Francuska) Marusja 1:18.476
                      23. Natijan Kartikejan (Indija) HRT 1:19.310
                      24. Serhio Peres (Meksiko) Zauber bez vremena
                      * Šumaher će na startu biti pomeren za pet pozicija zbog kazne koju je dobio na prethodnoj trci.
                      ** Maldonado će na startu biti pomeren za deset mesta zbog blokiranja Serhija Peresa tokom trećeg treninga u Monte Karlu.
                      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Odg: F1 2012

                        Sve je dobro za osvezenog Webbera


                        U godinama koje slede ljudi koji budu želeli da u istorijskim knjigama vide pobednike VN
                        Monaka primetiće da je Mark Webber pobedio u 2010., startujući sa pol pozicije, a da je
                        dve godine nakon toga uspeo to ponovo da uradi.




                        „Sve je dobro, drugar, (All good, mate)“, omiljena fraza Mark Webbera. Verovatno fraza koja
                        ima i neko dublje značenje, fraza, koja takođe govori i o tome kako se on osećao posle pobede
                        na VN Monaka.
                        Ovo je njegova druga pobeda na najprestižnijoj trci u kalendaru Formule 1 i njegova prva u
                        sezoni, pobeda koja dokazuje da se Mark vraća u formu, posle po njega teške 2011. Ovo je
                        takođe i pobeda koja je začinjena činjenicom, da je bar što se tiče ove staze, on taj koji je bolji
                        od klupskog kolege Vettela, koji je bio neuhvatljiv prošle sezone.
                        Kada vozač pobedi u 11 trka i ima 15 pol pozicija od ukupno 19, kao što je Vettel imao prošle
                        godine, većina rivala je mogla reći (većina je i rekla), da je on imao bolji bolid od njih, ali tako
                        nešto nije mogao reći i Webber, koji je u tišni, skrhan tugom i bolom, patio.
                        Ove sezone, vidimo Mark Alan Webbera, kao onog starog vozača koji je 2010. vodio gotovo
                        čitav šampionat. Gotovo da ništa nije moglo razdvojiti dva vozača Red Bull tima te godine. Ove
                        sezone, Webber se vratio u tu poziciju.
                        Iako je trebalo čekati do Monaka da se Mark izjednači sa Sebastianom što se tiče poena, u
                        kvalifikacijama je 4:2 za 36-ogodišnjaka rođenog u Novom Južnom Velsu, u Australiji. Gotovo
                        sigurno bi bilo 5:1, ali Red Bull je napravio grešku i odlučio da ne pošalje Webbera na stazu
                        ponovo u toku druge kvalifikacione sesije za VN Španije, jer su mislili da imaju potrebo vreme za plasman u završni deo kvalifikacija. Sigurno da je imala posebnu „draž“ činjenica da je i u
                        Monaku bio brži od svetskog šampiona, na stazi gde svi vozači priznaju da čovek za
                        upravljačem pravi veću razliku nego na uobičajenim (reklo bi se pravim) stazama u kalendaru.
                        Oba vozača Red Bulla su imala sličan tempo u toku trka, ali to se u krajnjem rezultatu drugačije
                        ispoljavalo. Webber je ostvario četiri uzastopna četvrta mesta u isto toliko trka, dok je Vettel
                        ostvario pobedu, imao jedno drugo i jedno peto mesto, ali samo u Bahreinu je Vettel bio vidno
                        brži, a Webber bi zasigurno uzeo drugu poziciju od svog klupskog kolege u Australiji da nije bilo
                        kašnjenja u boksu.
                        Pobeda u Monaku i činjenica da je postao šesti pobednik u isto toliko trka voženih ove godine,
                        potvrđuje – kao da je potvrda i potrebna – da je Webber, ponovo jedan od glavnih kandidata za
                        titulu svetskog šampiona.
                        Posle pobede je priznao da je prošla godina bila misterija za njega: „Razlika je bila ponekad
                        veoma ekstremna“. Neko će pomisliti da se Vettel oseća isto ove sezone kao Mark prošle.
                        Monako je bio još jedan primer. Webber je bio u prvom redu, dok se Vettel namučio da uđe
