F1 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    Mercedes takodje bez FRIC-a na Hokenhajmu


    Vodeći tim u šampionatu ne želi ništa da rizikuje po pitanju legalnosti FRIC sistema.



    Kako se novodi pored Mercedesa i Red Bull, McLaren, Force Indija, Toro Rosso i Caterham bi trebalo da izostave ovaj hidraulični sistem za kontrolu vešanja na bolidu tokom VN Nemačke. FIA je prošle nedelje donela odluku da je ovaj sistem na ivici tehničkih pravila i da bi ostavreni rezultati sa FRIC-om mogli biti ugroženi. Veruje se da je Mercedes od ovog sistema dobijao prednost od oko pola skunde po krugu.

    "Nemamo nikakvog smisla da se žalimo. Po mom mišljenju zabrana ovog sistema u toku sezone je sporna odluka. To je moje lično mišljenje, ali ono nije bitno. Sada moramo da analiziramo podatke kako bi se što bolje pripremili za ovaj izazov. Svi kažu da će zabrana ovog sistema nas najviše zaboleti ali trudićemo se da im dokažemo baš suprotno." kazao je šef tima Toto Wolff.

    Merecdes je tokom testa u Silverstonu testirao bolid bez FRIC sistema.

    "Razlika u vožnji sa FRIC-om i bez njega nije velika. Naravno da je ona primetna, ali su i drugi timovi koristili ovaj sistem tokom sezone. Ne verujem da će se stvari puno promeniti." dodao je Nico Rosberg.






    Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/mercedes-takode-bez-fric-a-na-hokenhajmu
    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      Haas uplatio depozit za ulazak u F1


      Gene Haas uplatio je depozit od 20 miliona dolara za ulazak u šampionat.



      Ovo je tvrdnja Christiana Sylta, novinara koji se bavi ekonomijom u Formuli 1. On je izjavio da je Amerikanac na zahtev Bernia Ecclestona uplatio nešto malo više od 20 miliona dolara kako bi osigurao svoju ulaznicu u šampionat.

      Haas je već počeo da sklapa partnerstvo sa Ferrarijem koji bi trebalo da njegovom timu bude tehnički partner od 2016. godine. U timu bi trebalo da se nađe bar jedan američki vozač a za sada najbliži tom sedištu je bivši razvojni vozač Caterhama Alexander Rossi.






      Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/haas-uplatio-depozit-za-ulazak-u-formulu-1
      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        Button dobio novog inzenjera


        McLaren je Jensonu Buttonu od VN Nemačke dodelio novog trkačkog inženjera.



        Tom Stallard od sutra biće novi trkački inženjer Jensona Buttona dok je Dave Robson koji je do sada obavljao ovu funkciju premešten na neku veću poziciju u timu.

        "Tom je veoma inteligentan inženjer koji je radio na nekoliko funkcija u timu uključujući i poziciju inženjera zaduženog za performanse Buttonovog bolida." pisalo je u saopštenju McLarena.
        Tim se na ovu promenu tokom sezone odlučio zbog bolje optimizacije i konsolidacije, pre svega u inženjerskom kadru.






        Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/button-dobio-novog-inzenjera
        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          Vettel: Kazne za nesigurno pustanje su prestroge


          Sebastian Vettel požalio se da su kazne za nesigurno puštanje vozača posle obavljenog servisa prestroge.



          On je pozvao vodeće ljude u Formuli 1 da preispitaju ovo pravilo a kaznu je uporedio sa "odlaskom na robiju zbog krađe čokoladice".

          Vettel je dodao da u ovoj situaciji timovi ti koji snose veći deo krivice a ne vozač. Takođe, prema njegovom mišljenju dovoljno je to što vozač na trci dobije određenju kaznu a ne i dodatnu penalizaciju pomeranjem za deset mesta na narednom trkačkom vikendu.
          "Ove kazne su prestroge za vozače a krivica tima u ovom slučaju je veća." kazao je Nemac na konferenciji za medije.








