F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Mercedes upozoren na preterivanje


    Alain Prost veruje da Mercedes mora da bude posebno pažljiv u vezi rivalstva između Rosberga i Hamiltona


    Tenzije su se povećale u zadnjih nekoliko trka. Hamilton je razbesneo Rosberga kada je odbio da posluša timsku naredbu i pusti ga u zadnjim fazama VN Mađarske. Rosberg je disciplinovan od strane Mercedesa zbog sudara sa Hamiltonom u drugom krugu naredne trke, VN Belgije, kada je probušio gumu svog timskog kolege.

    Četvorostruki šampion Prost, čije je gorko rivalstvo sa Ayrtonom Sennom počelo kada su bili timske kolege u McLarenu u kasnim 1980-im, rekao je da Mercedes rizikuje destabilizaciju tima ukoliko nastavi da preteruje sa reakcijama na varničenja u borbi za titulu.

    „U Mađarskoj, poruka (timska naredba) nije bila 100% ispravna. I takođe mislim da ni na Spa nisu bili 100% u pravu. Spa je dobar primer šta može da se desi i ja veoma dobro poznajem tu situaciju. Trebalo bi da reaguju samo na osnovu činjenica, i da ne razmatraju posledice. Posledice su bile veoma loše – izgubili su trku koju nije trebalo i za Lewisa je isto bilo veoma loše. To su posledice. Ali činjenica je skoro ništa – to je samo pogrešna procena. Ne možete to uraditi namerno, jer znate da su mnogo veće šanse da slomite prednje krilo i ne probušite gumu. Glupo je što sam pročitao, 'on je to uradio namerno' – to je stvarno apsolutno nemoguće. Ali onda su oni (tim) preterali i svi su imali takve reakcije. To je rizik situacije ovakve vrste. Veoma često to ne dolazi od samih vozača, već sa strane, i bio sam vrlo iznenađen što su Toto i Niki skoro napali Nica. To bi moglo da destabilizuje situaciju. Po mom mišljenju, oni do sada nisu grešili. Sada će biti mnogo teže.“

    Prost veruje da odnos između Rosberga i Hamiltona može da preživi tenzije borbe za titulu, ukoliko tim pristupa situaciji na pravi način.

    „Mislim da oni mogu biti OK. Najvažnija stvar je tim – mora ostati jednak za obojicu. Ljudi sa strane, to mogu biti prijatelji, menadžeri, mediji... To stvara problem. Svakako je krhko, ali mislim da oni mogu biti OK.“







    Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=37&t=7664
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Hamilton podrzava direktivu FIA-e


      Hamilton podržava odluku FIA-e da se zabrani odredjena radio komunikacija


      FIA je, u prethodnim danima, donela direktivu u kojoj zabranjuje bilo kakvu radio komunikaciju izmedju pitwalla, tima i vozača a koje se tiču performansi vozila i vozača tokom svih sesija trkačkog vikenda.

      Lewis Hamilton smatra da će to vozača vratiti u sam centar trkanja, terajući ga da sam donosi odluke i da koriste samo svoj talenat, umesto savete i informacije sa pitwalla, kako bi bili brži.

      „Sećam se kada sam vozio u kartingu, najbolja stvar je ta što nemate nikakve podatke-ili mi nismo imali tada. Tako da niko nije mogao da vidi gde sam ja brži“, rekao je Hamilton.

      „Možda je to mali iskorak u tom pravcu jer sada imate mnogo podataka i možete sve da vidite, sve što ja radim, svaki trik koji imam. Svaki vozač, u svakom timu, može to da vidi kod svog timskog kolege, ali se nadam da je ovo iskorak u tom pravcu.“

      „Ali, meni se sad više svidja kada smo prepušteni sami sebi-tako je bilo i u vreme kartinga. Vraćamo se u period „stare škole“.“

      I njegov timski kolega, Nico Rosberg, veruje da će ovo konačno dovesti do „čistog trkanja“.


      „Mislim da će ovako biti interesantnije, jer se ranije svodilo na 100% komunikacije, a sada im je dozvoljeno da mi kažu samo 20% stvari. To je ogromna promena“, kaže Rosberg.

      „Na nama je da uradimo sve što treba da bi završili trku sa gorivom koji imamo. Na nama je da se individualno borimo za bolje pozicije i takve stvari.“







      Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=37&t=7665
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Carlos Sainz nije zadovoljan odlukom Red Bulla


        Legenda relija, Carlos Sainz iznenadjen odlukom da se potpiše sa Verstapenom


        Sve dok nije potpisano sa Max Verstapenom, Carlos Sainz jr je smatran za najboljeg vozača iz Red Bullovog razvojnog programa, i zbog toga je većina F1 stručnjaka smatrala da će upravo on dobiti mesto u Toro Rossu 2015 godine.

        Ali, kako je Mercedes ušau u trku da dovede mladog Verstapena u svoj tim, Helmut Marko je preskočio formalnosti, i potpisao sa mladim Holandjaninom ugovor, pa će Max od naredne godine biti vozač Toro Rossa. Ta odluka je šokirala sve u padoku F1.

        Mnogi u padoku, uključujući i Fernanda Alonsa, bili su iznenadjeni kada je objavljeno da će od naredne godine Verstapen voziti pored Kvyata u Toro Rossu, a ne Sainz jr.

        Povodom toga, otac mladog vozača, i legenda relija, Carlos Sainz sr je izjavio za Italijanske medije:"Da, veoma smo uzmenireni, ali nećemo izgubiti glavu zbog toga".

        Nakon potpisivanja sa Verstapenom, otac i sin su imali razgovor sa Helmut Markom, i on ih je uverio da je Sainz i dalje Red Bullov top vozač u razvojnom programu, kao i da će i on dobiti svoju šansu.

        Zbog toga, Sarcol Sainz sr je optimista.

