F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Blundell pomaze Kimijevom menadzmentu


    Mark Blundell će biti predstavnik Kimijevog menadžmenta


    Mark Blundell će od ove godine saradjivati sa Kimijem Raikkonenom, njegovim menadžmentom i savetnicima, i preko njegove komanije MB Partners vodiće brigu o Kimijevim komercijalnim pravima.

    „Poznajem Kimijev menadžment i savetnike već dugo“, rekao je Blundell, koji se nekada trkao za Brabham, Ligier, Tyrell i McLaren: „I zbog toga blisko saradjujemo, a sve u Kimijevu korist.“

    „On je, bez ikakve sumnje, jedan od najboljih F1 vozača na gridu. U kombinaciji sa Ferrarijem ima veoma moćnu komercijalnu propoziciju.“


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      FIA ispituje noseve


      FIA ispituje bezbednost novih noseva


      Kako navode mediji, FIA je poslala zvaničan zahtev svim timovima da dostave informacije vezane za noseve svojih bolida „iz bezbednosnih razloga“.

      Ove sezone, u svetlu novih bezbednosnih propisa, timovi Formule 1 su napravili veoma ružne bolide, pa tako na gridu možemo da vidimo „mravojedov“ ili „kljunarev“ nos, a tu je i Ferrarijev „usisivač“ i različiti izgledi „prsta“.

      Ako zanemarimo estetiku, FIA je veoma zabrinuta zbog strukturnog integriteta noseva bolida i strahuju da oni ne mogu da obezbede adekvatnu zaštitu vozača prilikom sudara.

      Kako navodi Autosport, upravljačko telo Motorsporta je od timova zatražilo tehničke detalje kako bi uporedili prošlogodišnje sa ovogodišnjim nosevima bolida.

      Timovima je zatraženo da predaju „poprečni presek oblasti nosa, sa normalnim i vertikalnim snimkom centralne linije nosa, u tačkama na 50 mm, 150 mm i 300 mm od zadnjeg dela ka vrhu nosa“.

      „Presek pokazuje izgradnju delova u odgovarajućim sekcijama nosa. U oba slučaja interesuje je nas samo nos, a ne prednje krilo ili držači“, glasilo je saopštenje FIA-e koje je preneo Autosport.


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Ferrari donosi velika unapredjenja u Bahrein


        Unapredjenja će biti "velika"


        Nakon ohrabrujućeg prvog testa u Jerezu, gde je ispred Ferrarija bio samo Mercedes po broju odveženih krugova, tim iz Maranella će u Bahrein doneti novi paket unapredjenja za F14T, a prema pojedinim izveštajima, taj paket će biti u mnogome koncentrisan na performanse.

        James Allison je nakon testa u Jerezu izjavio da je pouzdanost bila na odličnom nivou i da tim nije imao nikakvih problema sa motorom ili ERS sistemom, što je veliko olakšanje, a takodje su u timu zadovoljni i činjenicom da je korelacija konačno dobra, i da se podaci iz vazdušnog tunela poklapaju sa podacima koje su dobijali na stazi.

        Sada, La Gazzetta Dello Sport navodi da će Ferrari u Bahrein doneti novi "veliki paket" unapredjenja za svoj bolid, za koji kažu da će biti toliko veliki da će gotovo biti "B" specifikacija bolida. Ta unapredjenja će navodno biti koncentrisana samo na performanse, jer je pouzdanost već isprobana u Jerezu, a podaci su veoma ohrabrujući.

        Ferrari nije potvrdio ovu vest, tako da ostaje da se vidi da li će famozna "B" specifikacija biti vizuelno drugačija od bolida koji smo imali prilike da gledamo u Jerezu.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Mateschitz zabrinut zbog smanjenja budzeta


          Komplikacije oko toga su velike, trebaće pojašnjenje tog pravila


          Vlasnik Red Bulla Dietrich Mateschitz, izrazio je zabrinutost za smanjenje troškova timova koje bi trebalo da stupi na snagu od sledeće godine, rekavši da su komlikacije oko toga veoma velike.

          Diskusije oko smanjenja budžta i dalje su u toku Mateschitz kaže da takva promena pravila o troškovima mora biti dodatno pojašnjena.