                        među prvih deset pritom iskoristivši sve setove super mekih guma, baš kao u Španiji dve
                        nedelje ranije. Red Bull se uporno bori u kvalifikacijama cele godine, ali njihov trkački tempo je
                        bio jak skoro na svakoj trci. Tako je bilo i u Monaku, gde je Vettel, na drugačijoj strategiji,
                        odjednom, postao kandidat za pobedu.
                        „To nije bilo u planu“, našalio se Webber, priznavši da je bio „malo“ nervozan po pitanju
                        napretka njegovog timskog kolege. Na kraju, gume na Vettelovom bolidu su se potrošile, i
                        morao se zadovoljiti četvrtim mestom.
                        Šef tima Christian Horner nije imao odgovor na to kako je Vettel bio konkurent za pobedu u trci
                        u istom onom bolidu u kojem je jedva dogurao do završnog dela kvalifikacija. Odgovor, gotovo
                        sigurno leži negde u ponašanju Pirellijevih pneumatika, odgovor, koji je nedokučiv za timove u
                        ovom trenutku.
                        To govori o profesionalizmu i takmičarskom duhu u Red Bull timu, da iako se, iz nepoznatih
                        razloga performanse njihova dva bolida razlikuju, oni uspevaju da vezuju trke u poenima i sada
                        se njihovi vozači nalaze na samo tri boda iza vodećeg.
                        Podjednako, to govori i o količini kvaliteta koji poseduje Fernando Alonso, vozivši toliko dobro
                        ove sezone, da je on sad čovek koga jure, uprkos činjenici da njegov bolid nije uspeo da završi
                        ni jedne kvalifikacije na prvom mestu, bar do sada.
                        Španac je bio u impresivnoj formi još jednom u Monaku. Sa petog startnog mesta, opet je imao
                        fenomenalan start i stigao do četvrtog, a onda je preskočio Hamiltona u boksevima zahvaljujući
                        odličnom krugu u kojem je postigao najbolja vremena u prva dva sektora staze, pre nego što je
                        otišao na zamenu pneumatika. Alonso i Stefano Domenicali su kasnije priznali da su možda
                        trebali ostati na stazi koji krug duže jer bi onda preskočili Rosberga, možda i prvoplasiranog
                        Webbera. Ali, znate kako kažu, to je sad sve rekla-kazala.
                        Horner je posle trke izjavio da je Alonso vozio odlično i da će biti ključni faktor, zasigurno, tokom
                        cele sezone. Zatim je mudro rekao da ni Mclaren ne treba isključiti iz priče, uprkos još jednom
                        bledom izdanju, a isto bi se moglo reći i za Mercedes. Mercedes se vratio u Monaku posle
                        lošijih rezultata u Bahreinu i Španiji, nakon dominantne pobede u Kini. Nakon lošijeg starta na
                        početku sezone, Michael Schumacher je bio taj koji je postavio bolid srebrne strele na pol
                        poziciju, koju je doduše odmah izgubio, zahvaljujući kazni od pet mesta pomeranja zbog udesa
                        sa Sennom na VN Španije. Schumacher nije imao sreće ni u trci, jer ga je još na početku
                        „zakačio“ bolid Romana Grosjeana, a zatim ga je, dok je bio na sedmom mestu, zadesio i peh
                        sa pritiskom goriva pa je morao da odustane. Trebaće još nekoliko ovakvih performansi od
                        strane „veterana“ pa da ubedi sve da može da bude prava pretnja, dok je skoro sigurno daleko
                        od faktora u borbi za šampionat.
                        Međutim, njegovo postojanje u prvim redovima, ako se nastavi, dodaće novu dimenziju, u već
                        sada intrigantnoj sezoni.
                        „All good“, (sve je dobro), Webber bi na sve ovo rekao.
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Odg: F1 2012

                          Vettel-Ne zelim da idem iz Red Bulla


                          Svetski šampion, Sebastian Vettel, otkriva da ne može zamisliti odlazak iz Red Bulla, čak
                          i nakon što mu istekne trenutni ugovor 2014. godine.