        "Red Bull nikada nije imao šampiona u Renaultovoj SvetskojSeriji, i bilo bi odlično videti da se to desi ove godine".

        Ova serija je veoma važna za sve vozače Red Bulla, a trenutno je Sainz jr na prvom mestu u šampionatu ispred Roberta Merhia, a do kraja sezone je ostalo samo dve trke.








        Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=37&t=7666
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Surer: Machionneov stav je dobar za Ferrari


          Montezemolov odlazak je možda i dobar za Scuderiju


          Bivši vozač F1 a sada komentator, Mark Surer, kaže da Marchioneov stav od kako je Montezemolo otišao iz Ferrarija je dobra stvar. On dodaje da su izjave koje je Marchione dao u poslednjih nekoliko dana iskrene i pozitivne.

          "U kratkim rokovima - ništa se neće promeniti", izjavio je Surer koji sada radi kao komentator na Nemačkoj televiziji."Medjutim, na dugim stazama rezultati će sigurno biti vidljivi".

          "Montezemolo je uvek branio tim i napadao pravila, ukoliko bi njegovom timu išlo lošije od očekivanog. Motor Ferrarija se uvek smatrao za nedodirljivim, svetom stvari, Sergio Marchione je već izrazio svoje negodovanje prema trenutnom motoru, i ne samo to, već je kritikovao i ceo hibridni pogon F14T bolida", dodao je Surer.








          Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=37&t=7667
          Last edited by Pro FX-Sniper; 18.09.2014, 16:42.
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Zagadjenje u Singapuru veliki problem


            "Naporno radimo sa vlastima na rešavanju ovog problema"


            Nad organizacijom VN Singapura nadvija se "crni oblak" - bukvalno. Agencija za očuvanje životne sredine objavila je danas da u Singapuru postoji "veliki problem" sa zagadjenjem, kao i da u poslednjih nekoliko dana vazduh nije čist, i prelazi dozvoljene granice zagadjenosti, a sve zbog ogromnih šumskih požara iz indonezije.

            Organizator trke u Singapuru je povodom toga rekao:"Naporno radimo sa vlastima na rešavanju ovog problema. Ja mogu da zamislim samo dva scenarija za neodržavanje trke: Jedan je da je vidljivost toliko loša da se nemože voziti, a druga je da je vazduh toliko zagadjen da ugrožava živote".

            U poslednja 24 sata situacije se malo popravila u Singapuru, i vazduh počinje da se stabilizuje, a u prilog tome idu i kiše koje su padale pa polako čiste zagadjenje.







            Preuzeto sa http://www.f1srbija.rs/index.php/f1-vesti-f1-news/9661-zagadjenje-u-singapuru-veliki-problem-organizator
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Bernie ukida telemetriju


              Bernie Ecclestone želi još strožija pravila



              Pre izvesnog vremena FIA je donela direktivu u kojoj zabranjuje radio komunikaciju izmedju vozača i pitwalla u kojima se pominju performanse bolida ili vozača, ili sugeriše vozaču šta treba ili ne treba da uradi.

              Bernie Ecclestone je, u Singapuru, izjavio da je to prvobitno bila njegova ideja i da se može desiti da uskoro dodje do još nekih zabrana, kao što je zabrana upotrebe telemetrije iz bolida.

              „Da, ja sam bio taj koji je to započeo“, priznao je Bernie ponosno na ručku povodom sklapanja novog ugovora izmedju Formule 1 i Johnnie Walkera.

              „Mislim da niko od vozača i nije želeo taj radio. Sad su svi zadovoljni jer ga više nema.“

              „Oni voze bolide, oni treba da znaju šta je dobro, a šta loše. Ne treba da im neko sa pitwalla govori šta da rade.“

              Kada su ga pitali da li će biti uvedene još neke restrikcije na timski uticaj, možda zabrana telemetrije uživo iz bolida, Bernie je rekao: „Da.“

              „Mi imamo pravilo koje kaže da vozač mora sam da vozi bolid bez ičije pomoći. Do sada su im pomagali i još uvek im pomažu.“

              „Čak i ako se oslobodimo ove „brodske komunikacije“, kako je ja zovem, ima još dosta pomagala koja ne treba oni da imaju.“







              Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=37&t=7669#p38171
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Alonso: Tracevi ne pomazu Ferrariju


                Alonso negirao odlazak iz Ferrarija


                Trkački vikend u Singapuru je bio idealna prilika novinarima da pitaju Fernanda Alonsa za glasine koje su se pojavile pre nekoliko dana, u kojima se navodi da će Fernando Alonso i Sebastian Vettel zameniti mesta sledeće godine.

                Red Bull i Sebastian Vettel su odmah negirali glasine, a Fernando Alonso je to uradio prvog dana u Singapuru.

                „Tužno je kada takve glasine poteknu iz Italije“, rekao je Alonso: „To je sramota, jer to ne pomaže Ferrariju, i to je razlog zbog koga smo ovde. Ferrari je mnogo veći brend nego bilo ko individualno ili sama Formula 1.“

                „Mnogo poštujem Ferrari i pokušavam da održim dobru atmosferu sa momcima, kako bi imali veoma ujedinjen tim. To nam je potrebno. Zato mi nije jasno zbog čega su te glasine potekle iz Italije.“

                Alonso je iskoristio priliku da pozdravi bivšeg predsednika, Lucu di Montezemola.

                „On je godinama bio naš vodja i to su bila lepa vremena za Ferrari. Želim mu puno sreće sa novim projektom, a novom predsedniku želim mnogo sreće za, nadajmo se, veoma uspešniju budućnost.“







                Preuzeto sa http://www.f1srbija.rs/index.php/f1-vesti-f1-news/9664-tracevi-ne-pomazu-ferrariju
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Sergio Perez veoma blizu produženja ugovora sa Force Indijom

                  Meksikanac očekuje da će uskoro produžiti svoju saradnju sa indijskim timom.



