F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Valsecchi spreman za voznju E21


    Davide Valsecchi spreman za aero-test sa E21


    Davide Valsecchi, Lotusov treći vozač, naći će se za volanom E21 krajem ovog meseca, jer će završiti nekoliko aero-testova kao deo pripreme za Evropsku turneju Formule 1.

    On je, inače, proveo jedno prepodne na testu u Španiji, početkom godine, kada je zamenio bolesnog Kimija Raikkonena.

    „Odradio sam podešavanje sedišta kako bih bio spreman za neke aero-testove u aprilu“, rekao je Valsecchi:“ To nije kao trkanje, ali to znači da ću imati malo vremena da provedem u automobilu, da se još više naviknem na kontrole i, naravno, uvek je lepo saradjivati sa timom.“

    „Nadam se da ću biti od koristi i da ću možda pomoći u tome da se pronadje nešto što će auto učiniti još boljim na stazi. Uvek je lepo biti u F1 automobilu i jedva čekam to.“

    Valsecchi putuje na svaku F1 trku sa timom, i uvek je spreman da uskoči u sedište E21, ukoliko se Raikkonen ili Grosjean razbole ili povrede.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Ricciardo: Bilo je grozno


      Nedelju dana je puno vremena u F1, samo pitajte Daniel Ricciarda


      Nakon što je osvojio svoje prve bodove u Kini završivši sedmi prošle nedelje, Ricciardo je visoko samouveren krenuo u Bahrein, u nadi da će ostati među prvih 10.

      Startovao je sa trineste pozicije, ali stvari jednostavno nisu išle svojim putem u nedelju popodne jer se puno borio pa je na kraju morao da se zadovolji sa šesnestim mestom.

      Nepotrebno je reći da je to bio frustrirajući dan i Australijanac priznaje da je njegova trka bila ''grozna''.

      ''To je nešto preko čega trebamo da pređemo i da razumemo,'' rekao je u svom blogu za oficijalni sajt Toro Rossa.

      ''Čak i ako uzmemo u obzir da je ovo drugačija staza sa drugačijim zahtevima i drugačijim pneumaticima, jednostavno nije normalno za bolid da se toliko promeni od jedne do druge nedelje – naročito kada mu nismo ništa učinili.''

      Dodao je: ''Imao sam najsporiji krug na trci, osam desetinki sporiji nego jedan od Marussijinih i završio sam trku sa samo 9 sekundi ispred jednog od Caterhama.''

      ''Pošto nisam zaboravio kako da vozim i poslednjih sedam dana, postoji nešto pogrešno sa bolidom što moramo da shvatimo. Performanse su negde nestale. Mora biti da je nešto veliko – ali nije nešto što je lako naći. Postoje neke promene tamo koje moramo iskopati.''

      Bio je to poprilično izmešan start sezone Toro Rossa sa Ricciardom i njegovim timskim kolegom Jean-Eric Vergneom jer su i jedan i drugi završili i bodovima po jednom.

      ''Gledajući na ove prve četiri trke u celini, nismo stvarno pronašli zadovoljavajuću sredinu. Kina je bila odlična, ostale tri se nisu pomerile od 0, tako da je teško proceniti gde smo. Nešto čemu se trebamo radovati je da je sledeća trka, u Barseloni, verovatno malo više poput Kine nego bilo koja druga. Takođe ćemo imati poboljšanja na bolidu u Španiji, što će biti dobro,'' rekao je.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Preminuo Ferrarijev menadzer


        Preminuo bivši Ferrarijev tim menadžer


        Franco Gozzi, bivši tim menadžer Ferrarija, preminuo je u bolnici u Modeni u utorak, u svojoj 81. godini.

        „Izgubili smo ključnu istorijsku figuru Ferrarija“, rekao je predsednik tima iz Maranella, Luca di Montezemolo, koji je inače bio dugogodišnji Gozzijev prijatelj: „Sećam se sa poštovanjem svih sati koje smo proveli zajedno pričajući o vozačima i automobilima, i zahvalan sam mu što je bio uz mene kada sam počinjao kao mladi sportski direktor Scuderie.“

        Inače, Gozzi je trideset godina radio „rame uz rame“ sa osnivačem Ferrarija, Enzom Ferrarijem.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Mercedes i Tata zajedno


          Mercedes i Tata Comunications potpisali sporazum


          Indijski konglomerat će ubrzati prenos podataka izmedju tima na stazi i tima u fabrici u Brackley i Brixworthu, obezbedjujući inžinjerima da u realnom vremenu dobiju podatke o performansama iz bolida Lewisa Hamiltona i Nica Rosberga.