          "Kako bi se taj plan o smanjenju troškova uspešno probio, moramo imati jasna pravila o tome šta sve ulazi u kontrolu troškova - šta je sa marketingom, platama vozača... itd. Takodje, ako ste proizvodjač, vi kroz druge stvari možete sakriti važ budžet F1 tima", izjavio je Mateschitz.
          Austrijanac se takodje osvrnuo na troškove koji su bili potrebni za nova pravila koja su od ove godine na snazi.

          "Kada se pogleda sve što je promenjeno za ovu sezonu - bolide, motore, i druga pravila, mi smo potrošili skoro milardu - mislim na sve timove zajendo. Da li je to smanjenje koje je trebalo da se desi?


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            FIA potvrdila dizajn noseva


            Ovogodišnji dizajn noseva ostaće na bolidima do kraja sezone.



            Još od prezentacija bolida pa i testa u Herezu, FIA je potvrdila da nije zadovoljna novim dizajnom noseva jer su smatrali da je "visuljak" previše ružan. I pored toga što su svi dizajni prednjeg dela na bolidima prošli crash test, vladajuće telo je smatralo da oni ipak nisu bezbedni.

            Kako navodi Bild, FIA je uspela da reši ovaj slučaj, gde će se propisi za 2015. godinu za malo pooštreni a trenutni dizajn nosa ostaće nepromenjem.

            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Lauda odgovorio na Ecclestonove komentare


              Niki Lauda kritikovao je Bernia Ecclestona povodom komentara o novim agregatima.



              Bernie Ecclestone izjavio je posle testa u Herezu da su nova tehnička pravila od Formule 1 napravile pravu farsu. Takođe on je oštro kritikovao pravilo o ograničavanju količine gorive tokom trke.

              "Mercedes na svakoj stazi ima 23 kamiona i ako želimo da štedimo gorivo mislim da odatle trebamo da krenemo." kazao je Ecclestone.
              Zbog ovoga se oglasio i Niki Lauda.
              "Ne razumem šta je Bernie želeo da kaže. Svi smo zajedno odlučili još pre pet godina da pređemo na nove motore. Mislim da njegovi komentari nisu na mestu." dodao je Lauda.

              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Ferrari zadovoljan rezultatima doboijenih iz vazdusnog tunela


                Izgleda da je Ferrari posle toliko godina rešio probleme koje je imao sa vazdušnim tunelom.


                Italijanski tim nije krio oduševljenje posle dobrog obavljenog prvog testa u Herezu a razlog za to je više nego dobar. Ferrari se poslednjih godina dosta mučio sa svojim vazdušnim tunelom u Maranelu, jer se podaci dobijeni sa staze i iz tunela nisu poklapali. Sada izgleda da je ovim mukama došao kraj i James Allison je potvrdio da su se svi potrebni podaci poklopili.

                Ferrari je 2012. zatvorio svoj vazdušni tunel zbog rekonstrukcije pa su zbog toga koristili Toyotin tunel u Kelnu.Takodje tim sprema veliki aero paket za test u Bahreinu.




                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Ecclestone: Dupli poeni su uvedeni zbog Ferrarija


                  Bernie Ecclestone tvrdi da su dupli poeni uvedeni kao pomoć Ferrariju.



                  Kontroverzno pravilo o duplim poenima našilo je na dosta kritika u javnosti, ali prvi čovek Formule 1 izjavio je da je ono uvedeno zbog Ferrarija. U decembru prošle godine FIA je potvrdila da će se trka u Abu Dabiju duplo bodovati a list CityAM navodi da je Ecclestone rekao predsedniku Ferrarija da je sve ovo urađeno zbog njih.

                  "Ja sam mu rekao da bi bilo mnogo bolje po njih da to pravilo imamo. Da su oni prikazivali onakve preformanse kakve su se očekivale ovo se ne bi desilo." kazao je Ecclestone. Na sve ove komentare di Montezemolo je pozitivno odgovorio.
                  Sa druge strane Christian Horner i Red Bull su protiv ove odluke.

                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    I Sauber sprema novi aerodinamicki paket za Bahrein


                    Pored aero elemenata tim planira da testira i novi kočioni sistem.



                    Švacarski tim je u Herezu predstavio novi bolid sa oznakom C33, koji je bez većih problema savladao prvi test. Sauber je bio skoncentrisan na to da pređe što više kilometara kako bi proverio nove sisteme.