                  Perez je na početku ove godine došao u tim Force Indije posle jedne sezone provedene u McLarenu. Pošto mu je tim iz Vokinga na kraju 2013. saopštio da nađe novu sredinu, Perez ovoga puta nije ništa želeo da prepusti slučaju pa tako je rešio da što pre obezbedi svoju budućnost.
                  "Mislim da smo blizu dogovora da i naredne sezone ostanem u timu. Ali nikada se ne zna, pogotovo pošto imam određeno iskustvo iz prošle godine." kazao je Perez.
                  Force Indija je trenutno šesta u šampionatu konstruktora i zaostaje samo jedan poena za McLarenom. Zbog toga Sergio se nada da na trci u Singapuru, gde će Force Indija doneti nove delove, moći da zabeleži rezultat koji bi mu omogućio da se nađe ispred svog bivšeg tima.

                  "Doneli smo novi paket sa unapređenjima i verujem da možemo da budemo konkurentni. Naš cilj je McLaren i nadam se da do kraja sezone možemo da zabeležimo više ponea od njih. Novi delovi trebalo bi da nam daju dodatne performanse." dodao je Meksikanac.






                  Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/sergio-perez-veoma-blizu-produzenja-ugovora-sa-force-indijom
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Massa protiv radio-ogranicenja


                    Felipe Massa ne podržava novu direktivu FIA-e


                    Za razliku od Mercedesovih i Ferrarijevih vozača, koji su, uglavnom, velikodušno prihvatili novu direktivu FIA-e oko zabrane odredjenih radio komunikacija izmedju pitwalla i vozača, Felipe Massa nije oduševljen novom zabranom.

                    „Meni je malo smešno to što oni menjaju ovakve stvari u trenutku koji nije dobar za to“, rekao je Massa: „Možda su ga promenili jer su previše pričali starim vozačima. Mislim da je to dobro u nekim oblastima, ako vam tim kaže da ne koristite toliko gume u krivini br.5 jer koristite više nego vaš timski kolega, onda je u redu da vam to ne kažu i to nije problem.“

                    „Ali toliko je stvari koje mi radimo u bolidu, pa ako ih ne uradimo možda će biti previše temperature u zadnjim kočnicama jer se baterija pregrejava i onda imate požar u bolidu. Može da dodje do velikog incidenta i to je nešto što nema veze sa vozačem, već sa veoma komplikovanom pogonskom jedinicom.“

                    „Ako ne koristite prava podešavanja, onda zaboravite sve jer nećete uraditi ni dva kruga. Situaciju koju je imao Lewis kada mu se zapalio bolid, može se ponoviti još mnogo puta jer ne koristite pravo podešavanje.To nije nešto što je povezano sa vozačem već sa komplikovanim sistemom koji imamo. Ja sam protiv toga (zabrane), potpuno sam protiv toga.“

                    Kada su ga pitali da li je o tome razgovarao sa direktorom trka, Charlie Whitingom, Massa je rekao: „Ne, ali sam siguran da ćemo razgovarati ako ostanu ta pravila. Sutra će biti velika borba oko toga na sastanku vozača.“








                    Preuzeto sa http://www.f1srbija.rs/index.php/f1-vesti-f1-news/9666-massa-protiv-radio-ogranicenja
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Ferrari podrzava zabranu radio komunikacije


                      Alonso i Raikkonen nemaju ništa protiv zabrane radio komunikacije


                      Nova direktiva u kojoj se zsbranjuju radio poruke vezane za perfomanse bolida i vozača stupaju na snagu od ovonedeljne trke u Singapuru.

                      Vozači Mercedesa su već izjavili da nemaju ništa protiv toga i da jedva čekaju ovu trku, a slično misle i vozači Ferrarija.

                      „Da budem iskren, nema velike razlike“, tvrdi Fernando Alonso: „To neće imati veliki uticaj na samu trku ili pripremu vikenda, barem ne u našem slučaju.“

                      „Nikada nismo koristili radio zbog performansi ili nečeg slično. Samo za kontrolu temperature, da bi razgovarali o gužvi na stazi ili doneli odluku o strategiji.“

                      „U našem slučaju to neće imati veliki uticaj. Drugi timovi? Ne znam koliko su tačno koristili radio komunikaciju i u koju svrhu.“

                      „Vi možete da razgovarate sa igračima ako ste trener fudbalske ili košarkaške ekipe. Ali na kraju, igrači su ti koji šutiraju loptu-ili vozači koji voze bolide.“

                      „Neke preporuke ili slično neće promeniti stil vožnje.“

                      Njegov timski kolega, Kimi Raikkonen je malo zabrinut, ali kaže:

                      „To bi moglo da bude prilično komplikovao ako postoje neki problemi sa bolidom, a vi morate da pokušate da promenite neke stvari kako bi završili trku.“

                      „Ne znam kako će se pravilo primenjivati u takvim slučajevima. Očigledno da je malo komplikovanije za nas, ali sve je to deo igre.“








                      Preuzeto sa http://www.f1srbija.rs/index.php/f1-vesti-f1-news/9665-ferrari-podrzava-zabranu-radio-komunikacije
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Cekaju se kazne


                        Koje će „veliko ime Formule 1“ dobiti kaznu ove nedelje



                        Ovonedeljna VN Singapura je 14. od 19 trka u ovogodišnjem kalendaru Formule 1 i nekoliko „velikih imena“ ovog sporta se nalazi na granici da dobiju kaznu za korišćenje šeste pogonske jedinice.

                        Da podsetimo, od ove godine vozačima je dozvoljeno po pet pogonskih jedinica u toku sezone, kao i po pet elemenata koji čine pogonsku jedinicu: motor, MGU-K, MGU-H, kolektor energije (ES), turbo punjač (TC) i kontrolna elektronika (CE).

