F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Marko: Mercedes napredovao zbog testa


    Dr. Helmut Marko tvrdi da je Mercedes dobio dodatnu sekundu zbog tajnog testa


    Situacija oko „tajnog“ testa Mercedesa se zakuvava, a savetnik Red Bulla, Dr. Helmut Marko smatra da je Mercedes nepravedno stekao sekundu prednosti zbog trodnevnog testa.

    „Mi nismo srećni“, rekao je Marko: „Kada bi mi testirali tri dana, išli bi sekundu brže-tako kaže Adrian Newey.“

    „To im je definitivno pomoglo, videli ste da danas nisu imali problema sa gumama. To nije slučajno“, tvrdi Helmut Marko.

    Sa druge strane, Mark Webber smatra da Mercedes nije stekao nikakvu prednost tim testom, bar ne za sada.

    „Mislim da smo bili malo iznenadjeni kada smo čuli da se to desilo“, rekao je Webber za taj test Mercedesa: „Ne smatram da je to imalo veliki uticaj na današnje rezultate, jer da budem iskren, taj auto bi uvek imao dobre performanse na ovoj stazi.“

    „Ali ne možete znati šta se dešavalo na tom testu. Tako da moramo da vidimo o čemu se tu radilo i da vidimo šta kažu pravila.“

    „Vreme će pokazati, ali to nije danas uticalo na rezultate.“


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Lotus u problemu zbog novca i vozaca


      Lotus poslovao sa gubitkom od 86 miliona dolara u 2012.godini.


      Tim iz Enstona je zabeležio neslavan rekod-prošlu godinu su završili sa gubitkom koji predstavlja rekord u svetu Formule1. Nijedan tim nije izgubio toliki novac do sada. Na njihovu žalost, to nije jedini problem koji ih muči ovih dana.

      Osim što se uveliko priča o tome da će ostati bez glavne zvezde, Kimija Raikkonena, posle trke u Monaku Grosjean je ponovo na udaru kritike zbog incidenta sa Ricciardom.

      Tim povodom oglasio se i bivši as Mika Hakkinen koji je izjavio:
      “Mislim da više nema efekta udarati mu packe i stalno ga opominjati. Nešto mora da se preduzme i siguran sam da u timu uveliko smišljaju šta da urade.”

      Sa Hakkinenom se složio i njegov bivši timski kolega David Coulthard :
      “To je dokaz da čista brzina nije dovoljna. On nanosi previše štete ekipi, a obzirom na finansijsku situaciju za Lotus je jako loše da imaju četiri udesa tokom jednog vikenda.”

      Sa druge strane, Lotus se žalio na Pereza zbog poteza kojim je naneo štetu Raikkonenu u finišu trke i tako mu pokvario plasman i eventualnu borbu za podijum.
      Posle trke Raikkonen je nazvao Meksikanca “glupakom” i “idiotom”.
      “Ustvari, idiot je blaga reč u poređenju sa onim što je Kimi zaista rekao”, izjavio je Eric Boullier.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Massa ce biti spreman za VN Kanade


        Brazilac je napustio bolnicu i biće spreman za sledeću trku.



        Massi ovaj vikend sigurno neće ostati u lepoj uspomeni. Prvi incident je imao na slobodnom treningu nakon čega se žalio na bolove u vratu. Na nesreću, gotovo identičan udes je doživeo i na trci zbog čega je morao da ode u bolnicu na detaljnija ispitivanja. U ekipi Ferrarija veruju da incidenti nisu bili vozačka greška, već da je Massa naleteo na neravnine na stazi.

        U nedelju uveče šef Ferrarija je izjavio da se Felipe Massa oseća dobro i da će biti spreman za narednu trku.
        “On se oseća dobro i verujem da će se za par dana vratiti u formu. Siguran sam da će biti spreman za Montreal,” izjavio je Stefano Domenicali.





        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Mercedes negira da je pokusao da sakrije test


          FIA ne otpisuje kazne, nakon što su sudije u nedelju vršile istragu Mercedesovog tajnog testa u Barceloni


          Pre VN Monaka, Red Bull i Ferrari su podneli zvaničnu žalbu, zbog trodnevnog testa sa bolidom za 2013, što je kršilo pravila.