                    Ali šefica tima Monisha Kaltenborn potvrdila je da će bolid na testu u Bahreinu dobiti neke nove delove.

                    "Spremamo jedan veliki paket. To uključuje novo prednje i zadnje krilo, deflektore i nekoliko malih delova. Na drugom testu u Bahreinu planiramo da donesemo još inovacija." kazala je Kaltenborn.
                    Ona je priznala da novi kočioni sistem može da poboljša sisteme za povraćaj kinetičke energije, što je bilo jedan od većih problema na testu u Herezu.
                    "Ne samo da vozači nisu zadovoljni kočenjem, već i inženjeri nisu srećni povodom toga. Imali smo problema sa softverom ali smo tokom testa uspeli da napravimo poboljšanja. Naši ljudi uvereni su da mogu u potpunosti da reše problem do Bahreina." dodala je šefica Saubera.


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Mercedes priznao da se oseca Brawnovo odsustvo


                      Toto Wolff priznao je da se na početku sezone oseća Brawnovo odsustvo.



                      Ross Brawn je na kraju prošle sezone odlučio da napusti Mercedes ali je pre samo nekoliko dana objavio da će otići u penziju. Iako je nemački tim brzo našao zamenu za Brawna, izvršni direktor tima priznaje da se idalje oseća njegovo odsustvo.
                      "Naravno da još osećamo posledice koje su nastale povodom Brawnovog odlaska. On je bio pravi lider i verovatno ćemo imati još puno stresova zbog toga pogotovo na trkačkim vikendima. Mercedes je velika organizacija sa puno kvalitetnih ljudi koji pokušavaju da nadomeste njegov izostanak." kazao je Wolff.
                      Paddy Lowe je posle odlaska Rossa Brawn dobio je veću poziciju u timu i sada blisko sarađuje sa Totom Wolffom.

                      "Ja i Toto odlično sarađujemo. On je zadužen za komercijalnu stranu dok ja radim na tehničkim stvarima. Ipak, moja uloga je potpuno drugačija od one koje je obavljao Ross Brawn." kazao je Lowe.

                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Wolff: Rano je pricati o favoritima


                        Wolff negira spekulacije o tome da je Mercedes favorit ove sezone


                        Nakon prvog testa u Jerezu, mnogi tvrde da će Mercedes biti favorit ove godine, ali Toto Wolff negira te spekulacije.

                        „Previše je rano da se to zna“, rekao je on.

                        „Ovo su samo testiranja. Ali bilo je dobro što smo mogli da odvezemo toliku kilometražu, Nico je čak odradio i simulaciju trke, a to je nešto što drugi nisu mogli da urade.“

                        „Tek ćemo u Australiji videti nešto reprezentativno. Do tada će se bolidi mnogo promeniti, a čeka nas i još mnogo testiranja.“

                        I Nico Rosberg se složio sa tom konstatacijom.


                        „Što se performansi tiče, ne znamo gde se nalazimo, jer ne možete da se poredite sa drugim bolidima, ali to nam i nije trenutna preokupacija“, rekao je Rosberg.

                        Lewis Hamilton je dodao: „Previše je rano pričati o tome, ali auto je sada veoma dobar. Za sada je sve dobro, sad samo treba da nastavimo naporno da radimo i da vidimo šta će se desiti u Bahreinu.“


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Da li opada gledanost F1?


                          Sve je manje gledalaca zbog uvodjenja duplih poena


                          Uvodjenje duplih poena u Formulu 1 izazvalo je različita mišljenja i stavove, a F1 novinar, Cristian Sylt kaže da je Wall Street žurnal objavio statistiku u kojoj se vidi pad od čak 9 posto na nemačkom tržištu odakle potiče i četvorostruki svetski šampion, Sebastian Vettel.

                          Bernie Eccklestone tvrdi da je do pada gledanostidošlo samo „zbog nekonkurentne prirode poslednjih nekoliko trka Formule 1“ vezano za dominaciju jednog tima i vozača.

                          Medjutim, Mercedesov Toto Wolff, tvrdi da Formula 1 ne sme da ignoriše stav gledalaca.

                          „Da li su dupli poeni pravo rešenje? 99 posto naših fanova i gledalaca smatraju da je to pogrešna odluka, pa možda treba to ponovo da razmotrimo“, rekao je Toto Wolff.