                        Prema podacima koje je danas prikazao delegat FIA-e, Jo Bauer, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Pastor Maldonado, Adrian Sutil, Jules Bianchi i Max Chilton su već iskoristili po pet motora, dok je Daniil Kvyat dobio kaznu u Monci jer je bio prvi vozač na gridu koji je iskoristio šesti motor.

                        Svi Mercedesovi vozači koriste četvrti motor, zajedno sa Danielom Ricciardom, Romainom Grosjeanom, Estebanom Gutierrezom i Caterhamovim vozačima.

                        Promena bilo kog dela motora nosi kaznu pomeranje deset mesta na gridu, a promena kompletne pogonske jedinice – start iz pit lanea.









                        Preuzeto sa http://www.f1srbija.rs/index.php/f1-vesti-f1-news/9667-velikani-cekaju-kazne
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Izjave pred trku u Singapuru





                          Izjave Sauberovih vozača pred trku za VN Singapura

                          Esteban Gutierrez: „Jedva čekam VN Singapura jer mi je to jedna od omiljenih staza. Činjenica da se trka održava noću stvara odličnu atmosferu, u kojoj stvarno uživam. Zbog velike vlažnosti, trkanje je fizički veoma teško tamo. Sećam se prošle godine, ne samo kada sam vozio, već kada sam završio trku, video sam koliko energije troši ova klima. Sve u svemu imam lepa sećanja iz Singapura. 2013. sam imao dobre kvalifikacije, i to je prvi put da sam ušao u Q3. Što se same staze tiče, mislim da će njene karaktersitike odgovarati C33. Intezivno smo radili na mehaničkom set-upu, koji će biti ključan na ovoj stazi, jer staza uglavnom ima uske krivine i samo nekoliko kratkih pravaca. Jedva čekam ovaj vikend, posebno da izvučem maksimum iz poboljšanja koje donosimo na ovu stazu. Biće to interesantna trka, i tu postoji šansa da osvojimo dobar rezultat.

                          Adrian Sutil: „Zabavno je voziti u Singapuru, i povrh svega, to je ulična staza koju mnogo volim. Staza ima relativno kratke pravce i 23 krivine, što je čini stazom sa najviše krivina u kalendaru. Snaga motora nije bitna ovde, važnije je mehaničko prijanjanje zbog velikog broja krivina. Takodje i dobra stabilnost bolida i visok downforce će biti ključni ovde, jer staza ima nekoliko ivičnjaka i prilično je neravna na nekoliko mesta. Mislim da ćemo imati dobre šanse za bolji rezultat ovde. Štaviše,noćna trka u Singapuru je uvek specijalna i gledaocima daje odličnu pozadinu. Jedva čekam Azijsku turneju, a Singapur je vrhunac sezone.“




                          Izjave Mercedesovih vozača pred trku za VN Singapura

                          Lewis Hamilton: „Bio je to lep osećaj vratiti se na najviši podijum u Monci, posebno nakon teškog starta trke. Auto je tamo prosto leteo nakon tih prvih krugova i bilo je lepo što sam uspeo da kapitalizujem tempo koji sam osećao da imam od početka vikenda. Očigledno, pošto je Nico završio na drugom mestu, nisam mogao mnogo da smanjim razliku, ali ima još puno poena da se osvoje i meni je drago što sam napredovao. Bez obzira na padove i uspehe, ja sam još uvek dobro i još uvek sam u lovu na titulu i to mi daje ogromnu motivaciju za preostalih šest trka, počevši u Singapuru. To je odlično mesto za početak prekookeanskog dela sezone. Mesto je živo, a staza je mega vrhunska. To je ulična staza, a ja volim ulične staze. Pobedio sam tamo 2009. što je zaista specijalno iskustvo, plus imao sam podijum koji je trebalo da bude pobeda, 2008. godine. Sreća mi nije bila naklonjena na ovoj stazi od te godine, ali se nadam da će se to preokrenuti ovog vikenda.“

                          Nico Rosberg: „Iako stvari nisu ispale kako sam se nadao, ima mnogo toga pozitivnog iz Monce. Još jednom su naše Srebrne Strele izgledale super brzo u odnosu na rivale i ja se nadam da to možemo da prenesemo i na ostatak sezone. Naravno, razočaran sam što sam poene prepustio timskom kolegi u ovoj borbi za titulu, ali ja i dalje vodim i odlučan sam da to i zadržim. Sledeća je VN Singapura, koja je definitivno vrhunac sezone. Atmosfera je neverovatna i ceo grad oživi tokom trkačkog vikenda. Prosto je nerealno, stvarno bih svima preporučio da odu tamo ako mogu, jer je to neverovatno iskustvo. Staza, grad, atmosfera ... sve. Način na koji zatvore celo mesto zbog Formule 1 je neverovatan i neverovanto je samo pomisliti na sav taj posao koji moraju da odrade da bi se to održalo. Ovde sam osvojio svoj drugi podijum u životu 2008. i generalno uživam u uličnim stazama, tako da se nadam boljem rezultatu ovog puta.“




                          Izjave Red Bullovih vozača pred trku za VN Singapura

                          Sebastian Vettel: „Volim da dodjem u ovaj neverovatan i veoma čist grad. Trkačka staza je zaista neravna i dosta poskakujete u trkačkom sedištu. Staza je zabavna, ali je i veoma izazovna. Morate da vozite blizu svojih granica i da mnogo rizikujete kako bi imali maksimalnu efikasnost vašeg bolida. Najveći izazov u Singapuru predstavlja vrućina i broj krivina. Šikane su veoma teške za vožnju i praktično vam zaustavljaju dah. Veoma važna krivina, za vaš brzi krug, je ona poslednja pre ulaska u startno-ciljni pravac. Tu postoji ekstremno visok ivičnjak koji ne smete da udarite jer će auto da poleti. Moja najlepša sećanja su pobede u 2011., 2012. i 2013., jer mislim da je ovo jedna od najtežih trka u sezoni. Veoma je dugačka, nema mesta za greške i trka kao da traje večno.“