          Nakon istrage, FIA je potvrdila da je znala da Pirelli želi da testira, ali da je dala uslovno zeleno svetlo za to - 'svakom timu da bude ponuđena šansa' da takođe testira.

          "FIA nije dobila potvrde da je svim timovima data šansa da učestvuju u testu."

          Upravljačko telo F1 ne isključuje intervenciju Međunarodnog suda, koja bi mogla da uključuje kazne.

          Mercedesov Niki Lauda je, međutim, rekao da je FIA poslala delegata na test, i da su Charile Whiting i Bernie Ecclestone takođe znali za to.

          Pirellijev portparol je rekao da je Ferrari bio pozvan na testiranje i da je odbio ponudu, dok je Helmut Marko rekao da je Red Bullov inženjer takođe bio 'neformalno' upitan.

          Glasine kažu da su Red Bull i Ferrari odbili ponude jer su verovali da će se testirati sa dve godine starim automobilom.

          "Svaki tim bi želeo ekskluzivan test sa trenutnim automobilom" rekao je Christian Horner u nedelju.

          Sauberova šefica, Monisha Kaltenborn je rekla: "Nismo znali ništa o tome (Mercedesovom testu)."

          Ali Mercedesov Toto Wolff negira da je tim pokušao da sakrije test, i odbacio sugestije da je nemačka ekipa iskoristila šansu da testira razvojne delove automobila.

          "Bilo je samo deset dana između ponude i testa," rekao je, "što nije dovoljno za stvaranje razvojnih delova."

          I Niki Lauda inistira: "Kada smo dobili ponudu, naš šef Ross Brawn je pozvao Charlieja Whitinga i pitao ga da li je test u skladu sa sportskim regulativama.

          "Charlie se konsultovao sa FIA-inim advokatima i dao nam zeleno svetlo."

          Christian Horner je potvrdio da je Red Bull dobio ponudu Pirellija. "Odbili smo, jer smo mislili da takav test krši pravila."

          Wollf, međutim, ima šta da kaže, posebno jer se prašina podigla nakon Rosbergove pobede u Monaku.

          "Pojam 'loši gubitnici' mi pada na pamet."

          Ali pitanje ostaje: da li je Mercedes nepošteno beneficirao od testa?

          "Nemoguće je reći," rekao je Alain Prost, "ali ne mislim da možemo reći da je pobeda došla zbog testa. To ne bi bilo fer."

          "Ono što je sigurno je da neodobrene stvari nisu dozvoljene. Vreme će pokazati," dodao je slavni Francuz.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Lotus: Ovo nije bio vikend kakav smo ocekivali


            Kimi Raikkonen uspeo je da na VN Monaka stigne do jednog poena.



            Finac je sve do pred kraj trke bio medju vodećim vozačima, ali je zbog kontakta sa Perezom morao da vandredno promeni pneumatike. Ipak, Raikkonen je uspeo da stigne do boda u trci. Drugi vozač tima, Roman Grosjean morao je da odustane zbog udesa sa Dainelom Ricciardom.
            "Ovo je razočaravajući dan za nas. Perez je napravio glup potez, zbog čeka sam izgubio dosta poena. On me udario od pozadi, jer je u krivinu posle tunela ušao prebrzo. Njemu ovo nije prvi put da nekog udara na trci, tako da očekujem da sudije reaguju. Dobro je što sam na kraju stigao do jednog boda", kazao je Raikkonen.
            "Izgleda da se Ricciardo dosta mučio sa svojim zadnjim gumama. Ja sam ga pratio po izlasku iz tunela, kada je on ranije kočio na sredini staze, pa ja nisam imao gde da odem. Nadam se da ću u Kanadi imati bolji vikend", dodao je Grosjean.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Caterham: Ovo je bila luda trka


              Vozači tima nisu bili zadovoljni učinkom na trci.



