Simon Pagenaud ocekuje da postane test vozac McLarena
Vozač IndyCara mogao bi da bude test pilot McLarena prilikom Hondinog povratka u Formulu 1.
Magazin Racer navodi da bi vozač Hondinog tima u IndyCaru Simon Pagenaud mogao da testira McLaren u cillju priprema za narednu sezonu. Japanski proizvođač trebalo bi da tokom naredne zime zajedno sa britanskim timom prvi put izveze zajednički bolid na stazu.
"U kontaktu sam sa nekim ljudima, neke stvari su se desile a za neke moraćemo da sačekamo." kazao je Pagenaud. Na pitanje da li u ovoj situaciji može da bude i test vozač Hondinog tima u Formuli 1, Francuz je odgovorio: "Nadam se da mogu, zašto da ne."
Luca Marmorini izgleda da će svoju karijeru nastaviti u Renaultu.
Ovaj Italijan je pre samo nedelju dana okončao svoju saradnju sa Ferrarijem zbog slabih rezultata u ovoj sezoni. Sve se više priča da bi Marmorini, koji je u timu iz Maranela bio zadužen za razvoj motora i elektronike mogao da svoju karijeu nastavi u Renaultu gde će povesti i nekoliko najbližih saradnika. Ovu informaciju takođe je potvrdilo i magazin Corriere della Sera u kome se navodi da je Marmorinijev dolazak jedan od poteza u reorganizaciji Renaulta nakon ostvarivanja bliže saradnje sa Red Bullom.
Preuzeto sa http://f1-serbia.com/najnovije/marmorini-iz-ferrarija-prelazi-u-renault
Glavni čovek Pirellija smatra da su 19-inčni prneumatici bolja opcija ukoliko dođe do promena pravila.
Hambery je otkrio da Pirelli radi na gumama od 19 inča, a ne od 18 koje su predstavljene pre nekoliko nedelja.
"Dosta radimo u fabrici i mislim da su gume od 19 inča bolja varijanta. Interno nastavljamo na daljem razvoju ovih guma i trenutno sve teče po planu", izjavio je Hembery. Upitan koju varijantu bi on lično izabrao, Hembery je rekao: "Gume od 18 inča imamo svuda. Mera od 19 je različita i zato bi to bio moj izbor. Što se šitine tiče, još uvek je teško reći šta bi bilo najbolje. To će pre svega zavisiti od aerodinamičkih pravila, ali i pravila vezanih za vešanje. Ja ne znam kakvi su planovi Formule 1 za budućnost, ali postoji mnogo tema o kojima se razgovara i sve one bi mogle da utiču na ono što mi radimo sa gumama", rekao je Hembery.
Red Bull izgleda ne odustaje od angažovanja Maxa Verstappena.
Talentovani šesnaestogodišnji sin bivšeg vozača Formule 1 Josa Verstappena je izgleda na putu da direktno iz juniorskih serija pređe u Formulu 1.
Max i njegov otac su pre nekog vremena razgovarali sa Helmutom Markom iz Red Bulla, ali su na kraju navodno odlučili da potpišu ugovor sa Mercedesom. Italijanski list "Autosprint" je preneo da se mladi Verstappen nada da će sledeće godine biti u GP2 seriji, ali i da veruje da bi u međuvremenu mogao da debituje i u F1 bolidu na nekom testu ili slobodnom treningu. Ipak, drugi italijanski list "Italiaracing" je objavio da se situacija oko Maxa Verstappena u međuvremenu potpuno promenila. On je navodno tokom prošlog vikenda kada se na Red Bull ringu vozila trka F3 serije imao dug razgovor sa Helmutom Markom koji mu je navodno obećao debi u Formuli 1 sa Toro Rossom već od sledeće sezone kada bude imao svega sedamnaest godina. On bi najverovatnije zauzeo mesto Jean-Eric Vergnea koji je u Toro Rossu već tri godine, a ove sezone se našao u senci mladog Daniila Kvyata. Do sada se verovalo da bi Vergneovo mesto od 2015. trebalo da pripadne Carlosu Sainzu junioru.
