F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    V10 era je bila najbolja


    Najviše sam uživao dok sam imao V10 motor iza sebe - Alonso


    Fernando Alonso, koji će ove godine doživeti drugu promenu motora u svojoj karijeri, kaže da su lakši i snažniji bolidi iz vremena kad je on počeo da vozi bili mnogo zabavniji i bolji za vožnju od sadašnjih.

    "Istina je da je svaka era unikatna za sebe", izjavio je Alonso prilikom odgovaranja na pitanja fanova nakon predstavljanja bolida.

    "Ja sam iskusio tri promene do sada u F1: V10 kad sam došao u F1 pa sve do 2005, od 2006 do 2010 bolidi su i dalje imali dobar nivo zanimljivosti prilikom vožnje, kao i dobre performanse, i poslednja era, od 2010 do sad sa Pirelli gumama koje su promenile način vožnje", dodao je Španac.

    "Od sve tri ere, ja bih izabrao prvu, jer su bolidi bili lagani a imali su odlične performanse, tada su bolidi bili i do 150-200 kg lakši nego današnji, a imali su gotovo 1000ks, tako da su te godine definitivno bile najuzbudljivije za mene".

    "Gledajući u nazad, teško je odabrati jednu eru. Tokom devedesetih bolidi su bili estetski lepi, ali ne znam kakvi su u vožnji jer ih nisam vozio".

    "V10 era ostaje najinteresantnija za mene", dodao je Alonso.


    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Sauber nasao premium partnera


      Unifin je postao premium partner Saubera


      Unifin Financiera je Meksička finansijska institucija sa preko 20 godina iskustva. Ona je u medjuvremenu postala jedna od vodećih kompanija u ovom sektoru. Unifin oblasti poslovanja su: lizing, fabrički i auto krediti, a cilj im je da svojim klijentima pruže vrhunsku uslugu radi obostrane koristi.

      Logotip Unifina će se naći na nosu C33 bolida i na odelima vozača.

      Monisha Kaltenborn: „Mi smo srećni što možemo da poželimo dobrodošlicu našem premium partneru. Unifin je bio na oba C32 bolida na prošlogodišnjoj VN Italije. Mi smo srećni što možemo da produžimo i produbimo naše partnerstvo sa njima i očekujemo uspešnu saradnju.“

      Rodrigo Lebois, predsedavajući Unifina: „Čast nam je i ponosni smo što možemo da potvrdimo naše partnerstvo sa Sauber F1 timom. Sigurni smo da će ovo biti godina velikih dostignuća za Estebana Gutierreza i Adriana Sutila. Mi smo ubedjeni da će ovo partnerstvo biti uspešno.“


      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Toro Rosso predstavio STR 9


        STR9 ugledao svetslost dana na stazi u Jerezu


        Kao što je i najavljeno Scuderia Toro Rosso je danas predstavila svoj novi izazivač za 2014. sezonu – STR9


        Jean-Eric Vergne i Daniil Kvyat su, kao što to Toro Rosso radi svake godine, „otkrili“ nov bolid na pit laneu staze u Jerezu, pre mnogobrojnom publikom, članovima tima i novinarima.

        Osim novog nosa, sličnom onom koji imaju McLaren, Williams i Sauber, STR9 u sebi ima i Renaultov motor, umesto dosadašnjeg Ferrarijevog.


        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Toro Rosso prosao testove i voznju


          Toro Rosso i Force India izašli na stazu


          Nije samo Mercedes danas imao „promotivni dogadjaj“ već su to imali i Toro Rosso i Force India.


          Force Indijin VJM07 je danas takodje izašao na stazu Silverstone, a za volanom novog bolida se našao Nico Hulkenberg, dok su oba vozača Toro Rosso tima imali priliku da probaju novi STR9 na stazi Misano.

          Toro Rosso tim je danas takodje objavio da su prošli sve potrebne FIA testove.

          Timovima su dozvoljena dva privatna 100-kilometarska testa u toku godine, koja su poznata pod nazivom „Promotivni dogadaji“ i tada moraju da voze na gumama koje je Pirelli specijalno spremio za takve izlaske na stazu. Takodje, FIA mora da ima sve informacije o tim „promotivnim dogadjajima“.


          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            CT05-Jos jedno cudo F1


            I Caterham prikazao svoj novi bolid


            Iako nisu imali zvanično predstavljanje bolida, u drugoj polovini dana testa u Jerezu, Marcus Ericsson je izašao na stazu sa novim CT05 bolidom.
            Za razliku od svih ostalih „mravojedovih“ noseva, CT05 ima posebno istaknut vrh nosa na koji je zakačeno prednje krilo.