          Preuzeto sa
          http://f1-serbia.com/najnovije/vettel-kazne-za-nesigurno-pustanje-iz-boksa-su-prestroge
          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            Alonso: Nisam pregovarao sa ostalim timovima


            Fernando Alonso se ovom prilikom osvrnuo i na prošlu trku u Velikoj Britaniji.



            Španski vozač je na trci u Silverstonu imao veoma zanimljivu i uzbuđujuću bitku sa Sebastianom Vettelom.
            "Taj potez na devetoj krivini je bio rizičan. Nadam se da se on više neće ponoviti. Ali ako se bilo koji vozač u ovom trenutku bori za šampionat on bi pustio nogu sa gasa i prvenstveno bi želeo da zabeleži sigurne poene. Nadam se da se ova situacija više neće događati i da ću u narednim sezonama moći da se i ja borim za šampionat." kazao je Alonso.
            "Nadam se da u Nemačkoj možemo smanjiti razliku za Red Bullom a sa druge strane želimo da povećamo rastojanje u odnosu na Williams i McLaren. Biće interesantno. Tri puta sam pobedio u Hokenhajmu i dva puta na Nirburgringu, što znači da sam na trkama u Nemačkoj imao dobre rezultate." kazao je Alonso.
            Pošto se već neko vreme provlači priča da bi Španac mogao da se varti u McLaren, Fernando je sa osmehom odgovorio: "Svaki put u julu mesecu ja dobijem ovo pitanje. To se čak ponavlja još od 2003. godine kada sam došao u Formulu 1. Nisam pričao sa drugim timovima i to nije moj prioritet."







            Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/alonso-nisam-pregovarao-sa-ostalim-timovima
            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              FIA: Nijedan tim nece koristiti FRIC u Nemackoj


              Tehnički delegat FIA-e potvrdio je da nijedan tim neće koristiti FRIC sistem na VN Nemačke.



              FIA je početkom nedelje obavestila timove da je legalnost FRIC sistema dovedena u pitanje, što je otvorilo mogućnost pojedinim timovima da ulože protest na rezultate ostalih vozača koji se budu odlučili da koriste ovaj dodatak.

              "Mogu da potvrdim da se ni na jednom bolidu ne nalazi nikakva vrsta FRIC sistema." saopštio je tehnički delegat FIA-e Jo Bauer.






              Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/fia-nijedan-tim-nece-koristiti-fric-sistem-u-nemackoj
              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                Rosberg najbrzi na prvom treningu u Nemackoj


                Nico Rosberg uspeo je da završi prvi trening ispred Lewisa Hamiltona.



                Vreme pred početak prvog treninga za VN Nemačke bilo je izvanredno. Ujedno ovo je bila i prva sesija na kojoj su svi timovi na stazi pojavili bez FRIC sistema. U Williamsu Susie Wolff dobila je priliku da se nađe u bolidu umesto Valtterija Bottasa a Giedo van der Garde je u Sauberu zamenio Estebana Gutierreza.

                Odmah u svom instalacionom krugu Susie Wolff je imala problem sa menjačem. Ipak, ona se posle 15 minuta vratila na stazu i uspela da zabeleži najbrže vreme od 1m22.481s. Magnussen je bio sledeći vlasnik najbržeg kruga (1m20.471s) ali je Nico Rosberg preuzeo vodeću poziciju u vremenu od 1m20.337s. Ipak, u na isteku prvih pola sata najbrži je bio Sebastian Vettel koji je za 42 hiljaditinke bio brži od Nica Rosberga.

                Drugi deo treninga počeo je Ricciardovim brzim krugom koji je krugom od 1m19.697s dospeo na prvu poziciju, ali je Rosberg u sledećem pokušaju bio brži za četiri desetinke. Ipak, Nemac u Merecdesu je koji momenat kasnije uspeo da se domogne prvog mesta jer je stazu Hokenhajm obišao za 1m19.276s. Fernando Alonso je još jednom pokazao dobre performanse pa je veći deo treninga presedeo na trećem mestu iza Mercedesovog dvojca, jer je Nica u stopu pratio Lewis Hamilton.