                          Daniel Ricciardo: „Kada pešačite četvrtkom, površina uvek izgleda prljavo. Moderne ulične staze, poput ove, imaju tendenciju da se očiste, ali to ne menja činjenicu da vozite na javnom putu sa svim šljunkom, čadji i prljavštinom koji postoje na javnim putevima. Klizava je i neravna i ja to volim. Važna stvar u Singapuru je da ne jurite set-up u petak. Staza evoluira, morate samo da budete strpljivi i pustite da se stvari dešavaju sa stalnim podešavanjem vašeg bolida, kao da pokušavate da pogodite pokretnu metu. To je jedna od onih trka na kojima nikada niste potpuno zadovoljni sa količinom pripreme koju ste uložili.“




                          Izjave vozača Lotusa pred trku za VN Singapura

                          Romain Grosjean: „Staza je zaista impresivna sa nekim tehničkim delovima i klasičnim krivinama od 90 stepeni koje imaju ulične staze. Ima par pristojnih pravaca, ali uglavnom je posao, posao, posao za nas, iz krivine u krivinu. Ide preko znamenitih delova kao što su Anderson Bridge i niz Raffles Bulevar gde je fantastičan prizor iz kokpita, ali i za TV gledaoce. Ova godina će biti zanimljiva sa novim bolidima. Kao što smo videli u Monaku, siguran sam da će vozači naporno raditi u svojim kokpitima, posebno na dobijanju snage prilikom izlaska iz uskih krivina. Ako bude vlažno, u bilo kojoj fazi vikenda, biće još zanimljivije. Stvarno volim trkanje na ovoj stazi, u suštini volim ovu zemlju. Ljudi u Singapuru su veoma druželjubivi i lepo je videti koliko njih dolazi na trku. Ona ima potpuno jedinstvene vibracije za GP vikend, a ambijent ne može da se uporedi ni sa jednom drugom trkom. Poslednji vikend je bio težak za nas jer, zbog prirode same Monce, nama je bila kao kazna. Singapur nudi manje u smislu kompromisa downforcea zbog brzine na pravcu, pa bi trebalo da možemo da se borimo za više pozicije na gridu. Uspeli smo da uzmemo neke poene u Monaku, pa se nadam da možemo nešto slično da ostvarimo i na ovoj uličnoj stazi takodje.“

                          Pastor Maldonado: „Trakcija će najbitniji faktor u Singapuru. To je zato što su krivine spore i uske, tako da će, za brze krugove, od ključnog značaja biti kako izadjemo iz njih.Ovogodišnja specifikacija bolida će stvari učiniti još zanimljivijim, očekujem da bude veoma komplikovano, posebno u prvom i trećem sektoru. Tu možete mnogo vremena da izgubite ili nadoknadite. Biće teško regulisati obrtni momenat i trakciju iz sporih krivina. Biće teško, ali izazovno iz kruga u krug. Medjutim, gledaocima će biti dobro. Marina Bay je test, ali zbog toga i volimo da budemo vozači Formule 1. Svake godine ima nešto novo i izazovno sa čim treba da se izborimo, posebno u ovom slučaju. Mislim da će nam Singapur više odgovarati i biće to napredak u odnosu na Moncu. U ovoj fazi sezone to neće biti veliki napredak, ali očekujemo bolje stvari. Daćemo sve od sebe da nadjemo dobar balans za Singapur, jer je to posebna staza sa dosta različitih izazova. Naravno, najveći izazov je trka i mnogo toga što se dešava kasnije u toku dana. Sve u svemu, ovo je zahtevna staza gde ne možete da se odmorite. Konstantno skrećete ili kočite i postoje samo dva mala pravca, nedovoljno dugačka da se malo odmorite. Ali ja to volim jer udjete u ritam kada vozite brzo. Fizički je teška zbog velike vlažnosti, a i sama trka je veoma dugačka, mnogo duža od Monce.“




                          Izjave vozača Toro Rossa pred trku za VN Singapura

                          Jean-Eric Vergne: „Singapur je najverovatnije najteža trka za vozača, veoma dugačka trka na komplikovanoj stazi, u veoma toplim uslovima. Površina staze je veoma neravna i zahtevna za vozača, ali to je čini izazovnom i zbog toga volim ovu stazu. Imaćemo neka poboljšanja za ovu trku i nadam se da to znači da ćemo napredovati i ostvariti dobar rezultat. Činjenica da je to noćna trka stvarno ne utiče na vidljivost koja je dobra, jer su svetla toliko jaka da čak i ne koristite čist vizir, umesto toga ja koristim srednje zasenčen. Trkanje noću je zabavno, prilično je super leći u krevet u pet ujutru i ustati u dva popodne a ostati na francuskom vremenu. Fizička priprema je važna jer je to veoma topla trka, tako da treniramo u veoma toplim uslovima kad god je to moguće tokom evropskog leta kako bi se spremili i tu ne očekujem nikakve probleme.“