              "Ovo je bila razočaravajuća trka za mene, jer sam morao da odustanem u ranoj fazi. Imao sam dobar start, došao sam do 15. mesta kada mi se pojavio problem sa bolidom. U pitanju je bio menjač, koji se pregrejao i proširio na zadnji deo. Do tada, trka je bila dobra za mene, pa je plan bio da samo jednom idem do boksa. Nadam se da ću imati više sreće u Kanadi", izjavio je Charles Pic.

              "Ovo je bila luda trka. Startovao sam sa 15. pozicije, ali sam imao incident sa Maldonadom, kada sam oštetio pod i nos bolida. Odamah sam otišao do boksa i na stazu sa se vratio na 22. poziciji, a moj trkači tempo je bio dobar. U nastavku trke imao sam problema sa KERS-om, ali sam uspeo da profitiram posle incidenta koji su imali Chilton, Bianchi i Maldonado. U jednom trenutku zauzimao sam 14. mesto a trku sam završio sa pozicije sa koju sam i startovao", kazao je van der Garde.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Marussia: Ceka nas jos dosta posla


                Vozaci tima imali su dosta incidenata na stazi.



                "Zadovoljan sam rezultatom na trci, a ovo je bio veoma težak vikend za nas. Srećan sam što sam u poslednjem krugu uspeo da obidjem van der Gardea u borbi za 14. mesto. Žao mi je za incident sa Maldonadom, ali je pre toga Esteban je dosta kasnije skrenuo i ja zbog toga nisam mogao da vidim vozača Williamsa. Dobio sam kaznu "prodji kroz", ali sam uspeo da zabeležim dobar rezultat", kazao je Chilton.

                "Posle teških uvodnih dana u Monaku, nadao sam se da u trci mogu da popravim stvari. Na startu sam imao električni problem i nisam mogao da selektiram brzinu. U ranoj fazi trke pratio sam Maxa, ali sam dosta pazio na gume. Kada je Maldonado udario u bankinu, zaštitna ograda je prešla na stazu i ja sam udario u nju. Posle toga kočnice su mi odkazale, i ja sam morao da parkiram bolid na prvoj krivini", dodao je Binachi.

                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Toro Rosso prelazi na Renaultove motore


                  Tim je potvrdio da će sledeće godine koristiti Renaultove agregate.



                  Ova vest potvrdio je predsednik Renaulta Carlos Ghosn, što znači da će oba Red Bull tima pokretati Renaultovi agregati. Toro Rosso već od 2007. godine koristi Ferrarijeve motore.

                  "Strateški je bitno da Red Bull i Toro Rosso imaju zajedničkog partnera što se tiče agregata. Ova saradnja poboljšaće odnose izmedju Red Bulla i Renaulta", kazao je Christian Horner.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Pirelli sve blizi ugovoru


                    Pirelli sve bliži ostanku u Formuli 1


                    Nakon što je Paul Hembery izjavio da postoji bojazan da Pirelli napusti F1, nakon 2013. godine, Španski AS izveštava da su se u Monacu sastali Bernie Ecclestone i predsednik Pirellija, Marco Tronchetti Provera.

                    „Približavamo se uslovima za potpisivanje“, rekao je Provera: „Pa ćemo videti.“

                    „Činjenica je da je Bernie zadovoljan sa nama, a i naša kompanija je još uvek zainteresovana za F1 projekat, pa se nadam da ćemo uskoro postići dogovor i sve će biti dobro.“

                    Provera dodaje da je ponosan na Pirellijev doprinos ovom sportu.

                    „Nama je traženo da „začinimo“ trke, i mislim da su one sada mnogo bolje nego pre našeg dolaska, i zato smatram da smo u tom smislu uspeli.“

                    Kada je upitan za kontraverze uzorokovane veoma degradirajućim Pirelli gumama u 2013., on je objasnio: „Mi smo razvijali gume sa automobilom koji je star nekoliko godina, i sa nedovoljnim brojem dana za testiranje.“

                    U medjuvremenu, izgleda da će Pirelli ipak uneti neke promene u dizajnu svojih guma za VN Canade, koja se vozi za dve nedelje, bez obzira na otpor nekih timova, uključujući i Force Indiu.