                Do kraja treninga vozači su isprobavali strategiju ne mekim gumama, ali se vremena nisu bitno menjala.











                Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/rosberg-najbrzi-na-prvom-treningu-u-nemackoj
                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  Hamilton najbrzi na drugom treningu


                  Vozači Mercedesa su još jednom zauzimali prve dve pozicije, ali ih je u stopu pratio Daniel Ricciardo u Red Bullu.



                  Već nakon šest minuta je Marcus Ericsson morao da zaustavi bolid na stazi na prilasku krivini 2 pa su na kratko bile istaknute žute zastave. Redari su brzo rasčistili situaciju tako da timovi nisu izgubili mnogo vremena.
                  Na čelu su se u početku smenjivali Kvyat, Maldonado i Raikkonen, a vremena su bila oko 1m20s. Risberg je nakon dvadesetak minuta preuzeo prvu poziciju sa krugom 1m19.424s, a sledio ga je Hamilton sa tri desetinke zaostatka.
                  Vozači Red Bulla su ponovo bili solidni na mekim gumama i bili su na trećoj i četvrtoj poziciji sa oko četiri desetinke zaostatka za Nicom Rosbergom.
                  Situacija se na stazi se primirila nakon pola sata, a najaktivniji u tom periodu je bio Alonso koji je propustio poćetak sesije zbog manjih problema sa bolidom.
                  Situacija za ekipu Caterhama se dodatno pogorsala pedesetak minuta pre kraja, posto je i Kobayashi morao da odustane nakon sto su iz njegovog izduva počeli da izlaze vatra i dim. Nakon što je i njegov bolid uklonjen, timovi su polako počeli da šalju vozače na stazu na super mekim gumama.
                  Ricciardo je bio prvi čovek koji je vozio krug ispod 1m19s, ali su ga nešto kasnije nadmašili vozači Mercedesa za po jednu desetinku. Hamilton je bio najbrži sa krugom 1m18.341s, dok je Rosberg zaostao dve stotinke.

                  Nakon toga je usledilo testiranje trkačkog tempa i upoređivanje guma, pa do kraja nije bilo promena u poretku.
                  Na kraju su prvih deset pozicija redom zauzeli Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Raikkonen, Magnussen, Massa, Button, Vettel, Alonso i Bottas.









                  Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/hamilton-najbrzi-na-drugom-treningu-5
                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    Da li ce Red Bull imati i treci tim?


                    Nakon prodaje Caterhama grupi investitora iz Švajcarske i Srednjeg Istoka, postoji nesigurnost oko budućnosti tima u Formuli 1


                    Ali možda najbolje rešenje za Caterham je možda već u sportu. Zbog priča da bi Red Bull mogao da učvrsti veze sa britanskom ekipom, zadržavajući zelene automobile na gridu tražeći mesto gde da smeste još svojih mladih vozača.

                    Caterham već koristi menjače Red Bulla, a 2015 će biti jedan od tri tima koji koriste Renaultove agregate, pored Red Bulla i njihove juniorske ekipe Toro Rosso. Kada se ovo uzme u obzir, imalo bi smisla da tri ekipe saradjuju.

                    Ali nije moguća samo tehnička veza. Prema skorašnjim izveštajima, Red Bull-ov najbolji mladi vozač, Španac Carlos Sainz Jr., bi mogao da dobije mesto u Caterhamu kasnije tokom sezone. Ne bi uopšte bilo iznenadjenje videti ovakav potez - Red Bull je i Danielu Ricciardu dao šansu u timu sa kraja grida - HRT sredinom 2011.

                    Red Bullu izgleda treba još prostora za vozače u F1. Sainz već ide ka pobedi u šampionatu Formula Renault 3.5, dok Britanac Alex Lynn vodi u šampionatu GP3. Ako obojica dodju do titula, zaslužili bi mesto u F1.

                    Ali nema mesta. Red Bull-ov glavni tim je pun, a dok bi Jean-Eric Vergne mogao da dobije otkaz u Toro Rosso-u nema šanse da impresivni Daniel Kvyat neće biti zadržan. Tri vozača, dva mesta.