          „Oduševljeni smo činjenicom da smo uspeli da potpišemo novo partnerstvo sa Tata Comunications“, rekao je šef tima, Ross Brawn: „Formula 1 se oslanja na podatke i na sposobnost da podatke sa staze, brzo i bezbedno, prenese u naše fabrike u Brackley i Brixtonu.“

          „Globalna mreža Tata Comunicationsa će odigrati ključnu ulogu u performansama tima, i u našoj sposobnosti reagovanja tokom trkačkog vikenda. Fantastično je to što ćemo sada biti u mogućnosti da naše podatke prenesemo tri puta brže.“

          Od prošle godine, Tata je takodje i zvanični partner FOM-a.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Test mladih vozaca u julu


            Test mladih vozača će se održati u julu na Silverstoneu


            Prošle godine je test mladih vozača postao farsa, jer se održavao na tri različte lokacije u tri različita vremenska perioda, ali, prema izveštaju u Auto Motor und Sportu, ove godine, timovi su se odlučili na zajednički datum održavanja tog testa.

            Medjutim, test neće biti održan krajem godine u Abu Dhabiju, nego će timovi testirati svoje mlade vozače na stazi Silverstone, sredinom jula, neposredno pre avgustovske, tj. letnje pauze.

            Trodnevni ispit sposobnosti će se održati od 17. do 19. jula, u periodu tronedeljne pauze izmedju VN Nemačke i VN Madjarske.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Mercedes se okrece razvoju za 2014.


              Mercedes će, od maja, pola radne snage fokusirati na razvoj za 2014.


              Od 2014. godine propisi Formule 1 će se dramatično promeniti, sa uvodjenjem novog 1.6-litarskog turbo V6 motora. Zbog toga, timovi su već spremni da krenu sa razvojem za narednu godinu, a većina od njih je već pročela pripreme.

              Toto Wolff, direktor Mercedesa, je danas na zvaničnom F1 sajtu izjavio da će Mercedes, najverovatnije, polovinu svojih resursa skinuti sa razvoja ovogodišnjeg W04, kako bi se okrenuli razvoju W05 bolida.

              „Mi već radimo na 2014., a postepeno ćemo povećati procenat ljudi koji će raditi na bolidu za sledeću godinu“, rekao je Wolff: „Mislim da ćemo u maju doći do tačke gde će 50 % ljudi raditi na automobilu za sledeću godinu.“

              „Nema sumnje da će svi tokom leta prebaciti svoje glavne resurse na razvoj automobila za sledeću godinu, jer je to veoma složena i komplikovana mašina.“

              „Naravno, sve zavisi od toga gde se nalazite na tabeli. Oni koji se bore za titulu će, naravno, više da se skoncentrišu na ovogodišnji bolid.“


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Hamilton: Seb, zaboravi na cetvrtu titulu


                As Mercedesa kaže da je rano za predaju.


                Trostruki svetski šampion Sebastian Vettel ostvario je drugu pobedu ove sezone na VN Bahreina i nalazi se na prvoj poziciji u generalnom plasmanu. Međutim, Lewis Hamilton kaže da je rano za predaju i da ne veruje da će Nemac osvojiti četvrtu titulu. Iako zaostaje za Vettelom 27 poena Hamilton je optimista:

                “Čini se da Seb uvek pobeđuje u Bahreinu, tako da to nije neko iznenađenje za nas. Mislim da mu neće biti tako lako u preostalim trkama, a i očigledno je da se Red Bull ove godine muči u kvalifikacijama. Mi smo imali puno problema sa bolidom u Bahreinu, tako da mislim da je peto mesto na kraju uspeh, obzirom da sam startovao sa devete pozicije. Do sada, moj bilans su dva peta i dva treća mesta. Kada sam se priključio novom timu, mislio sam da će start sezone biti mnogo gori”, izjavio je Lewis.