                          Daniil Kvyat: „U stvari ja sam vozio na Singapuru 2010. godine. To je bilo u Formuli BMW, ali sam imao samo 140 KS a ovog puta ću imati nekoliko puta više nego tad. Zbog toga će to biti potpuno drugačije iskustvo sada i jedva čekam to. Zaista puno volim tu stazu, jer iako je ulična staza, mnogo je brža od Monaka na primer. Pre izvesnog vreme sam je opet vozio, iako samo u simulatoru, ali osećao sam se veoma dobro. Iako su vam zidovi veoma blizu, staza je zapravo veoma široka. Uživam u vožnji noću i nakon trke u Bahreinu sam rekao da bi trebalo da imamo više noćnih trka jer je atmosfera stvarno dobra. Siguran sam da će biti veoma fizički teško, ali ja sam spreman za to. Što se naših performansi tiče, činjenica da snaga motora nema veliku važnost na ovoj stazi, znači da možemo da očekujemo da STR9 bude konkurentniji nego, na primer, dugačkim pravcima na poslednjoj trci u Monci. Sačekajmo i videćemo, ali na papiru izgleda obećavajuće, iako smo uspeli da se borimo i u Italiji.“




                          Izjave vozača Force Indie pred trku za VN Singapura

                          Nico Hulkenberg:
                          „Poslednja trka u Italiji je bila razočaravajuća za mene. Nakon trke tim je pronašao neka oštećenja na podu bolida, zbog kojih smo i imali problema sa balansom. Zbog toga je bolid bio težak za vožnju. Ubedjen sam da će stvari biti bolje u Singapuru i boriću se za dobar rezultat. To je teška trka. Vruće je i vlažno i obično traje skoro dva sata, tako da je to fizički možda najteža trka u sezoni. I psihički je teška takodje, jer ulične staze ne opraštaju greške. Zidovi su blizu a morate da im se približite ako želite da budete brzi. Drugi izazov je da uskladite režim spavanja tokom celog vikenda.“

                          Sergio Perez: „Rezultat iz Monce je veliki podstrek za ceo tim. To pokazuje da ćemo nastaviti da se borimo za svaki poen sve do kraja sezone. Borba sa Jensonom je bila veoma čista. Nijedan od nas nije hteo da odustane i bili smo veoma blizu, ali ja sam znao da je važno da ostanem ispred njega. Uživam u ovoj stazi i uvek sam osvajao poene u Singapuru pa ću pokušati da nastavim svoj rekord. Mislim da možemo da budemo brzi. Ima puno sporih krivina i to je uglavnom odgovaralo našem bolidu. Uvek sam voleo ulične staze tako da je jedna od mojih omiljenih. To je veoma zahtevna trka i uglavnom veoma nepredvidiva. Morate da koristite ivičnjake i da napadate krivine, što odgovara mom stilu vožnje.“




                          Izjave vozača Williamsa pred trku za VN Singapura

                          Felipe Massa:
                          „Trka u Singapuru je fantastična, ali i posebno teška. Temperatute su toliko visoke i vlažnost vazduha stvarno fizički utiče na vozače. Staza je slična Monaku, ali skoro duplo je duža što stvara dodatni izazov. Ostajanje na evropskom vremenu pomaže kod noćnih trka, ali i dalje je veoma čudno ići u krevet u 3 ujutru. Stvarno uživam u trci i nadam se da ću preneti uspeh koji sam imao u Monci u preostale trke sezone.“

                          Valtteri Bottas: „Jedva čekam Singapur. To je veoma specijalna trka-podešavanja su veoma interesantna, staza je veoma izazovna i nema mesta za greške. To je noćna trka, ali svetla su toliko jaka da nema razlike u vožnji, sve izgleda veličanstveno što je dobro za fanove i stvara posebnu atmosferu.Trka je dugačka. Normalno se vozi do dva sata, tako da je izazovna za bolide kada je degradacija guma u pitanju. Za vozače je to možda najteža trka sezone zbog visokih temperatura i vlažnosti. Singapur će možda malo biti teži za nas u odnosu na Moncu, ali imamo neka aero poboljšanja koja bi trebalo da nam daju malo više downforcea. Idemo tamo nadajući se borbi sa Ferrarijem i Red Bullovima jer znamo da će Mercedesi biti veoma jaki.“




                          Izjave vozača McLarena pred trku za VN Singapura

                          Jenson Button:
                          „Ovo je tako posebna trka. Ceo vikend deluje drugačije – osete se vibracije u padoku čim uđete u četvrtak popodne i to nikada ne staje. Tenzija i iščekivanja rastu kako se približavamo samoj trci u nedelju uveče. Pozitivno smo se pokazali na Spa i Mozi i nastavljamo sa razvojem i unapređivanjem automobila. Pošto se vraćamo na stazu sa visokom downforceom, biće interesantno videti kako će se grid promešati. Mislim da ćemo moći da održimo momentum. Takođe mislim da nam je Monza pokazala da ova formula funkcioniše – imali smo neke fantastične tesne borbe u Italiji i stvarno se nadam da ćemo nastaviti sa tim u Singapuru. Nije najlakša staza za trkanje, ali mislim da je Monza pokazala da nova pravila zapravo čine trkanje boljim. Jedva čekam da izađem na stazu i vidim šta ovi automobili mogu da urade.“

                          Kevin Magnussen: „Ovu trku čekam cele godine! Nikada nisam vozio noćnu trku, tako da će ovo biti poseban vikend. Trkanje noću pod svetlima reflektora zvuči kao dobra zabava, i mislim da je to neverovatna i pozitivna stvar za sport u celini. Ovo će i verovatno biti jedna od fizički najzahtevnijih trka u godini – trajaće skoro dva sata i nema mnogo prilika za opuštanje tokom kruga. Ali to mi se sviđa, volim takve staze. Stvarno sam uživao na Hungaroringu, koji je prilično nemilosrdan, i deluje slično kao Singapur. Za kraj, mislim da će ban na radio-intrukcije biti interesantan. Kao sa svakom naglom promenom interpretacije pravila, biće teško tačno znati kako najbolje pristupiti, ali siguran sam da ćemo naći način da izvedemo.“