                    Kroz čvrstu vezu sa Caterhamom, Red Bull bi našao mesta za još svojih budućih šampiona. Postojala je opcija da 2015 Kvyat i Sainz budu za upravljačima Toro Rosso-a, dok bi Lynn bio u Caterhamu. Mogli bi čak ići korak više i rezervisati oba mesta u timu iz Leafielda, možda za Antonia Felixa da Costu ili čak da tu premeste Vergnea, ko je još uvek visoko rangiran u Red Bull-u i Toro Rosso-u. Takodje i Pierre Gasly je na listi, i Francuz bi trebao da bude više nego spreman za mesto u F1 do 2016.

                    Podrška Red Bull-a bi održala Caterham u sportu i garantovala im odlične vozače – kao kada su kupili Minardi 2005. Caterham je trenutno u finansijskim problemima i moraju imati plaćene vozače. Iako su Kamui Kobayashi i Marcus Ericsson dovoljno sposobni, mnogo su veći izgledi da ćemo videti Lynn-a za upravljačem zelenog automobila.


                    Niko ne sugeriše na kompletno otkupljivanje Caterhama i promenu brenda kao u slučaju Toro Rosso-a. Ali blisko saradjivanje sa timom – pomoći im sa novcem i za uzvrat im dati talentovane vozače – bi svima odgovaralo. Red Bull-u bi značilo da mogu da dobiju pristup podacima koje je Caterham skupio, pošto pokušavaju da vrate Renault na put stare slave.

                    Red Bull-ov program za mlade vozače sve više postaje žrtva svog uspeha. Nekoliko godina Sebastian Vettel je bio jedini djak koji se izdvajao, ali Ricciardovi uspesi u glavnoj ekipi ove godine i impresivni debi Kvyata mogu biti znak da idu u dobrom smeru. Saradnja sa Caterhamom bi im pružila mogućnost da negde smeste još svojih brzih momaka.








                    Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7299
                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      Organizatori VN Nemacke zale zbog pobede svojih fudbalera


                      Organizatori trke u Nemačkoj žale zbog pobede Nemačkog tima nad Brazilom


                      Naime, organizatori trke su pre nedelju dana rešili da svim fanovima koji se odluče da u zadnjim minutima kupe ulaznice za trku (last-minute tickets) daju popust u iznosu od 11 eura za svaki gol koji Nemačka reprezentacija postigne u polufinalnoj utakmici sa Brazilom.

                      Kao što je svima poznato Nemačka je pobedila Brazil sa 7:1 što znači da su stotine kupaca dobili rekordan popust za karte u iznosu od 77 eura po karti, što je itekako „rasplakalo“ organizatore trke u Hockenheimu.









                      Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7309
                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        Sainz debituje u Nemackoj?


                        Red Bull će Caterhamu oprostiti dugove


                        Već smo pisali o tome da Red Bull planira da Caterham pretvori u svoj treći tim kako bi testirao i pripremio svoje mlade vozače.

                        Medjutim, po padoku Formule 1 se već naveliko priča o tome da će mladi Carlos Sainz jr., zameniti Kamuija Kobayashija,već na sledećoj trci, u Nemačkoj, a da će Kamui otići iz tima.

                        Kako navodi El Mundo Deportivo, taj transfer je već dogovoren izmedju Dr. Helmut Marka, Sainzovog oca-Carlosa Sainza i novog Caterhamovog „savetnika“ Collina Kollesa.

                        Priča se da je Red Bull spreman da Caterhamu „oprosti“ dugove za menjače, ukoliko Sainz odmah sedne u zeleni bolid i počne da se trka.

                        „Još ništa nije rešeno, to je samo opcija“, rekao je izvor blizak ovom 19-godišnjaku: „Carlos je trenutno fokusiran na ovonedeljni trkački vikend Renault serije, a onda ćemo pričati o tome i videćemo šta će biti.“

                        Španski AS navodi da je postojala mogućnost da se Sainz pojavi u Hockenheimu umesto Kobayashija, ali da Red Bull i Caterham nisu uspeli da se dogovore oko toga.