            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              Mercedes predstavio W05


              Mercedes prvi predstavio svoj bolid na stazi u Jerezu


              Kao što je i najavljeno tim Mercedesa je prvi predstavio svoju „mašinu“ na pitlaneu staze u Jerezu. Lewis Hamilton i Nico Rosberg su, pred mnogobrojnim novinarima i članovima tima, otkrili svoj W05, kojim će ove godine pokušati da ostvare što više pobeda i osvoje titulu.

              Ono što je odmah vidljivo je to da je prednji deo ovog bolida sličnog koncepta kao na Ferrarijevom F14 T bolidu, za razliku od „mravojedovih“ noseva koje smo videli na većini prikazanih bolida.


              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                I Force India ima "mravojed" nos


                Force Indija prvi tim koji je predstavio novi bolid


                Dok su svi drugi timovi objavili svoje datume za predstavljanje novih bolida, Force Indija je ćutala o datumu predstavljanja svog "izazivača".

                Danas je Indijski tim predstavio svoj novi VJM07 sa radikalnim bojama i spuštenim nosem koji ispunjava ovogodišnje propise o visini prednjeg dela bolida.

                "VJM07 izgleda odlično a nove boje pokazuju u kom smeru ide evolucija Force Indije", izjavio je vlasnik tima Vijay Mallya za zvanični sajt tima."Verujem da će naš bolid privući najviše pažnje, a dodatna crna boja na bolidima daje nam malo agresivniji izgled".


                "Nova pravila su pred nas stavila ogroman izazov, ali sam veoma ponosan sa pristupom koji smo imali i sa radom tehničkog tima koji je bio zadužen za bolid. Biće zanimljivo videti kako su ostali timovi protumačili nova pravila, a u ovom trenutku nemoguće je predvideti koji je tim uradio najbolji posao sa novim bolidima", dodao je Mallya.

                I dok fanovi čekaju ostatak grida da pokaže svoje kreacije, tehnički direktor Force Indije Andrew Green kaže da je "gotovo sve" novo kod ovogodišnjeg bolida.

                "Gotovo svaki deo bolida je novog dizajna - od prednjeg krila do difuzora. Genetika novog bolida je bila u bolidu iz 2013. godine, ali smo morali da postignemo iste rezultate na totalno drugi način", izjavio je Green.

                Bio je ogroman izazov ukomponovati sve nove delove u bolid, pogotovo nove pogonske jedinice. Ovo je najveća promena od kako sam ja u F1 od 1990. godine. Hladjenje je bio najveći problem, a prošlo leto dosta ljudi u fabrici je provelo mnogo vremena da shvati koji je najbolji način da se ohlade novi motori, i kako najbolje optimizovati sa šasijom".

                Pored novih pravila, Force Indija takodje ima i nove vozače. Kako su Sutill i Di resta ostali bez mesta u timu, ponovo je doveden Hulkenberg i McLarenov prošlogodišnji vozač Sergio Perez.


                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Toro Rosso preispituje legalnost Lotusovog nosa


                  James Key kaže da je Lotusov nos legalan, ali...


                  Tehnički direktor Toro Rossa kaže da treba preispitati da li je Lotusovo rešenje nosa bolida legalno, iako je FIA proglasila da jeste.

                  Tehnički direktor Toro Rossa kaže da treba preispitati da li je Lotusovo rešenje nosa bolida legalno, iako je FIA proglasila da jeste.

                  "Izgled Lotusovog nosa treba da se pojasni, ali je veoma pametna ideja. Pravo pitanje je dali je taj nos u duhu sporta. Videćemo. To je nešto što moraju Lotus i FIA da reše. Ako budu vozili sa takvim rešenjem onda znači da su prošli sve testove, i znači da je FIA zadovoljna", izjavio je Key.


                  Key je priznao da je Toro Rosso razmatrao slično rešenje:"Na početku smo razmatrali tako nešto, ali je bolid tada bio u veoma mladoj fazi i u teoriji to je radilo odlično. Medjutim, u stvarnosti, verujemo da ima nekoliko mana, tako da nismo hteli da razvijamo taj koncept. Mi donekle razumemo u kom pravcu su oni (Lotus) otišli. Možda, kada se stvari malo slegnu, možda ćemo i mi ponovo pogledati u slično rešenje".

                  "Ne. Ne verujem da je ilegalno, samo postavljam pitanje da li je u duhu regulativa. Naša interpretacija sličnog rešenja je bila slična, ali je imala drugačiji prednji deo nosa. Naše rešenje je moglo biti u duhu sporta i regularnosti. Ne kažem da Lotusovo nije unutar tih reuglativa, ali je definitivno najekstremnije od svega vidjenog do sad".