Vlasti Sao Paula su izdvojile 80 miliona dolara za uređenje legendarne staze.
Staza će dobiti potpuno novi kompleks zgrada u pit lane-u i one su trenutno u izgradnji na mestu starih objekata. Ulazak u pit lane će biti poboljšan, biće dodate nove tribine, a na stazu će biti položen potpuno novi asfalt.
Prema prvobitnim planovima je bilo predviđeno da se pit lane izmesti na drugi deo staze, ali je nakon nekoliko studija ta ideja napuštena. Jedan deo radova na novim postrojenjima i garažama će biti završen do ovogodišnje trke, dok će kompletan projekat biti gotov 2015. Asfaltiranje staze je već u toku, a novi drenažni sistem će biti gotov pre novembarske trke. Navedene prepravke na stazi su bile jedan od uslova da Interlagos ostane na kalendaru Formule 1 bar do 2020.
Red Bull RB7 neslavno je završio svoju promotivnu vožnju u Rusiji.
Bolid sa kojim je Sebastian Vettel osvojio drugu titulu 2011. godine zapalio se tokom promotivne vožnje u ruskom gradu Čeljabinsku. Za volanom se je našao razvojni vozač tima koji se takmiči u GP3 seriji Alex Lynn.
Ovom mladom Britancu je izbio požar na motoru prilikom "potpisivanja" na stazi. Mehaničari tima su uspešno iskontrolisali situaciju a Lynn u ovom incidentu nije zadobio nikakve povrede i opekotine.
Ecclestone za 100 miliona dolara postao slobodan covek
Nemački sud potvrdio je da je prihvatio ponudu za ukidanje optužnice protiv Bernia Ecclestona.
Na pitanje suda da li je prvi čovek sposoban da uplati 100 miliona dolara u određenim ratama kako bi sve optužbe protiv njega bile odbačene, Bernie Ecclestone je dao potvrdan odgovor:
"Da. Hvala vam lepo i ja ću poštovati moje obaveze." Ova finansijaska ponuda između ove dve strane bila je dogovorena još u petak, ali je sud tek danas dao zeleno svetlo za njeno primenjivanje. Od ove sume 99 miliona ići će u nemačku državnu kasu dok će 1 milion dolara biti dat u humanitarne svrhe. Na ovaj način završena je dugogodišnja saga vezana za podmićivanje.
Alonso ce produziti ugovor sa Ferrarijem do 2019. godine?
Italijanski mediji navode da je Španac izneo svoje uslove o nastavku saradnje sa timom iz Maranela.
Kako navodi italijanski magazin Autosprint, Fernando Alonso mogao bi da produži svoj ugovor sa Ferrarijem na još tri sezone. Trenutna saradnja između ove dve strane ističe 2016. godine i ukoliko dođe do novog dogovora, Španac bi mogao da ostane u Ferrariju sve do 2019. godine.
Ipak, ovaj ostanak ima svoju cenu pa bi Alonso u sezonama 2017., 2018. i 2019. zarađivao duplo više. Prema prvim najavama Španac je tražio 35 miliona evra po sezoni što je preko 100 miliona evra za tri godine u o odnosu na dosadašnjih 18 miliona koliko ima po godini važećeg ugovora.
Red Bull ne odustaje od talentovanog Maxa Verstappena.
Talenotvani 16-godišnji sin bivšeg F1 vozača Josa Verstappena, koji je upravo prešao iz kartinga u mladje kategorije jednoseda, skoro je posetio paddock na poziv nekoliko timova iz F1.
Otac i sin su pričali sa šefom programa razvoja mladih vozača Red Bulla, Dr Helmutom Markom, ali su navodno odmah odlučili da Max potpiše za Mercedes.
Italijanski Autosprint je skoro izjavio da Verstappen junior se nada da će preći u GP2 seriju 2015, a u medjuvremenu bi mogao da ima debi na F1 testu.
Medjutim, Italiaracing izveštava da Verstappenova pojava na radaru Formule 1 se potpuno okrenula tokom vikenda.
Pošto se na Red Bull Ringu vozila najskorija Formula 3 trka, Verstappeni su imali “dug sastanak” sa Markom.