                        „Red Bull sada planira da, do kraja godine, ubaci Sainza u Toro Rosso tokom prvih treninga petkom, a da sledeće godine postane aktivan vozač“, navodi AS.









                        Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7306
                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          Pirelli spreman-vece gume za 2016.


                          Pirelli bi mogao da snabdeva Formulu 1 gumama od 18 inča od starta 2016, ukoliko ih sport poželi


                          Lotus je kompletirao 14 krugova u prepodnevnom delu drugog dana testa na Silverstoneu, sa Charlesom Picom za volanom, iskoristivši četiri od pet seta guma od 18 inča koje je Pirelli doneo za probu.

                          Dok procena većih točkova za cilj ima potencijalnu promenu 2017, gde su gume od 19 ili 20 inča takođe moguće, Pirellijev šef Paul Hembery je potvrdio da bi bilo moguće napraviti promenu godinu dana ranije. Ali to bi zahtevalo zeleno svetlo od strane FIA-e do kraja ove godine.

                          „U pravilima se trenutno spominje 2017, ali osećamo da smo spremni za 2016, ukoliko požele da ih uvedu godinu ranije. Danas je bio prioritet pokazati ljudima kako bi trenutni F1 automobil izgledao sa promenom. Ljude u Strateškoj Grupi i F1 komisiji ćemo snabdeti slikama, kako bi mogli da donesu odluku o budućim pravilima na osnovu činjenica a ne komjuterski generisanih ideja.“

                          Iako se malo toga moglo dobiti tokom današnje vožnje, krugovi su pokazali da se guma ponašala kako se očekivalo, a Lotus je napravio samo male promene na automobilu, radi postavljanje većih točkova.

                          Pneumatici su napravljeni da prođu sve standardne F1 bezbednosne test procedure i – sudeći po Pirelliju – mogu da formiraju početnu tačku za razvoj trkačkih guma, ukoliko promena bude napravljena.

                          Picov tempo je bio dosta sporiji, ali performanse nisu bile cilj testa.

                          „Nismo tražili performanse. Potvrdili smo ono što smo znali, a to je da će prednja guma veoma agresivno skretati – vozač će imati veoma direktan odgovor prednje gume. Znamo da će biti velikih varijacija u pritisku, dok ne odradimo detaljnije studije o tome kako kontrolisati pritisak. Samo potvrđujemo stvari koje znamo i područja na kojima ćemo raditi u narednom periodu, ukoliko sport krene u ovom pravcu.“








                          Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7302
                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            Nico se ozenio


                            Rosberg kreće u nov „šampionat“


                            Lider aktuelnog šampionata Formule 1, Nico Rosberg, konačno je stao na „ludi kamen“ i oženio se sa svojom dugogodišnjom devojkom, Vivian Sibold.

                            „Nas dvoje smo na sedmom nebu“, napisao je Nico: „Danas smo proslavili venčanje sa našim najbližim prijateljima i porodicom i to je bio veoma specijalan osećaj.“

                            Nico Rosberg trenutno vodi 4 poena u šampionatu Formule 1, dok se iza njega nalazi njegov timski kolega, Lewis Hamilton, a sledeće nedelje se vozi trka u Nemačkoj, domaća trka za Rosberga i njegov tim.

                            Na svom Twitteru, Nico je napisao:






                            Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7314
                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              Sta mozemo da ocekujemo ako budu uvedene 18-incne gume?


                              Tehnički direktor Lotusa Nick Chester je istakao na izazove sa kojima će se susresti inžinjeri i dizajneri u Formuli 1 ako Pirelli-jeve 18-inčne prototip gume nadju primenu u godinama koje dolaze.



                              Pirelli je predstavio koncept-gume na testu u Silverstone-u ranije ove nedelje, kada je Lotusov test vozač Charles Pic odvezao 14 krugova koristeći ih. Francuz je rekao da će to biti veliki izazov za sport ako one budu korišćene, a Chester je ponovio njegove reči.