                    „Uradio sam kao u starim danima,“ rekao je Bernie Ecclestone: „rekao sam timovima da treba da budu ujedinjeni.“

                    „Pirelli će modifikovati svoje gume kao što je i bilo planirano“, rekao je Ecclestone.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      McLaren brani Pereza


                      Sergio Perez ima puno poverenje Martina Whitmarsha, nakon što ga je Raikkonen nazvao "idiotom"


                      Meksikanac je izveo brojna agresivna preticanja tokom VN Monaka, pre nego što se sudario sa Raikkonenom i oštetio njegov auto.

                      Raikkonena je razbesnela Perezova vožnja, i rekao je da je jedini način da njegov rival nauči lekciju - da dobije pesnicu u lice.

                      Whitmarsh je podržao svog čoveka i sugerisao da top vozači moraju da rizikuju ukoliko žele da budu uspešni.

                      "Mislim da nemamo na šta da se žalimo. To se povremeno dešava u Monaku. Zadovoljan sam njegovim duhom i izazovima. Ponekad preterate, ali mislim da je imao nekoliko sjajnih obilaženja. Moram biti zadovoljan što je ovde, on je predan trkanju."

                      Whitmarsh kaže da Raikkonen nije bio potpuno nedužan u sudaru sa Perezom.

                      "Može se raspravljati na različite načine: Checo će osećati da nije imao dovoljno prostora, što mogu da razumem. Kimi će reći da je branio svoju liniju i da je Checo došao previše agresivno."

                      "U moto trkanju morate ponekad malo da rizikujete. Ako prođe, vi ste heroj, ako ne, onda ste razočarani."

                      "Nakon toga, Checo je očigledno oštetio svoje prednje krilo, što je bilo dovoljno teško, ali je takođe imao i krhotine u vodovima kočnica, pa su se one pregrejale i izgubio ih je."


                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Ferrari: Massa nije kriv


                        Ferrari tvrdi da Massa nije kriv za udes na VN Monaca


                        Ferrari je negirao tvrdnje da je Massa kriv za udes na VN Monaca, koji je bio veoma sličan udesu koji je Brazilac imao na poslednjem treningu.

                        Ferrarijev tehnički direktor, Pat Fry, kaže da je tim identifikovao problem sa prednjim levim krajem automobila, koji će naknadno detaljnije ispitati.

                        „Prvo i najbitnije, ja sam veoma srećan da je Felipe dobro“, rekao je Fry: „Incident izgleda veoma slično sa onim koji se desio na trećem treningu, ali u suštini ova dva incidenta su veoma drugačija. Za razliku od prekjuče, izgleda da se jučerašnji incident može pripisati problemu sa prednjim levim krajem automobila.“

                        „Još uvek je rano da se tačno kaže šta se desilo, i u sledećih nekoliko dana mi ćemo pokušati da utvrdimo tačan uzrok problema.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Ferrari trazi razjasnjenje pravila


                          Nakon Mercedesovog tajnog testa, Ferrari traži razjašnjenje pravila o zabrani testiranja


                          Ferrarijev šef tima, Stefano Domenicali, tvrdi da je njegov tim uložio protest protiv Mercedesa, samo zato što su motivisani željom da se razjasni pravilo o zabrani testiranja u F1.

                          „Mi smo uložili protest, jer je to jedini način da bi razumeli objašnjenje regulative sa kojom smo u nedoumici“, rekao je Domenicali.

                          „Za nas, nije bilo sumnje da se auto iz 2013. kao i automobili iz prethodne dve godine, ne mogu koristiti tokom sezone.“

                          „Mi samo želimo da znamo da li je to moguće (koristiti aktuelan automobil)?“

                          „Ako je moguće, mi ćemo prvi to da uradimo, jer je Ferrari oduvek želeo da imamo testove na stazi u sred sezone.“

                          „To je jedini razlog zbog kog želimo da shvatimo tu situaciju.“

                          „Ako odluka bude drugačija od onoga u šta verujemo da je ispravno tumačenje, onda odmah moramo da reagujemo i da tražimo testiranje.“

                          Domenicali nije hteo da sugeriše šta bi, po njemu, bila prava kazna za Mercedes, ukoliko se utvrdi da su prekršili propise.