Marko, jedan od važnijih članova Red Bullovog šampionskog F1 tima, se potom pojavio u Verstappen kampu na gridu F3.
“Red Bull je voljan da plati (ugovornu) taksu” kako bi se mladi Holandjanin priključio njihovom programu, tvrdi Italiaracing.
I to nije sve. Marko je obećao Maxu, koji će imati samo 17 godina kada počne sezona 2015, debi u trci F1 u Toro Rossu sledeće godine.
Verstappen bi najverovatnije dobio mesto Jean-Erica Vergnea, koji je član Toro Rossa tri godine ali ga u 2014. pobedjuje 20-godišnji timski kolega Daniil Kvyat.
Verovalo se da će Vergneovo mesto biti popunjeno 2015. od strane druge Red Bullove mlade nade, Carlosa Sainza jr.
Kako ‘blesava sezona’ dobija oblik, ipak, ima i drugih mogućnosti. Možda će Verstappen i Sainz biti postava Toro Rossa, dok bi Rus Kvyat mogao da predje u Red Bull Racing.
“Daniil je bio senzacionalan cele sezone,” izjavio je šef tima Red Bulla Christian Horner za španski AS.
Zbog velike želje McLarena da angažuje vrhunskog vozača, kakav je Sebastian Vettel, Red Bull bi mogao za 2015. da sastavi par vozača koji su iznenadili ove sezone, Daniel Ricciardo i Kvyat.
Horner je, medjutim, demantovao mogućnost promene vozačke postave za 2015.
“Imamo 100% najbolji par vozača u Formuli 1,” rekao je za Sport Bild.
“Seb se oseća udobno kod nas i veruje nam. Pobedio je na 38 trka za nas, a to se ne radi lako.
“I ne mislim da Seb uopšte želi da ode u neku drugu ekipu,” insistirao je Horner.
Nova era Formule 1 počela je u velikom stilu 2014, sa nekoliko uzbudljivih trka i mnogo drame. Kako je sport sada na letnjem raspustu, pre nego što se opet okupe u paddocku staze Spa-Francorchamps krajem meseca, ovo je pogled na statistiku sezone do sada.
Pobede Mercedes je dominirao skoro celom sezonom do sada, samo dva puta Daniel Ricciardo je uspeo da dodje do najvišeg stepenika podijuma, čime je postao 105. pobednik u istoriji F1.
Lewis Hamilton – Mercedes – 5 Nico Rosberg – Mercedes – 4 Daniel Ricciardo – Red Bull – 2
Pol-pozicije
Samo Felipe Massa je uspeo da iznenadi Mercedes i nadje se na prvom startnom mestu u Austriji.
Nico Rosberg – Mercedes – 6 Lewis Hamilton – Mercedes – 4 Felipe Massa – Williams – 1
Start iz prvog reda
I Red Bull i Williams su, uprkos dominaciji Mercedesa uspeli da se nadju u prvim startnim redovima
Lewis Hamilton – Mercedes – 7 Nico Rosberg – Mercedes – 7 Sebastian Vettel – Red Bull – 3 Valtteri Bottas – Williams – 2 Daniel Ricciardo – Red Bull – 2 Felipe Massa – Williams – 1
Podijumi
Šest različitih timova je imalo svoje vozače na podijumu ove sezone, sa Mercedesom naravno u vrhu tabele. Jenson Button je došao do treće pozicije u Australiji nakon diskvalifikacije Ricciarda.
Nico Rosberg – Mercedes – 9 Lewis Hamilton – Mercedes – 9 Daniel Ricciardo – Red Bull – 5 Valtteri Bottas – Williams – 3 Sebastian Vettel – Red Bull – 2 Fernando Alonso – Ferrari – 2 Kevin Magnussen – McLaren – 1 Sergio Perez – Force India – 1 Jenson Button – McLaren – 1
Najbrži krugovi
Uprkos činjenici da nisu imali najbrži automobil, nekoliko vozača je uspelo da postavi najbrži krug u toku trke, zahvaljujući različitim strategijama guma.