                              “Pirelli-jeve 18-inčne gume su očigledno mnogo drugačije od guma koje se sada koriste u F1, pa smo na to gledali kao “probnu vožnju” – jednostavno ‘hajde da vidimo šta će biti’ za Pirelli, pre nego testiranje performansi,” objasnio je.

                              “Veća veličina je značila da smo morali da skratimo pod i promenimo visinu automobila zbog različitog poluprečnika gume. Setap vešanja je takodje trebalo promeniti. Ovo su bile najosnovnije promene kako bi omogućili Pirelliju da oceni koncept za budućnost i da vidimo kako veći točkovi izgledaju na automobilu.”

                              Ako gume budu korišćene u F1, svih jedanaest timova će imati koristi od toga, a neće biti uvedene najranije do 2016. Chester je zaključio da će to dovesti do velikih posledica zbog izazova koji nameću gume.

                              “Imati 18-inčne gume bi imalo veliki uticaj na dizajn,” rekao je. “Želeli bismo da ih testiramo u vazdušnom tunelu bar godinu dana pre nego što budu uvedene.”

                              “Visina automobila i vešanje bi moralo da se menja i profil guma bi bio drugačiji. Bio bi to interesantan izazov.”








                              Preuzeto sa http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7321
                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                Kako ce izgledati grid 2015?


                                „Šašava sezona“ je već počela


                                I opet je došlo to doba godine. Doba „šašave sezone“, vreme kada se naveliko spekuliše o tome gde će ko otići, gde bi ko voleo da ode i ko će ostati bez mesta sledeće sezone. Pogledajmo šta se dešava i pokušajmo da predvidimo grid Formule 1 za 2015. godinu.

                                Verujem da bi se svi iznenadili ukoliko bi došlo do bilo kakvih promena u Mercedesu, Red Bullu ili Williamsu.

                                Iako Sebastian Vettel ima mnogo problema ove godine, on je ipak čvrsto vezan dugoročnim ugovorom sa Red Bullom, i možemo da pretpostavimo da će Renault veoma brzo rešiti probleme sa svojim motorima. Takodje, svaki tim koji u svojim redovima ima genija kao što je Adrian Newey mora biti u borbi za najviše pozicije na gridu.

                                Što se Mercedesa tiče, Hamilton i Rosberg ne idu nigde. Jedino može nastati problem izmedju njih dvojice, ali za sada se drže veoma dobro i nastavljaju borbu za šampionsku titulu.

                                To isto može da se kaže i za Williams. Iako se Bottasovo ime sigurno nalazi u rokovnicima većine timskih menadžera, ne verujem da će on napustiti ovaj tim.

                                Što se Masse tiče, on se veoma dobro uklopio u tim, a tu mu je i Rob Smedley, tako da će i on ostati u Williamsu naredne godine. On je veoma vredan dodatak bilo kom timu jer pruža fantastične povratne informacije o bolidu koji vozi. Setite se samo Nigela Mansella i Damon Hilla, i onda znate da Williams ume lepo da nas iznenadi.

                                Konačno, dodjosmo do Ferrarija - šta se, kog djavola, dešava u Maranellu?

                                Oni su godinama daleko od šampionske forme. Fernando Alonso je sigurno najkompletniji vozač današnjice i osvaja veoma dobre poene sa veoma lošim bolidom. Odavno se već priča o njegovom prelasku u McLaren, a izgleda da je „osvežio“ prijateljstvo sa Ronom Dennisom. Medjutim, najveći problem je u tome što je McLaren u još lošijoj formi od Ferrarija.

                                Oni će od sledeće godine imati Hondine motore, a naveliko se priča da Honda želi baš Fernanda Alonsa za volanom njihovih mašina. Velike su šanse da će se McLaren mnogo brže oporaviti od Ferrarija, pa se ne bih iznenadio da jednog jutra čujem da je Alonso odlučio da se vrati u taj tim.

                                Kimi? Pa Kimi je veoma brz i talentovan vozač. Iznenadio bih se kada bih čuo da ga je Ferrari opet pustio da ode (ili oterao), tako da ne očekujem nikakve promene što se tiče odnosa Ferrari-Kimi.