                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Grosjeanova buducnost sigurna


                    Grosjeanova budućnost nije ugrožena odlaskom Boulliera


                    Vlasnik tima, Gerard Lopez, tvrdi da je budućnost Francuskog vozača sigurna, bez obzira što je Eric Boullier, koji je bio veoma blizak sa njim, napustio tim.

                    „Mi smo doveli Romaina iz GP2 serije, i njegova karijera je počela uz pomoć Jean-Paul Driota, našeg prijatelja i partnera“, rekao je Lopez: „Vozačku postavu je tada izabrao Eric Boullier, ali mi smo o tome odlučivali.“

                    „Što se mene tiče, Romain je jedan od najboljih vozača u današnjoj F1, i mislim da ćemo uskoro biti u mogućnosti da objavimo nešto na veoma dugačak period.“


                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Boullier novi trkacki direktor McLarena


                      Eric Boulier i zvanično prešao u McLaren



                      Eric Boulier je nedavno objavio da odlazi iz Lotusa, a špekulacije su odmah krenule da će na kraju završiti u McLarenu.

                      To se danas i desilo, kada je McLaren izdao zvanično saopštenje za javnost povodom novog člana McLaren Grupe - Erica Bouliera.

                      Boulier će raditi zajedno sa Jonathanom Nealom i njegovim senior timom unutar McLaren Racinga. On će direktno podnositi izveštaje CEO McLarena - Ronu Dennisu.

                      Povodom toga, Boulier je izjavio:"Pre svega, ponosan sam što sam dobio tako značajnu ulogu u timu. To je privilegija i odlična mogućnost. McLarenova postrojenja su na najvišem niou po tehnologiji, i ja sam veoma uzbudjen što ću imati priliku da radim sa tako neverovatnim timom. Željan sam i odlučan da imam aktivnu ulogu u timu da radim pored svih menadžera i direktora, sa novom operacionalnom strukturom, da donesem promene koje će doneti uspehe. I za kraj, želim da uverim McLaren Racing da ću svojom odlučnošću pomoći timu u njihovoj strastvenoj požrtvovanosti za pobedom".


                      Ron Dennis: „Imenovanje Erica je sastavni deo restruktuiranja višeg menadžmenta McLaren Racinga. Već sam lično preneo celoj radnoj snazi McLaren Grupacije, koja uključuje i McLaren Racing, neke vrednosti, principe i načine razmišljanja koje želim da svi usvoje kako bi krenuli napred. Moja namera je da od sada svi u McLaren Racingu shvate svoje obaveze i odgovornosti, da se fokusiraju na svoje specifične stručnosti, i da zadrže te vrednosti, principe i načine razmišljanja. U dogledno vreme ćemo objaviti ime novog izvršnog direktora McLaren Racinga kome će Eric raportirati, a koji će meni podnositi izveštaje. Čvrsto verujem da, kada jednom bude sastavljen viši menadžment McLaren Racinga, zajedno ćemo krenuti marš ka povratku punoj konkurentnosti, brzo i profesionalno, uz pomoć fantastičnih talenata koji postoje u našoj organizaciji.“

                      Eric Boullier će i zvanično početi sa radom u McLarenu 3. februara.



                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Webber predvidja ranu penziju za Vettela


                        “Mislim da je previše brzo došao do velikih uspeha”.


                        Mark Webber se prošle godine oprostio od sveta Formule 1, ali još uvek ima ponešto da kaže...

                        "Svojevremeno, bilo je žestokih okršaja između mene i Vettela. Međutim, mislim da me je uništio na stazi onog momenta kad smo prešli na Pirelli pneumatike.
                        Ustvari, ja sam uvek mislio da je Fernando Alonso bolji vozač, naročito nedeljom!
                        Sebastianova prednost je ležala u činjenici da odlično startuje. Na taj način je uspevao da pobegne svima i da ima čist put pred sobom. Njegova jedina slabost su bile brze krivine.
                        Sa druge strane, u sporim krivinama je bio fantastičan. Pre neko veče sam na TV-u gledao sniamk trke iz Singapura. Vettel je bio 2.5sec ispred svih nas-Nica, Fernanda, Lewisa i mene. Stvarno je vozio izuzetno dobro” rekao je australijski as.

                        Što se tiče budućnosti koja je pred njegovim bivšim kolegom, Webber kaže:
                        “On je do svoje 26.godine već osvojio 4 titule. Shodno tome, čini mi se da će i sve drugo u životu obaviti brzo- rano dobiti dete i rano se povući iz sveta Formule 1. Mislim da će se pred kraj karijere oprobati u crvenom bolidu i posle toga sayonara", završio je Webber.