Nico Rosberg – Mercedes – 4 Lewis Hamilton – Mercedes – 3
Sebastian Vettel – Red Bull – 1 Kimi Raikkonen – Ferrari – 1 Felipe Massa – Williams – 1 Sergio Perez – Force India – 1
Krugovi u vodjstvu
Rosberg je vodio većinu od 698 krugova koji su voženi ove sezone, uprkos tome što je ostvario samo 4 pobede, dok je Ricciardo prvi ne-Mercedesov vozač na tabeli
Nico Rosberg – Mercedes – 342 Lewis Hamilton – Mercedes – 258 Daniel Ricciardo – Red Bull – 35 Fernando Alonso – Ferrari – 32 Felipe Massa – Williams – 16 Sergio Perez – Force India – 11 Valtteri Bottas – Williams – 3 Jenson Button – McLaren – 1
Timovi:
Mercedes – 600 Red Bull – 35 Ferrari – 32 Williams – 19 Force India – 11
Odveženi krugovi
Fernando Alonso je jedini koji je odvezao sve krugove u 2014, dok je Marcus Ericsson odvezao najmanje.
Fernando Alonso – Ferrari – 698 Jenson Button – McLaren – 693 Daniel Ricciardo – Red Bull – 691 Kevin Magnussen – McLaren – 676 Valtteri Bottas – Williams – 675 Nico Rosberg – Mercedes – 674 Kimi Raikkonen – Ferrari – 642 Nico Hulkenberg – Force India – 640 Lewis Hamilton – Mercedes – 619 Max Chilton – Marussia – 610 Jules Bianchi – Marussia – 562 Esteban Gutierrez – Sauber – 547 Romain Grosjean – Lotus – 541 Jean-Eric Vergne – Toro Rosso – 536 Sebastian Vettel – Red Bull – 534 Daniil Kvyat – Toro Rosso – 533 Felipe Massa – Williams – 518 Sergio Perez – Force India – 512 Kamui Kobayashi – Caterham – 505 Adrian Sutil – Sauber – 505 Pastor Maldonado – Lotus – 487 Marcus Ericsson – Caterham – 466
Odustajanja
Zbog drastične promene pravila, pouzdanost je bila veliki problem, i sa ograničenim korišćenjem komponenti pogonske jedinice, ne izgleda kao da će se menjati
Esteban Gutierrez – Sauber – 6 Jean-Eric Vergne – Toro Rosso – 5 Adrian Sutil – Sauber – 5 Marcus Ericsson – Caterham – 5 Romain Grosjean – Lotus – 5 Pastor Maldonado – Lotus – 4 Daniil Kvyat – Toro Rosso – 4 Felipe Massa – Williams – 4 Kamui Kobayashi – Caterham – 4 Sebastian Vettel – Red Bull – 3 Sergio Perez – Force India – 3 Lewis Hamilton – Mercedes – 2 Jules Bianchi – Marussia – 2 Max Chilton – Marussia – 1 Kimi Raikkonen – Ferrari – 1 Nico Rosberg – Mercedes – 1 Daniel Ricciardo – Red Bull – 1 Jenson Button – McLaren – 1 Valtteri Bottas – Williams – 1 Kevin Magnussen – McLaren – 1 Nico Hulkenberg – Force India – 1
Dva vozača nisu počela trku ove sezone Sergio Perez – Force India – 1 (Malezija) Pastor Maldonado – Lotus – 1 (Monako)
Samo Daniel Ricciardo (Red Bull) je diskvalifikovan ove sezone na prvoj trci u Australiji.
Razloga je verovatno više, ali mi izdvajamo 5 najbitnijih
Nije tajna da Fernando Alonso želi da napusti Ferrari, jer iz godine u godinu ovaj tim ne samo da razočarava Španca nego i ogroman broj fanova.
1.Pet sezona praznih obećanja
Kada su objavili da Fernando Alonso dolazi u Ferrari, na mesto Kimija Raikkonena, svi su očekivali da će špansko-italijanski savez započeti novu Schumacher-eru. Medjutim, svega je bilo osim toga. Prošlo je dve godine od kada je crveni bolid poslednji put bio na pol poziciji, a godinu dana od poslednje pobede. Alonso je 2010. i 2012. bio veoma blizu osvajanju titule, ali je superioran Red Bull u rukama Sebastiana Vettela imao drugačije planove.