                Hamilton je takođe pohvalio svog bivšeg šefa, Martina Whitmarsha, za uspešno rešenje sporne situacije između Buttona i Pereza.
                “Imali su zaista odličan okršaj. Dobra stvar kod Martina je to što dozvoljava svojim vozačima da se bore. To je oduvek činio, još od vremena kad sam ja bio u McLarenu. Mi smo tu da se trkamo poštujući jedni druge. Naravno, uvek treba imati na umu šta je najbolje za tim. Timske kolege ne treba da izbacuju jedan drugog iz trke” završio je Lewis Hamilton.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Marussia negira Lloydsov odlazak


                  Marussia negirala činjenicu o povlačenju suvlasnika tima


                  Ove nedelje se pojavilo da je Lloyds prodao 25.3% svog udela zbog ogromnog gubitka i nedostatka rezultata tima.

                  Potparol je rekao F1 novinaru Christian Syltu i novinama Telegraph da je Marussia kupila udeo Lloydsa.

                  Izvršni direktor Andy Webb je negirao da je taj potez loša vest za tim Marussije.

                  ''U pogledu stabilnosti, tim je sada u svojoj najjačoj poziciji od kada je osnovan 2009.,'' citiran je od strane novina Express.


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Lotus zeli da poveca pritisak na Vettela


                    Boullier je rekao da će tim pomoći Raikkonenu da stavi Vettela pod pritisak


                    Dok je Vettel lagano pobedio na VN Bahreina, Raikkonen je bio drugoplasirani pošto je startovao sa osmog mesta na gridu što je samo povećalo Vettelovu prednost u generalnom plasmanu i sada je u vođstvu sa 10 bodova više.

                    Boullier je rekao da će Raikkonen nastaviti da pritiska Vettela sa svojom konstantnošću i da će biti do Lotusa da obezbede da ima bolid za izazov na svakoj stazi.

                    ''Izvršiće pritisak na Vettela, definitivno,'' rekao je Boullier.

                    ''Daćemo sve da ga podržimo da očigledno napravi pravi pritisak na njega i možda natera Sebastiana da popusti pod pritiskom. Uz sve on je jasno neverovatan na kraju i niko ga ne može zaustaviti da završi još mnogo takvih trka.''

                    Boullier je takođe komentarisao o razvojnom potencijalu E21videvši ispravke koje su u planu.

                    ''Moram ponovo da se zahvalim momcima iz Enstona jer rade odličan posao. Znam figure koje dolaze u budućnosti, tako da razvoj bolida ide veoma dobro i biće interesantno to videti i pratiti.''


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Vettel dokazao da slusa


                      Red Bullov šef Christian Horner otkrio da ga Sebastian Vettel sluša


                      Pošto je poznato da je ignorisao naredbe sa pitwall-a tokom VN Malezije da ne pretekne timskog kolegu Mark Webbera za pobedu, Vettel je tokom vikenda u Bahreinu pokazao da ne odbacuje savete svog šefa.

                      Vettel je sa drugog mesta na gridu na stazi Sakhir pobedio po drugi put ove sezone i stvorio prednost od 10 boda u generalnom plasmanu u odnosu na drugoplasiranog Kimi Raikkonena iz Lotusa.

                      Međutim, Horner uzima neki udeo u pobedi jer veruje da je njegov savet pre trke bio ključ kada su u pitanju Vettelova obilaženja Fernanda Alonsa i Nico Rosberga na startu.

                      ''Pričali smo pre trke o prelasku krivine 4,'' citiran je Horner od strane Sky Sports F1.

                      ''Spomenuo sam mu na gridu da je prolazak kroz krivinu 4 na nekim sličnim trkama radio veoma dobro.''

                      Horner je dodao: ''Izgleda da je poslušao.''


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Alonso mora da juri Vettela u 2013.


                        Italijanski mediji pohvalili Vettelov povratak u top formu u Bahreinu


                        ''Iako se njegov bolid pokvario, on je čudesno došao do osmog mesta,'' napisao je Tuttosport, pozivajući se na ono što se desilo Špancu sa DRS-om.

                        ''Ali Vettel je u bekstvu,'' dodao je italijanski list.