                          Vettel je konstantno povezan sa prelaskom u Ferrari, ali nakon što se pridružio Red Bullu
                          2009. godine, Nemac insistira da se dobro oseća u austrijskom timu.
                          "Ja sam nosio kacigu Red Bulla tokom cele karijere i teško mi je da zamislim drugi način života.
                          Srećan sam tu gde se nalazim i ne želim da odem", rekao je Vettel.
                          Nakon prošlogodišnje sezone, gde je Vettel dominirao sa 11 pobeda i 17 podijuma, ove godine
                          nakon šest trka ima samo jednu pobedu.
                          "Ako pogledate poslednjih deset godina, bilo je dosta teških kritika povodom Schumacherove
                          dominacije. Sada čujemo da je F1 nepredvidiva i da je lutrija", dodaje on.
                          "Ne možete svima udovoljiti, ali ja mislim da sada imamo dobar šou, više preticanja, dobru
                          akciju. Ima više tenzije za ljude koji gledaju trke, a i za nas koji smo u bolidu. Mislim da idemo u
                          pravom smeru, ali moramo biti oprezni da ne stvorimo nešto veštačko", rekao je Nemac.
                          Vettel, koji ove sezone ide na treću titulu svetskog prvaka, smatra da će doslednost, a ne samo
                          pobede, odlučivati šampionat.
                          "Ljudi pamte samo pobede, ali zaboravljaju koliko je često šampionat bio tesan na smaom
                          kraju. Ove godine ima mnogo više kandidata za pobedu, nego ranije. Zbog toga je neophodno
                          da iz svake trke izađete sa što više poena", dodaje on.
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Odg: F1 2012

                            Lauda zabrinut zbog nedostatka konstantnosti


                            Niki Lauda je digao svoj glas, jer je zabrinut zbog toga što je Formula 1 postala lutrija.



                            Sa šest različitih pobednika na prvih šest trka, 2012. godine je počela slično kao i 1983.
                            godina, gde je pet vozača pobedilo na prvih pet trka.
                            Na preostalih deset trka 1983. godine, još tri imena su pobedila, a Nelson Piquet je odneo titulu
                            sa dva poena više u odnosu na Alaina Prosta.
                            "Bilo je intresantno u početku, svi smo bili iznenađeni", rekao je Lauda o 1983. godini.
                            "Ali ako se ovo nastavi... izgubiđemo dosta gledalaca, jer ljudi žele da vide šampiona koji
                            pobeđuje", dodaje on.
                            "Potrebne su nam dve trke sa poznatim pobednicima, a zatim luda sezona može da se nastavi",
                            završio je on.
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Odg: F1 2012

                              Jones:Webber treba da predje u Ferrari


                              Christian Horner se ne slaže sa Alanom Jonesom, koji smatra da Mark Webber treba
                              sledeće godine da pređe u Ferrari, ako bude imao ponudu.




                              Webber već nekoliko godina, potpisuje jednogodišnje ugovore sa Red Bullom, a nekoliko
                              izveštaja ga povezuju sa mestom u Ferrariju 2013. godine.
                              "Zašto bi on želeo da ode? Mislim da mu je prijatno u timu?", rekao je Horner.
                              "Tim poznaje dobro Marka, a i on dobro poznaje nas", dodaje je šef Red Bulla.
                              Međutim, Jones je pozvao svog zemljaka da razmotri potez prelaska u italijanski tim, jer smatra
                              da će to biti dobro za njegovu karijeru.
                              "Mark je već uradio jednu od dve stvari koje F1 vozači žele u svojoj karijeri, prva je pobeda u
                              Monaku, a druga je da voze za Ferrari", rekao je Jones.
                              "Ako pređe u Ferrari, to će osvežiti njegovu karijeru. Siguran sam da on razmišlja o tome. To je
                              nešto prestižno i nešto što će dobro stajati u njegovom CV-ju. On se dobro slaže sa Fernandom
                              Alonsom, tako da će to možda biti i dobar potez ako pređe u Ferrari", dodao je on.
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Odg: F1 2012

                                At&t novi sponzor Red Bulla


                                Williamsov bivši naslovni sponzor At&t postaje sponzor šampionskog Red Bull tima.



                                Američka multinacionalna telekom kompanija je postala naslovni sponzor Williamsa 2007.
                                godine, ali je britanski tim napustila krajem 2011. godine, nakon teške sezone.
                                Red Bull je najavio u Monaku da se At&t pridružuje njihovom F1 timu, kao zvanični tehnički
                                dobavljač.
                                "Red Bull je uzbuđen, jer će u narednom periodu sarađivati sa inovativnim, globalnim i
                                renomiranim brendom, kao što je At&T", rekao je šef tima, Christian Horner.
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X