2.Alonso je sve stariji
Pre nekoliko dana je napunio 33 godine i sam zna da mu nije ostalo još mnogo da vozi u Formuli 1. Pošto Ferrari ne pokazuje nikakve znake poboljšanja, Španac će najverovatnije ostati upamćen kao dvostruki svetski šampion. On može da ostane u Maranellu, nadajući se da će tim da mu napravi pristojan pobednički bolid, ili može da rizikuje, napusti „brod koji tone“ i počne da gradi tim oko sebe na nekom drugom mestu.
3.Može da „prepiše“ od Hamiltona
Nakon četiri „neplodne“ godine u McLarenu, Lewis Hamilton je dosta rizikovao prelaskom u Mercedes, i u to vreme je dosta kritikovan zbog toga. Rezultat? Nakon teške 2013. godine, Mercedes je dovoljno jak da zauzima najviše pozicije na svakoj trci ove sezone. A ta prednost će se izgleda nastaviti i u godinama koje dolaze.
4.McLaren-Honda i Williams opcije
Williams se ove godine nalazi na skoro samom vrhu grida, zahvaljujući Mercedesovim motorima. Tim je obnovio svoje ljudstvo i to funkcioniše sasvim dobro, a već imaju jasan plan budućeg jačanja svog inženjerskog odeljenja. Hondin povratak u F1, na mestu dobavljača motora za McLaren, bi takodje mogao da utiče na tu odluku. Naravno, obe opcije su veoma riskantne. Ali ako Alonso nastavi da ne osvaja ništa u Ferrariju, onda bi to isto mogao da nastavi i u Williamsu ili McLarenu i da se nada boljim planovima tima iz Wokinga ili Grovea, nego što su bili oni koje je godinama vidjao u Maranellu.
5.Da pokaže Ferrariju koliko zaista vredi
Ferrari je konstantno bio medju top tri tima u nekoliko prethodnih sezona, ali samo zahvaljujući nadljudskim naporima Fernanda Alonsa u veoma inferiornom bolidu. Ako izuzmete Španca iz te jednačine, onda legendarni italijanski brend izgleda potpuno obično: samo pogledajte rezultate Felipea Masse u poslednje četiri godine i žalosne rezultate Kimija Raikkonena ove sezone.
Da je Alonso osvojio onoliko poena koliko je osvojio njegov timski kolega u poslednjim godinama, Ferrari bi sezonu sezone 2011., 2012 i 2013. završio na 4. mestu (umesto na trećem, drugom i trećem mestu).
Ove sezone Ferrari bi bio na šestom mestu u šampionatu na polovini sezone, umesto na trećem, da je Alonso osvojio isti broj poena koliko je osvojio Kimi Raikkonen.
Ecclestone: Ispao sam **dala sto sam platio 100 miliona
Prvi čovek Formule jedan Bernie Eccleston rekao je da je "ispao **dala" jer je platio 100 miliona dolara poravnanja da se završi sudjenje na kome je bio optužen za davanje mita, ali da mu je drago što je sudski proces okončan.
Nemački sud juče je završio sudjenje Ecclestoneu nakon što je prvi čovek Formule jedan platio 100 miliona dolara poravnanja.
"Tri i po godine sam proveo u putovanjima, sastancima sa advokatima i bog zna čemu još, pa je dobro što se to završilo. To je i dobro i loše. Dobro jer je sudija pre svega toga rekao da sam manje-više oslobođen, a tužilaštvo nije imalo slučaj. Međutim, čini mi se da sam ispao **dala što sam se nagodio, jer sam to učinio za tužilaštvom a ne sa sudijom", rekao je Eccleston, preneo je danas Gardijan.
Sudjenje je trajalo od aprila a Bernie je optužen da je nemačkom bankaru Gerhardu Gribkovskom dao mito od 44 miliona dolara, u vezi s prodajom udela u Formuli jedan. Taj bankar je osudjen na osam i po godina zatvora zbog primanja mita i utaje poreza.