                        ''Izgradio je svoj uspeh na svojoj sposobnosti da bude sam ispred, bez potrebe da se takmiči sa svojim protivnicima.''

                        ''Ukoliko može da pobegne kao zec, on je bez premca, a ovog puta Alonso je bio izvan stroja a Lotus previše daleko.''

                        Corriere dello Sport žalio je Ferrarijevu lošu sreću, koja uključuje problem sa DRS-om na Alonsovom bolidu i to dva puta i dva odvojena problema sa penumaticima koje je imao Felipe Massa.

                        ''Retko koji tim je bio žrtva tako loše sreće kao Ferrari u Bahreinu,'' napisao je nacionalni sportski list.

                        La Repubblica, italijanski list sa najvećim tiražem, pohvalio je Vettelovo komandovanje sa prednjeg dela, nekoliko nedelja nakon afere 'Multi-21'.

                        ''Što ga više njegovi rivali osporavaju, pokušavajući da ga psihički unište, on udara jače,'' piše u uvodu.

                        ''Pobedio je sa neverovatnom lakoćom.''

                        Ali Milanski list Corriere della Sport je zaključio: ''Alonsovo osmo mesto usled nevolje, iako razočaravajuće, svedoči da Ferrari ima veliki potencijal.''

                        Prema nemačkom Die Welt-u, Alonso se složio: ''Bez ovih problema završio bih prvi ili drugi, jer je bolid najbolji koji sam imao u poslednje četiri godine.''


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Prica o pneumaticima dominira u 2013.


                          Uprkos tolikim kritikama, Pirelli dobio puno podršku Bernia Eccletona


                          Mnogi vozači, eksperti, komentatori i timovi – a naročito svetski šampioni Red Bull – su bili jaki u svojim kritikama kako je Formula 1 orijentisana na šou zbog kontrole velike degradacije pneumatika.

                          ''Da pneumatici traju od januara do decembra, postojalo bi nešto drugo za priču,'' rekao je vlasnik Formule 1 Ecclestone za Reuters.

                          ''Ono što je dobro za ovu situaciju je da se vraćamo malo nazad na ono što je nekada bilo kada su momci morali da brinu o svojim kočnicama i menjačima i sličnim stvarima.''

                          Međutim, brza potrošnja pneumatika verovatno nije ni najveći problem.

                          Najveći problem je da timovi i inženjeri ne razumeju kako da koriste pneumatike.

                          Red Bull se glasno žalio tokom prvih nekoliko trka u 2013., ali onda je Sebastian Vettel potpuno dominirao u Bahreinu.

                          ''Bili smo veoma zabrinuti, ali na kraju bilo je zapravo prilično lako,'' rekao je Dr Helmut Marko za list Kleine Zeitung.

                          Ali na drugom bolidu koji je vozio Mark Webber – koji je ''morao da se bori u srednjem delu grida'' – pneumatici su se ''jednostavno raspali'', objasnio je Marko.

                          Slična priča je bila i sa Nico Rosbergom, čiji je Mercedes prefektno osvojio pol poziciju u Bahreinu pre visokih temperatura u nedelju koje su ga vratile srednjem delu grida.

                          ''Znamo da će niže temperature u Evropi da budu dobre za nas,'' rekao je Lewis Hamilton za nemačku novinsku agenciju DPA.

                          Sa njim se složio šef tima Ross Brawn: ''Pneumatici su isti za sve, ali pod ovim uslovima mi jednostavno nismo dobri kao naši konkurenti.''

                          Ali nije tako jednostavno doći do čistog vazduha ili pronaći temperaturu koja odgovara kombinaciji bolid-pneumatici.

                          ''Mislim da su ovi pneumatici veoma složeni,'' rekao je šef Red Bulla Christian Horner za britanski Sky.

                          ''Kada ste u opsegu... onda možete imati dominantan prikaz kao što smo mi imali (u Bahreinu).''

                          ''Ali taj opseg je veoma, veoma fin i ako ste izvan njega možete imati četiri ili pet zaustavljanja.''

                          Alex Wurz, bivši F1 vozač, sumnja da Red Bull zaista razume zašto su iznenada postali dominantni prošle nedelje.

                          ''Ukoliko znaju, onda će biti izuzetno jaki do kraja sezone,'' rekao je.