                          Izjava Pirellija pred trku za VN Singapura

                          Paul Hembery:
                          „Uvek nam je veliko zadovoljstvo otići u Singapur, koja se dokazala kao najspektakularnija trka sezone. Trkanje pod reflektorima u tako urbanom gradu čini neverovatnu atmosferu koja dokazuje da je Formula 1 najbolja. Jedinstvena priroda same trke noću očigledno ima uticaja na gume, i odabrali smo dve najmekše varijante zbog njihovog brzog zagrevanja i visokog nivoa mehaničkog prijanjanja: najbitnije karaktersitike kod uličnih staza. Ovo je u stvari korak mekše u odnosu na prošlu godinu, kada smo imali medium i supersoft, pa bi trebalo da vidimo nekoliko interesantnih strategija. Tradicionalno postoji dosta visoka učestalost izlaska bezbednosnog vozila, tako da svaka strategija mora da bude dovoljno fleksibilna. Svi znaci ukazuju da nas čeka uzbudljiva i nepredvidiva trka.“







                          Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=107&t=7647&p=38167#p38167
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Kako do pobede u Singapuru?



                            Jedna od vesti za kojom se podiglo najviše prašine izmedju trke u Monzi i trke u Singapuru jeste promena pravila u radio komunikaciji izmedju PitWall-a i vozača. Kakav uticaj to može imati na ovu trku?


                            START

                            Procedura pripremanja automobila Formule 1 za start, tokom kruga za zagrevanje, je vrlo precizna i vozač je skoro ceo krug u komunikaciji sa ekipom, kako bi na najbolji mogući način podesio automobil. Najbitnije je da dobro uradi podešavanje kvačila. Ako to zaboravi, ili pogrešno namesti prekidač, možemo da očekujemo startove kakve je imao Mark Webber ili Lewis Hamilton u Monzi. Najgori scenario je da se automobil uopšte ne pomeri sa startne linije.





                            KOČNICE

                            Informacije o kočnicama će biti zabranjene, a glavna zabrana se očekuje od trke u Japanu. Informacija o podešavanju balansa kočnica nije zabranjena, ali inženjeri neće moći da savetuju vozače da promene način vožnje, na osnovu podataka koje vide na svojim monitorima o stanju prednjih i zadnjih kočnica. Ovo bi moglo biti interesantno u Singapuru gde se kočnice koriste 16 puta i 21% kruga vozač koči. Kočnice se greju i imaju malo prilika za hladjenje. Ako vidi problem, inženjer može da kaže vozaču da promeni balans kočnica kako bi ga kompenzovao ali može doći u situaciju da to više nije problem performansi, već bezbednosti.



                            POTROŠNJA GUMA

                            Jedna od najvažnijih oblasti moderne Formule 1 je praćenje performansi i degradacije Pirelli guma. Neki vozači, kao Valtteri Bottas, imaju izvrstan osećaj za ovo i mogu da predvide koliko krugova trenutna guma može da traje. Biće u mogućnosti da tu informaciju podeli sa timom bilo verbalno ili nameštanjem prekidača na volanu koji sadrži brojeve od 1 do 5, gde 1 znači da su gume u dobrom stanju a 5 da je vreme za promenu.
                            Timovi neće moći direktno da pitaju vozače, već će vozači morati da ispituju ekipu i to će biti vrlo važan faktor.
                            Ovo će biti odlično za vozače koji su aktivni u svom kokpitu u pogledu donošenja odluka tokom trke. Mogu reći: “mislim da ove gume neće izdržati do kruga kada treba da odradimo promenu”.
                            Vozači kao Jenson Button ovde su na dobitku, posebno kada je na stazi Safety Car ili su promenljivi vremenski uslovi.



                            Kakve strategije možemo da očekujemo?



                            Izbor Pirelli-ja za Singapur: soft i supersoft komponenta. Ovo je bila popularna kombinacija tokom sezone i videli smo je u Monaku, Kanadi, Austriji i Nemačkoj.

                            Krug u Singaporu je dugačak i veliki izazov će biti čuvati zadnje gume; staza u Singapuru je 15% teža za zadnje gume od Monaka, na primer. Ovo znači da će ova kombinacija najmekših guma imati najmanju kilometražu i trpeti više degradacije nego u Monaku, koji je bio trka sa jednim stajanjem. Ovde se očekuje strategija dva stajanja i odabrati pravi momenat je od vitalnog značaja.









                            Prošle godine Pirelli je doneo supersoft i medium komponente i razlika u vremenima medju njima je bila velika. Iz tog razloga nismo videli kontra strategije, odnosno start na medium komponenti. Najbolja taktika na ovoj stazi jeste stati na promenu guma pre automobila koji su ispred i na novim zagrejanim gumama ih preteći nakon što izadju iz boksa. Kimi Raikkonen je ovo uradio efektno prošle sezone na putu do podijuma. Prošle godine sa medium gumama bilo je lako odraditi dva stajanja. Verovatno da ćemo i ove godine gledati strategije dva stajanja. Rane simulacije sugerišu da će dobra strategija biti start na supersoft gumama, sa prvim stajanjem u krugu 18 i potom u krugu 40. Ako se neko odluči za strategiju tri stajanja, očekuje se da bi to moglo biti najpre u 12, potom u 25 i poslednjim, trećim stajanjem, u krugu 40.
                            Poslednji put kada smo imali soft i supersoft gume 2012, timovi su imali plan da stanu tri puta, ali sa intervencijom dva Safety Cara, taj broj je pao na dva stajanja. Ove godine ćemo videti da vozači počinju trku na soft komponenti i voze duži prvi stint. Ova strategija se isplatila Force India-i na prošlim trkama u Singapuru.

                            Drugi trening u petak će biti više nego važan za razumevanje ponašanja guma. Temperatura staze noću, kada je mrak, je značajno manja nego u prvom i trećem treningu, koji se voze rano uveče, pa se gume ponašaju drugačije.
                            Trka na stazi Marina Bay je najduža i najteža u kalendaru. Trka može trajati i do dva sata i sa visokim temperaturama (obično oko 30°C) , vlažnošću i konstantnim kočenjima i skretanjima, to je pravi maraton.