                          „To je zanimljivo, jer kad nešto nije u sportskim pravilima, možete očekivati kaznu“, rekao je Domenicali: „Nije baš jasno koliko bi to uticalo na trkački vikend, jer je veće od toga.“


                          „Ne znam šta bi bilo rešenje, jer za ovako nešto ne postoji presedan.“


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Grosjean je bezbedan


                            Grosjeanovo mesto u Lotusu je za sada bezbedno


                            Bez obzira na udes koji je izazvao na VN Monaca i kazni koju je dobio za VN Canade, Grosjeanovo mesto u Lotusu je, za sada, bezbedno.

                            „Sešćemo sa njim i proćićemo ceo vikend“, rekao je Boullier: „Uvek je u pitanju ista priča, posebno u Monacu. Imao je tempo, to smo mogli i da vidimo. Zbog toga je sve ovo dodatno frustrirajuće.“

                            „Incident u četvrtak nam nije pomogao, ali se desio. Ostatak priče je prošao još gore u subotu ujutru. Mislim da je njegova frustracija porasla zbog činjenice da zbog Ricciarda nije završio Q2 kako je trebalo, a početi trku sa 13. mesta je samo uokvirilo celu nervozu.“

                            „Mislim da samo treba da ga ohladimo i da imamo pravi razgovor kad se vratimo u fabriku.“

                            Kada su ga pitali da li će Grosjeana zamenti rezervnim vozačem, Davideom Valsecchijem, za VN Canade, Boullier je odgovorio: „Ne, ne još uvek.“


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Kamui testirao Ferrari


                              Kamui Kobayashi dobio priliku da vozi Ferrari F10


                              Kamui Kobayashi se danas našao za volanom F10 bolida iz 2010. godine, na stazi u Maranellu. Po pravilima FIA-e, timovima je dozvoljen ograničen broj snimanja u toku sezone sa bolidima starijim od dve godine.

                              Kobayashi, inače, vozi za Ferrari GT trkački tim u World Endurance šampionatu.

                              „Prvo sam osetio ogromnu sreću“, rekao je Kobayashi: „Trkao sam se protiv ovog automobila, i znao sam koliko je brz, tako da je bilo veoma važno da sa njim steknem malo iskustva.“

                              „Prošlogodišnja trka u Brazilu je bila poslednja trka u kojoj sam vozio bolid Formule 1, i sada se trkam u WEC sa 458 GT-om i osećaj je potpuno drugačiji.“

                              „Ali, nije mi bilo teško da se adaptiram, jer sam u prošlosti vozio sve vrste automobila i navikao sam na promene.“

                              Kobayashi je vozio ovaj automobil kako bi se upoznao sa njim, jer će ga opet voziti 21. jula, na Moscow City Racing eventu.


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Renault: Nema smanjenja cena za 2014.


                                Renault će gledati da postepeno smanji cene svojih motora


                                Izveštaji navode da su, trenutno, Renaultovi motori najskuplji, što je prouzrokovalo prelazak Williamsa na Mercedesove agregate.

                                Iako se priča da će Caterham izgleda ostati uz Renault, Lotus je, najverovatnije, u pregovorima sa Ferrarijem.

                                Što se tiče Renaulta, on sada, u svom „krilu“ ima oba Red Bullova tima.

                                „Ne bismo bili iznenadjeni ukoliko bi treći klijent uskoro došao“, rekao je predsednik Renaulta, Carlos Ghosn: „Možda ćemo imati i više, ali nam to i ne treba.“

                                „Postoji doza zabrinutosti oko cene motora, i ja to razumem, ali naša obaveza je da radimo na tome da smanjimo te troškove.“

                                Medjutim, on insistira da početna cena motora, za 2014., neće biti smanjena.

                                „Ni za koga nećemo spustiti cene motora za 2014.“

                                „Ali, naša obaveza je da svake godine radimo na tome da motori budu što efikasniji, da smanjimo troškove, a zatim i da pokušamo da prodjemo kroz deo smanjenja troškova za klijente.“


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X