Eccleston (83) je negirao krivicu i rekao da ga je Gribkovski ucenio.
"Suđenje se odvijalo dva dana nedeljno i trajalo bi do oktobra. Nije lako da pokušavate da vodite posao kada imate posla sa advokatima. U svakom slučaju, sve je završeno i to je dobro. Zadovoljan sam i sve je u redu. Sada mogu da radim ono što radim najbolje, a to je da vodim Formulu jedan", rekao je Eccelston.
"Još tri meseca van Formule jedan bi zaista bilo loše. Vikendima sam radio kako bih nadoknadio sve što sam propustio tokom nedelje", dodao je on.
Sud u Minhenu je saopštio da će 99 miliona evra uplatiti nemačkom ministarstvu finansija, a milion dolara dečjem humanitarnom fondu.
Novac će biti uplaćen za mesec dana, čime će sudski proces zvanično biti završen.
U saopštenju Eklstonovih advokata navodi se da okončanje sudjenja "nije ni dogovor ni poravnanje", pa ni "kupovina", a tužilaštvo je saopštilo da je takva odluka doneta delom i zbog godina optuženog i njegove volje da sarađuje.
Costa: Ferrari je napravio ozbiljne strateske greske
Bivši tehnički direktor Ferrarija smatra da njegov bivši tim neće dobiti mnogo konstantnim otpuštanjima i zapošljavanjem novih ljudi.
Costa je u Maranellu proveo petnaest godina i učestvovao je u projektovanju šest šampionskih bolida. Međutim, on je dobio otkaz 2011. nakon čega je prešao u Mercedes gde sada radi na čelu inženjerskog odelenja.
"Nisam srećan što se Ferraiju ovo dešava. Radio sam za njih i nije mi drago što se ne bore za vrh i pored toga što su mi dali otkaz na ne preterano elegantan način. Tamo ima mnogo ljudi koji su ostavili snažan utisak na mene. Imam još uvek mnogo prijatelja tamo i nije mi drago što su u ovakvoj situaciji. Napravljene su neke strateške greške. Mislim da je vizija potpuno pogrešna, a odabir novih kadrova nikada nije bio najbolji. Dobar primer donošenja pogrešnih odluka se dogodio 2008. Tada smo zatražili da se izgradi potpuno novi vazdušni tunel koji bi bio jedan od preduslova da ostanemo konkurentni i u budućnosti. Rečeno nam je da to nije neophodno, a ostatak priče svi znamo. Sve odluke u vezi strategije i ljudstva je uvek donosio predsednik Montezemolo. Oni je Ferrari doveo do najslavnijeg perioda u istoriji kada su pobeđivali svuda, ali ih je sada doveo u situaciju da ne mogu da se bore za pobede", izjavio je Costa. Fernanda Alonsa mnogi smatraju najkompletnijim vozačem na gridu, ali Costa je rekao da nije bio preterano impresioniran doprinosom Španca.
"Da, on je verovatno najbolji vozač kada je u bolidu. Međutim, van njega je drugačiji. Nikada nisam mogao da ga razumem. Za mene je on uvek bio enigma", dodao je Costa.
Glavni čovek McLarenovog F1 tima je rekao da je ovogodišnji bolid laboratorija za razvoj novih rešenja pred povratak Honde u 2015.
Boullier je rekao da promena motora koja će uslediti sledeće godine neće previše uticati na ostatak bolida, tako da će rešenja koja se budu testirala ove godine moći da se prenesu na 2015.
"Razlike između ove i sledeće godine će za nas biti minimalne tako da možemo nesmetano da nastavimo sa razvojem ovogodišnjeg bolida. Većina delova razvijenih ove godine će moći da se prenese na 2015. Tako je MP4-29 na neki način laboratorija za budućnost", izjavio je Boullier. Francuz je takođe otkrio da će McLaren na dve od sledeće tri trke donositi velika unapređenja za svoj bolid. "U Belgiji ćemo imati značajna unapređenja, a onda nas čeka još jedan takav korak u Singapuru", rekao je Boullier.
Comment