                          ''Ali ponekad se to jednostavno desi i ne znate zašto. To je nauka koju niko ne razume.''

                          Red Bullov Webber se slaže: ''Pneumatici sve diktiraju. Ukoliko niste u pravom radnom opsegu, vremena po krugu padaju u nepovrat.''

                          ''Videli smo da je Lotus u mogućnosti da ima strategiju sa dva zaustavljanja, dok je Jenson Button morao da uđe četiri puta, iako je poznat kao 'čuvar pneumatika','' rekao je Australijanac za televiziju Servus.

                          ''Mi smo još uvek u procesu učenja.''


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Interlagos se priprema za novi ugovor


                            Organizatori VN Brazila su se složili da sprovedu preko potrebne radove na stazi


                            Samo prošlog meseca, očigledno umorni od toga da održe stazu u koraku sa ostalim u kalendaru, iako je jedna od najpopularnijih sa navijačima i vozačem, Bernie Ecclestone je upozorio da bi se trka mogla pomeriti nazad u Rio de Janeiro.

                            Staza Autodromo Internacional Nelson Piquet u Riu, ranije poznata kao Jacarepagua, je bila domaćin prve VN Brazila 1978., a kasnije i između 1981. i 1989. Obe staze i njihovi kapaciteti su ponovo razvijeni pred letnje Olimpijske igre 2016., stavljajući sebe na taj način u oči vlasnika Formule 1 koji je prošlog meseca predložio preseljenje u Rio i poklapanje sa Olimpijadom se razamtra.

                            Međutim, razgovarajući tokom vikenda Ecclestone je otkrio da je Sao Paulo podstaknut na akciju.

                            ''Upravo sam dobio pismo od gradonačelnika i on garantuje prebacivanje celog objekta tamo, što će biti dobro, jer smo čekali dovoljno dugo,'' rekao je za Reuters.

                            ''Ukoliko Sao Paulo uradi ono što su rekli da će uraditi onda ne treba da se premeštamo. To je super staza ali objektimima je potrebno veliko sređivanje,'' dodao je.

                            Ecclestone je takođe otkrio da bi se Meksiko skorije mogao vratiti u kalendar, interesovanje za sport u Centralnoj Americi se povećalo dolaskom Estebana Gutierreza u F1 i sve boljom formom Sergia Pereza.

                            ''Za trku sam u Meksiku, mislim da bi to bilo fantastično, zaista dobro. To je reklama u ovom trenutku, ali je u redu, sredićemo to,'' rekao je Ecclestone.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Smirili se duhovi u McLarenu


                              Button i Perez obavili važan razgovor


                              Na trci u Bahreinu prisustvovali smo bespoštednom okršaju timskih kolega iz McLarena Buttona i Pereza. U bliskoj borbi više puta je došlo i do kontakta zbog čega je Britanac glasno negodovao.

                              Neposredno posle trke Button je izjavio da je Perez vozio prljavo i dodao:
                              „Takvi potezi su normalni u kartingu. Međutim, vremenom vozač treba da odraste, ali to očigledno nije slučaj sa Perezom“.

                              Naravno, ni Perez nije ostao dužan-priznao je da je bio previše agresivan, ali je i dodao da Button nije bio ništa bolji od njega u tim duelima.

                              Kad su se strasti malo smirile, Martin Whitmarsh je naterao svoje vozače da porazgovaraju o trci u Bahreinu, što je urodilo plodom. Sinoć je na twitteru Button ostavio sledeći komentar:

                              „Obavili smo važan razgovor i sve smo raščistili. Napredovaćemo kao tim-pravac Barcelona!“


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Lotus ocekuje da ostane sa Renaultom u 2014.


                                Vlasnik Lotusa misli da će Lotus ostati sa Renaultom i nakon 2013.


                                Sledeće godine Formula 1 se prebacuje na potpuno nove i skuplje turbo V6 motore i Lopez je priznao da Lotus još uvek nije potpisao novi ugovor sa Renaultom za 2014.

                                ''Međutim, nije tajna da imamo bliske odnose sa njima,'' rekao je za francuski magazin F1i.

                                ''Po mom mišljenju, neće biti iznenađenja,'' dodao je Lopez.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X