                            Pošto je staza okružena zidovima, redarima je jako teško da očiste krhotine, pa je šansa da se na stazi pojavi Safety Car 100%. Bio je najmanje jedan Safety Car na svakoj trci za VN Singapura do sada i zadržavao se na stazi u proseku 6 krugova.







                            Takodje važna dimenzija strategije je zadržavanje u pit-laneu, pa je jako važno da ekipa odradi zamenu guma što je brže moguće.
                            Lista ispod pokazuje najbrži prolaz po timovima sa trke za VN Italije, od momenta kada automobil udje u pit-lane pa dok ga ne napusti.

                            McLaren 24.214
                            Lotus 24.223
                            Williams 24.323
                            Red Bull 24.388
                            Mercedes 24.453
                            Ferrari 24.457
                            Toro Rosso 24.641
                            Force India 24.938
                            Caterham 25.277
                            Sauber 25.693
                            Marussia 26.641




                            Preuzeto sa
                            f1.srbija
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Renault ocekuje kriticnu trku u Singapuru


                              Renault očekuje kritičnu trku zbog potrošnje goriva


                              Renault očekuje da potrošnja goriva bude na samoj granici na ovonedeljnoj trci u Singapuru, zbog njene stani-kreni prirode koja je čini jednom od najizazovnijih trka u sezoni.

                              Prema propisima za 2014. godinu, Turbo V6 agregati su ograničeni na 100kg goriva po trci, ali su mnogo efikasniji jer izvlače više snage iz sistema za povraćaj energije. Slično gradskoj vožnji u putničkom automobilu, konstantno kočenje i ubrzanje ulicama Singapura znači da će doći i do veće potrošnje goriva i da se može desiti da dodje do samog limita potrošnje u toku trke.

                              „Ovi kratki naleti snage motora zahtevaju dobar obrtni momenat i dobre vozačke sposobnosti, ali i povećavaju potrošnju goriva“, rekao je Remi Taffin,Renaultov šef trkačkih operacija: „U stvari, ovde ćemo koristiti najveću potrošnju goriva po krugu, veću nego na bilo kojoj drugoj stazi u toku sezone, i naćićemo se na samoj dozvoljenoj granici od 100kg. Prošle godine smo imali 150kg, što je za 30% više. Ovde, više nego bilo gde drugde, pokazaće se napredak koji smo efikasno napravili.“

                              Taffin dodaje da će stani-kreni priroda ove staze takodje opteretiti i MGU-K deo sistema za povraćaj energije.

                              „Kolektor energijei MGU-K će zaista odraditi svoje. Svako kočenje je dugačko i teško, posebno oko „hotel“ sekcije kroz tribine, gde će K moći da sakupi dovoljno energije da drži bateriju na relativno visokom nivou tokom kruga. Nasuprot tome, MGU-H se koristi malo manje jer kratki pravci izmedju krivina ne pružaju dovoljno vremena izduvnim gasovima da razviju stabilan protok.“

                              Medjutim, Taffin se nada da će se njihov rad na sistemu za povraćaj energije isplatiti ovog vikenda.

                              „Singapur bi trebalo da odgovara Renault Energy F1-2014 mnogo više nego prethodne dve staze. Napravili smo dobar napredak u sistemima za povraćaj energije, a upravljanje ovim sistemima su dva ključna elementa za uspeh na ovoj stazi. Mi znamo da će rivali imati prednost, ali očekujemo da im budemo bliži nego u Monci. Zauzimanje dobrog mesta u kvalifikacijama, što je ovog puta moguće, će diktirati tempo u trci tako da će fokus biti na tome da maksimalno iskoristimo tempo jednog kruga i da startujemo sa što bolje pozicije.“







                              Preuzeto sa f1srbija
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Alonso najbrzi na prvom treningu u Singapuru


                                Španac je trening završio sa desetinkom prednosti u odnosu na vozače Mercedesa.



                                Hamilton je bio prvi vozač koji je nakon instalacionih krugova krenuo da juri vremena, a njegovo najbolje ostvarenje u prvom stintu je iznosilo 1m51.934s. Rosberg je nešto kasnije vozio dve desetinke brži krug čime se našao na vrhu, dok su iza dvojca Mercedesa bili Vettel i Ricciardo.

                                Vremena na vrhu su nastavila da padaju, pa su se na čelu pored vozača Mercedesa u jednom trenutku našli Raikkonen i Vettel. Situacija na stazi se primirila nakon pola sata, a Vettel je imao najbolje vreme ispred Alonsa, Rosberga, Raikkonena, Ricciarda i Hamiltona.
                                Vozači Mercedesa su se vratili na stazu nakon desetak minuta pauze, a Rosberg je odmah vozio najbrži krug u vremenu 1m49.205s. Hamilton je nekoliko minuta kasnije odgovorio i to sa svega tri stotinke boljim vremenom.
                                Sredinom sesije su i ostali počeli da se vraćaju na stazu, ali vozači Red Bulla pre svih, nisu uspeli da se ozbiljnije približe Mercedesima. Fernando Alonso je izašao na stazu pola sata pre kraja sesije i on je uspeo da ostvari vreme od 1m49.056s što je bilo desetinku brže od Hamiltona.
                                Do kraja su se timovi fokusirali na testiranje izdržljivosti mekih guma pa promena u vrhu nije bilo. Alonso je ostao najbrži ispred Hamiltona i Rosberga, dok su iza njih redom bili Vettel, Ricciardo, Vergne, Raikkonen, Button, Kvyat i Perez.








                                Preuzeto sa f1-serbia.com
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X