                          „Ali, nešto morate da uradite kada vidite da gledanost opada, morate da probate neke druge stvari“, dodao je Wolff.


                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Americke kompanije kupuju F1?


                            Formula 1 ima nove ponude


                            Kako navode pojedini mediji, američke medijske kompanije, Liberty i Discovery žele da kupe 49% akcija Formule 1.

                            The New York Post piše da kupovinu vodi John Malone, ali Reuters i Telegraph pišu da je celokupna priča o kupovini tek u početnoj fazi.

                            Pišući u Telegraphu, novinari Katherine Rushton i Christian Sylt kažu da je ponuda u direktnoj konkurenciji sa ponudom News Rupert Murdochom, koji je još od 2011. godine zainteresovan za kupovinu ovog sporta.

                            CVC nije želeo da komentariše ove izveštaje, ali šef Formule 1, Bernie Ecclestone tvrdi da on nije upoznat sa Maloneovom ponudom.

                            „Imaš sve te ljude koji kupuju i prodaju kompanije, kao ljude koji kupuju i prodaju bilo šta“, rekao je Bernie: „Oni uvek misle da je u nevolji svako ko želi nešto da proda. Oni misle da CVC ima probleme.“

                            CVC trenutno poseduje 35% akcija Formule uključujući i sva glasačka prava.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              VN Australije jos uvek neizvesna


                              Sudbina VN Australije je još uvek pod znakom pitanja


                              VN Australije ima ugovor do kraja 2015. godine, ali još uvek se ne zna da li će ostati u kalendaru Formule 1 i nakon te sezone.

                              To tvrdi predsednik trke, Ron Walker, koji dodaje da država još uvek pregovora sa upravom sporta.

                              „Siguran sam samo onoliko koliko smem da budem“, rekao je Walker.

                              Veruje se da vlada ove države traži od Ecclestonea da smanji godišnju taksu za održavanje trke, kao što je učinio u nekim drugim državama, ali Walker kaže da sporna pitanja „nisu tako ozbiljna“.

                              Premijer Danis Napthine kaže da njegova vlada zapravo igra „veoma tešku utakmicu“ u pregovorima sa Ecclestoneom.

                              „To još uvek traje“, potvrdio je Walker: „Potrajaće duže nego što smo mislili. Nadam se da će uskoro naći izlaz iz ćorsokaka. Takodje se nadam da će sve biti rešeno pre ovogodišnje trke.“

                              F1 ugovori za održavanje trka se obično potpisuju na duži niz godina, na primer sedam ili više, ali Walker je dodao da bi nov ugovor za VN Australije mogao da bude potpisan na „samo dve godine“.

                              On je rekao da bi to „odgovaralo vladi, jer ne žele da se obavezuju na duži period.“


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Button: F1 ce biti kao GP2


                                Jenson Button smatra da će bolidi na pojedinim stazama biti kao oni iz GP2


                                McLarenov vozač, i bivši svetski šampion, Jenson Button, smatra da će F1 bolidi, na pojedinim stazama biti sporiji zbog novih radikalnih promena u ovom sportu i da će biti približniji brzinama GP2 bolida.

                                „Na pojedinim stazama će nam GP2 bolidi biti mnogo bliži“, rekao je Button: „Na brzim stazama ćemo biti brži, ali ne mnogo brži, ali, ipak je ovo tek prvi test sa potpuno novim paketom.“

                                U suštini, novi bolidi su za 49 kg teži nego oni iz 2013. Gume će dodatno usporiti bolide zbog širih zadnjih guma i pojačane izdržljivosti zbog novog obrtnog momenta.

                                „Medium gume su za pola sekunde sporije od prošlogodišnjih“, nastavlja Button: „Bolidi su takodje teži, što je dodatnih 1.2 sekunde. Tako da je to ukupno 1.6s do 1.8s kroz ove dve promene. Uvek ćemo biti sporiji.“

                                Medjutim, Button očekuje da stvari napreduju kako sezona bude odmicala.

                                „Kada dodjemo na prvu trku, svi će biti mnogo brži, a nakon tri trke bićemo brži za još jednu sekundu ili više i tako dalje. Do kraja godine možda nećemo biti brzi kao u 2013., ali ćemo biti brži nekoliko sekundi u odnosu na početak.“


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X