                                U tom slučaju, ko bi mogao da vozi drugi Ferrari?

                                Jules Bianchi je ponovo oduševio sve prisutne na testu u Silverstoneu, ali da li bi mu dali šansu da vozi u timu? Da se ja pitam, ja bih doveo Nica Hulkenberga. On se mnogo puta dokazao na stazi i zaslužio je šansu u vrhunskom timu (ako se Ferrari još uvek ubraja u vrhunski tim.)

                                Sa duge strane, Jenson Button će najverovatnije izgubiti svoje mesto u McLarenu. To je veoma tužno, posebno jer je on ranije već saradjivao sa Hondom. Magnussen će skoro sigurno ostati u McLarenu iduće godine i ako Alonso dodje, Jenson će opet morati da traži mesto za sebe. Možda će zameniti Nica Hulkenberga u Force Indiji. Perez će nastaviti da vozi u Force Indiji i ono što je ironično-može se desiti da se u Force Indiji 2015. godine nadju bivše kolege iz McLarena 2013. godine. To, u suštini, i nije tako loše za Force Indiju.

                                Veoma važno je i to da će Jenson Button ostati u dodiru sa Mercedesovim agregatima, što će biti veoma bitno za Force Indiju.

                                Jedino se ne zna gde će Romain Grosjean, koji „svoje opcije još drži otvorenim“. Niko ne zna šta se dešava sa Lotusom, ali oni će sledeće godine imati Mercedesove agregate. Mogu čak i da zamislim Buttona u Lotusu, a Grosjeana u Force Indiji.

                                Onda dolazimo do br. 13 ... Maldonada. ... pa, on sa sobom nosi ogromnu torbu novca, a to je Lotusu veoma bitna stavka u ugovoru. Možda će on konačno moći nešto pametno da nauči od Buttona, kako bi poboljšao svoju vožnju. I da ne zaboravimo, on iza sebe ima jednu pobedu iz ere Williamsa.

                                Što se tiče već pomenutog Bianchija, on veoma lako može da predje u Sauber iduće godine. On se nalazi u Ferrarijevom programu za mlade talente, a Sauber je „pomoćni tim“ Ferrarija (kao što je Toro Rosso Red Bullu), i koristi Ferrarijeve agregate. Taj potez bi „oduzeo“ mesto Estebanu Gutierrezu (koji se ionako nije nešto dokazao). Sutil će skoro sigunro ostati u Sauberu i iduće godine.

                                Toro Rosso će, i trebalo bi, da otpusti Vergnea i dovede Carlosa Sainza jr. Sainz je jedan od najboljihmladih talenata na tržištu, a „u vlasništvu“ je Red Bulla.Kvyat je odradio neverovatan posao ove sezone i on će sigurno ostati tu gde jeste, a verujem da će jednog dana preći i u Red Bull (malo sam subjektivan jer prosto obožavam tog momka).

                                Na kraju, dolazimo do najmanjih timova u F1: Marussije i Caterhama.

                                Marussia je sve bolja i možda bi mogla da preuzme Vergnea. Njegovo iskustvo bi bilo neprocenjivo za ovako mali tim. Chilton će verovatno ostati bez mesta.

                                Što se Caterhama tiče, još uvek ne znamo ni da li će biti na gridu iduće godine.

                                Oba tima, Marussia i Caterham, će najverovatnije tražiti mlade talente sa sponzorskim novcem. Oni će „pretresti“ GP2, GP3 i Formulu Renault tražeći vozače za svoj F1 tim. Lično bih voleo da vidim Jolyona Palmera u drugoj Marussiji. Na žalost, više je talenata na tržištu nego slobodnih mesta.

                                2016. godine ćemo imati još jedan tim na gridu-Hass Formula tim, o čijoj formi još uvek ne možemo da govorimo, ali će Ferrari izgleda biti njihov prvi izbor za tehničkog partnera. Videćemo šta će se tu dešavati.









                                Preuzeto sa
                                http://f1srbija.rs/forum/viewtopic.php?f=87&t=7323
                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X