                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Red Bull predstavio RB10


                          Nakon Mercedesa i Red Bull predstavio svoj bolid


                          Par minuta nakon prezentacije Mercedesovog W05, Red Bull je izašao na pit lane staze u Jerezu, gde su Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo predstavili svoj RB10 sa kojim će ove godine pokušati da odbrane obe titule koje su osvojili prošle godine.

                          Za razliku od dosadašnjih bolida, Red Bullov RB10 ima nešto „gladju“ vresziju nosa, koja, za sada, ne podseća ni na usisivač, mravojeda ili bilo koju drugu životinju ili kućni uredjaj.

                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Vettel: Ne smemo da vozimo kao prosle godine


                            “Ako ne budemo konzervativni, nećemo završavati trke”.


                            Sebastian Vettel tvrdi da će nova generacija bolida Formule 1 zahtevati konzervativniju vožnju u odnosu na prethodne sezone.

                            “Čini mi se da moramo mnogo toga da promenimo. Stil vožnje mora da se menja, ne samo zbog novih bolida, već i zbog ograničenja goriva na 100kg po trci. Svi koji žele da budu na vodećim pozicijama će morati da razviju potpuno drugačije vozačke veštine. Ako ne budemo vozili konzervativnije, nećemo završavati trke. Ko se ne bude prilagodio, neće videti kariranu zastavu na cilju”, rekao je Vettel.


                            Red Bull je napravio grešku pripremajući bolid za test u Herezu, zbog čega je četvorostruki šampion proveo malo vremena na stazi.

                            “Očigledno, prethodnih godina se uvek na testovima videlo da novi bolid u osnovi predstavlja staru igračku u novom ruhu, ali to sada nije slučaj. Sada je potreban novi setap na potpuno novi način. Ovo je veliki izazov za sve nas, ali mislim da se još uvek svi muče”, izjavio je Sebastian Vettel.


                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Maksimalne brzine se ocekuju od ove godine


                              Andy Green veruje da će bolidi biti brži na pravcu


                              Ovogodišnji bolidi možda imaju manje motore, i slabiji su, ali to ne znači da neće imati veće maksimalne brzine.

                              To je tvrdnja Andy Greena, tehničkog direktora Force Indie, koji kaže da i pored velikih promena ove godine, bolidi će zapravo imati veću maksimalnu brzinu. I ne samo da su se pravila drastično promenila, već je i FIA dodatno smanjila nivo downforca.

                              Iako je nivo downforca sada na nivou bolida iz 1998. i 2009. godine, Green je izjavio da su nova pravila "totalno drugačija sada".
                              "Gubitak downforca je na istom nivou kao i 1998. godine, ali je ovoga puta i sam drag (otpor vazduha) takodje dramatično smanjen. Ranije, drag je ostajao na istom nivou dok je nivo downforca smanjivan".

                              Kada je upitan da li to znači da će bilidi sada biti brži,. Green je odgovorio:"Da. Očekujem da će bolidi biti brži i za 15 km/h ove godine".


                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Adrian Newey o ruznim nosevima i sigurnosti


                                Newey izrazio zabrinutost o sigurnosti sa novim "ružnim" nosevima bolida


                                Zbog promena pravila, timovi su ove godine predstavili bolide sa ružnim prednjim delom, a Adrian Newey ne veruje da će oni poboljšati sigurnost.

                                Novi nosevi bolida su medju fanovima F1 izazvali čudjenje i odbojnost, a Newey smatra da tako ružnim izgledima nije mesto u F1.

                                "Ove godine smo dodatno spustili noseve bolida u cilju poboljšanja sigurnosti i prevencije "poletanja" bolida prilikom udara, kao što se desilo sa Webberom kada je udario u Kovalainena nekoliko godina ranije. Da li je to zaista napravilo razliku ili je to sporna tačka za sada, ali smo ipak morali da idemo u tom pravcu", izjavio je Newey.


                                "U principu vi sada imate dva nosa na bolidu. Jedan je ispred prednjeg krila - izbočina, a drugi je nekih 50 mm iza izbočine, koja mora da dozvoli protok vazduha ispod bolida, ali i da ispuni ovogodišnje regulative o visini".

                                Tako da umesto da unapredi F1, Red Bullov dizajner smatra da su nova pravila oduzela lepotu ovog sporta.

                                "U velikom delu, svi timovi sada imaju bolide sa prilično ružnim nosevima, i ja mislim da je to velika šteta za F1. Za mene, estetika F1 bolida je neophodna. Bolidi treba da budu lepi, a siguran sam da većina sadašnjih timova ne može da kaže za svoje bolide da su lepi", dodao je Newey.


                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...